Voisiko suomen metsissä asua peikkoja, haltioita tai lumimiehiä tai muita ihmisapinoita?
Mielestäni mahdollista kun en ole koskaan nähnyt metsässä ilvestä, ahmaa, sutta tai karhua vaikka olen ollut usein metsässä
Kommentit (26)
Suomessa asuu ainakin tonttuja, keijuja, haltioita. Itse olen nähnyt pieniä kirkkaita keijuja.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyisin jos EI asuisi.
Suomessa on niin isot metsät, että sinne mahtuu. Monta neliömetriä, jolle ihminen ei ole ehkä ikinä astunut jalallaankaan.
Luulisi jonkun sitten eksyvän välillä kaupunkiinkin vahingossa kuten hirvet.
Peikkoja ja mörköjä pyörii kyllä ihan Tikkurilassakin, käypä joskus kävelemässä siellä.
Lukekaa Johanna Sinisalon romaani Ennen päivänlaskua ei voi (Finlandiapalkinto-vouttaja 2000).
Siinä kerrotaan miehestä joka löytää metsästä peikon ja ottaa sen suojelukseensa. On niin todentuntuisesti kirjoitettu että tekee mieli ruveta googlettamaan että mitä peikot oikeasti syövät ja missä asuvat 🤣
Sinusalolta on tulkut myös kokoelma lyhyitä pikku tarknoita omituisista jännistä aiheista. Suosittelen 👍
...ja niinkuin huomaatte, kirjoitin kädettömänä edellisen tekstin. Sori kirotusvireistä.
Hämmästyisin jos EI asuisi.
Suomessa on niin isot metsät, että sinne mahtuu. Monta neliömetriä, jolle ihminen ei ole ehkä ikinä astunut jalallaankaan.