Miksi ihmiset harrastavat nykyisin liukuhihnasuhteita, tyyliin Tinder? Heti ekoilta treffeiltä suunnilleen sänkyyn
Luulisi, että ihmiset vaurioituvat tuossa, eivätkä osaa valita pysyvää paria oikein. Saattavat hyppiä kumppanista kumppaniin koko elämänsä.
Kommentit (155)
Ihmisiä on niin erilaisia, itse en pystyisi kuvittelemaan jos sinkuksi jäisin, että hyppäisin heti ensimmäisillä treffeillä sänkyyn, tuskin edes toisilla treffeilläkään. En haluaisi jättää itestäni sellaista kuvaa että kuuluu tapoihin pomppii pesästä pesään ja en myöskään haluaisi että mies kuvittelisi minun olevan helppo saalis.
Se on sopivaa koska kaikkihan niin tekevät.
Ei minua ole kaduttanut tippaakaan, että oli pari villimpää vuotta eron jälkeen. Sinkku olen edelleen, mutta mulla on nyt vakipano. Joillekin se seksi merkitsee enemmän tai siihen suhtautuu eri tavalla. Kyllä mä haluan testata sen seksinkin aika pian, jos ihan parisuhdetta haluaisin. Olisi kamalaa rakastua toiseen jo kunnolla ja sitten huomata, ettei seksi toisen kanssa sujukaan jostain syystä.
Osa noista ihmisistä menee rikki tuosta. Sitten, kun haluaisivat itse jo parisuhteen, löytyykin vain seksikumppaneita. Tämä on valitettava nykyajan tapa. Erityisesti kuulemma on vaikeaa löytää parisuhteesta kiinnostunutta miestä, kun seksiä saa Tinderistä milloin haluaa ja koska sitoutuminen on miehistä ikävää ja vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keneltä se on poissa jos joku päätyy kivan naisen tai mukavan kundin kanssa nussimaan?
Niiltä päätyjiltä ja heidän tulevilta kumppaneiltaan. Joka kerta tunteetonta seksiä harrastaessaan ihminen antaa osan itsestään pois. Itse toivoisin, etten olisi koskaan harrastanut seksiä ennen nykyistä miestäni.
Miksi sitten olet harrastanut tunteetonta seksiä, jos se on tuntunut niin pahalta, että sama kuin olisi antanut palan pois itsestäsi? Vaikuttaa, ettei sinua ole seksi rikkonut, vaan olet ollut sitä ennen rikki.
Terveet ja tasapainoiset ihmiset voivat halutessaan harrastaa seksiä ihan puhtaasti mielihyvästä ja halusta ilman sen suurempia tunteita kumppania kohtaan. Siinä ollaan yhdessä yhteisestä halusta, vaikka mikään pidempiaikaisempi suhde ei kiinnosta. Ei tunteetonta, mutta ei myöskään mitään vakavaa. Molemminpuolista hauskanpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ole kaduttanut tippaakaan, että oli pari villimpää vuotta eron jälkeen. Sinkku olen edelleen, mutta mulla on nyt vakipano. Joillekin se seksi merkitsee enemmän tai siihen suhtautuu eri tavalla. Kyllä mä haluan testata sen seksinkin aika pian, jos ihan parisuhdetta haluaisin. Olisi kamalaa rakastua toiseen jo kunnolla ja sitten huomata, ettei seksi toisen kanssa sujukaan jostain syystä.
Tärkeintä on varmaan se, että samanlaiset ihmiset kohtaavat. Sellaiset, joille seksi on samalla tavalla merkityksellistä. En haluaisi miestä, joka voi harrastaa seksiä ihan pelkästä panemisen ilosta, vaan miehen, jolle seksi merkitsee jotain enemmän ja se on rakkauden osoitus.
Jos seksi seksinä ja fyysisen tarpeen tyydyttämisenä on ihmiselle erityisen tärkeää, niin silloin sitä varmasti odottaa saavansa suhteessa, vaikka toinen on sairas ja kipeä, on juuri menettänyt läheisensä, tai on juuri tapeltu ja haukuttu toista. Seksiä tekee silti mieli ja se nyt vain on fyysinen tarve ja iso syy sille, että ollaan parisuhteessa. Tällaisen ihmisen kanssa en tahtoisi koskaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keneltä se on poissa jos joku päätyy kivan naisen tai mukavan kundin kanssa nussimaan?
Niiltä päätyjiltä ja heidän tulevilta kumppaneiltaan. Joka kerta tunteetonta seksiä harrastaessaan ihminen antaa osan itsestään pois. Itse toivoisin, etten olisi koskaan harrastanut seksiä ennen nykyistä miestäni.
Mitäs siihen sanot kun miehenä vasasin naisen kysymykseen erehtymällä kertomaan rehellisesti ja avoimesti, että en ole harrastanut seksiä kenenkään kanssa aiemmin, niin nainen kimpaantui ja alkoi tivaamaan, että olenko oikeasti homo tai joku hih-huli vai tai onko mulla joku tarttuva tauti...
- No poikuus on edelleen tallella ja ikää on jo noin 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs siihen sanot kun miehenä vasasin naisen kysymykseen erehtymällä kertomaan rehellisesti ja avoimesti, että en ole harrastanut seksiä kenenkään kanssa aiemmin, niin nainen kimpaantui ja alkoi tivaamaan, että olenko oikeasti homo tai joku hih-huli vai tai onko mulla joku tarttuva tauti...
Hyvä, että valitsit olla rehellinen. Nainen ei reaktionsa perusteella kuulostanut tasapainoiselta tai sinulle sopivalta muutenkaan.
Kyllä mä koitan jopa välttää seksiä sellaisen naisen kanssa, josta tiedän, että parisuhteesta ei tulisi mitään. Olen minä tuosta pari kertaa lipsunut. Pidän kuitenkin seksistä todella paljon. Miksiköhän minä toimin noin? Kannan jollain tasolla naisen puolesta huolta siitä, että hän ei satuta itseään. Jostain syystä koen, että ansaitakseni seksiä mun pitäisi olla valmis parisuhteeseen naisen kanssa. Eihän tuokaan ole ihan tervettä. Toki nautin seksistä eniten silloin, kun on tunteita mukana.
Ai. Kyllä mulle vaan känniseksi maittaa. Sen jälkeen voi hipsiä aamusumuun.
Eivät kaikki sitä tee. Ehkä vain sellaiset, jotka pitävät kehoaan välineenä. Eli:
1) identiteetti kateissa (ei oman kehon arvostusta, vaikka kohteleekin sitä kurinalaisesti), sisällön hakeminen elämään edes palasina.
2) tietoisuus mahdollisuudesta sosiaalitukiin (ei vastuuta maineesta, tulevaisuudesta)
Minulla on ollut muutama sellainen vuosi, joiden aikana oli paljon seksikumppaneita. Eivät ne mitään liukuhihnasuhteita olleet, vain kohtaamisia, jotka päätyivät seksiin. En ole vaurioitunut millään tavalla. Tällä hetkellä toisessa liitossa (avo-) ja uskon ja toivon tämän myös olevan se parisuhde, jossa olen loppuelämäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että valitsit olla rehellinen. Nainen ei reaktionsa perusteella kuulostanut tasapainoiselta tai sinulle sopivalta muutenkaan.
Kiitos. Toki olimme hieman nuorempia kuin nyt mutta yli 30 vuotias olin tuolloinkin Tuo naisen reaktio tuli vain täysin puskista. Ehkä hän odotti (alitajuisesti) minun olevan jotain muutakin sellaista mitä en ole. Tai paremmin en vastannut lainkaan hänen (tai yleisempää) mielikuvaa siitä miltä näyttävät ja vaikuavat he, joilla uskotaan ja oletetaan olevan poikuus (tai neitsyys) tallella vielä "vähän" vanhempanakin.
Mitä aina joskus heistä tehtyjä juttuja olen lukenut, niin hyvin useinhan jutuissa toistuu samat kliseet ja stereotypiat niin, että ainakin omasta mielestäni monellekaan heistä neitsyyden tai poikuuden säilymien ei ole se suurin ongelma tai vaiva, vaan sen kautta vain sanotetaan omaa pahaa oloa tai yksinkertaistetaan asioita ja tai asetetaan sille kohtuuttomia odotuksia ja vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Osa noista ihmisistä menee rikki tuosta. Sitten, kun haluaisivat itse jo parisuhteen, löytyykin vain seksikumppaneita. Tämä on valitettava nykyajan tapa. Erityisesti kuulemma on vaikeaa löytää parisuhteesta kiinnostunutta miestä, kun seksiä saa Tinderistä milloin haluaa ja koska sitoutuminen on miehistä ikävää ja vaikeaa.
Valtava enemmistö miehistä ei todellakaan saa seksiä Tinderistä milloin haluaa, hyvä jos saa matcheja ylipäätään. Jos näyttää siltä, että miehet saavat seksiä helposti, kertoo se vain siitä, ettet muunlaisia miehiä edes noteeraa.
No kun kukaan ei kiinnosta niin paljoa että haluaisin vakavaa. Lämpöä haluan kuitenkin silloin tällöin. Mitäpä sinulle kuuluu muiden tekemiset ja panemiset?
Vierailija kirjoitti:
Ei tiedetä paremmasta. Luullaan että joku känninen seksi tuntemattoman kanssa on parasta mitä voi olla.
En harrasta koskaan kännissä seksiä, vaikka minulla ei ole parisuhdetta. Selvin päinkin voi poiketa 50-luvun mallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja piti vielä sanomani, että missään nimessä en koe poikuueni säilymisä minään eriyisenä ansiona ai meriittinä.
Näin on vain käynyt. Kyse ei siis itselläni ole mitenkään erityisestä vakaumuksesta ja tai uskoni sanelemasta asiasta ohjeesta (esimerkiksi, että seksi pitäsi säästää avioliittoon).
Minulla ei ole edes sellaisia traumoja, saati sairauksia, tai vaikka kokemusta kiusatuksi tulemisesta joilla vosin yrittää järkeillä "kokemattomuutani." - Tai sellainen vakaumuksen tapainen minulla on toistaiseksi ollut, että en ole halukas ostamaan kokemusta seksistä "alan ammattilaiselta".
- Tämä viimeisin ny vain täydennyksenä koska joitain kertoja kun olen kohdannu kirjoituksia, joissa meitä "kokemattomia miehiä" on kehoitettu mememään ns, maksullisiin jollei muutoin tärppää.
En koe olevani sen paremmin ekso tai intro -vertti vaan jotain näiden ääripäiden välillä, niinkuin kai useimmat.
Vakka minulta puutuu kokemus seksisä kumppanin kanssa, niin olen iloinen ja enemmän kuin hyvilläni siitä että elämässäni on ja on ollut aina läheisiä ja monin tavoin merkittäviä ihmisiä; niin miehiä kuin naisia. (Vai pitäisikö vain sanoa, että erilaisia sukupuolioletettuja).
Se noin 40 vuotias, jolla on edelleen poikuus tallella
Toisinkuin perinteisessä mallissa, missä baarissa tavataan joku kenen kanssa baari-illan jälkeen mennään väsyneenä ja humalassa meille/teille peuhaamaan? Tinderin kautta yleensä viestitelty päiviä tai viikkoja sekä menty treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Ei järvi soutamalla kulu.
Mutta siirtämällä sitä soutuvenettäsi järvestä toisen saatat siirtää erilaisia ruttoja mukanasi siltä sieltä saastuneesta järvestä puhtaaseen. Joten se sinun soutuveneesi voi kyllä saada paljonkin tuhoa aikaan.
Pitäisikö ap:n päästä määräämään toisten elämästä kaikki? Vain sinun totuutesi on kelvollinen?
Mitäpä jos määrääjä olisikin joku muu, ja se määräisi sinutkin harrastamaan seksiä jokaisen vastaantulijan kanssa, joka sitä vain sattuisi sillä hetkellä haluamaan?