Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä suomalaisten perhe- ja sukuviha kumpuaa?

Vierailija
03.12.2014 |

Kerro sinä.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä entinen sukurakas. Osa sukua mennyt vuosien myötä siihen suuntaan, että rakkaus on vaan loppunut. Eipä sen kummempia. Välitänhän minä heistä yhä, silleen että itken hautajaisissa. Mutta tekemisissä en ole.

Vierailija
2/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja. Lisään vielä että jokaisen on se kunnioitus ja rakkaus ansaittava sekä sanoin että teoin! Tämän vanhemmat usein unohtavat omalta kohdaltaan että koskee myös heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

“Happiness is having a large, loving, caring, close-knit family in another city.” 
― George Burns

Vierailija
4/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin eräs kirkoittaja edellä. Suomi on pohjoismainen sosiaaliyhteiskunta. Täällä perheen merkitystä on häivytetty. Omista juurista ei yleensä olla kiinnostuneita eikä niitä arvosteta, koska sukulaisista ollaan riippumattomia. Täällä ydinperhe ja uusperhe ovat voimakkaita perhemuotoja. Yhteydet jopa omiin vanhempiin ovat etäisempiä, eikä heistä haluta olla riippuvaisia. Vanhemmat myös mielellään sysätään johonkin laitokseen kuolemaan. Kun valtio takaa perusturvan, kukaan ei koe olevansa velkaa mitään kenellekään.

Vierailija
5/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt välit on  viileämmät kun ei ole neljän sukupolven asuttava samassa talossa :)

Vierailija
6/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:00"]Joo tuo onkin ihan erityisesti suomalainen piirre...not.
[/quote]
Lillukan varsiin takerrut... Ihan oikeasti erityinen piirre POHJOISMAISSA. Vaikka jotkut ei sitä näytä myöntävän.

Vierailija
7/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:39"]

En tiedä, olen itsekin miettinyt samaa. Perhettä ja sukua ei Suomessa juuri arvosteta.

[/quote]Sehän on jokaisen oma valinta. Itse arvoistan perhettä ja sukua todella paljon. Oma perhe on rakkain ja suku tärkeä.

Vierailija
8/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sukuvihani kumpuaa epäoikeudenmukaisuuden tunteesta. Tosin en minä nyt kaikkia sukulaisiani vihaa. Mutta osaa en välittäisi nähdä enää.

Vierailija
9/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:39"]

En tiedä, olen itsekin miettinyt samaa. Perhettä ja sukua ei Suomessa juuri arvosteta.

[/quote]Sehän on jokaisen oma valinta. Itse arvoistan perhettä ja sukua todella paljon. Oma perhe on rakkain ja suku tärkeä.
[/quote]
Ei se ole oma valinta silloin kun puhutaan kulttuurisidonnaisista asioista :/

Vierailija
10/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

upsistahupsista

Vierailija
11/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks

Vierailija
12/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi saa kuunnella pienestä asti kuinka mitätön ja surkea lapsi on ja sama jatkuu vielä aikuisenakin, pitäisikö lapsen vielä pitää tai rakastaa vanhempiaan?

Vierailija
13/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 19:51"]Jos lapsi saa kuunnella pienestä asti kuinka mitätön ja surkea lapsi on ja sama jatkuu vielä aikuisenakin, pitäisikö lapsen vielä pitää tai rakastaa vanhempiaan?
[/quote]
Ei kaikilla suomalaisilla ole voinut olla tuollainen lapsuus.

Vierailija
15/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi ristiriitainen suhde sukuun. Toisaalta arvostan paljon, ja sieltä kumpuaa kaikkea sellaista, josta voin ikuisesti olla kiitollinen. Olen myös iloinen siitä, ettei meitä ole jätetty puille paljaille. Olen iloinen siitä, että minulla on selvät juuret. Suku on ehjä, eikä avioeroja ole. Helpompi jaksaa tätä maailmaa, kun tietää, mistä on peräisin.

Toisaalta suvussa on myös muutama nimeltä mainitsematon henkilö, jotka ovat sivistymättömiä, käyttäytyvät huonosti ja pilaavat suvun maineen. En tiedä, miksen voi sietää sitä. Ehkä juuri siitä syystä, että arvostan sukua pohjimmiltani niin paljon.

Vierailija
16/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan niin ujoja/jäyhiä/tuppisuita. Ihan vaan se, että ihmiset hymyilisivät ja katsoisivat toisiaan silmiin enemmän ja uskaltaisivat koskettaa toisiaan, muuttaisi asioita. Lisäksi suhtautuminen lapsiin on todella kielteistä.

Vierailija
17/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua sinänsä, että ihmiset selittää asian kurjalla lapsuudella jne. mutta miettikää "kehitysmaita" joissa iso osa ihmisistä on kohdannut vastoinkäymisiä ja meidän silmissä kurjuutta ja silti sellaisissa maissa yhteisö ja perhe on tärkeä.

Vierailija
18/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain eurooppalaisissa kulttuureissa perhe ja suku ovat edelleen kiinteitä yhteiskunnallisia yksiköitä, johon ihmisellä on voimakkaat siteet. Suku on vastuussa jäsenistään ja jäsenten kuuluu käyttäytyä kunnioitusta herättävällä tavalla voidakseen olla suvun suosiossa.

Suomalaisuuden ideologia on pitkälti vasemmistolainen. Yksittäinen ihminen on valtion sosiaaliyksikkö, jonka olemassaolosta valtio on velkaa hänelle itselleen. Ihminen ei vastaa tekemisistään muutoin kuin lain edessä. Häneltä ei edellytetä varsinaisesti mitään. Hän joko tuottaa tai ei tuota mitään. Hän vain on olemassa.

Tämä kulttuuri on johtanut riippumattomuuteen sukulaisista. Sukulaisistakaan ei tarvitse huolehtia, koska he ovat valtiollisia sosiaaliyksikköjä. Valtion kuuluu hoitaa heidät kehdosta hautaan, vaikkeivat he itse tekisi mitään sen eteen.

Vierailija
19/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
20/83 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2