Kaikkien aikojen paras henkilöauto?
Suhteessa aikalaisiinsa tietenkin. Mikä on ollut eniten edellä muita?
Kommentit (482)
Ei ainakaan -mikään- ruostuva jenkkiauto.
Jep, siinä ei ollut ikinä mitään vikoja, vain ominaisuuksia.
Ja jos oli, se oli kapitalistien panettelua tai sabotaashia.
Moskvits oli vielä huimempi tapaus.
Täysin länsiautojen veroinen, eräskin vaari ajoi vuosia sillä ilman korjauksia ja vikoja.
Paitsi 40 000km kohdalla vaihdettiin moottori, mutta olihan niitä vikoja länsiautoissakin.
Villakangasmi kirjoitti:
Jep, siinä ei ollut ikinä mitään vikoja, vain ominaisuuksia.
Ja jos oli, se oli kapitalistien panettelua tai sabotaashia.
Moskvits oli vielä huimempi tapaus.
Täysin länsiautojen veroinen, eräskin vaari ajoi vuosia sillä ilman korjauksia ja vikoja.
Paitsi 40 000km kohdalla vaihdettiin moottori, mutta olihan niitä vikoja länsiautoissakin.
Jäi lainaus pois, tämä oli tuohon Lada-viestiin.
Cirtoen Traction Avant ja Citroen DS19, edellinen oli ensimmäinen massatuotantoinen etuvetoinen auto ja jälkimmäinen aerodynaamikaltaan ja ilmajousitukseltaan myös varsin edistyksellinen. En tiedä oliko muuten parhaita omana aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti legendaarinen Lada 1200 L.
Sehän on ainoastaan Fiat 124:n lisenssimalli.
Sen sijaan Lada Niva oli aikoinaan ja on yhä edelleen maasto-ominaiksuusiltaan melko lyömätön peli. Pärjää maastossa ihan mille tahansa nykytekeleellekin, vaikka tekniikka on pysynyt 70-luvulta asti käytännössä samana.
Vierailija kirjoitti:
Minulle Audi A3.
Kateellisetko alapeukuttaa? Autoni on minulle paras, mitä minulla on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa Tesla on korkealla näissä rankingeissa
Ei sillä laadulla mitä noissa on.
Teslalle tulee tiukat paikat, kun isot autovalmistajat vihdoin keräävät joukkonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle Audi A3.
1) Miksi ihmeessä kukaan kadehtisi A3:sta?
2) Onko tämän ketjun aihe sinun mielestäsi "Paras henkilöauto, joka sinulla on ollut"?
Perheautoluokassa Volvo 240 tai W123 Mersu
Maastureista Toyota Land Cruiser
Luksusautoista Lexus LS
Vierailija kirjoitti:
60-luvun jenkit isolohko v8:lla. Jos illoin oli vääntöä enemmän kuin useimmissa 2000-luvun autoissa. Perhe-sedanitkin oli pienen bussin pituisia ja alusta erittäin mukava, ei tunnu työyssyt missään.
Esim Buick Electra -65 7 litran koneella.
Hassua niissä oli että sille itse matkustamolle jäi valtavasta pituudesta yllättävän vähän pituutta. Niissä oli matkustamossa oikeasti väljää lähinnä leveyssuunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle Audi A3.
Montako autoa ollut?
Itse suurimman kilometrimäärän ajanut -73 100A datsunilla. Reilu puolimiljoonaa. Sen jälkeen ollut n.40 eri autoa. -85 Carina hyvänä kakkosena 480 000km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mersun S-class on ainakin historian aikana tuonut todella monta nyt jo yleistä varustetta ensimmäistä kertaa autoihin.
Ilmeisesti hieman kalliimmista varusteista nyt kyse?
esim abs-jarrut. eli ihan turhakkeita...
Kyllähän omana aikanaan Kupla ja nuo Citroenit olivat suhteellisen suuria harppauksia tekniikassa.
T-malli Ford, ensimmäinen todellinen kansanauto ja autojen teollisen valmistuksen uranuurtaja.
Vuosien 1975-1986 taksimersu, eli Mercedes-Benz W123. Nykyisen E-luokan edeltäjä.
Tuo jos mikä, oli saksalaista laaturautaa. Ei tietenkään niin edustava kuin S-luokka, mutta suhteessa aikalaisiinsa yksinkertaisesti vain hyvä isompi auto. Tämä jos mikä, oli nimenomaan se auto, johon Mersun maine pitkälle perustui.
Olihan siellä keulilla se polttoainesäiliökin...