Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmentynyt veronpalautusketjuista

Vierailija
03.12.2014 |

Siis oikeasti näin moni elää kädestä suuhun ja laskee minuutteja veronpalautusten saamiseen!? Oletettavasti niitä palautuksia enemmän saavat ovat käyneet töissäkin niin eikö heillä ole yhtään säästöjä kun suunnitellaan "isompia hankintoja" näin aamuyöllä. Päivällä taas pankkineidit saa huudot niskaansa jos rahat ei ole vielä silloin tilillä...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ne on ikäänkuin sama asia jos voittaisi lotossa jonkinverran rahaa ja saan jotain outoa tyydytystä kun napsahtaa tilille ylimääräistä fyrkkaa. Tiedän, että kuulostaa hullulta, mutta huvinsa kullakin :D

Vierailija
2/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihi :D kaikki on pa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 05:44"]Siis oikeasti näin moni elää kädestä suuhun ja laskee minuutteja veronpalautusten saamiseen!? Oletettavasti niitä palautuksia enemmän saavat ovat käyneet töissäkin niin eikö heillä ole yhtään säästöjä kun suunnitellaan "isompia hankintoja" näin aamuyöllä. Päivällä taas pankkineidit saa huudot niskaansa jos rahat ei ole vielä silloin tilillä...
[/quote]
On minulla säästöjä. Minä vain olen sellainen ihminen että tykkään rituaaleista, ja olin päättänyt tuon isomman hankinnan ostaa rituaalinomaisesti juuri veronpalautusrahoilla. En tehnyt tuota päätöstä aamuyöstä, ja pohdiskelin illalla ennen nukkumaanmenoa, josko olisin valvonut iloisen odotuksen merkeissä puolille öin. En sitten valvonut, heräsin jokin aika sitten lapsen kanssa.
Olen todella pahoillani että pahoitit mielesi ketjustani. Olen myös pahoillani että hämmennyt siitä että muut ihmiset elävät erilaista elämää kuin sinä. Jotkut todella elävät kädestä suuhun, yllättävää että tämän päivän uutisvirran keskellä joku ei sitä tiedä.
-Sen toisen ketjun ap

Vierailija
4/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on säästöjä? Siksi, että jos tulee joku yllättävä meno, niin voi maksaa pois. Ei kaikki pääse sellaiseen työhön, vaikka olisi koulustakin, mistä saa hetkessä niin paljon, että voi tuhansien säästöt pistää tilille. Minä säästin juuri tuonne verottajan tilille tietoisesti, kun niitä ei saa sieltä pois. Joidenkin pitää ehtiä olla jonkun aikaa työelämässä, ennenkuin voi säästää. Ei kaikilla ole kotoa pois muuttaessa tuhansien eurojen pesämunaa. Sitten on tilanteita, että jää työttömäksi, mutta haluaa silti lyhentää lainoja entiseen malliin, joten säästöt hupenevat. Meillä tehtiin juuri näin, koska haluttiin veloista eroon, eli säästöillä maksettiin lainoja pois.  

Vierailija
5/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla ainoa ihminen Suomessa joka ei ole huomannut, että Suomella ei mene kovin lujaa tällä hetkellä. Avauksesi oli ylimielisen kusipään nilitystä näsäviisasteluineen.

Vierailija
6/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnostaisi muuten kuin vaan siksi, etten muista, onko tulossa pieni palautus vai pieni mätky. Ärsyttää alkaa selvitellä sitä mätkypankkisiirtoa, jos ei palautusta tule. Verohallinnon sivuilla on kaikenlaisia muitakin palveluita, niin saisi olla sellainenkin, missä voisi nähdä sen oman mätkynsä ja maksaa suoraan verkkopankin kautta. Ei ole nykypäivää lähetellä jotain paperilappuja monta kuukautta etukäteen...

Vierailija
7/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hämmentynyt kultalusikka syntyneistä ihmisistä, jotka ovat tottuneet saamaan kaiken ilmaiseksi. Sellaista, jotka eivät tiedä, että toiset hommaavat kaiken alusta alkaen itse ja että toisilla vie kauan päästä sellaiseen tilanteeseen, että jää säästöönkin. Minulla oli vuosi sitten aika paljon säästöjä, sitten ostin kunnollisen auton ilman velkaa, koska siihen säästin ja hankalien työmatkojen takia se on tarpeellinen. Nyt nämä veronpalautukset menevät osana uutta asuntoa, kun entisellä paikkakunnalla on halvempi hintataso, eli samalla hinnnalla ei saa lähellekään yhtä hyvää. 

Vierailija
8/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki säästöjä. Mutta koska viime vuonna teimme ison remontin ja saimme sen kotitalousvähennykseen, oli kiva saada ylimääräinen hömppäraha. Olemme remontoineet viimeksi silloin, kun tällaisia vähennyksiä ei ollut, joten tämä tuntuu ylimääräiseltä lahjalta, joten panemme tämän haisemaan ylimääräiseen kivaan, koska tämä tuntuu ylimääräiseltä lahjarahalta, mihin ei säästöjä käytetä.

Vierailija
9/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hämmentynyt 12742€ mätkyistä, eikö se ap. vasta ole hämmentävää?

Vierailija
10/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 05:44"]

Siis oikeasti näin moni elää kädestä suuhun ja laskee minuutteja veronpalautusten saamiseen!? Oletettavasti niitä palautuksia enemmän saavat ovat käyneet töissäkin niin eikö heillä ole yhtään säästöjä kun suunnitellaan "isompia hankintoja" näin aamuyöllä. Päivällä taas pankkineidit saa huudot niskaansa jos rahat ei ole vielä silloin tilillä...

Samaa miettinyt. Ja jos palautusta tulee kohtuullisesti, tyyliin yli 2000 euroa, niin miksi kaikki pitäisi heti haaskata joulukauppaan ja huvituksiin?

Toisaalta jossain uutisoitiin vastikään, että 50% suomalaisista on säästössä alle 1000 euroa. Se kertoo ehkä jotain siitä, kuinka köyhässä maassa elämme. Ihmiset sekoavat, kun näkevät rahaa tilillään. Heidän omia rahojaan.

[/quote]

Vierailija
11/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse taksikuski ja työssäni huomaa konkreettisesti tilipäivät ja etenkin veronpalautuspäivät ja vastaavat. Työt lisääntyy huomattavasti  kyseisinä päivinä ja kaupungillakin on ihan eri kuhina. Kyllähän se hämmentävää on huomata, kuinka iso osa elää ihan kädestä suuhun.

Itse olen pienipalkkainen renki ja silti ei ole koskaan tarvinut miettiä tilipäiviä, eikä palautuspäiviä. En elä mitenkään nuukasti, mutta en tuhlaillenkaan. Mielestäni parintonnin kuukausipalkallakin tulee ihan kohtuuhyvin toimeen, jos vaan vähänkin katsoo mihin rahansa laittaa. Jos ei tule, niin silloin pitää laittaa kulut remonttiin.

Vierailija
12/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 07:35"]

Olen itse taksikuski ja työssäni huomaa konkreettisesti tilipäivät ja etenkin veronpalautuspäivät ja vastaavat. Työt lisääntyy huomattavasti  kyseisinä päivinä ja kaupungillakin on ihan eri kuhina. Kyllähän se hämmentävää on huomata, kuinka iso osa elää ihan kädestä suuhun.

Itse olen pienipalkkainen renki ja silti ei ole koskaan tarvinut miettiä tilipäiviä, eikä palautuspäiviä. En elä mitenkään nuukasti, mutta en tuhlaillenkaan. Mielestäni parintonnin kuukausipalkallakin tulee ihan kohtuuhyvin toimeen, jos vaan vähänkin katsoo mihin rahansa laittaa. Jos ei tule, niin silloin pitää laittaa kulut remonttiin.

[/quote]

En voi matkakuluja ja asumiskuluja, joista suurin osa palautuksista tuleekin, oikein poistaa. Kun ei ole töitä molemmille samalla paikkakunnalla, niin ei ole. Enkä kaikkea tuhlaa kerralla, vaan olen tietoisesti jättänyt suurempia tarpeellisia hankintoja tähän ajankohtaan. Kun aina tulee noita kuluja, mille ei itse mahda mitään, esim. taloyhtiön remontit. Tiesinhän minä viime vuonna, että hissiremontti tulee ja sai päättää, maksaako kerralla vai vastikkeessa. Päätimme, että maksamme kerralla veronpalautuksilla. 

Vierailija
13/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 06:34"]

Minua ei kiinnostaisi muuten kuin vaan siksi, etten muista, onko tulossa pieni palautus vai pieni mätky. Ärsyttää alkaa selvitellä sitä mätkypankkisiirtoa, jos ei palautusta tule. Verohallinnon sivuilla on kaikenlaisia muitakin palveluita, niin saisi olla sellainenkin, missä voisi nähdä sen oman mätkynsä ja maksaa suoraan verkkopankin kautta. Ei ole nykypäivää lähetellä jotain paperilappuja monta kuukautta etukäteen...

[/quote]

Ihanaa, että on toinenkin samanlainen! Minäkin kävin heti aamusta katsomassa, tuliko palautusta. Ei mitään muistikuvaa siitä, pitikö maksaa vai saiko takaisin ja keväällä tullut lappu on jossain niin hyvässä tallessa, ettei kukaan sitä enää löydä. Palautusta tuli, entä sinulle?

Vierailija
14/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainkakin näin opiskelijana tuo reilu 400, joka läsähti tilille on suuri raha! Taidan käyttää sen vaatteisiin ja itseni hemmotteluun :)

Vierailija
15/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 07:47"]

Mulle ainkakin näin opiskelijana tuo reilu 400, joka läsähti tilille on suuri raha! Taidan käyttää sen vaatteisiin ja itseni hemmotteluun :)

[/quote]

Jos se on iso raha se tarkoittaa, että sinulla on vähän rahaa. Kun on vähän rahaa, niin ei niitä silloin kannata käyttää turhuuksiin. Jos nyt vaatteilla tarkoitit ylimääräisiä vatteita ja hemmottelulla "hemmottelua".

Vierailija
16/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 07:59"]

[/quote]

Jos se on iso raha se tarkoittaa, että sinulla on vähän rahaa. Kun on vähän rahaa, niin ei niitä silloin kannata käyttää turhuuksiin. Jos nyt vaatteilla tarkoitit ylimääräisiä vatteita ja hemmottelulla "hemmottelua".

[/quote]

Hei äiti tai kuka helvetti nyt oletkaan, tiedätkös mitä. Se ei kuulu sinulle tai muille pennin vertaa vaikka joku polttaa veronpalautuksensa, joten älkää näpytelkö tänne teidän typeriä näsäviisasteluitanne, ketään ei kiinnosta.

Vierailija
17/17 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 07:59"]

[/quote]

[/quote]

Anna olla, eivät nämä tajua eivätkä opi. Jako hyvin ja huonosti rahaa käsitteleviin ihmisiin on aina ollut, ja tulee aina olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi