Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenkodissa ei huomioida erityisruokavaliotani

Vierailija
04.12.2014 |

Eli olen siis 17 vuotias, ja olen asunut täällä lastenkodissa 6 vuotta. Ruokavaliooni ei koskaan ole kuulunut sianliha, tai eineslihat, esim makkarat, nugetit, valmisruuissa oleva liha. Ei mitään sisäelimiä.
Olen noudattanut kys. Ruokavaliota jo 3 vuotta, ja äitinikin on siitä sanonut tänne, että annilla on tällainen ruokavalio.

Yhtäkkiä on lopetettu tuon ruokavalioni kunnioittaminen, ja äskenkin kysyin hienovaraisesti, jos voisin syödä jotain muuta muiden syödessä pyttipannua, mutta voin kuulemma hyvon syödä sitä, kun en ole allerginen. Ja olen kateellinen niille, jotka noita ruokia pystyvät syömään, mutta minua yksenkertaisesti etoo luettelemani ruuat, ja heti tulee ylös. Ilmeisesti olen tänäänkin ilman ruokaa sitten.
Menisin vaikka ulos syömään, mutta lähin pizzeriakin on 10 km päässä, enkä sinne viitsi lähteä kävelemään. Ruokaa kun ei tänne saa tilata:(

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispizza ilman lihaa ja juustoa..... eli vehnälättyä ketsupilla ja ananaksella? HUISIN TERVEELLISTÄ!

Ja varmaan on lastenkotiin joutuneella tarjoiltu kotona kokolihaa ja ei koskaan eineksiä, makkaraa eikä mitään prosessoitua ja äitikin on sitä mieltä, että annalle sitä mitä anna haluaa.... Ehkä olisi syytä opetella syömään perusruokaa ilman ihmevalituksia tai sitten alkaa osallistua itse ruuan hankintaan ja valmistamiseen. Tähän varmasti lastenkodissakin tuetaan eli mukaan kauppaan hankkimaan tai pyydät tuomaan kasviksia, soijaa, papuja, linssejä, raejuustoa, rahkaa, kananmunia, tonnikalaa.... ja niistä autat kokkaamaan sitten ruokia, joita muutkin voivat syödä. Sinun itsenäistymisesi kannalta tuohan olisi oikein hyvä ratkaisu ja siihen varmasti tuetaan. Siihen taas ei tueta, että sinä tulet pöytään marisemaan ja vaatimaan kalliita omia ruokia, koska et tykkää siitä, mitä tarjolla on. 

Vierailija
42/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Lihaa ei ole tarkoitettu ihmisruokavalioksi.

Keksin aika hurjan keinon: laita tuo sähköpostina kuntasi kaupunginvaltuutetuille (Googleta, keitä he ovat). Varmasti laittavat pyörät pyörimään, varsinkin Vihreät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:57"]"Hei haloo. On varmasti ruoka-aine jota inhoat. Esim. vaikka edellämainittu munakoiso. Jos ruuassa on sitä paljon ja lähes joka päivä niin eikö vituttaisi? Että meinaa laatta lentää? Ole onnekas et ite saat päättää mitä syöt."

Ihan nyt tietoiskuna: Munakoiso on erittäin kallis vihannes, joten enpä usko sitä tarjottavan missään laitoksessa lähes joka päivä.
[/quote]

Se oli ESIMERKKI. Sanotaan sitten vaikka peruna.

Vierailija
45/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpahan avauduttua

Vierailija
46/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et syö sikaa tai makkaraa? Maku- vai eettisistä syistä?

Vierailija
47/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko itse tehdä omia ruokiasi? itse aloitin 16 v kokkaamaan itse omat ruokani.minulle lapsena oli hyvin traumaattista kun minut pakotettiin syömään kalaa.

Vierailija
48/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano olevasi muslimi tai hindu. Uskonto menee allergian edelle Suomessa. Eikä kukaan voi väittää ettetkö olisi. Tässä maassa on kaikilla oikeus valita uskontonsa. Ja miten sitä harjoittaa.

Vierailija
49/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis kasvissyöjä? Monissa kouluissakin vaaditaan lääkärintodistus, jos haluaa kasvisvaihtoehdon. Se tuntuu typerältä, mutta sillä yritetään ilmeisesti estää kaikenlaiset päähänpistot ja muut kotkotukset. Hanki sinäkin todistus siitä, että et syö lihaa, niin luulisi homman järjestyvän.

Vierailija
50/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:01"]Miksi et syö sikaa tai makkaraa? Maku- vai eettisistä syistä?
[/quote]

Siis maistuu mielestäni niin pahalle, etten saa nieltyä. Pyörii vaan suussa. 3 vuotta sitten ilmoitin alkavani tällaiselle ruokavaliolle. Aluksi minulle tehtiin ruokaa, tai tein itse, mutta nyt on kuulemma periaatekysymys, että pakko on syödä.

Vierailija
51/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:01"]Saatko itse tehdä omia ruokiasi? itse aloitin 16 v kokkaamaan itse omat ruokani.minulle lapsena oli hyvin traumaattista kun minut pakotettiin syömään kalaa.
[/quote]

En saa. Keittiön ovi on lukossa, kun joku älykääpiö oli varastellut herkkuja. Yksi mokaa, ja kaikkia rankaistaan

Vierailija
52/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsoilu ei ole syy. Ainoastaan allergiset (lääkärin todistuksella) ja uskonnolliset syyt huomioidaan. Kyllä se tulisi laitoksille hemmetin kalliiksi jos jokaista nirsoilijan ruokavalioita huomioidaan.

Vierailija
53/54 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:04"]Sano olevasi muslimi tai hindu. Uskonto menee allergian edelle Suomessa. Eikä kukaan voi väittää ettetkö olisi. Tässä maassa on kaikilla oikeus valita uskontonsa. Ja miten sitä harjoittaa.
[/quote]

Haha tää olis hyvä:D Tai joku adventisti. Nehän syö van kanaa ja kalaa :D Niitä syön mielelläni, kunhan ei ole mitään koneellisesti eroteltuja:) ap

Vierailija
54/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:02"]Kasvispizza ilman lihaa ja juustoa..... eli vehnälättyä ketsupilla ja ananaksella? HUISIN TERVEELLISTÄ!
[/quote]
Mitä? Ovatko tomaatti, jalopeno, sipuli, herkkusieni, oliivi, paprika, parsa, persikka ja suolakurkku LIHAA? :O No voi ei :). Lisäksi, VEGAANI on se joka ei syö maitotuotteitakaan ;) Vai tarkoititko että juusto, feta ja aurajuustokin olisivat lihaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan