Mä en ymmärrä miehiä..
.....tai oikeastaan yhtä miestä. Puoli vuotta mennyt siitä kun alettiin tapailla, loppua kohden tiiviimmin.
Jatkuvasti kehuu, on koko ajan suutelemassa ja halaamassa, tulee kainaloon, sanoo nukkuvansa paremmin kanssani kuin yksin, on ihan unelma, joka päivä lähettelee jotain viestiä, on perunut menojaan vuokseni, on kohdellut hyvin, sanonut että olen erilainen ym ym ym ym....
Sitten otan puheeksi sen että onko meidän jutulla jotain tulevaisuutta. Sanon etten itsekään ole vielä mitään vakavampaa haluamassa, mutta on alkanut herätä ajatuksia siitä että joskus juttu voisi johtaa johonkin vakavampaan. Noh, mies ei sitten näekään meillä välttämättä mitään tulevaisuutta koska arvomme eivät ole samanlaiset (?????) Ja ei todella kaipaa mitään vakavaa elämäänsä. Seurustelu on kuulemma niin iso juttu että silloin täytyy olla ihan varma mitä haluaa ja nyt ei tiedä mitä haluaa. Ei varsinaisesti halua olla muiden kanssa mutta hänestä ei kuulemma kannata mitään poikaystävää odottaa. Kysyy että eikö voitaisi pitää vain hauskaa ja olla murehtimatta turhista.
Ok. Sanon että parempi lopettaa tapailu itseni vuoksi koska itsellä tunteet syvenneet niin mies ihan romuna että eikö muka enää voida nähdä ja haluaa vielä tavata ja tykkää minusta ja haluaa viettää aikaa kanssani, itkee myös. Lähden miehen luota niin eikö joka päivä laita jotain viestiä ja kerro asioistaan ja itse yritän irtautua toisesta parhaani mukaan ja unohtaa. Ja mainittakoon että missään kohtaa en ole takertunut, päinvastoin. Olen sitä mieltä että antaa mennä jos on mennäkseen, kyllä se tulee takaisin jos on tullakseen...
ÄRSYTTÄVÄÄ!!!! Miksi pitää käyttäytyä näin?????
Kommentit (90)
Ja joo niinhän se varmasti on että ei tosiaan näe minua vaimona koska ne arvot on erilaiset. Tiedä sitten mitä sillä tarkoittaa mutta eipä sillä ole väliäkään.
-ap
Tee ap miehelle selväksi, että sä haluat seurustelusuhteen ja that`s it. Jos se ei sovi miehelle niin menköön menojaan. Siitä ainakin tiedät mitä sä miehelle merkitset.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 11:02"]Tee ap miehelle selväksi, että sä haluat seurustelusuhteen ja that`s it. Jos se ei sovi miehelle niin menköön menojaan. Siitä ainakin tiedät mitä sä miehelle merkitset.
[/quote]
Näin mä vähän sen teinkin selväksi kun sanoin ettei ole mun puolelta sitte enää järkeä nähdä. Mutta joo näin se on tehtävä, en tosiaan aio jäädä mieheen roikkumaan vaikka hyvää seuraa onkin ollut :)
-ap
Itse otan naiselle puheeksi jossain vaiheessa tapailua että missä mennään ja jos haluan vakavaa suhdetta niin kysyn mitä nainen on mieltä asiasta tai haluaisiko kokeilla.
Terveisin 22 vuotias mies
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 11:11"]
Itse otan naiselle puheeksi jossain vaiheessa tapailua että missä mennään ja jos haluan vakavaa suhdetta niin kysyn mitä nainen on mieltä asiasta tai haluaisiko kokeilla.
[/quote]
Noin se kuuluu tehdäkin. Tollanen toisen tunteilla leikkiminen, mikskä ton ap:n miehen käytöksen voi tulkita, on itsekästä. Voi tietty olla et toi ap: mies on vaan sitoutumiskammonen ja tarjoo tolla "susta tulee hyvä vaimo jollekin" kommentilla ap:lle tilaisuutta irrottautua epävarmasta suhteesta. Mut joka tapauksessa toimii väärin, jos kerta aulkuvaiheessa puhunut ajatuksella, et haluaa ap:sta vaimon itselleen...vai meniks se niin ap?
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 11:11"]
[/quote]
Noin se kuuluu tehdäkin. Tollanen toisen tunteilla leikkiminen, mikskä ton ap:n miehen käytöksen voi tulkita, on itsekästä. Voi tietty olla et toi ap: mies on vaan sitoutumiskammonen ja tarjoo tolla "susta tulee hyvä vaimo jollekin" kommentilla ap:lle tilaisuutta irrottautua epävarmasta suhteesta. Mut joka tapauksessa toimii väärin, jos kerta aulkuvaiheessa puhunut ajatuksella, et haluaa ap:sta vaimon itselleen...vai meniks se niin ap?
[/quote]
Niin tai siis alusta alkaen sanonut että susta tulee vielä hyvä vaimo jollekin. Mutta se oli ihan alussa niin tottakai käänsin sen niin että ehkä haluaisi minusta vaimon itselleen :)
-ap
Ja täytyy sanoa että arvostan miestä siinä että on rehellinen, eikä todellakaan halua leikkiä tunteillani. En vaan ymmärrä miten voi käyttäytyä niin ristiriitaisesti.
-ap
Täällä on katkerien ja pahansuopien ihmisten kirjoituksia tosi paljon, hyvä ettet piittaa niistä. Minusta vaikuttaa ihan vain siltä, että olet miehen mielestä oikein kiva ja mukava ja hyvää seuraa, mutta se jokin puuttuu. Olen itsekin tavannut joskus miehiä, joissa ei ole mitään vikaa ja miettinyt, että kai tämä olisi ihan hyvä mies minulle, mutta ei sitten kuitenkaan tunnu oikealta. Vastaavasti olen tavannut tuolla tavalla käyttäytyviä miehiä, jotka eivät vain ole olleet minusta niin innoissaan kuin minä heistä. Sellaiseen suhteeseen ei kannata kummankaan jäädä. On tärkeää, että löytää puolison, jonka kanssa molemmat haluavat samaa. Niitä on sinulle pilvin piemin tarjolla, ei ehkä tänään eikä ensi viikolla, mutta jossakin vaiheessa sellainen kuitenkin löytyy kuten meille muillekin saman kokeneille. Teet ihan oikein, kun lopetat koko jutun.
Mulla oli vuosia jatkunut suhde mieheen, joka ei halunnut mitään vakavaa sitoutumista (naimisiin, lapsia). Lähdin kävelemään ja se säälittävä pelle jaksaa vieläkin, yli puoli vuosikymmentä myöhemmin, ruikuttaa mun perääni. Pelatkoon pleikkaa. Minä olen jo naimisissa ihan oikean miehen kanssa ja kahden lapsen äiti.
Kukaan meistä ei näe toisen pään sisälle. Jokainen on myös yksilö, ei muiden kokemuksista voi automaattisesti vetää johtopäätöksiä asioista.
Kysy mieheltä suoraan, haluaisiko / halusiko hän jotain enemmän. Mutta tunnusta samalla myös se että itsekin _saattaisit_ haluta enemmänkin, joskin vähän aikaa tunteiden selvittämiseen. Jos itse peräännyt ensin sanomalla "en halua nyt mitään vakavaa", ei mies voi missän nimessä alkaa sanomaan että haluaisi jotain vakavampaa, sehän olisi varma tapa karkoittaa ne pienetkin mahdollisuudet (näin teoriassa, miehenä ajattelisin näin).
Miehet kun on siitä hassuja että jos sanot ettet halua vakavampaa, he uskovat mitä sanot. Ja jos mies uskoo sen mitä sanoit mutta haluaisi enemmän, hän kertoo ennemmin pienen valheen ja toivoo että vastapuolen tunteet heräisi ajan myötä.
Palstan vastaukset ei kerro mitä toisen pään sisällä liikkuu, teidän täytyy selvittää asia keskenänne. Minunkin vastaukseni on arvailua sen pohjalta mitä itse miehenä ajattelisin / miten toimisin.
58 jatkaa. Itse tekisin tuossa tilanteessa niin, että ottaisin etäisyyttä miehestä. Jos mies ei halua mitään vakavampaa, miksi kiduttaa itseään jonain hätävarakumppanina? Voihan olla, että mies tajuaa tunteensa vasta menetettyään sinut. Nyt olet liian helposti saatavilla. Toinen vaihtoehto on lopettaa seksi ja jatkaa pelkästään kaveripohjalta, mutta ei taida olla helppoa sekään. Pitäkää pientä taukoa ja katsokaa, miltä tuntuu olla erossa. Jos se tuntuu molemmista pahalta, niin sitten en kyllä ymmärrä, miksette voi sopia seurustelevanne. Tärkeintä nyt olisi kuitenkin saada joku selvyys tuohon tilanteeseen. Älä jatka enää noin.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 11:59"]Kukaan meistä ei näe toisen pään sisälle. Jokainen on myös yksilö, ei muiden kokemuksista voi automaattisesti vetää johtopäätöksiä asioista.
Kysy mieheltä suoraan, haluaisiko / halusiko hän jotain enemmän. Mutta tunnusta samalla myös se että itsekin _saattaisit_ haluta enemmänkin, joskin vähän aikaa tunteiden selvittämiseen. Jos itse peräännyt ensin sanomalla "en halua nyt mitään vakavaa", ei mies voi missän nimessä alkaa sanomaan että haluaisi jotain vakavampaa, sehän olisi varma tapa karkoittaa ne pienetkin mahdollisuudet (näin teoriassa, miehenä ajattelisin näin).
Miehet kun on siitä hassuja että jos sanot ettet halua vakavampaa, he uskovat mitä sanot. Ja jos mies uskoo sen mitä sanoit mutta haluaisi enemmän, hän kertoo ennemmin pienen valheen ja toivoo että vastapuolen tunteet heräisi ajan myötä.
Palstan vastaukset ei kerro mitä toisen pään sisällä liikkuu, teidän täytyy selvittää asia keskenänne. Minunkin vastaukseni on arvailua sen pohjalta mitä itse miehenä ajattelisin / miten toimisin.
[/quote]
Sanoin miehelle että olen alkanut ajatella että voisin haluta jossain kohtaa jotakin enemmän. Mies sanoi että minun ei kannata käydä hänen luonaan sillä mielellä että saisin hänestä poikaystävän. Silti haluaisi kuitenkin tavata, ei haluaisi miettiä tällaisia asioita. Sanoi ettei oikein nää meillä tulevaisuutta mutta toisaalta ei osaa sanoa nyt ettei koskaan. Sanoi että on sellaisessa elämäntilanteessa ettei etsi mitään pysyvää. Sanoin etten minäkään mitään poikaystävää ole vartavasten etsimässä mutta että tällaisia ajatuksia on alkanut heräämään.
-ap
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:23"]58 jatkaa. Itse tekisin tuossa tilanteessa niin, että ottaisin etäisyyttä miehestä. Jos mies ei halua mitään vakavampaa, miksi kiduttaa itseään jonain hätävarakumppanina? Voihan olla, että mies tajuaa tunteensa vasta menetettyään sinut. Nyt olet liian helposti saatavilla. Toinen vaihtoehto on lopettaa seksi ja jatkaa pelkästään kaveripohjalta, mutta ei taida olla helppoa sekään. Pitäkää pientä taukoa ja katsokaa, miltä tuntuu olla erossa. Jos se tuntuu molemmista pahalta, niin sitten en kyllä ymmärrä, miksette voi sopia seurustelevanne. Tärkeintä nyt olisi kuitenkin saada joku selvyys tuohon tilanteeseen. Älä jatka enää noin.
[/quote]
Joo näin olen suunnitellut tekeväni, en aio jäädä roikkumaan, enkä ole sitä missään kohtaa tehnytkään. Olen sitä mieltä että asioita ei voi pakottaa ja on päätettävä irti, varmasti se tulee takaisin jos on tullakseen. Se on vain niin kurjaa kun on tavallaan ymmärtänyt toisen jutut ja toiminnan täysin väärin.. jos toinen sanoo vielä kullaksi ja muruksi ja rakkaaksi ja sanoo omakseen niin ei jotenkin mene mun kaaliin. Mutta tästä opittiin taas ettei kannata päätellä mitään itsekseen.
-ap
Jos ei näe mitään tulevaisuutta nyt, mutta ei voi sanoa, etteikö joskus myöhemmin, niin sehän tarkoittaa sitä, että olet ihan kiva, mutta se jokin puuttuu. Ei sitä voi toiselle tuon suoremmin sanoa, jos haluaa olla ystävällinen. Minäkin olen tavannut miehiä, jotka ovat sanoneet noin ja olen siitä ymmärtänyt, että ei kiitos. Menee vuosi, pari, ja ne ovat löytäneet naisen, jonka kanssa haluavatkin seurustella. Sinä olet ihan oikeilla jäljillä, kun haluat lopettaa suhteen. Ansaitset miehen, joka haluaa nimenomaan sinut. Sellainen on helpompi löytää, kun ei ole mitään löyhää tapailusuhdetta häiritsemässä elämää samanaikaisesti.
Minä ymmärrän miehen käytöksen ihan täysin. Olen itse ukkomies mutta jos jossain elämänvaiheessa joutuisin etsimään uutta suhdetta, niin tuollainen "mukavaa yhdessä" olisi ainoa mihin enää suostuisin.
Mun mielestä on aina vakava hälytysmerkki, jos pitää avata av:lle ketju, jossa pyytää analysoimaan miehen käytöstä. Se tarkoittaa poikkeuksetta sitä, että on parasta unohtaa koko hessu.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 22:38"]Sanon etten itsekään ole vielä mitään vakavampaa haluamassa, mutta on alkanut herätä ajatuksia siitä että joskus juttu voisi johtaa johonkin vakavampaan.
Sanon että parempi lopettaa tapailu itseni vuoksi koska itsellä tunteet syvenneet
[/quote]
Et halua mitään vakavampaa (vaikka tunteet syvenemässä) ja sitten hermostut, kun mieskään ei halua halua sen kummempaa.
Joo, ärsyttävää. Miksi sun pitää käyttäytyä noin?
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:29"]Minä ymmärrän miehen käytöksen ihan täysin. Olen itse ukkomies mutta jos jossain elämänvaiheessa joutuisin etsimään uutta suhdetta, niin tuollainen "mukavaa yhdessä" olisi ainoa mihin enää suostuisin.
[/quote]
Mielenkiintoinen näkökanta.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 22:38"]Sanon etten itsekään ole vielä mitään vakavampaa haluamassa, mutta on alkanut herätä ajatuksia siitä että joskus juttu voisi johtaa johonkin vakavampaan.
Sanon että parempi lopettaa tapailu itseni vuoksi koska itsellä tunteet syvenneet
[/quote]
Et halua mitään vakavampaa (vaikka tunteet syvenemässä) ja sitten hermostut, kun mieskään ei halua halua sen kummempaa.
Joo, ärsyttävää. Miksi sun pitää käyttäytyä noin?
[/quote]
Paino sanalla VIELÄ.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 10:50"]Tuo "susta tulee hyvä vaimo jollekkin" kuulostaa kamalalta :( mulle on yks miespuolinen kaveri noin sanonut ja se kyllä selventi ettei ole kiinnostunut :D mutta siis tuo kuulostaa siltä että tykkää susta, ja haluaa viettää aikaa mutta ei näe vaimona. Ja ehkä mies ajattelee, että seurustelu on vakavaa ja voi johtaa häihin.eli hyvä ettei pelleile muiden tunteilla. Entä jos mies haluaa vaimoksi sellaisen neitsyeen kiltin tytön? :o noitakin näkee..
[/quote]
Joo se on ollu sellanen vitsi alusta alkaen ja jotenkin alussa mielsin sen niin että haluaa itselleen minusta vaimon, siis ihan silloin alussa ennenkuin oltiin oltu edes sängyssä. Mutta aika karua tajuta että ihan oikeasti meinaa musta hyvää vaimoa jollekin muulle :D melkein naurattaa....
-ap