Miksi ihmiset harrastavat nykyisin liukuhihnasuhteita, tyyliin Tinder? Heti ekoilta treffeiltä suunnilleen sänkyyn
Luulisi, että ihmiset vaurioituvat tuossa, eivätkä osaa valita pysyvää paria oikein. Saattavat hyppiä kumppanista kumppaniin koko elämänsä.
Kommentit (155)
Monta syytä. "Kevytkenkäisyyttä" on ollut aina, mutta nyt se on sallitumpaa ja siksikin tavallisempaa. Arvot on nyt hedonistisemmat kuin vaikkapa 50-luvulla, nyt saa avoimesti kertoa että haluaa elää nautintokeskeisesti. Siinä olet oikeassa, että kaikki eivät halua tai pystykään koskaan sitoutumaan, kun ovat jakaneet intiimeintään sadoille, koskee niin miehiä kuin naisiakin.
Toki täytyy muistaa, että edelleenkään läheskään kaikki eivät harrasta yhden yön seksisuhteita. Tinderissäkään ei ole kuin murto-osa ikäluokasta, ja siellä pystyy etsimään kumppania myös ilman välitöntä seksiä.
No koska haluavat ja voivat. Sama syy kaiken nautinnon kanssa, oli se sitten suklaata tai seksiä.
Miksi ei harrastaisi? Paneminen tuntuu hyvältä, kannattaa ap:n kokeilla itsekin nussimista. Miten siinä vaurioituu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keneltä se on poissa jos joku päätyy kivan naisen tai mukavan kundin kanssa nussimaan?
Niiltä päätyjiltä ja heidän tulevilta kumppaneiltaan. Joka kerta tunteetonta seksiä harrastaessaan ihminen antaa osan itsestään pois. Itse toivoisin, etten olisi koskaan harrastanut seksiä ennen nykyistä miestäni.
Heh. Ellet olisi, toivoisit että olisit harrastanut. Olet tyhmä jossittelija.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Ei järvi soutamalla kulu.
Ei kulu ei, mutta taudit leviävät kyllä.
Uuspuritaanille kaikki on niin vaikeaa, myös ja erityisesti muiden ihmisten (sukupuoli)elämä.
Mä en häiriinny moisesta yhtään, enkä vaurioidu. En edes omastani, sillä kaikkea ihminen katuu paitsi nuorena naimistaan. Ja vanhana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kondomi on keksitty ja tarttuu ne taudit lahkolaistenkin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keneltä se on poissa jos joku päätyy kivan naisen tai mukavan kundin kanssa nussimaan?
Niiltä päätyjiltä ja heidän tulevilta kumppaneiltaan. Joka kerta tunteetonta seksiä harrastaessaan ihminen antaa osan itsestään pois. Itse toivoisin, etten olisi koskaan harrastanut seksiä ennen nykyistä miestäni.
Mitäs siihen sanot kun miehenä vasasin naisen kysymykseen erehtymällä kertomaan rehellisesti ja avoimesti, että en ole harrastanut seksiä kenenkään kanssa aiemmin, niin nainen kimpaantui ja alkoi tivaamaan, että olenko oikeasti homo tai joku hih-huli vai tai onko mulla joku tarttuva tauti...
- No poikuus on edelleen tallella ja ikää on jo noin 40 vuotta.
Hyvä, että valitsit olla rehellinen. Nainen ei reaktionsa perusteella kuulostanut tasapainoiselta tai sinulle sopivalta muutenkaan.
Niin ja piti vielä sanomani, että missään nimessä en koe poikuueni säilymisä minään eriyisenä ansiona ai meriittinä.
Näin on vain käynyt. Kyse ei siis itselläni ole mitenkään erityisestä vakaumuksesta ja tai uskoni sanelemasta asiasta ohjeesta (esimerkiksi, että seksi pitäsi säästää avioliittoon).
Minulla ei ole edes sellaisia traumoja, saati sairauksia, tai vaikka kokemusta kiusatuksi tulemisesta joilla vosin yrittää järkeillä "kokemattomuutani." - Tai sellainen vakaumuksen tapainen minulla on toistaiseksi ollut, että en ole halukas ostamaan kokemusta seksistä "alan ammattilaiselta".
- Tämä viimeisin ny vain täydennyksenä koska joitain kertoja kun olen kohdannu kirjoituksia, joissa meitä "kokemattomia miehiä" on kehoitettu mememään ns, maksullisiin jollei muutoin tärppää.
En koe olevani sen paremmin ekso tai intro -vertti vaan jotain näiden ääripäiden välillä, niinkuin kai useimmat.
Vakka minulta puutuu kokemus seksisä kumppanin kanssa, niin olen iloinen ja enemmän kuin hyvilläni siitä että elämässäni on ja on ollut aina läheisiä ja monin tavoin merkittäviä ihmisiä; niin miehiä kuin naisia. (Vai pitäisikö vain sanoa, että erilaisia sukupuolioletettuja).
Se noin 40 vuotias, jolla on edelleen poikuus tallella
Minä taas ottaisin miehen, jolla on poikuus tallella tuhat kertaa mielummin kuin sellaisen jolla on lukemattomia naisia takana ja maksullisten kanssa ollutta, en ottaisi ylipäätään, jos tietäisin asiasta.
Jokainen oppii kyllä harrastamaan seksiä, jos vaan asenne on oikea. Se ei ole teknisesti mikään vaikea suoritus, vaan enemmän rohkeus ja mielikuvituskysymys. En ymmärrä näitä, joiden mielestä pitää olla kymmeniä ellei satoja entisiä kumppaneita, jotta muka voisi olla hyvä.
Älä vastaa tai kerro naisille kokemattomuudestasi, kun se näyttää olevan ongelma. Vastaat vain, että ”A gentleman never tells”
(— people used to love this motto. It is concise, discrete, mysterious, classy – qualities basically every true, self-respecting gentleman should possess. It meant something more that simply being respectful about a love conquest. A saying that signified true, inner confidence.)
Otsikossa taas parjataan Tinderiä. Tinderissä voidaan hakea ihan mitä vaan, eikä pelkästään yhdenyönjuttuja. Mutta ei siinäkään mitään väärää ole, jos niitä haluaa.
T. Tinderistä etsinyt sekä yhdenillansuhteita ja nyt ollut jo 3 vuotta yhdessä Tinderissä tapaamani miehen kanssa
Eihän noista suhteista pidät muut kuin tuntemattomat ihmiset. Normaalilla tunne-elämällä varustettu ihminen ei pidä tuollaisesta. Siksi Tinder onkin narsistien pelikenttä.
Kaikki suurhelsingin alueella asuvat alle 40 vuotiaat ovat vähä-älyisiä ääliöitä.
Ymmärsinkö nyt oikein: ap kärsii muiden oletetusta tunteettomasta seksistä, koska on itse harrastanut tunteetonta = huonoa, epätyydyttävää seksiä ja projisoi nyt omat ongelmansa muihin?
Mullistava tieto: seksi voi olla tuntemattomienkin välillä todella upeaa ja oman aviopuolison kanssa aivan perseestä.
Todellisuusharha. Poikkeava käytös on kertomisen ja rummutuksen arvoista, jonka vuoksi voi alkaa vaikuttamaan siltä, että kaikki harrastavat päivittäistä tinderöintiä ja pikapanosuhteita. Ei siitä saa läheskään yhtä raflaavia otsikoita ja twiittejä, jos kertoo pihdanneensa pari kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suurhelsingin alueella asuvat alle 40 vuotiaat ovat vähä-älyisiä ääliöitä.
Kyllä!
Viimeisin Tinder-deittini jäi yöksi ja viikonlopuksi ensimmäisiltä treffeiltä. Olemme edelleen yhdessä.
Sitä edelsi monta ihan kivaa tapaamista, jotka eivät johtaneet mihinkään sen kummempaan, ja pari, jotka johtivat ystävyyteen.
Tinder on juuri niin kauhea ja vaarallinen kuin sen käyttäjät.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että projisoit. Suur-Helsingin alueella asuvista alle nelikymppisistä suurimmalla osalla on korkeakoulututkinto ja seksiä, kun taas sinä et osaa lukea ja kirjoittaa ja olet maalla asuva peruskoulun käynyt i n s e l i.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen on kyllä keinot olemassa mutta jos et ole peruskoulun ala-astetta käynyt, siellä tämä on opetettu, niin asia ei ole sinulle vielä ajankohtainen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noista suhteista pidät muut kuin tuntemattomat ihmiset. Normaalilla tunne-elämällä varustettu ihminen ei pidä tuollaisesta. Siksi Tinder onkin narsistien pelikenttä.
*tunteettomat
Vierailija kirjoitti:
Todellisuusharha. Poikkeava käytös on kertomisen ja rummutuksen arvoista, jonka vuoksi voi alkaa vaikuttamaan siltä, että kaikki harrastavat päivittäistä tinderöintiä ja pikapanosuhteita. Ei siitä saa läheskään yhtä raflaavia otsikoita ja twiittejä, jos kertoo pihdanneensa pari kuukautta.
Vahvistusharha: ajattelet pakonomaisesti muiden seksielämää ja poimit ärsykevirrasta sen, mikä ennakkoluulojasi vahvistaa.
No kaikkihan tietää ettei perinteinen parisuhdemalli estä soutamista ja ruttojen leviämistä.