Duunari tai vähäosainen, kai ymmärrät ettei vasemmistopuolueet enää puolusta sinua?
Jos sinulla siis suomalaiset sukujuuret etkä mihkään erityiseen vähemmistöön kuulu.
SDP ja Vasemmistoliitto ei enää suomalaisa vähäosaisia puolusta, esim vappusatanen, oli vain katteetoon vaalilupaus.
Molemmat nykyään viherliberaaleja puolueita missä puolustetaan ainoastaan vähemmistöjä, ei siis taloudellisesti vähäosaisia. Lisäksi toinen suurin tavoite on ilmasto-kurjistaminen, miten lisätä veroja mahdollisimman paljon, erityisesti autoilijoille.
Kommentit (47)
Persuissa on myös se ristiriita, että sillä on vankka kannatus työttömien ja duunarien keskuudessa, mutta samaan aikaan aikaisempiin vuosiin verrattuna kovempi talouspolitiikka sekä nihkeämpi suhtautuminen työttömiin ja julkisiin palveluihin.
Marttisen mukaan perussuomalaisten kannattajat näyttävätkin poikkeavan eturyhmäajattelusta äänestämällä omia etujaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Duunarina hyötyisin ainakin kahdella tavalla PS talouspolitiikasta:
-säästäisin rutkasti autoilun verotuksessa, ei ainakaan yhtä kovia kiristyksiä tulisi
-PS vastustaa nykyisiä asumistukia, laskisi asumisen hintaa minun kaltaiselle duunarille joka maksan itse asumiseni
Eli paljon enemmän minulle duunarina jäisi rahaa PS päättämässä kuin jos vasemmisto päättämässä
Ilmoitettu asiattomaksi. Täällä ei saa kertoa totuuksia.
Suomesta puuttuu tällä hetkellä uskottava työväenpuolue.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää! Äänestänkin sitten Kokoomusta seuraavissa vaaleissa! Kiitos tiedonannosta.
0/5
Kaikki tietää kuitenkin että Kokoomus ensisijaisesti rikkaiden puolustaja.
Perussuomalaisista on tullut kokoomuksen ja EK:n heikkolahjainen rattopoika.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta puuttuu tällä hetkellä uskottava työväenpuolue.
Niin puuttuukin, PS nyt on lähimpänä. Ainakin niille jotka elää ilman tukia PS paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää! Äänestänkin sitten Kokoomusta seuraavissa vaaleissa! Kiitos tiedonannosta.
0/5
Kaikki tietää kuitenkin että Kokoomus ensisijaisesti rikkaiden puolustaja.
No MITÄ tässä sitten pitäisi äänestää? Jotain persepuoluetta vai??
Miksei voisi samanaikaisesti olla duunari ja vähäosainen, ja kuulua vähemmistöön?
Vähäosaisena ei ole varaa autoiluun muutenkaan joten sama se, vaikka se kallistuisi.
Jos ilmastoon ei kiinnitetä äkkiä huomiota, niin parinkymmenen vuoden päästä vähäosaisilla on vielä vaikeampaa. Kaikki krisit koettelevat heitä aina pahimmin. Varakkaila on rahaa pötkiä pakon tai suojautua muurien taakse.
Muutenkin äänestän sen mukaan, mikä mielestäni olisi kokonaisuutta ajatellen parasta, enkä sen perusteella, kuka minun etuani väittää ajavansa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kiteytti nykyvasemmiston aika osuvasti.
Täytyy olla sokea, ellei tuota ole tajunnut jo pidemmän aikaa. Parikymmentä vuotta? Perinteinen duunari on ihan ilmaa (tai roskaa) näille urbaaneille vähemmistönsyleilijöille.
Ymmärsin jo silloin kun Suvi-Anne leipoi vaalimainoksessaan pullaa.
Että kattokaa kun mä oon alistettu, eiks äitiys ookin kamalaa.
Vasemmisto kuoli 90-luvulla, siinä merkityksessä kun me viisikymppiset sen opimme nuorina tuntemaan.
Nykyään kokkarit puolustavat hyvätuloisia, ja uusvasemmisto koulutettuja akateemisia ja maahanmuutseja.
Matalasti koulutettu kantaväestö on lähes täysin ilman ääntä yhteiskunnassa nykyään.
Ymmärrän kyllä, nykyvasemmistolle ilmastokurjistaminen ja ulkomaalaisten puolustelu paljon tärkeämpää kuin suomalainen vähäosainen
Vierailija kirjoitti:
Persutkin puolustaa nykyään paremmin vähäosaista suomalaiset sukujuuret omaavaa heteroa, vaikka PS ei ihan vasemmalla olekaan, enemmän keskituntumassa talouspolitiikan osalta.
Persut on wannabe-kokoomus. Älykkyys ja varallisuus ei vaan riitä kokkareiden listalle.
Kannattaa tässä kohtaa myös muistaa että Kokoomus ajaa myös samaa politiikkaa ainoastaan sillä erolla, että he puhuvat sosialismin rahoituksen turvaamisen tärkeydestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi samanaikaisesti olla duunari ja vähäosainen, ja kuulua vähemmistöön?
Vähäosaisena ei ole varaa autoiluun muutenkaan joten sama se, vaikka se kallistuisi.
Jos ilmastoon ei kiinnitetä äkkiä huomiota, niin parinkymmenen vuoden päästä vähäosaisilla on vielä vaikeampaa. Kaikki krisit koettelevat heitä aina pahimmin. Varakkaila on rahaa pötkiä pakon tai suojautua muurien taakse.
Muutenkin äänestän sen mukaan, mikä mielestäni olisi kokonaisuutta ajatellen parasta, enkä sen perusteella, kuka minun etuani väittää ajavansa.
Kannattaa muistaa, että ilmastolla tehdään nyt politiikkaa. Se ei ole jokin absoluuttinen totuus, mitä valtamedia tuuttaa. Asiantuntijoissa on hyvin monenlaista mieltä asian tiimoilta.
Emme elä enää yhden totuuden aikaa, ja se pätee myös ilmastokeskusteluun. Kannattaa tutkia aihetta pelottelun ja hysterian takaa. Mikä on tehokkaampi ihmisten/massojen hallinnan väline kuin pelko? Tai syyllistäminen? Näitä välineitä käytetään nyt kohtuuttomasti, suhteellisuudentajua tietoisesti hämärtäen.
Miten mua duunarina auttoi perskekojen sorvaamaan kiky edellisessä hallituksessa? Ei oo kuin pari viikkoa siitä kun Purra ja Orpo hykerteli jossain astudiossa miten ens vaalikaudella tullaan leikkaamaan tukia enemmän kuin koskaan että siinä meni terkut vähäosaisillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persutkin puolustaa nykyään paremmin vähäosaista suomalaiset sukujuuret omaavaa heteroa, vaikka PS ei ihan vasemmalla olekaan, enemmän keskituntumassa talouspolitiikan osalta.
Persut on wannabe-kokoomus. Älykkyys ja varallisuus ei vaan riitä kokkareiden listalle.
Jopa vitsin murjaisit..ahneus kokoomusta ajaa, ei äly. Hyväosaisuus ei itsessään edellytä älyä, tai äly itsessään ei tee ihmisestä moraalista. Mutta eihän kukaan nykyään moraalista halua puhuakaan muuten kuin korulauseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto on vain ay-liikkeen poliittinen jatke, kannattajien painopiste on tosin nykyään julkisen sektorin suojatyöläisissä ja sossutukien varassa elävissä.
Tukien varassa olevaa on helppo hallita. Vielä helpompaa se on jos alamainen on kieltä osaamaton. Heille on kiva antaa valtion armopaloja ja kasvattaa siten kehää pään päälle. Siihen sdp, vasemmisto ja vihreät pyrkivät.
Persut: äänestä kaljatiskiltä itseäsi vastaan!