Voiko suhdetta enää pelastaa..
...Pettämisen jälkeen? Kokemuksia mielellään molemmilta osapuolilta, pettäjältä ja petetyiltä.
Mikä kaikki muuttui? Miten kaikki tapahtui? Erositteko vai jatkoitteko, miten saitte luottamuksen rakennettua uudelleen ( vai onko se edes mahdollista )?
Oma tilanteeni on se, että pitkään huonosti jatkuva suhde ajoi minut toisen luo. En varsinaisesti tehnyt mitään, mutta kuitenkin selkeästi itse katson tekemiseni pettämiseksi koska halusin olla jonkun muun kuin mieheni kanssa.
Rakastan kuitenkin miestäni ja hän itse halusi jatkaa suhdetta. Teen koko ajan kovasti töitä suhteen eteen, mutta tuntuu että menneisyys palaa jatkuvasti kummittelemaan ja luottamushan tässä on mennyt. Miehellä on myös itsellään ollut sutinaa erään naisen kanssa samoihin aikoihin, kieltää kyllä kaiken mutta nainen itse kertoi tapahtumista.Tuntuu ettei mikään riitä, mitä tahansa teen miehen eteen, aina tulee riitaa ja mitään ei auta
Kommentit (5)
En jaksa kännykällä tarinoida sen pidempää stooria, mutta molemmilla puolilla olleena kyllä se kuolinisku oli vaikka jatkaa yritettiin.
Mä näkisin sen epärehellisyyden ja luottamuksen menettämisen pahimpana juttuna, en niinkään sitä mitä jonkun toisen kanssa on tapahtunut. Menetetty luottamus on todella vaikea saada palautettua... väittäsin, et itse en pääsis yli pettämisestä - joku yhdessä sovittu breikki suhteessa voisi onnistua, mutta muuten tuskin uskaltaisin enää luottaa pettäjään tai jos itse olisin pettänyt niin kokisin, etten olisi luottamuksen arvoinen.
Vaikea kuitenkaan varmasti sanoa, koska kokemusta ei ole... saattaisin ajatella ihan toisinkin.
Siis seksistäkö tässä vaan on kysymys? Minusta tuollainen pettäminen on aika pikkujuttu jos suuret tunteet ei ole olleet mukana, ja vaikka olisivat olleetkin, äkkiähän ne unohtuvat. Itse olen pettänyt useammankin kerran, ja kerran jäänyt kiinni. Ei siitä sen ihmeempää seurannut, mies alkoi vain vähän petrata omaa suoritustaan kun tajusi, että voin lähteä lätkimäänkin.
Pettämisen jälkeen jatkoimme suhdetta vielä kaksi vuotta ja olimmekin hyvin onnellisia. Päätimme yhdessä että asia on nyt käsitelty ja sitä ei oteta enää ikinä puheeksi ei riitatilanteissa tai muissakaan. Lopuksi tiemme vain erosivat luonnollisesti, halusimme eriasioita. Nykyään olemme vielä ystäviä.
Toki voi pelastaa pettämisen jälkeen, onhan näitä tarinoita paljon. Meilläkin mies yhdessä vaiheessa petti. Tunnusti sen, sanoi katuvansa, lupasi ettei toistu, ja minä annoin anteeksi. Ei siitä meillä sen suurempaa kriisiä tullut edes, mitä nyt mies vähän ärsyttävän paljon itsesäälisenä ruikutti kurjuuttaan kun niin meni tekemään. Minä siihen totesin, että se nyt oli vain jumalauta yksi pano ja annettu jo anteeksi, älä nyt sitä enää vatvo!
Suhde muuttui pettämisestä selvästi parempaan suuntaan, koska mies jolla oli olltu selvästi vähän 'ollako-vai-eikö-olla' fiilistä koko suhteeseen, tajusi pettämisensä jälkeen ettei oikeasti halua menettää minua ja alkoi käyttäytyä aikuisemmin ja sitoutuneemmin.