Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laurea Leppävaara

Vierailija
03.12.2014 |

Kellään kokemusta ko. paikasta? Millainen ruoka, millaiset opiskelijat, millaiset opettajat? Mitä alaa opiskelette ja minkälainen on päivärakenne? Kertokaa kaikki, mitä tulee mieleen Laurea Leppävaarasta!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene ammattikorkeaan.. Olen valmistunut tuolta 2002, tutkinnolla voi pyyhkiä p:tä...

Vierailija
22/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:15"]Kiitokset taas vastauksista.

Sitten vielä muutama:

1. Minkälaiset ovat ryhmien koot? Eli onko omalla luokalla todennäköisemmin 20, 30 vai 40 opiskelijaa?

2. Järjestetäänkö uusille paljon bileitä ja tutustumistilaisuuksia? Syntyykö kaveri- ja parisuhteita luokillanne?

3. Mites sinä, joka olet koulussa viimeksi huhtikuussa käynyt: oletko pitänyt kuitenkin omiin ryhmäläisiin paljon yhteyttä?

4. Saako opiskelijakortilla ruuan hintaan 2,60e VAIN Laurea Leppävaarassa (jos on siis ko. laitoksen opiskelija), vai voitteko kävellä korttinne kanssa toiseen amkiin ja syödä samalla hinnalla siellä?
[/quote]

1. Varmaan jotain 35 luokkaa

2. Oli paljon tutustumisjuttuja ja bileitä. Itseasiassa kaks ekaa päivää oli pelkästään tutustumisleikkejä! Siis tyyliin kerro oma nimesi ja oman nimen alkukirjaimella alkava itseäsi kuvaava adjektiivi. Ja kyllä, kaksi päivää.

3. Tämä ei ollut minulle, mutta muutamiin tuli pidettyä yhteyttä koulun loputtua (olin siis vaiv vuoden), nyt vuosien jälkeen ei enää.

4. Opiskelijalounaan saa käsittääkseni kaikkialla tuohon hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pääsykokeissa ja sain koulusta huonon kuvan. Itse pääsykokeessa oli useampi virhe, joita sitten edestä kuuluteltiin, puuttui luetunymmärtämisen tekstistä mm. kokonaan yksi sivu. Käsittääkseni pääsykokeet on kuitenkin koulunkin kannalta ne tärkeimmät kokeet, ja jos ne on jo hoidettu noin huonosti niin miten mahtaa olla muiden asioiden laita. Lisäksi tuutorit, joiden oli tarkoitus olla paikalla meitä hakijoita varten juorusivat vain keskenään, koita siinä sitten hermostuksissasi mennä mitään kyselemään.

Haastattelutilanteessa oli parihaastattelu ja minun parini oli itseäni vanhempi ja hänellä oli alalta jo kokemustakin. Haastattelijat tekivät tilanteesta todella epämiellyttävän asettamalla meidät vastakkain, vaikka minulla ei ollut puoliakaan hänen tiedoistaan. Oppimaan sinne kai oltiin menossakin, miksi kaikki olisi pitänyt tietää etukäteen..

Olisin saanut paikan, mutta niin paska maku koulusta jäi, että en ottanut vastaan. Olin hakenut AMK:ien lisäksi myös yliopistoon ja kun sieltäkin sitten paikka suureksi yllätyksekseni irtosi päätin kokeilla siipiäni. En ole katunut valintaa.

Vierailija
24/25 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:15"]Kiitokset taas vastauksista.

Sitten vielä muutama:

1. Minkälaiset ovat ryhmien koot? Eli onko omalla luokalla todennäköisemmin 20, 30 vai 40 opiskelijaa?

2. Järjestetäänkö uusille paljon bileitä ja tutustumistilaisuuksia? Syntyykö kaveri- ja parisuhteita luokillanne?

3. Mites sinä, joka olet koulussa viimeksi huhtikuussa käynyt: oletko pitänyt kuitenkin omiin ryhmäläisiin paljon yhteyttä?

4. Saako opiskelijakortilla ruuan hintaan 2,60e VAIN Laurea Leppävaarassa (jos on siis ko. laitoksen opiskelija), vai voitteko kävellä korttinne kanssa toiseen amkiin ja syödä samalla hinnalla siellä?
[/quote]

1. Meit alotti 25, nyt meitä on enää 9 omalla luokalla. Kursseilla on jengiä 15-40 välillä.

2. Varjofuksiaiset, back2school, fuksiaiset, 2x vuodes laivareissu ja teemabileit vrm kerran kuussa.

3. Pidän. Illanistujaiset kerran kuussa luokan (niiden 8 muun) kesken ja joka kevät laivalle (oma, ei koulun reissulle). Ens viikolla meillä on pikkujoulut.

4. Laureas käy paljon viereisen metropolian porukkaa, joten opiskelijakortilla syöt kaikkialla hintaan 2.60. (Tai kelan ateriatukikortti)

Vierailija
25/25 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kaikkien restonomien pakko osallistua ruuan tekoon? Vaikka olisi itse kiinnostunut matkailusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän