Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä rokottamaton, mitä mieltä siitä, että jos joudut koronan takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?

Vierailija
08.10.2021 |

Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokottamattomilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä olla ottamatta rokotetta.

Sinä rokottamaton, mitä mieltä siitä, että jos joudut koronan takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?

Vaihtoehdot

Kommentit (227)

Vierailija
221/227 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis meinaatko, että rokottamattomat eivät ole verojaan maksaneet? Eli ihan yhtä paljon itse maksavat kuin rokotetutkin.

Veroja maksavat totta kai, vaan meinaan, että rokottamattomien hoitoa ei kuulu kustantaa. Mitä kohtaa tästä et ymmärtänyt?

Ap

Miksi ei pidä maksaa? He eivät halua mitään vierasta ainetta kehoonsa, mutta miten alkoholistit ja tupakoitsijat, jotka vetää kuollettavaa ainetta kehoonsa mielin määrin? Miksi heidän hoitonsa pitäisi maksaa sitten? 

Vierailija
222/227 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaa sairastetaan niin erilailla jokainen,ei kaikki joudu sairaalaan!!oireeton korona,pikkuflunssa korona.Sairastetaan kotona.14vrk karanteeni.Eikö saisi kuolla kotiin,pääsee ulos raikkaaseen ilmaan ei sairaalassa pääse.

Millaisia oireita näillä lievän Koronan sairastaneilla on ollut? Kuinka kauan oireet yleensä ovat kestäneet? Valtaosahan kuitenkin sairastaa tämän taudin kotona, vain prosentti sairastuneista tarvitsee sairaalahoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/227 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut päivääkään sairaalassa, ikinä. Silti olen maksanut veroja joilla on kustannettu lihavuusleikkaukset, roskaruuasta tukkiutuneet suonet, polttamalla saadut keuhkosyövät ja narkomaanien katkaisuhoidot, humalaisten nyrkkisankarien kättenjäljet jne. Voin maksaa oman sairaalajaksoni, toki laskutan ensin 15 vuoden verot takaisin. Arvelen että jään plussalle, varsinkin kun todennäköistä on että en sairaalaan joudu. Saanpa näin uuden auton hankintarahat kuitenkin :) Terveisin nettomaksaja

Vierailija
224/227 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä rokotettu, mitä mieltä siitä, että jos joudut rokotehaittojen takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?

Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokotetuilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä kieltäytyä koronarokotteesta.

Miksi ne pitäisi maksaa itse, kun rokotteesta on valtava taloudellinen hyöty yhteiskunnalle?

Ap

En kiirehtisi vielä listaamaan rokotteen hyötyjä - sen/niiden testaus on vielä kesken ja lupakin väliaikainen. Toivon todella että rokotteita ja niiden yhdistelmiä ottaneita ei kohtaa karvas pettymys. Osa rokotteista suojaa vain 2 kk eikä pitkäaikaisista sivuvaikutuksista ole kenelläkään tietoa. Jos homma ei pelitä ja rokotteet aiheittavat pitkäaikaisia haittoja - ollaan kusessa koko porukka.

Vierailija
225/227 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"n kiirehtisi vielä listaamaan rokotteen hyötyjä - sen/niiden testaus on vielä kesken ja lupakin väliaikainen. Toivon todella että rokotteita ja niiden yhdistelmiä ottaneita ei kohtaa karvas pettymys. Osa rokotteista suojaa vain 2 kk eikä pitkäaikaisista sivuvaikutuksista ole kenelläkään tietoa. Jos homma ei pelitä ja rokotteet aiheittavat pitkäaikaisia haittoja - ollaan kusessa koko porukka."

Jos asiantuntijoita on uskominen niin mRNA-piikin ottaneille tulee käymään tosi huonosti.  Näennäisesti tehdään "testauksia" eli monet (ehkäpä jopa 30%) piikitetyistä ovat saaneet placeboa eli vaaratonta suolaliuosta suoniinsa. Heillä on käynyt satumainen viuhka, mutta viuhka ei jatku pitkään, viimeistään kahdeksannen piikin kohdalla kaikki ovat saaneet varsinaisen mRNA-myrkkypiikin. Sitten piikitetyt ovatkin Dead man walking eikä muuta kuin testamentin tekoon.

Vierailija
226/227 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa te rokottamattomat, että miksi tungette sairaalaan, kun ei koronassa henki enää kuljekaan. Miksi ette sairasta kotona, kun sehän on vain nuha?

Ja olinkin kotona. Miks oletat muuta?  Meni pari viikkoa. Epämiellyttävä, mutta flunssan b versio on ollut itselläni monta kerta pahempi.

Tein kotona töitä samalla. 

Monet tutut ovat sairastaneet sen samalla tavalla. Yksi on kuollut. Vanhepi henkilö, monisairas. (keuhkot) 

Corona on paha. En kiellä. Tarttuvuus + hengitysvaikeudet. Ilman apua silloin ei selviä. (AGA tekee tiliä kun monet sairaalat eivät voi tuottaa omaa happea) 

Ei yksikään tauti ole kiva ja en toivo niitä kenellekään. Perus hygienia ja varovaisuus pitää olla aina, mutta ei tämä maailmanlopun tauti ole. Enkä ole rokotevastainen, lääketiede on mahtava, mutta ihmisillä pitää olla vapaa valinta asiassa. Myös rokotuksissa on raja paljon ihmiskeho niitä kestää vs. hyöty. Siitä on ollut valideja yliopistotutkimuksia aikoja sitten. Rokotukset ovat pelastaneet miljoonia mutta on myös sivuvaikutuksia per määrä/rokotuskerta.  Mahan bakteerikanta, kilpirauhanen, frontaalilohko: unihäiriöt, immuunisairaudet,  ylipaino, autismin kirjo.  Otan ne jos tauti on tappava. Muuten en. 

Itse olen esim. ostanut omat, tietyn laatuiset rokotteet tietyiltä yhtiöiltä. 

Mikään ei ole mustavalkoista. Esim. jos punkki puree, niin lääkäreitä on ohjeistettu antamaan sinulle 2-3 eri antibiootia. Niitä on kuitenkin n. 7 ja yksi niistä 3:sta tekee tilanteen pahemmaksi riippueen viruksen vaiheesta.  Me kaikki näköjään "teemme vaan työtä". Vastuu nolla. Se on bisnestä. Vai milloin joku lääkäri on maksanut omat aamiais-voileivät itse.

Joten otan covid rokotteen jos ja kun tilanne vaatii ja kun siitä on näyttöä pitkältä ajalta. 

Ja mikäli siitä kaikesta syntyy kuluja niin osana yhteiskuntaa kannan ne mielelläni. Kuten kaikki muutkin ylipainosta, alkoholista jne. johtuvat kulut joita en itse harrasta.

Elämä on. Tämä tauti ei tässä mittakaavassa ei minun mielestäni ole se minkä takia kannattaisi lopettaa elämistä tällä maapallolla. 

Vierailija
227/227 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotettu joutuu sairaalaan niin velvoitetaanko lääkeyhtiö maksamaan hoitokulut koska rokotehan ei toiminut?