Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laurea Leppävaara

Vierailija
03.12.2014 |

Kellään kokemusta ko. paikasta? Millainen ruoka, millaiset opiskelijat, millaiset opettajat? Mitä alaa opiskelette ja minkälainen on päivärakenne? Kertokaa kaikki, mitä tulee mieleen Laurea Leppävaarasta!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ok, tehty terveelliseksi (eli ei mitään herkkua). Osa opettajista todella hyviä, osa täysin päinvastaisia.

Paljon ryhmätöitä ja projekteja ainakin liiketalouden puolella. Koulua keskimäärin kolmena päivänä viikossa 6h/päivä. Jos kurssit osaa sumplia hyvin ja sopia opettajien kanssa päällekkäisyyksistä, saa tutkinnon suoritettua tavoiteaikaa nopeammin.

Opiskelijt vaihtelee ryhmittäin, paljon on suoraan lukiosta tulleita myös. Vaihto-oppilaita paljon.

Vierailija
2/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, tuo "koulua keskimäärin kolmena päivänä viikossa 6h/päivä" kuulostaa mainiolta. Tietysti ymmärrän, että projekteja joutuu tekemään paljon (ellei vielä enemmän kuin paljon). Sitten vielä muutama kyssäri, jos tämän vielä joku näkee ja jaksaa vastata:

Miten tuo, että jotkut opettajat eivät ole lainkaan hyviä, näkyy? Mitä tarkalleen he tekevät väärin?

Teettekö te niitä projekteja aina koulussa vai menettekö toistenne luokse?

Pystyttekö käymään töissä koulun ohella ja mitkä työaikanne ovat?

Ja sitten vielä tuosta, että restonomit tekevät ruokia. Sisältyykö se siis restonomien pakollisiin opintoihin vai onko joku valinnainen juttu?

Kiitos!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin pakollinen kurssi. Heti ekasta päivästä alkaen oppilaat tekivät ruoan. Oma kokemus kyllä jo muutaman vuoden takaa. Liiketaloudessa meitä oli monta, jotka oli ko. koulussa vain sen takia, ettei muuta ollut keksinyt. Ekan vuoden jälkeen puolet oli jo tippunut pois. Opetuksen taso erittäin heikkoa. Onneksi vaihdoin koulua.

Vierailija
4/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä mutta työllistyykö sillä jossakin vaiheessa? Ettei vaan kouluttaudu työttömäksi 

Vierailija
5/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 08:36"]

Älä mene ammattikorkeaan.. Olen valmistunut tuolta 2002, tutkinnolla voi pyyhkiä p:tä...

[/quote]

Se on ihan oma valinta, jos suorittaa kaikki rimaa hipoen ja ottaa ykkösen todistuksen ulos.

Vierailija
6/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Restonomien pakko tehä siellä ruokaa. Pakollinen kurssi. Yhteensä vuoden verran kestää se kurssi. Täyttä paskaa siellä mm. Tiskataan ynnä muuta erittäin hyödyllistä! Ilmasta työvoimaa sanon minä.

Vierailija
7/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 18:12"]

Restonomien pakko tehä siellä ruokaa. Pakollinen kurssi. Yhteensä vuoden verran kestää se kurssi. Täyttä paskaa siellä mm. Tiskataan ynnä muuta erittäin hyödyllistä! Ilmasta työvoimaa sanon minä.

[/quote]

Voiko tosiaan matkailu- ja palveluliiketoiminnan restonomi joutua vuoden ajan tekemään ruokia (jos ei ruokaan erikoistu), tiskaamaan yms? En kyseenalaista viestiäsi, mutta ihmettelen kuitenkin.

Vierailija
8/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 17:50"]Vau, tuo "koulua keskimäärin kolmena päivänä viikossa 6h/päivä" kuulostaa mainiolta. Tietysti ymmärrän, että projekteja joutuu tekemään paljon (ellei vielä enemmän kuin paljon). Sitten vielä muutama kyssäri, jos tämän vielä joku näkee ja jaksaa vastata:

Miten tuo, että jotkut opettajat eivät ole lainkaan hyviä, näkyy? Mitä tarkalleen he tekevät väärin?

Teettekö te niitä projekteja aina koulussa vai menettekö toistenne luokse?

Pystyttekö käymään töissä koulun ohella ja mitkä työaikanne ovat?

Ja sitten vielä tuosta, että restonomit tekevät ruokia. Sisältyykö se siis restonomien pakollisiin opintoihin vai onko joku valinnainen juttu?

Kiitos!

ap
[/quote]
Siis jotkut opettajat ei vaan vaikuta motivoitineilta/valmistautuneilta opetukseen, työ on vähän pakkopullaa, mutta noita opettajia nyt löytyy joka paikasta.

Me hoidettiin kaikki ryhmätyöt koululla, koska oli helpointa, sieltä voi varata tilan jne. Tottakai voi mennä myös jonkun luo, jos on helppo matka kaikilla. Mut siis yleensä tehtiin noita ryhmäjuttuja ennen/jälkeen muita tunteja, siksi koulu oli helpoin paikka. Jotain haastatteluja mentiin sitten tekemään yrityksiin.

Hyvin jäi aikaa töille iltaisin ja viikonloppuisin, usein myös päivisin. Jos hoitaa hommat koulussa hyvin, aika vähän joutui omalla ajalla tekemään yksilötöitä (tämä riippuu varmaan linjasta)

Ja siis taitaa olla restonomeille pakollinen toi ruokalajuttu? Leppävaarassahan on myös parempi "ala carte"-ravintola flow, jota opiskelijat pyörittää.

Vierailija
9/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 18:06"]Muuten hyvä mutta työllistyykö sillä jossakin vaiheessa? Ettei vaan kouluttaudu työttömäksi 
[/quote]
Itse työllistyin paikkaan, jossa tein työharjoitteluni.

Vierailija
10/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut ekstraamassa siellä keittiössä, ei ainakaan opiskelijoita ollut silloin siellä. Hyvä safka ja keittiösysteemi muutenkin. Kannattais kyllä ottaa selvää asioista jostain ihan muualta kuin täältä.

Vierailija
11/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lepuskissa omniakin

Vierailija
12/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin 2011. Osa opettajista ok, osa niitä elämäänsä kyllästyneitä eläkepäiviään tauluun päin mumisten odottavia. Jatkuvasti typeriä ryhmäprojekteja joiden verukkeella opettajat tuntuivat ottavan "omaa vaoaata" ilmoittamalla "tunnit peruttu, työstäkää projektia, katsotaan projektien tilannetta ensi kerralla", Muutamaa opettajaa näki koko kursssin aikana vasta projektiraporttien esitystilaisuuksissa naama norsunvitulla istumassa ja vilkuilemassa kelloa,
Tosi paska fiilis jäi koulusta, mutta onneksi jollain ihmeellä pääsin papereilla hyvään työhön. Nyt harkitsen kuitenkin yliopisto-opintoja työn ohella, ihan eri alalta.

Vierailija
13/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistun ite kesällä tikoks. Pari henk. koht huomioo:

- kouluajat 9-11.30 ja 12.30-15/16
- kouluruoka oli parhainta 2011-2013 kevät. Sen jälkeen lähti pieni tasonlasku
- Jänniä opettajie löytyy aina. Osa antaa herkästi paremman numeron jos käy tunneilla vaikka ei olis läsnäolopakkoa. Osa opettajista rokottaa poissaoloista rankasti.
- eka syksy ja kevät oli aikapaljon lähiopetusta ja sai istua koulussa tarpeeks.
- nyt vikana vuona oon tehny töitä ja opparia. Koulussa viimeks huhtikuussa käyny.
- oman alan harkkaa vaikee löytyy sillä tikon koulutus lepuskissa eroaa ihan liikaa muista toimipisteistä :(

Vierailija
14/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset taas vastauksista.

Sitten vielä muutama:

1. Minkälaiset ovat ryhmien koot? Eli onko omalla luokalla todennäköisemmin 20, 30 vai 40 opiskelijaa?

2. Järjestetäänkö uusille paljon bileitä ja tutustumistilaisuuksia? Syntyykö kaveri- ja parisuhteita luokillanne?

3. Mites sinä, joka olet koulussa viimeksi huhtikuussa käynyt: oletko pitänyt kuitenkin omiin ryhmäläisiin paljon yhteyttä?

4. Saako opiskelijakortilla ruuan hintaan 2,60e VAIN Laurea Leppävaarassa (jos on siis ko. laitoksen opiskelija), vai voitteko kävellä korttinne kanssa toiseen amkiin ja syödä samalla hinnalla siellä?

Vierailija
15/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas vielä viimeisen kerran, jos joku huomaisi ja jaksaisi vastata viestiin nro 20. Ja vaikkei jaksaisi, niin kyllä tässä on jo hyviä vastauksia tullut.

Vierailija
16/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
17/25 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!
Hain syksyllä Haaga-Heliaan ja Laureaan Leppävaaraan tikoksi. Laureaan pääsin opiskelemaan ja Heliaan jäin 2 varasijalle. Harmitti kauheasti, sillä H-H kiinnosti enemmän.
Olen lukenut kaikenlaisia kauhujuttuja tosta Laureasta ja kiinnostaa, että otinko paikan vastaan ihan turhaan vai onko sieltä myös hyviä kokemuksia tullut.
Tässä luin, että Laurea Leppävaaran tikojen opetus eroaa muista paikoista, pitääkö asia paikkansa? Olen valmistuva datanomi, eikä minulla ollut mitään ongelmaa löytää työharjoittelupaikkaa, mutta jos tämä Laurean opiskelu on niin erilaista, niin olen jo harkinnut opiskelupaikan vaihtoa keväällä.
Onko Laurea oikeasti huono?
Olen hyvin sosiaalinen ihminen ja rymhnätyöt ovat mulle sopivia ja tuntuu tuo LbD ihan OKlta, kunhan sitä ei ole kaikkialla ja koko ajan. Teinkö oikean päätöksen, että hyväksyin paikkan?

Vierailija
18/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, lisää mielipiteitä saa laittaa! ap

Vierailija
19/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaas ylös, josko hoku huomaisi. Tulen tän päivän aikana nostamaan tän muutaman kerran ja annan sitten asian olla, jos ei vastauksia tule.

Vierailija
20/25 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka iha ok. Taso vaihtelee. Ruokalassa restonomi-opiskelijat tekevät ruoan. Opettajista jotkut ovat ok, toiset taas eivät niin ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme