Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mulla on / miten päästä yli tästä...?

Vierailija
18.11.2014 |

Muutin kesällä uuteen kotiin.

Alku meni ihan hyvin, mut sit alko pirunmoinen ahdistus.

Se ahdistus piti musta kiinni yötä päivää ja tuntu voimakkaana puristuksena keskivartalossa ja oli myös vaikea hengittää ja liiasta ahdistuneisuudesta keho meni jopa niin sekaisin että piti ravata ripulilla vessassa..

Mua ahdistaa kodin huono äänieristys, mutta liekkö jokasessa kerrostalo asunnossa samanlaista... Mua ahdistaa että asun kauppojen, baarien yläpuolella, tossa on vilkas katu ja mun ikkunan ohi kulkee koko ajan ihmisiä ja samat pulit tossa baarissa joka päivä ja ramppaa 5min välein röökillä ja tuijottaa välillä aina tänne mun ikkunaan...

En löydä sisälläni mitenkään tasapainoa, enkä myöskään elämälleni... Vaikka kovasti olen yrittänyt. Ja kovasti mää sitä tarviisinkin. Kohta 6kk jatkunu jo tällästä jatkuvaa huonoa oloa.

En voi jostain syystä elää vapautuneesti...!

Ja mulla ei oo nyt varaa vaihtaa kotia ja en tiedä paranisiko asia edes vaihtamalla.

Joten hyvät av:laiset, tiedän että täällä on aina välillä paskaa sakkia ja vastaukset pitää suodattaa tietynlaisella suodattimella ja elää loppupeleissä elämäänsä niin kuin tahtoo, mutta nyt todella pyydän apua teiltä, mitä enää näiden olotilojen kanssa teen??? ;(

T. Toivon ja neuvoton !

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, en tiiä mikä auttaa mut oletan et jonkinlainen siedätys et koittaa pistää valoi päälle päiväl ja pitää välil ohuempii verhoi ja pitää niit aukiki jopa. Kai se jossai vaihees ohi menee. Nii ja matot yms oikeesti eristää vähä naapureist kuuluvaa mekkalaa mun mielest. Mut hienoo et pääset kuitenki sun kämpäst ulos, mä en oikee. Pidä siit kii, koska kelaa ku joutuisit sit olee kokoaja siel sun asunnos ku pelottais entist enemmä lähtee ulos... Semmone noidankehä. Mut sul salee diagnostisesti ahdistuneisuushäiriö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta.

Vierailija
4/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 16:47"]

Muuta.

[/quote]

En juuri nyt pysty, ehkä ensvuonna tilanne parempi ja itekkin just mietin, et minne sit muuttasin ja paranisiko se tilanne edes muuttamalla...

Vierailija
5/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään noin rauhattomalla paikalla viihtyisi ja vaikka se ei faktisesti olisikaan turvaton paikka asua, kyllä se silti kuulostaa siltä. Kotona pitää pystyä rentoutumaan. Oireesi kuulistavat paniikkihäiriöltä, ahdistuneisuudelta.

koeta tutkia mahdollisuuksiasi muuttaa, vaikka vähän pienemään ja syrjäisemmällä paikalla luisi olevan alhaisempi hintataso.

Vierailija
6/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä paksut verhot ikkunaan.

Vierailija
7/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa typerältä, mutta ala käyttämään korvatulppia, ja hanki paksut verhot, joiden läpi ei näy ulkoa sisälle. Näin "suljet" ulkomaailman älämölöt aika tehokkaasti pois noin ensi alkuun. 

Vierailija
8/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tilanteesta olet muuttanut? Ero?

Vierailija
9/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko ekaa kertaa yksin? Millainen elämäntilanne? Mä luulen että tossa ahdistuksessa on nyt muuta taustalla.

Vierailija
10/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 16:53"]

En minäkään noin rauhattomalla paikalla viihtyisi ja vaikka se ei faktisesti olisikaan turvaton paikka asua, kyllä se silti kuulostaa siltä. Kotona pitää pystyä rentoutumaan. Oireesi kuulistavat paniikkihäiriöltä, ahdistuneisuudelta.

koeta tutkia mahdollisuuksiasi muuttaa, vaikka vähän pienemään ja syrjäisemmällä paikalla luisi olevan alhaisempi hintataso.

[/quote]

Mul on nyt kuule jo tosi tosi pieni yksiö ja tässä on kyllä aika sopiva hinta, vaikka onkin näin keskeisellä paikalla.

Ja ei tässä varsinaisesti turvatonta oo asua, mutta ällöttää aina noi pulit ja sit ne jotkut puliukot jää joskus kommentoimaankin minulle jotain...

Kiusaannun siitä, en jotenkin tykkää ja mulla on huono itsetunto. ;(

Vierailija
11/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 16:54"]

Pistä paksut verhot ikkunaan.

[/quote]

Joo tätä oon miettiny ja kokeillukkin, mutta viittiikö sit pitää aina verhoja aamusta yöhön 24/7 ikkunoissa? siis päivälläkin... tulee jotenkin outo olo ja on hämärää... :/

Mut tähän ratkasuun mä nyt ehkä päädyn, jos en muuta löydä !

Vierailija
12/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat vähän mökkihöperöltä. Eli oletko liikaa yksin? Voisitko saada jotenkin lisää sosiaalista elämää. Mulle käy itselle nopeasti samoin jos oon paljon yksin kotona. Alan arastella ihmisiä ja ahdistun jne.. Mene enemmän ihmistenilmoille. 

Vierailija
13/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 16:55"]

Kuulostaa typerältä, mutta ala käyttämään korvatulppia, ja hanki paksut verhot, joiden läpi ei näy ulkoa sisälle. Näin "suljet" ulkomaailman älämölöt aika tehokkaasti pois noin ensi alkuun. 

[/quote]

No ei oo musta kyllä oikein joutua pitämään oman kotinsa sisällä korvatulppia...

Ja se mitä mä oon nyt yrittäny, niin ihan asiallisesti itteni kans keskustella, et ei oo mitään TODELLISTA syytä ahdistua ja et mä pystyn handlaa tän homman... mut en saa sitä enää handlattua ! ;(

Joskus tuntuu että olisinkin pystynyt, mutta nyt tuntuu että mun vointi on mennyt jotenkin huonommaksi.. Mä en halua vaan, että multa loppuu voimat kesken ja päädyn esim. itsemurhaan.

Haluan löytää itseni sisälle ja elämääni seesteisyyttä ja tasapainoa. Elämässä nyt kai todellisuudessa ois kaikki puitteet siihen ! Mutta pään sisällä kun ei PERKELE ole !!

Vierailija
14/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:02"]

Mistä tilanteesta olet muuttanut? Ero?

[/quote]

Huonoista kotioloista ja ynnä muuta rankkaa paskaa takana aikalailla roppakaupalla. Olen siis vielä aika nuori.

Vierailija
15/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:02"]

Asutko ekaa kertaa yksin? Millainen elämäntilanne? Mä luulen että tossa ahdistuksessa on nyt muuta taustalla.

[/quote]

En ekaa kertaa, tää on mun kolmas kerta kun asun omillani. Parin ekan kerran jälkeen olen joutunut palaamaan kotiin, mutta sinne en enää palaa, tietyistä syistä ja ikäkin on kohta 20.. Joten se on tässä vaiheessa selvä nou-nou. EI ENÄÄ IKINÄ SINNE!

Elämäntilanne on aika häilyvä... sanoisinko näin.

Vierailija
16/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sälekaihtimet ja käännä ne niin, ettei pulit näe sisälle mutta valo pääsee. Äläkä ole kotona liikaa. Mitä sinä siellä päivällä edes teet?

Vierailija
17/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:07"]

Kuulostat vähän mökkihöperöltä. Eli oletko liikaa yksin? Voisitko saada jotenkin lisää sosiaalista elämää. Mulle käy itselle nopeasti samoin jos oon paljon yksin kotona. Alan arastella ihmisiä ja ahdistun jne.. Mene enemmän ihmistenilmoille. 

[/quote]

Joo, yritän kyl ihmisten ilmoilla käydä joka päivä. Lenkillä, kaupassa...

Mutta eipä minulla oikeen mitään sosiaalisia kontakteja nyt pahemmin ole, elämäntilanteeni ja sairauteni eivät oikein "salli" niitä.....

Toivottavasti joskus. Mutta miten selviän siihen asti, etten lopullisesti sekoa?

Vierailija
18/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:13"]

Osta sälekaihtimet ja käännä ne niin, ettei pulit näe sisälle mutta valo pääsee. Äläkä ole kotona liikaa. Mitä sinä siellä päivällä edes teet?

[/quote]

Kuhan olen vaan.. joo ei täällä oo sälekaihtimia, mutta verhot mulla on ja musta ne sälekaihtimet on vähän rumat...

Mä en edes TIEDÄ, miksi mä ahdistun jostain vitun vanhoista alkoholisteista - joilla ei pitäs olla mun elämään mitään merkitystä !!!!!

Järjen mukaan.

Vierailija
19/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hakisi apua? Esim psykiatrian polilta. Se ei edes maksa mitään.

Vierailija
20/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sisustanut? Hanki jostain kivoja sisustusesineitä, laita valokuvia kollaasiksi ja polttele kynttilöitä. Mulla auttaa valokuvien katselu, sisustaminen ja rauhoittuminen ahdistukseen. Mäkin muutin kotoa noin 1,5 vuotta sitten ja samalla tavalla ahdisti. Sit kun opin tuntemaan uuden kodin oikeaksi kodiksi, niin pääsin ahdistuksesta eroon. Jos ei millään meinaa lähteä niin kannattaa hakea apua. Tsemppiä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi