Huippumalli kärsi jo 12-vuotiaana kauneudestaan. Onko teillä samanlaisia kokemuksia? Linkki
Kommentit (180)
Olen huomannut että esim. instassa venäläistaustaiset äidit pyörittävät tilejä joissa heidän mallilapsensa ovat esillä. Usein kovasti meikattuna ja laitettuna jo tosi pienestä pitäen. Todella kauniita lapsia mutta välillä vähän surettaa. Onko ihan tervettä rakentaa lapsen itsetunto noin vahvasti ulkonäön varaan jo pienenä?
Vierailija kirjoitti:
En jotenkin ymmärrä tuon linkin naisen "kauneutta". Ei hän ainakaan vastaa suomalaisia kauneusihanteita lainkaan. Mulla on samoja ulkonäköpiirteitä kuin hänellä ja olen sinänsä hoikka, mutta kuitenkin rumilus, joka ei helposti saa poikaystävää.
Mielestäni hän on ehkä tavallisen näköinen tai hieman erikoisen näköinen - siinä kaikki. Suomessa luiseva naama, voimakkaat poskipäät, lommoposket, isohko nenä ja paksut huulet eivät ole kauneusihanteita.
Heh, satuin juuri lukemaan tuon saman artikkelin lehdestä, ja mietin etten ole ikinä ymmärtänyt tuon naisen ulkonäön hehkutusta. Ei ole mielestäni mitenkään erityisen kaunis tai seksikäs, ja jopa oman kerrostaloni asukkaista löytyy useita paremman näköisiä naisia.
Luonne ja ulosantikin vaikuttaa olevan jotenkin haalea ja vetelää.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lue klikkejä, ehkä voisit tiivistää jutun sisällön tänne?
Minä olen tavallinen aikuinen, mutta lapsena olin kaunotar. Oli siinä sekä hyviä, että huonoja puolia.
No hänen äitinsä oli ollut nuorena kaunis ja oletti ja vaati samaa tyttäreltään, piti suurta kuvaa tyttärestään esillä heidän talossaan näkyvällä paikalla ja kommentoi kadulla innoissaan, kun miehet kuolasivat hänen 12-vuotiasta tytärtään. Myöhemmin mallia mm. lähenneltiin musiikkivideon kuvauksissa.
Mietin, onko teillä kokemusta esim. miesten kiinnostuksesta todella nuorena tai kokemusta kauneuden lieveilmiöistä muuten. ap
Eli tyttö ei kärsinyt kauneudestaan, vaan sekopäisestä äidistään ja limaisista pervosedistä. Normaali äiti ei toimi noin. Eikä normaalit miehet kuolaa 12-vuotiaita.
Miehet eivät ehkä ihan oikeasti ymmärrä, että lapsi on niin nuori. Minua luultiin kolmetoistavuotiaana parikymppiseksi ja tilanne oli hyvin vaikea, kun mies tajusi ikäni. Hän ei ensin uskonut ja sen jälkeen oli suunnattoman vaikeana. Aivan punainen ja niin edelleen.
No itselläni nämä ulkonäköasiat meni vähän ristiriitaisesti lapsuudessa... 8-vuotiaana sain ensimmäisen kerran kuulla olevani ruma ja lihava (en ollut), ja tästä muodostui minäkuvani pohja. Teini-iän kynnyksellä olin myös monien vitsien kohde, tyyliin sain kirjeen ihastukselta, joka olikin "kaverieni" kirjoittama ja kun menin ko. pojalle juttelemaan, hän haukkuikin pystyyn. Ynnä muuta mukavaa.
Teininä ja parikymppisenä olinkin sitten varsin kaunis mutta en itse nähnyt enkä uskonut sitä. Vietin nuo vuodet yksin vakuuttuneena siitä ettei kukaan voi olla tällaisen kanssa.
Ja nyt sitten lähes nelikymppisenä, kun olen saanut itsetunnon kuntoon ja tiedän olevani kiva, fiksu ja nätti, kukaan en enää halua olla kanssani koska tämän ikäinen kokematon on täydellinen turn off 😅. No, en etsi aktiivisesti enää, ja keskityn olemaan on onnellinen muuten.
Vanhemmille sanoisin että älkää ikinä haukkuko lapsianne. Jäin ilman parisuhdetta ja omia lapsia sen kierteen takia mikä siitä alkoi. Mutta älkää myöskään keskittykö pelkkään kauneuteen, ei sekään ole tasapainoista, kuten Emilyn tarina osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tavallinen aikuinen, mutta lapsena olin kaunotar. Oli siinä sekä hyviä, että huonoja puolia.
No hänen äitinsä oli ollut nuorena kaunis ja oletti ja vaati samaa tyttäreltään, piti suurta kuvaa tyttärestään esillä heidän talossaan näkyvällä paikalla ja kommentoi kadulla innoissaan, kun miehet kuolasivat hänen 12-vuotiasta tytärtään. Myöhemmin mallia mm. lähenneltiin musiikkivideon kuvauksissa.
Mietin, onko teillä kokemusta esim. miesten kiinnostuksesta todella nuorena tai kokemusta kauneuden lieveilmiöistä muuten. ap
Eli tyttö ei kärsinyt kauneudestaan, vaan sekopäisestä äidistään ja limaisista pervosedistä. Normaali äiti ei toimi noin. Eikä normaalit miehet kuolaa 12-vuotiaita.
Kauneus määrittää ihmistä väärällä tavalla. Kun muut rakentavat elämänpolkua opiskelemalla, erityisen kaunis ihminen voi saada asioita kuin tarjottimella. Mutta siitä jää puuttumaan kuitenkin se, että omalla työllään ja tekemisillään hankkii asioita. Itseluottamus kasvaa juuri siitä, että itse tekee ja rakentaa elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en oikein ymmärrä, miten aikuiset miehet voivat katsoa 12-vuotiasta sillä silmällä. Minusta miehet menivät sekaisin 13-vuotiaana. Olin aikuisen pituinen.
Kyllä ne vaan katsoo jos on tissit ja hyvät hiukset.
T:160cm pitkä entinen 12-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Muuttaa perähikiälle ja laittaa somet pois. Lakkaa olemasta esillä.
Ei se välttämättä auta jos paikalliset maajussit saa vainun.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että esim. instassa venäläistaustaiset äidit pyörittävät tilejä joissa heidän mallilapsensa ovat esillä. Usein kovasti meikattuna ja laitettuna jo tosi pienestä pitäen. Todella kauniita lapsia mutta välillä vähän surettaa. Onko ihan tervettä rakentaa lapsen itsetunto noin vahvasti ulkonäön varaan jo pienenä?
No ei tietenkään ole. Se nyt pitäisi olla kysymättäkin selvää. Amerikassa on vastaavaa lapsimissi/malli kulttuuria ja huonostihan niille lapsille käy. Elämä on yhtä poseeraamista ja keikistelyä eikä saa olla normaali lapsi. Aikuisena sitten hypätään alas pilvenpiirtäjästä, vedetään päihteitä kaksin käsin tms. kun pää ei ymmärrettävästi enää kestä. Tuollainen toimintahan on äidiltä suora viesti, että lasta ei rakasteta lapsena, vaan lapsi on vain näyttelyesine, jonka avulla kerätään rahaa.
Jutussa tulee hyvin esiin se, että oikeastaan kaikki näistä metoo-mannekiineista ovat aivan kieroutuneissa olosuhteissa kasvaneita. Tuonkin mallin äiti on oikea hirviö. Ei ole ihme, jos omakaan käytös ei ole aina kestänyt päivänvaloa. Silti julkisuuteen tuodaan vain "ahdistelija"miesten tekosia.
Olin 12-vuotiaana yksi luokan näteimmistä, mutta aivan lauta, muistaakseni 150-senttinen ja kuljin normaaleissa lasten vaatteissa, ulkona toppahousuissa. En muista, että olisin aikuisten miesten päitä kääntänyt. Niin alkoi tapahtua vasta paljon myöhemmin kun aloin näyttääkin naiselta ja pukeutua viehättävämmin. Omasta kokemuksesta on jäänyt siten aivan hyvä mieskuva. Äitini on ollut ehdottomasti alipainoisuutta vastaan aina ja yhä patistamassa syömään enemmän kun lastenkaan jälkeen bmi ei ole aivan 20. Helpompi kasvuympäristö sattunut minulle. Varmasti tuollaiseen mallimaailmaan kasvaneena riittää selvitettäviä asioita, sehän on ihan oma maailmansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneus määrittää ihmistä väärällä tavalla. Kun muut rakentavat elämänpolkua opiskelemalla, erityisen kaunis ihminen voi saada asioita kuin tarjottimella. Mutta siitä jää puuttumaan kuitenkin se, että omalla työllään ja tekemisillään hankkii asioita. Itseluottamus kasvaa juuri siitä, että itse tekee ja rakentaa elämänsä.
Kauneus ei määritä ihmistä, jos ihminen kasvatetaan oikein ja terveessä ympäristössä. Silloin lapsi oppii hyvissä ajoin, että kauneus ei ole itseisarvo eikä syy saada asioita. Terveessä ympäristössä kasvanut kaunis lapsi myös oppii, että ulkonäkö ei ole elämässä tärkeitä. Ulkoinen kauneus kun on katoavaista, mutta sisäinen ei. Siksi normaalit vanhemmat kasvattavat lapsensa muuten kuin ulkonäön varaan ja opettavat nimenomaan työn ja pään sisällön merkitystä eivätkä pidä lastaan näyttelyesineenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ehkä ihan oikeasti ymmärrä, että lapsi on niin nuori. Minua luultiin kolmetoistavuotiaana parikymppiseksi ja tilanne oli hyvin vaikea, kun mies tajusi ikäni. Hän ei ensin uskonut ja sen jälkeen oli suunnattoman vaikeana. Aivan punainen ja niin edelleen.
Tai sitten tajusi ja ei välittänyt. Minäkin näytin 13-vuotiaana meikin kanssa vanhemmalta. Kuitenkin päältä näki, että olin lapsi. On melkein ahdistelua, kun aikuinen mies alkaa kehyksen kauniiksi.
Olin hänen pomonsa seurassa, joten kyllä hän välitti. - se, jolle vastasit
No ei ole ollut tuollaisia "ongelmia".
Toisilla on paljon pahempia (oikeita) ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen äidin tehtävä on huolehtia, että ymmärtävät. Ei terve äiti kommentoi innoissaan, jos pervot äijät kuolaavat lapsen perään. Terve äiti tekee miehille hyvin selväksi, että se ei ole ok. Ylipäätään on kuvottavaa kuolata tai vihellellä tuntemattomien perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä pervosetiä on yllättävän paljon ja ovat yllättävän mukavia, tavallisen oloisia. Ei tietenkään kaikki ole näitä, mutta yksikin on liikaa. Ja niitä itse kohdannut kymmeniä.
Ei siinä tarvi olla erityisen kaunis, että miehet menee sekaisin kun tyttö lähestyy teini-ikää. Taviksen näjöiset tytöt kokee tuota samaa kuolaamista ja pahempaakin. Pelkkä nuoruus saa miehet kuolaamaan kuin idiootit, ei siinä edes kaunis tarvi olla. Lähes jokainen nainen on kokenut saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pitäähän sen kauniinkin nyt tehdä asioita, hakeutumalla ja työskentelemällä vaikka mallina. En usko että Emilyn itsetunto olisi taviksen näköisenä sen parempi koska äitinsä olisi varmaan osoittanut että et ole tuollaisena hyvä, ja olisi myös miljoonadollarit jääneet puuttumaan. Jos hän olisi vaikka aina halunnut lääkäriksi niin ei se ulkonäkö olisi sitä estänyt, tiedän itse asiassa yhden jäätävän kauniin malli/lääkärin (ei emilia vuorisalo). Eli siis ymmärrän Emilyn ahdingon mutta kuten joku jo sanoikin, ei syynä ole poikkeuksellisen kaunis ulkomuoto vaan poikkeuksellisen kierot vanhemmat.
Ei ole varaa valittaa kun on sillä naamallansa leipänsäkin tienannut!
https://mobile.twitter.com/emrata/status/415954413476278272 no eipä hänen vanhempansa nyt kovin kummoisen näköisiä ole. En usko äidin olleen nuorena mikään suuri kaunotar. Eipä sillä että olisi tarvinnut olla.
Vanhempi tekee kyllä lapselleen todella ison karhunpalveluksen jos painottaa vain ulkonäköä.
Huippumallit harvoin ovat erityisen kauniita. Malli ei ole sama asia kuin missi. Mallille kauneutta olennaisempaa on fotogeenisyys ja muuntautumiskyky. Useimmat mallit ovat enemmän erikoisen näköisiä kuin kauniita.