Tiesittekö sitä että 99% "vanilja" tuotteissa ei oikeasti ole oikeaa vaniljaa?
Joissan harvoissa saattaa olla oikeaa vaniljaa, MUTTA, sitä on ERITTÄIN pieni määrä, ihan vain sen takia että saa mainostaa sitä että sisältää oikeaa vaniljaa, mutta maku tuleekin feikkivaniljasta, jota siinä on paljon enemmän, eli jostain epämääräisistä "aromeista".
Kommentit (23)
Ihanko tosi? Onko sinulle aivan uusi juttu?
Tieditkö että se on majavan anaalirauhasista tehty?
Vierailija kirjoitti:
Tieditkö että se on majavan anaalirauhasista tehty?
Vanilja on kasvi, vanilliini tehdään
Siksi esim vaniljajäätelö tulee tehdä itse kotona ja laittaa siihen oikea vanilja.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosi? Onko sinulle aivan uusi juttu?
Olen tiennyt 13 vuotiaasta asti. Ap
Mitä väliä sillä on? Et erottaisi sokkotestissä kuitenkaan.
Eiköhän kaikki aikuiset tiedä, että vaniljauute on eri asia kuin vaniljatanko.
Vierailija kirjoitti:
Se että se on harhaanjohtamista, vaniljajäätelöä ei tulisi mielestäni kutsua vaniljajäätelöksi, jos se maku ei tule oikeasta vaniljasta. Sen sijaan sitä pitäisi kutsua joko vanilliinijäätelöksi, tai vanilja-aromijäätelöksi, riippuen kummasta se on tehty. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen erottaa, onko mausteena aitoa vaniljaa vai esanssia.
Se että se on harhaanjohtamista, vaniljajäätelöä ei tulisi mielestäni kutsua vaniljajäätelöksi, jos se maku ei tule oikeasta vaniljasta. Sen sijaan sitä pitäisi kutsua joko vanilliinijäätelöksi, tai vanilja-aromijäätelöksi, riippuen kummasta se on tehty. Ap
Ei ole harhaanjohtamista. Jokainen täysipäinen osaa lukea, mitä se tuote sisältää. Vai luuletko sinä, että mansikkamehutiivisteen maku tulee aidoista mansikoista :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole harhaanjohtamista. Jokainen täysipäinen osaa lukea, mitä se tuote sisältää. Vai luuletko sinä, että mansikkamehutiivisteen maku tulee aidoista mansikoista :D:D:D
siskonmakkarat tulee siskoista
Vanilliini on selluteollisuuden sivutuote. Itse tykkään siitä enemmän kuin aidosta vaniljasta, vaikka vanilliini vaniljankin päämaku on
Vierailija kirjoitti:
Vanilliini on selluteollisuuden sivutuote. Itse tykkään siitä enemmän kuin aidosta vaniljasta, vaikka vanilliini vaniljankin päämaku on
Vanilliini ei ole vaniljan päämaku, koska vanilja on kasvi. Sillä ei ole mitään tekemistä selluteollisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aidossa vaniljassa ei ole mitään arominvahventeita tai muitakaan keinotekoisia asioita. Aito vanilja on jauhettua vaniljatankoa eli vaniljakasvin siemen kotaa.
Elintarvikeala on täynnä huijauksia.
joo, sehän lukee siinä pakkauksessa
Teollisuus huijaa.
Saksassa tuotteen lihaksi esim jauhelihassa lasketaan vain liha.
Köyhä Suomessa lihaksi lasketaan myös kamara, sidekalvot ja muu teurasjäte.
Tuplapatukka Vanilja. Kokeilin. Ei tietoa mikä vanilja se oli.
Vierailija kirjoitti:
Tuplapatukka Vanilja. Kokeilin. Ei tietoa mikä vanilja se oli.
Todennäköisesti oli tätä:
Vanilja-, mansikka- tai vadelmajäätelöstä saattaa löytyä luontaisena aromina majavan perärauhasen eritettä, haustetta.
No tiesin tiesin. Ja senkin tiesin, että ruisleivässäkin voi olla puolet muuta viljaa, tai kauraleivässä vielä enemmän. Ja proteiinirahkassa on proteiinia saman verran kuin tavallisessa rahkassa. jne.