Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä rokottamaton, mitä mieltä siitä, että jos joudut koronan takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?

Vierailija
08.10.2021 |

Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokottamattomilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä olla ottamatta rokotetta.

Sinä rokottamaton, mitä mieltä siitä, että jos joudut koronan takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?

Vaihtoehdot

Kommentit (227)

Vierailija
161/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteiden hinnat ja tilausmäärät on salattuja, eli niistä ei uutisoida paljonko Suomi on rokotteista tähän mennessä maksanut.

Noin 30 milj. euroa on varattu rokotehaittojen maksamiseen.

Rokotepassin hinta?

Lisäksi sairaskulut rokotetuilla, koska sairaalassa niitäkin on koronan vuoksi sekä rokotehaittojen vuoksi.

Halvempaa on ne rokottamattomien sairaskulut loppupeleissä, mutta samoilla verorahoilla me maksetaan rokotettujenkin kuluja.

En minäkään mielelläni teidän vapaaehtoista piikkiä ja sen aiheuttamia kuluja veroina makselisi, mutta sellaista tämä nyt on.

Varsinkin kun tämä rokote ei nyt auttanutkaan rajoitusten poistumisen kanssa vaan edelleen moni yrittäjä ja työntekijä kärsii nahoissaan, vaikka toisin piti käydä.

Sitten kun se 80% maaginen rokotekattavuus on saatu, niin aikovatko todella lopettaa kaiken rajoituksen?

Käyttöön otetaan koronapassi joka edelleen aiheuttaa yrittäjille taloudellista tappiota.

Vierailija
162/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selväksi tullut minulle että ei saa mennä rokottamattomana hoitoon vaan on hylkiönä jäätävä palveluiden ulkopuolelle . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Covid-kuolleiden keski-ikä on keskimääräistä elinikää pidempi

Covid-kuolleiden keski-ikä Britanniassa on 82,5 vuotta. Italiassa se on 86. Saksa, 83. Sveitsi, 86. Kanada, 86. Yhdysvallat, 78, Australia, 82. Lähes kaikissa tapauksissa ”Covid-kuoleman” mediaani-ikä on kansallista elinajan odotetta korkeampi.

Sellaisenaan suurimmalla osalla maailmaa ”pandemia” on vaikuttanut vain vähän tai ei ollenkaan elinajanodoteeseen.

Ahdistaa kun tuntuu että ovesta ulos astuessa tauti tarttuu ja tappaa . Hirveä pelko ja ahdistus ja kovasti painostetaan , syyllistetään ja maalaillaan kauhukuvia . Kaipaisin tietoa että moniko sairasti lievästi ja parantui jne .

Vierailija
164/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Covid-kuolleiden keski-ikä on keskimääräistä elinikää pidempi

Covid-kuolleiden keski-ikä Britanniassa on 82,5 vuotta. Italiassa se on 86. Saksa, 83. Sveitsi, 86. Kanada, 86. Yhdysvallat, 78, Australia, 82. Lähes kaikissa tapauksissa ”Covid-kuoleman” mediaani-ikä on kansallista elinajan odotetta korkeampi.

Sellaisenaan suurimmalla osalla maailmaa ”pandemia” on vaikuttanut vain vähän tai ei ollenkaan elinajanodoteeseen.

Ahdistaa kun tuntuu että ovesta ulos astuessa tauti tarttuu ja tappaa . Hirveä pelko ja ahdistus ja kovasti painostetaan , syyllistetään ja maalaillaan kauhukuvia . Kaipaisin tietoa että moniko sairasti lievästi ja parantui jne .

Suomessa on 145 679 todettua tartuntaa

Kuolleita 1096

Tehohoidossa oli 31.5 mennessä ollut 764 potilasta joista osa kirjattu kahdesti, koska välissä käynyt tavallisella osastolla ja palannut takaisin.

En löydä mistään kuinka paljon on sairaalassa tavallisella osastolla ollut yhteensä potilaita tänä aikana, sitä on vaikea todenmukaisesti laskeakaan koska osa tosiaan seilaa tehon ja normaalin osaston väliä ja osa palaa sairaalaan kotoa/hoivakodista takaisin.

Mutta tästä jo näkee että valtaosa on sairastanut taudin ihan kotonaan.

Vierailija
165/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä joka juot alkoholia, et liiku, syöt pelkkää mättöä, maksatko itse sairauskulusi jos joudut sairaalaan/todetaan sairaus?

Vierailija
166/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii minulle mutta vain sillä edellytyksellä ett vapaudun myös verojen maksuvelvoitteesta. No, se onneksi tapahtuukin sillä marraskuussa on pysyvä muutto Tanskaan.

Vierailija
167/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii minulle mutta vain sillä edellytyksellä ett vapaudun myös verojen maksuvelvoitteesta. No, se onneksi tapahtuukin sillä marraskuussa on pysyvä muutto Tanskaan.

Ja Tanskassa ei veroja makseta? No rokotustilanne siellä kuitenkin parempi: 75% täysin rokotettu, Suomessa 63%, eli koronan hoitokulut ainakin pienemmät.

Vierailija
168/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaaloissa on 30-40% potilaista niitä jotka kärsivät erilaisista rokotehaitoista, miksi he eivät maksaisi hoitoansa itse? Piikki oli vapaaehtoinen ja siitä on monelta eri taholta varoitettu!

Hölmöintä, mitä olen kuullut pitkään aikaan, vaikka sentään kaikkea hullua on tullut luettua tähän asiaan liittyen. Mistä te näitä tietoja poimitte?

Vierailija
169/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ok, jos vapaudun verojen maksusta🤭 oikein hyvin käy silloin!

Et vapaudu, rokottamattomia tarvitaan maksamaan muille rokotteet, toki.

Ap

Taisipa ^ todistaa tämän provoilijaksi.

Ei kukaan voi olla näin tillintallin. Ainakin tämä ketju tekee hyvää työtä saamaan rokotetut näyttämään idiooteilta.

Vierailija
170/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 1.50e saa jo tosi hyvää hoitoa koronaa vastaan ei oo kallista

Vierailija
171/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, selitä sinä ä ä l i ö tämä 🤔🤣🤣

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ccde6034-307f-4cb9-94e3-3138d5aaa525

Israelissa on rokotettu lähes kaikki aikuiset, mutta koronatilanne on nyt yksi maailman pahimmista

Israel on ollut rokotusten ”tosielämän laboratorio”.

Mitä selittämistä tuossa on? En tiedä. Suomessa rokotukset toimivat, sairaaloihin ei enää mene juurikaan rokotettuja, vaan siellä olevat koronapaskat ovat rokottamattomia jäjestämässä törkeitä kuluja yhteiskunnalle, vaikka olisivat voineet ottaa rokotteen!!!!!!!! Ota sinäkin rokote, jos sulla on aivot? Kiitos.

Ap

Suomessa kannattaa aloittaa 3. kierros rokotuksia siinä vaiheessa, kun kakkosrokotteesta alkaa teho hiipua, ettei täällä jouduta samaan, kuin Israel. Mutta sehän on muutenkin suht köyhäja surkea maa, eivät varmaan ole osanneet ajoittaa rokotusväliä yhtä hyvin kuin me tai ovat sitten vain niin heikkogeenisiä.

Ap

Ja tulevaisuudessa otat neljännen, viidennen, kuudennen, ja ja ja 🤪

Töistä hän tulee pelkkiä myrkytettyjä zombeja, mutta onnea valitsemallanne tiellä. Sitä te tulette tarvitsemaan mutta ei se kyllä sinällään auta 😱

Tiesitkö, että monet ovat ottaneet elämässään 30-40 influenssarokotusta? Ai, et? Ei yllätä minua.

Missähän nämä zombit ovat?

Ap

Joko sinä itse unohdit mistä on kyse, taas väännän sinulle ja vain sinulle rautalangasta, kun et reppana tajua 🙄

Kyse on koronarokotteista!!! 🧐

So? Pelkäätkö lammas rokotteita? :D

Vierailija
172/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ap sivistymätön ihminen!! Nimittelee idiootiksi ja ääliöksi ihmisiä. Sinä olet itse sellainen!!! Oletko käynyt mitään kouluja...

Olen ihan uusi täällä, mutta kyllä tuon ilkeän räyhääjän tekstit hämmästyttää. Hän on tuskin käynyt muita kouluja kuin ne pakolliset vuodet. Ap on varmaan myös Trumpin kannattaja 🤣🤣🤣

En ole, Trumphan vähätteli koronaa liikaa, eikä johtajana tehnyt vaadittavia toimia ihmishenkien pelastamiseksi, muutenkin sen hullun mielipiteet lähentelevät rokotevastustajien tasoa. Aika jännä, jos et rokotevastustajana ole itse huomannut?

Ap

Trump on kyllä ääliö ja psykopaattinen narsisti, siinä ollaan samaa mieltä

En ole yleisellä tasolla rokotevastustaja, mutta tämmöstä juosten kustun lailla kehitettyä koemömmöä en kroppaani ota. On hurja määrä lääkäreitä jotka vastustavat nimenomaan näitä koronarokotteita, tietävät varmasti ”liikaa”

Oletko kysynyt itseltäsi, kuka kertoi sinulle, että he tietävät liikaa? Ymmärsitkö hyvin ne perustelut, joiden pohjalta heidän kerrottiin tietävän liikaa? Miten paljon itselläsi on lääketieteellistä koulutusta ymmärtääksesi eteesi tulleiden väitteiden paikkaansapitävyyttä?

Ap

Sehän on puhtaasti pääteltävissä. He ovat korkeasti koulutettuja ammattilaisia jotka ymmärtävät niiden riskit ja siksi eivät suostu ottamaan niitä ja haluavat varoittaa muita ihmisiä, suuret kiitokset heille 🥰

C

Voi sinua reppanaa, se, että miljardi muuta lääkäriä kannattaa rokotetta tekee heistä sinun silmissäsi sitten vissiin kouluttamattomia ja ymmärtämättömiä?

Se on hauska juttu, että yksikään koronarokotevastustaja ei ole osannut antaa vielä pätevää selitystä sille, mikä näissä koronarokotteissa olisi riskinä.

Ap

Vierailija
173/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy valtava läjä ihmisiä, jotka aiheuttavat terveydellensä haittaa omilla toimillaan. Jokainen tietää, että ei saa syödä liikaa suolaa eikä sokeria, ei pidä tupakoida, pitää liikkua ja levätä, olla stressaamatta jne. Silti ihmisiä on jatkuvasti hoidossa lihavuuden, verisuonitautien, diabeteksen, masennuksen ym. vuoksi. Mihin raja sitten mielestäsi vedetään, eivätkö hekin sitten joutaisi maksaa terveydenhoitonsa itse?

Ketju voidaan sulkea näihin sanoihin ja kiinnittää ylimmäiseksi jotta kaikki voivat lukea sen.

Ei voida. Tuon argumentin voi tosiaan ampua alas sillä, että voidaan erikoisen hyvin päättää, että kaikki uudet sairaudet alkaen niiden hoito 1.1.2020 jälkeen on päivästä X lähtien omakustanteista, jos taudin asianmukainen ja laissa määritelty ennaltaehkäisy (rokote siihen esim. 1/2 vuotta käytön aloituksen jälkeen otettuna, jotta osa voi alkuun tarkkailla haittojen ilmaantumista, jos on ripulikakkkaa housuissaan holdaava pelkuri) ei kiinnosta.

Ap

Voidaanko samalla sopia että märisevät lampaat maksavat myös rokotuksesta ja sen tuomista seurauksista ja jälkisairauksista johtuvat kulut itse?

Se pieni kuumeilu minkä jotkut saa, maksaakin yhteiskunnalle ihan jumalattomasti😂

Vierailija
174/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy valtava läjä ihmisiä, jotka aiheuttavat terveydellensä haittaa omilla toimillaan. Jokainen tietää, että ei saa syödä liikaa suolaa eikä sokeria, ei pidä tupakoida, pitää liikkua ja levätä, olla stressaamatta jne. Silti ihmisiä on jatkuvasti hoidossa lihavuuden, verisuonitautien, diabeteksen, masennuksen ym. vuoksi. Mihin raja sitten mielestäsi vedetään, eivätkö hekin sitten joutaisi maksaa terveydenhoitonsa itse?

Aamen. Tähän voisin lisätä tosin vielä sitten kaikki työtapaturmat - maksakoon työnantaja kaikki kustannukset, sekä työttömyys omasta halusta - etsiköön surffari rahansa muualta. Lisäksi ne lasten tuomat kustannukset - olen vela, joten miksi haluaisin toisten vapaasta tahdosta tehdyt lasten kustannukset maksaa palkastani? Maksanhan oman lemmikkinikin kulut aivan itse enkä yhteiskunnalla. 

Vierailija
175/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteiden hinnat ja tilausmäärät on salattuja, eli niistä ei uutisoida paljonko Suomi on rokotteista tähän mennessä maksanut.

Rokotepassin hinta?

Lisäksi sairaskulut rokotetuilla, koska sairaalassa niitäkin on koronan vuoksi sekä rokotehaittojen vuoksi.

Halvempaa on ne rokottamattomien sairaskulut loppupeleissä, mutta samoilla verorahoilla me maksetaan rokotettujenkin kuluja.

En minäkään mielelläni teidän vapaaehtoista piikkiä ja sen aiheuttamia kuluja veroina makselisi, mutta sellaista tämä nyt on.

Varsinkin kun tämä rokote ei nyt auttanutkaan rajoitusten poistumisen kanssa vaan edelleen moni yrittäjä ja työntekijä kärsii nahoissaan, vaikka toisin piti käydä.

Sitten kun se 80% maaginen rokotekattavuus on saatu, niin aikovatko todella lopettaa kaiken rajoituksen?

Käyttöön otetaan koronapassi joka edelleen aiheuttaa yrittäjille taloudellista tappiota.

Tuo 30milj€ on naurettavan pieni summa, mikä on varattu. Lisäksi tähän mennessä suurinosa hakeneista saavat hylkäyksen ja puoltavan päätöksen saaneetkin ovat saaneet jonkun 500e korvauksen. Ylen sivuilla oli tämä luettavissa,  summaa en muista nyt ulkoa enkä jaksa kaivaa juttua auki, mutta kyse oli satasista. En ole vastainen, mutta kriittinen. Minua ei ainakaan lohduta muutaman satasen korvaus jos ylipäätään sen saan. Mieluummin nautin maksamistani verorahoista (tähän mennessä noin 80t€) hyvän sairaalahoidon muodossa.

Vierailija
176/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotepassin hinta?

Tuo 30milj€ on naurettavan pieni summa, mikä on varattu. Lisäksi tähän mennessä suurinosa hakeneista saavat hylkäyksen ja puoltavan päätöksen saaneetkin ovat saaneet jonkun 500e korvauksen. Ylen sivuilla oli tämä luettavissa,  summaa en muista nyt ulkoa enkä jaksa kaivaa juttua auki, mutta kyse oli satasista. En ole vastainen, mutta kriittinen. Minua ei ainakaan lohduta muutaman satasen korvaus jos ylipäätään sen saan. Mieluummin nautin maksamistani verorahoista (tähän mennessä noin 80t€) hyvän sairaalahoidon muodossa.

Kyllä se on 1000-2000 mitä pääasiassa maksetaan

ei muuta

Vierailija
177/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israelissa on rokotettu lähes kaikki aikuiset, mutta koronatilanne on nyt yksi maailman pahimmista

Mitä selittämistä tuossa on? En tiedä. Suomessa rokotukset toimivat, sairaaloihin ei enää mene juurikaan rokotettuja, vaan siellä olevat koronapaskat ovat rokottamattomia jäjestämässä törkeitä kuluja yhteiskunnalle, vaikka olisivat voineet ottaa rokotteen!!!!!!!! Ota sinäkin rokote, jos sulla on aivot? Kiitos.

Ap

Suomessa kannattaa aloittaa 3. kierros rokotuksia siinä vaiheessa, kun kakkosrokotteesta alkaa teho hiipua, ettei täällä jouduta samaan, kuin Israel. Mutta sehän on muutenkin suht köyhäja surkea maa, eivät varmaan ole osanneet ajoittaa rokotusväliä yhtä hyvin kuin me tai ovat sitten vain niin heikkogeenisiä.

Ap

Ja tulevaisuudessa otat neljännen, viidennen, kuudennen, ja ja ja 🤪

Töistä hän tulee pelkkiä myrkytettyjä zombeja, mutta onnea valitsemallanne tiellä. Sitä te tulette tarvitsemaan mutta ei se kyllä sinällään auta 😱

Tiesitkö, että monet ovat ottaneet elämässään 30-40 influenssarokotusta? Ai, et? Ei yllätä minua.

Missähän nämä zombit ovat?

Ap

Kerroit juuri syyn sille, miksi ihmiset ovat sairaita ja tarvitsevat jatkuvasti ja tehostetusti erilaisia terveydenhuollon palveluita. Itse olen ottanut vain matkailuun liittyviä rokotteita ja käynyt satunnaisesti hammaslääkärissä, viimeisen 40 vuoden aikana. Antibioottia jouduin ottamaan yhden kuurin yli 20 vuotta sitten, toisen noin 40 vuotta sitten.

En ole tarvinnut juuri mitään terveydenhuollon palveluita, miksi minä joudun maksamaan teidän tehokäyttäjien palveluista? Haluan maksamani verorahat takaisin, jos tuolle tielle päädytään.

Voi sinua tyhmää! Influenssarokotehan on suunnattu ensisijaisesti riskiryhmille! Muutenkin tuollainen mutuilu on lisäosoitus älyn vajeesta.

Vierailija
178/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkunlaisen laskun maksaisin jokatapauksessa, eihän se sairaalassaolo täysin ilmaista ole.

Jos joutuisin maksamaan täysin hoitoni, niin siinä tapauksessa vaatisin että myös rokotteet olisi maksullisia, rokotehaittoja ei korvattaisi valtion rahoista eikä rokotehaittojen hoidattaminen olisi myöskään ilmaista. Silloin se olisi reilu peli kaikille.

Ei olisi reilu peli, tyhmä taas siellä kirjoittelee, koska rokotteen ottamisella ei jouduta enää sairaalaan, kuten rokottamattomat pellet joutuvat.

Ap

Vierailija
179/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öyh öyh. Olen maksanut jo. Sitä kutsutaan veroiksi.

Vierailija
180/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä kummallisinta, Uusi-Seelannissa alkoi korona rajoituksista huolimatta leviämään oikein kunnolla, kun alettiin rokottamaan.

Noh, Suomessa ei ✌️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi