Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuuko naapurissani kerrostalokyttääjä - Mielipiteitä?

Vierailija
04.12.2014 |

Tuntuu että olen saanut molemmille puolille asuntoani, naapureiksi kerrostalokyttääjät. Itse asun tässä keskellä.

Se mihin perustan tämän väitteen, niin musta tuntuu tolta, koska:

AINA. Huom aina kun menen vessaan, lasken vettä. Nii naapuri jonka kylppäri/vessa on asuntoani vastapäätä, tulee myös kohta laskemaan omassa vessassaan vettä tai kolistelemaan sinne jotain. Ja tää siis käy AINA.

Sitten jos kuuntelen musiikkia, toinen naapuri pistää soimaan myös popit samana päivänä. Jos olen soittamatta useita päiviä, hänkin on soittamatta. Jos katson televisiota, hänkin alkaa katsoa! Jos katkasen valokatkasimesta valot, hän tekee kohta saman omassa asunnossaan. Joskus kesällä yritin häätää lampun sisältä ampiaista pois ja rämpytin katkasimesta valoja päälle ja pois päältä, tämä naapuri ilmeisesti luuli että teen sitä hänen kiusakseen ja hakkasi nyrkillä seinään! Ja kun sänkyni on aivan seinän vieressä ja kuuli kai, että nukun siinä hän joskus naputteli sormilla seinään siitä kohdasta kun olin just ruvennu nukkumaan, olin ihan et MITÄ HELVETTIÄ!

Sitten nämä vessanaapurit kun olen kuunellut joskus musiikkia niin olen kuullut kun puhuvat musta: " EI JUMALAUTA! Mitä hiton musiikkia se oikeen kuuntelee " ja sit et " pitäsköhän ottaa vähän elämästään kiinni. " Muutaman kerran ovat rapussa tulleet vastaan ja kattoneet mua tyyliin: Onko toi ihan kummajainen ??

Kiva kun molemmat naapureistani on nuoria, niin kuin minäkin, yritä tässä sitten näiden kans tulla toimeen, pelkään jos tutustuisin noihin jossain ja ne pitäis mua ihan outona/sairaanakin.. Oon koko ajan koittanu itelleni sanoa et ei tää kyttääminen oo totta ja mie vain kuvittelen koko asian. Mut samat ajatukset tulee pakonomaisesti päähän. Mitä on av:n raati mieltä tästä asiasta?? Pelkään jo aiheuttaa kotonani mitä tahansa ääniä. Ahdistun ja menen ihan jäykäksi. ;( Itkettää. MITÄ TEEN?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:48"]

Niin kuka tässä nyt kyttää ja ketä? ;)

[/quote] Ja pakko myöntää, että musta on tullu hieman vainoharhanen myös ja kyttään nykysin kans jokasta risausta ja kolausta mikä kuuluu... Noiden muutamien tapahtumien jälkeen. :/ haluisin itsekin eroon tästä!! Tää syö mua henkisesti/fyysisesti. VINKKEJÄ ANYONE ????

[/quote]

Vietä vähemmän aikaa kotona. Aloita joku harrastus. Mene kirjastoon lukemaan. Ulkoile. Tee kotona jotain mikä vie huomiosi ja keskittymisesi pois naapureista.

Vierailija
2/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap vain alapeukuttelet muttet vastaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, valitettavasti kokemuksesi kuulostavat psykoottisilta. Se ei vielä tarkoita skitsofreniaa, vaan ihmisillä voi olla myös yksittäisiä psykoottisia jaksoja. Kannattaa ehdottomasti mennä juttelemaan jonnekin tuntemuksistasi, ettet ehdi mennä huonompaan kuntoon.

Vierailija
4/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
5/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri tuntuu usein käyvän illalla suihkussa samaan aikaan kuin minä ja käyvän aamulla vessassa samoihin aikoihin (ei aina mutta silloin kun mulla on aikainen herätys). En usko että se kyttää, meillä on vaan jännästi samanlainen rytmi.

Vierailija
6/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä oot sama henkilö kuin tämän ketjun aloittaja http://www.vauva.fi/keskustelu/4321775/ketju/mika_mulla_on_miten_paasta_yli_tasta niin entistä suuremmalla syyllä suosittelisin mahdollisimman pian ottamaan yhteyttä johonkin hoitavaan tahoon, koska sitten tilanne on selkeästi mennyt huonommaksi.

Vierailija
7/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
8/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus voi alkaa oireilla psykoositasoisena ja silloin saattaa kuvitella esim. syyllistäviä ääniä tai olla vakuuttunut, että naapurista kuuluva mumina koskee itseä ynm.

Onhan tuo täysin mahdollistakin. Tsemppiä.

Vierailija
9/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen et jos on ohkaset seinät talossa ja liikaa aikaa niin sulla on vaa ruvennu mielikuvitus laukkaamaan. Voisithan kokeilla jos joku antipsykoottinen lääkitys auttas tohon sun ahdistukseen?

Vierailija
10/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/47 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
12/47 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
13/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala moikkalemaan rapussa ja höpötä kaikkea joutavaa säästä ym ystävällisesti.. Ehkä ne tajuaa et oot ihminen :D

Vierailija
14/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ihan varma ettet kuvittele :/?

Vierailija
16/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:16"]

Ala moikkalemaan rapussa ja höpötä kaikkea joutavaa säästä ym ystävällisesti.. Ehkä ne tajuaa et oot ihminen :D

[/quote] Oon moikannutkin ja nyt jälkeenpäin, sillon ollaan oltu tosi mukavaa. Mutta henkisesti mulla on tietyistä syistä koko ajan olo että mua kytätään ja en voi olla vapautunut ja onnellinen omassa kodissani.. ;/

Vierailija
17/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin maanisen kuuloinen sepustus, en usko että on todellinen kuvaus tilanteesta. Esimerkiksi kylppärin äänet voivat olla vaikka putkistosta. Enkä usko että naapuri naputtelee sormellaan seinänläpi kun olet nukkumassa. Kuulostaa vähän kuin mielenterveys olisi rakoilemassa.

Vierailija
18/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:19"]

Ootko ihan varma ettet kuvittele :/?

[/quote] En, en oo varma enää yhtään mistään. Mun pää on ihan sekaisin. Oon koittanu itelleni sanoo kaikkii syitä, et miks ne ei kyttäis, mut kun ei tunnu menevän päänsisälle perille asti...!

Vierailija
19/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:20"]

Jotenkin maanisen kuuloinen sepustus, en usko että on todellinen kuvaus tilanteesta. Esimerkiksi kylppärin äänet voivat olla vaikka putkistosta. Enkä usko että naapuri naputtelee sormellaan seinänläpi kun olet nukkumassa. Kuulostaa vähän kuin mielenterveys olisi rakoilemassa.

[/quote] Joo, kuule painu helvettiin. Jos ei huvita uskoa, niin ei tarvitse myöskään kommentoida...! Kai mä itse tiedän, mitä on tapahtunu ja mitä ei. ?

Vierailija
20/47 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hieman siltä, että sulla olisi mielenterveyden kanssa jotain ongelmaa. Esim. skitsofreniassa on yleistä kuvitella naapureiden vainoavan tai ahdistelevan. 

Miten huomaat, että naapuri laittaa valot päälle tai pois? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi