Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenkodissa ei huomioida erityisruokavaliotani

Vierailija
04.12.2014 |

Eli olen siis 17 vuotias, ja olen asunut täällä lastenkodissa 6 vuotta. Ruokavaliooni ei koskaan ole kuulunut sianliha, tai eineslihat, esim makkarat, nugetit, valmisruuissa oleva liha. Ei mitään sisäelimiä.
Olen noudattanut kys. Ruokavaliota jo 3 vuotta, ja äitinikin on siitä sanonut tänne, että annilla on tällainen ruokavalio.

Yhtäkkiä on lopetettu tuon ruokavalioni kunnioittaminen, ja äskenkin kysyin hienovaraisesti, jos voisin syödä jotain muuta muiden syödessä pyttipannua, mutta voin kuulemma hyvon syödä sitä, kun en ole allerginen. Ja olen kateellinen niille, jotka noita ruokia pystyvät syömään, mutta minua yksenkertaisesti etoo luettelemani ruuat, ja heti tulee ylös. Ilmeisesti olen tänäänkin ilman ruokaa sitten.
Menisin vaikka ulos syömään, mutta lähin pizzeriakin on 10 km päässä, enkä sinne viitsi lähteä kävelemään. Ruokaa kun ei tänne saa tilata:(

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, voit alkaa kokonaan kasvissyöjäksi. Ja vielä sellaiseksi semivegeksi joka syö kalaa ja kanaa. Kouluissa oikeus saada kasvisruokaa, joten eiköhän muissa laitoksissakin

Vierailija
22/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:21"]Saat sentään ruokaa. t. laitosnuori, syönyt laitoksessaan viimeksi oikean ruuan v2014 keväästä. Sen jälkeen olen vain aamuisin ottanut teetä aamuisin, en muuta.
[/quote]

Miten sen ottaa:/ Täällä syödään aina vaan eineksiä. Voin vaan kuvitella sitä vapautta, mikä koittaa ensi vuonna, kun täytän 18.

Mutta mitä siellä sit syödään?

Ap
[/quote]

Emt, en koskaan ole paikalla, ja keväällä muuttui siten, että aamupalan saa ottaa vasta klo.7, kun mun pitää lähtee kouluun viimeistän klo.6:30. Oon ollut sen verran kiltisti, että saan tulla illalla takas vasta klo.22, joten iltapalalle en kerkeä.

t. laitosnuori
[/quote]

No sehän on sit itestä kiinni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
24/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
25/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas huomaa tästä ketjusta, että suvaitsemattomuus ja ymmärtämättömyys jylläävät. T. sen proteiinipatukka tytön äiti ( tyttärelläni on Aspergerin syndrooma ja siitä johtuvia syömisongelmia,joista haluaa kuitenkin eroon)

Vierailija
27/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:54"]Hei, voit alkaa kokonaan kasvissyöjäksi. Ja vielä sellaiseksi semivegeksi joka syö kalaa ja kanaa. Kouluissa oikeus saada kasvisruokaa, joten eiköhän muissa laitoksissakin
[/quote]

Mä en tykkää munakoisosta, sienistä, ruskeista pavuista enkä ananaksesta. Kaikki muut kasvikset käy. Voinko mäkin ryhtyä sellaiseksi semi-vegeksi että kun noita ruoka-aineita on tarjolla niin mulle tehdään eri ruokaa, kun en mielellään syö mitään oksettavaa munakoiso/sienipaskaa. Voin vaikka ottaa tilalle valkosipuliperunoita, fetasalaattia ja mediumiksi paistetun härän sisäfileepihvin.

Vierailija
28/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:11"]Nirsoilu ei ole syy. Ainoastaan allergiset (lääkärin todistuksella) ja uskonnolliset syyt huomioidaan. Kyllä se tulisi laitoksille hemmetin kalliiksi jos jokaista nirsoilijan ruokavalioita huomioidaan.
[/quote]

Nirsoilija? Makkarat ja vastaavat ovat epäterveellistä moskaa. En ikinä syöttäisi lapselleni.

Vierailija
29/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:47"]Toivottavasti joudut kadulle sieltä kun täytät 18. Ole tyytyväinen että sut on edes sinne lastenkotiin huolittu :D miten joku voi olla noin tyhmä vielä melkein täysi-ikäisenä.
[/quote]

Hei haloo. On varmasti ruoka-aine jota inhoat. Esim. vaikka edellämainittu munakoiso. Jos ruuassa on sitä paljon ja lähes joka päivä niin eikö vituttaisi? Että meinaa laatta lentää? Ole onnekas et ite saat päättää mitä syöt.

Vierailija
30/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:11"]Nirsoilu ei ole syy. Ainoastaan allergiset (lääkärin todistuksella) ja uskonnolliset syyt huomioidaan. Kyllä se tulisi laitoksille hemmetin kalliiksi jos jokaista nirsoilijan ruokavalioita huomioidaan.
[/quote]

Nirsoilija? Makkarat ja vastaavat ovat epäterveellistä moskaa. En ikinä syöttäisi lapselleni.
[/quote]

En mäkään makkaroita syö kun on MAHDOLLISUUS parempaan ruokaan, mutta jos on kyse koulu-/lastenkotiruokailusta niin kyllä pitäisi tyytyä siihen mitä saa. Omilla rahoillaan voi sitten aikuisena ostaa ja syödä mitä haluaa. Koko ajan pitää olla vaatimassa parempaa ja parempaa. Ja vanhemmat, laittakaa lapsenne parempaan kouluun/lastenkotiin/tmv laitokseen jossa ruokailu miellyttää teitä, jos ei ole mahdollisuutta tuohon niin tyytykää osaanne ja harmitelkaa itseksenne kun ette ole tehneet elämässänne parempia valintoja.

Vierailija
31/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:11"]Nirsoilu ei ole syy. Ainoastaan allergiset (lääkärin todistuksella) ja uskonnolliset syyt huomioidaan. Kyllä se tulisi laitoksille hemmetin kalliiksi jos jokaista nirsoilijan ruokavalioita huomioidaan.
[/quote]

[/quote]

En mäkään makkaroita syö kun on MAHDOLLISUUS parempaan ruokaan, mutta jos on kyse koulu-/lastenkotiruokailusta niin kyllä pitäisi tyytyä siihen mitä saa. Omilla rahoillaan voi sitten aikuisena ostaa ja syödä mitä haluaa. Koko ajan pitää olla vaatimassa parempaa ja parempaa. Ja vanhemmat, laittakaa lapsenne parempaan kouluun/lastenkotiin/tmv laitokseen jossa ruokailu miellyttää teitä, jos ei ole mahdollisuutta tuohon niin tyytykää osaanne ja harmitelkaa itseksenne kun ette ole tehneet elämässänne parempia valintoja.
[/quote]

Eli pitää syödä makkaraa vaikka se lentää laattana ulos 3 min myöhemmin?

Vierailija
32/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja näitä nykynuoria. Kaikki pitää kantaa valmiina eteen juuri siinä muodossa, kun neiti haluaa. Tervemenoa maailmalle, kun tulet täysi-ikäiseksi. Voi olla, että nälkä tulee yksi kaunis päivä ja makkarakin kelpaa.

Vierailija
33/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen

Vierailija
34/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä pääsin jouduin lastenkotiin ja sain siellä ensimmäisen kerran ruokaa, ruoan jälkeen liikutuin kyyneliin omassa huoneessani koska sain ruokaa. Menin kiittämään paikan johtajaa.

Olin silloin 4 vuotias.

Vierailija
36/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla on varmaan jokin syömishäiriö, onko siitä yhtään juteltu?

Onneksi sentään koulussasi saat kasvisruokaa, joka usein sekin on varmaan ns einestä vai? Mutta se kelpaa? Liian ehdoton ei elämässä pitäisi olla. Paitsi, jos on siihen varaa.

Tsemppiä, onneksi vajaa vuosi enää :)

Vierailija
37/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en nyt ihan täysin ymmärtänyt aloitus viestiäsi. ensin kirjoitat:

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:56"]

olen asunut täällä lastenkodissa 6 vuotta. Ruokavaliooni ei koskaan ole kuulunut sianliha, tai eineslihat, esim makkarat, nugetit, valmisruuissa oleva liha. Ei mitään sisäelimiä. 

[/quote]

sitten juttu jatkuukin näin

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:56"]

Olen noudattanut kys. Ruokavaliota jo 3 vuotta, ja äitinikin on siitä sanonut tänne, että annilla on tällainen ruokavalio. 

[/quote]

siis mitä söit ennenkuin 3 vuotta sitten aloiti noudattamaan kys Ruokavaliota

Vierailija
38/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:26"]Pizzassahan ei ole prosessoitua lihaa, eihän.....Taitaa olla sulta nyt ihan perusnirsoilua ja herkkuruuan himoa, tavalliset ruuat ei vaan sulle kelpaa. Lastenkodissa on ihan oikea linja, sitä syödään mitä pöytään laitetaan eikä aleta jokaiselle tekemään vain omia herkkuja.
[/quote]
Ai onko kasvispizzassa prosessoitua lihaa? :) tämä tulee kyllä minulle nyt aivan yllätyksenä, en olekaan ollut siis kasvissyöjä vuosikymmeniä :)

Vierailija
39/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:04"]Sano olevasi muslimi tai hindu. Uskonto menee allergian edelle Suomessa. Eikä kukaan voi väittää ettetkö olisi. Tässä maassa on kaikilla oikeus valita uskontonsa. Ja miten sitä harjoittaa. [/quote] Haha tää olis hyvä:D Tai joku adventisti. Nehän syö van kanaa ja kalaa :D Niitä syön mielelläni, kunhan ei ole mitään koneellisesti eroteltuja:) ap

[/quote]Tuntemani adventistit eivät syö mitään lihaa, eikä myöskään mitään eläinkunnan tuotteita, ei siis esim. maitoa tai munia. 

Vierailija
40/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei haloo. On varmasti ruoka-aine jota inhoat. Esim. vaikka edellämainittu munakoiso. Jos ruuassa on sitä paljon ja lähes joka päivä niin eikö vituttaisi? Että meinaa laatta lentää? Ole onnekas et ite saat päättää mitä syöt."

Ihan nyt tietoiskuna: Munakoiso on erittäin kallis vihannes, joten enpä usko sitä tarjottavan missään laitoksessa lähes joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi