Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haastan kaikki laittamaan 10% joululahjarahoista hyväntekeväisyyteen

Vierailija
03.12.2014 |

Täällä saa lukea niin uskomattomista ja arvokkaista tavarakasoista mitä ihmiset antaa kersoilleen ja tuttujen kersoille, että päätin nyt haastaa teidät kaikki laittamaan 10% lahjoihin laittamista rahoistanne hyväntekeväisyyteen. Kohteen saatte sentään valita itse.

Oma joululahjabudjettini on tänä vuonna 350 euroa (11 ihmisen lahjat), joten laitan 35 euroa jollekin sitä paljon enemmän tarvitsevalle. 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:58"]

Lahjabudjetti on noin 1600 e, joten annan ilomielin 160 e sellaiselle vähävaraiselle perheelle, jossa ei käytetä alkoholia tai huumeita, ei tupakoida, ei ole pelivelkoja eikä pikavippejä, vanhemmat käy töissä eikä perhe saa sossun tukea. Helpompaaa löytää neula heinäsuovasta kuin kunnollinen köyhä perhe.

[/quote]

Hienoa! Empatiasi riittää hyvin niiden narkkarien, alkoholistien, vipanneidden, työttömien, Syyttömille Lapsille, jotka sitä apua tarvitsee. Itse ostan joka vuosi muutaman lahjapaketin lapsille, ei mene vanhempien väärinkäyttöön rahat. Turussa esim. Skanssissa on sellainen piste, mihin voit niitä lahjoja viedä. Kokeilisit kerrankin olla epäitsekäs!

[/quote]

Voi kuule, pari vuotta sitten ostin babyborn -numen (noin 50 e) ja ompelin sille (ompelija kun olen) kasan vaatteita. Annoin paketin joulupuu-keräykseen. Joulun jälkeen nukke ja vaatteet oli kirppiksellä myynnissä. Perhe oli toivonut sitä lahjaa lapselleen, mutta nähtävästi kirppikseltä sai paremman tuoton kuin jos lapsi olisi sillä saanut leikkiä.

[/quote]

Hienoa! Eli kaikille tiedoksi, ettei mitään hyväntekeväisyyttä harrasteta, koska yksi nukke on kirpparille viety. Se tarkoittaa, että kaikki viedään kirpparille, eikä mikään mene niille vähäosasille.

[/quote]

Minun kohdalleni on osunut vain perheitä, jotka eivät arvosta lahjoja, 100% hyväntekeväisyyteen antamistani lahjoista on myyty edelleen, joten katson, että vähäosaisia ei ole, on vain ahneita.

Vierailija
22/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ne on tarvinneet rahat vaikka vuokraan tai ruokaan?

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:58"]

Lahjabudjetti on noin 1600 e, joten annan ilomielin 160 e sellaiselle vähävaraiselle perheelle, jossa ei käytetä alkoholia tai huumeita, ei tupakoida, ei ole pelivelkoja eikä pikavippejä, vanhemmat käy töissä eikä perhe saa sossun tukea. Helpompaaa löytää neula heinäsuovasta kuin kunnollinen köyhä perhe.

[/quote]

Hienoa! Empatiasi riittää hyvin niiden narkkarien, alkoholistien, vipanneidden, työttömien, Syyttömille Lapsille, jotka sitä apua tarvitsee. Itse ostan joka vuosi muutaman lahjapaketin lapsille, ei mene vanhempien väärinkäyttöön rahat. Turussa esim. Skanssissa on sellainen piste, mihin voit niitä lahjoja viedä. Kokeilisit kerrankin olla epäitsekäs!

[/quote]

Voi kuule, pari vuotta sitten ostin babyborn -numen (noin 50 e) ja ompelin sille (ompelija kun olen) kasan vaatteita. Annoin paketin joulupuu-keräykseen. Joulun jälkeen nukke ja vaatteet oli kirppiksellä myynnissä. Perhe oli toivonut sitä lahjaa lapselleen, mutta nähtävästi kirppikseltä sai paremman tuoton kuin jos lapsi olisi sillä saanut leikkiä.

[/quote]

Hienoa! Eli kaikille tiedoksi, ettei mitään hyväntekeväisyyttä harrasteta, koska yksi nukke on kirpparille viety. Se tarkoittaa, että kaikki viedään kirpparille, eikä mikään mene niille vähäosasille.

[/quote]

Minun kohdalleni on osunut vain perheitä, jotka eivät arvosta lahjoja, 100% hyväntekeväisyyteen antamistani lahjoista on myyty edelleen, joten katson, että vähäosaisia ei ole, on vain ahneita.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ajatus, mutta ei toimi köyhillä. Meillä lapsi saa lahjaksi jotain mihin on säästänyt pitkään, me vanhemmat maksetaan loppusumma (30 e) että saa jouluksi. Muita lahjoja ei hankita. Voinhan minä 3 e jostain säätää hyväntekeväisyyteen mutta suoraan joululahjarahasta en.

Vierailija
24/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lahjoita suoraan rahaa.

Täällä (Ranskassa) kerätään ruokakauppojen aulassa avustuspaketteja vähävaraisille ja olen näihin ostanut aina vaippoja, lastenruokaa ja säilyviä elintarvikkeita.

Joulusiivouksen yhteydessä viemme kaikki hyväkuntoiset lelut, urheilutarvikkeet ja vaatteet Emmaukseen.

Vierailija
25/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:51"]Kerro yksikin paikka, jossa rahat menee tarvitseville, eikä johdolle tai toiminnan yllpitämiseen?

Eli ei UFF, ei SPR, ei Unicef, ei pelastusarmeja jne 
[/quote]

Itse lahjoitin neuvolalle pari kassillista vaatteita. Sieltä saa joulun alla vähävaraiset hakea.

Vierailija
26/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan haasteen vastaan! 10% 0 eurosta tekee sen 0 euroa.

Vierailija
27/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma joululahjabudjettini on 0euroa, mutta lahjoitan kyllä hyväntekeväisyyteen säännöllisesti.

Vierailija
28/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 11:40"]Otan haasteen vastaan! 10% 0 eurosta tekee sen 0 euroa.
[/quote]
Minä myös ja tällä samalla budjetilla oon liikenteessä.

Vierailija
29/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun osaltani tehty, lahjoitin vastaavan summan Hyvä joulumieli -keräykseen

Vierailija
30/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetti on jo nolla, koska teinit haluaa lahjoittaa lahjarahansa.

Vierailija
31/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmana lahjoita. Hahhahh!

Vierailija
32/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lahjoita, koska kukaan ei ole täydellinen.

Vierailija
33/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lahjoita, olen elänyt tässä pari kuukautta makaronilla ja kituutellen säästänyt, jotta kerrankin voin antaa hyvät lahjat ja ostaa itsellekin jotain kivaa ja joulupöperöt. :)

Vierailija
34/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 11:48"]

En lahjoita, koska kukaan ei ole täydellinen.

[/quote]

Häh?

Vierailija
35/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan veroja joten siinä hyväntekebäisyyteni .

Vierailija
36/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittele sinä vaan omia rahojasi, minä en korruptoituneisiin järjestöihin lahjoita yhtään mitään.

Vierailija
37/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:02"]Lahjoittele sinä vaan omia rahojasi, minä en korruptoituneisiin järjestöihin lahjoita yhtään mitään.
[/quote]
Sama.

Vierailija
38/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan joka kuukausi 10% tuloistani hyväntekeväisyyteen. Enkä ole puutetta mistään kärsinyt. Kokeilkaa!

Ei tee ketään täydelliseksi, mutta eihän se ole mikään syy olla tekemättä mitään.

Vierailija
39/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan haasteen vastaan. Joululahjabudjettini on 1500 €, joten lahjoitan 150 € Helsingin eläinsuojeluyhdistykselle.

Vierailija
40/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joulun paikkeilla toimitettavat auto ja sohvakalusto lasketaan niin 14k€ pitäisi lahjoittaa.

Hmm... enpä taida. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän