Miksi jotkut äidit ovat riippuvaisia lapsestaan?
Luulen että minun äitini on tällainen. Ei omista omia ystäviä eikä halua niitä tehdä. Riippuu minussa vaikka olen jo yli 30v. Haluaisi olla koko ajan kanssani vaikka minulla on muita menoja.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa läheisriippuvuus. Taustalla kiintymyssuhdehäiriö ja turvattomuus lapsuudessa.
Olen epäillyt tuota jonkin aika, mutta mitä minä sille voin tehdä? Äitini on jääräpää eikä suostuisi mihinkään terapiaan. Olen pitkään ni huomannut että hänellä on ongelmia, mutta hän vain nauraa ja elää itsepetoksessa että kaikki on hyvin. Joskus hän sitten aina "romahtaa" kun ei kestä enää ja on hyvin negatiivinen kaikesta. Hänellä on aina jatkuvasti huolia kaikesta, jotka hän kertoo vain minulle. Hän on tullut myös pari kertaa ilmoittamatta kylään ja olen sanonut että et voi tulla enää noin, mutta hän ei edes pyytänyt anteeksi tai reagoinut tähän mitenkään.
Et sinä voi sille oikein mitään tehdä, muuta kuin pitää rajoistasi kiinni. Katsos kun ei toista ihmistä voi muuttaa, ainostaan itseään voi.
Mutta jos ei edes usko, esim. tulee ilmoittamatta ovelle.. Ja laittaa viestiä jos olen kiireinen. Haluaisin vain että äitini löytäisi seuraa ja olisi onnellinen.
Kuten sanoin, pidä rajoistasi kiinni. Et päästä ilmoittamatta sisään.
On niin vaikea luonne ettei saa ketään tai ei kelpaa kukaan. Jonkun viat alkavat heti tökkimään ja täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan.