Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä rokottamaton, mitä mieltä siitä, että jos joudut koronan takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?

Vierailija
08.10.2021 |

Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokottamattomilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä olla ottamatta rokotetta.

Sinä rokottamaton, mitä mieltä siitä, että jos joudut koronan takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?

Vaihtoehdot

Kommentit (227)

Vierailija
181/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis meinaatko, että rokottamattomat eivät ole verojaan maksaneet? Eli ihan yhtä paljon itse maksavat kuin rokotetutkin.

Veroja maksavat totta kai, vaan meinaan, että rokottamattomien hoitoa ei kuulu kustantaa. Mitä kohtaa tästä et ymmärtänyt?

Ap

Vierailija
182/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis meinaatko, että rokottamattomat eivät ole verojaan maksaneet? Eli ihan yhtä paljon itse maksavat kuin rokotetutkin.

Veroja maksavat totta kai, vaan meinaan, että rokottamattomien hoitoa ei kuulu kustantaa. Mitä kohtaa tästä et ymmärtänyt?

Ap

Lasse Lehtonen on tästä eri mieltä. Hoito kuuluu kaikille, ja hoidon on oltava kaikille saman hintaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ottanut kaksi rokotetta mutta suoraansanottuna kuvottaa tämä nykyinen keskustelutyyli rokottamattomia kohtaan. Hyvä idea joo karsia ihmisten ihmisoikeuksia ja valinnanvapautta. Vaikka en salaliittoihin usko niin en ole niin hölmö etten tajuaisi että tällaiset asiat voivat eskaloitua huonoon suuntaan, jos niille antaa pikkusormen. Koittakaa te muutkin rokotefanaatikot rauhoittua, te olette hyvässä suojassa rokotteen takia ja ne ketkä eivät rokotetta ota, on valmiita kantamaan mahdolliset seuraukset. Koittakaa edes ymmärtää se toinenkin puoli vaikka hankalaa se tuntuu monelle olevan. Ja verovaroista on turha lässyttää niin kauan kun ei itse toimi malliesimerkkinä täydellisillä elämäntavoillaan. Niin se hyvinvointivaltio vaan toimii.

Vierailija
184/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ottanut kaksi rokotetta mutta suoraansanottuna kuvottaa tämä nykyinen keskustelutyyli rokottamattomia kohtaan. Hyvä idea joo karsia ihmisten ihmisoikeuksia ja valinnanvapautta. Vaikka en salaliittoihin usko niin en ole niin hölmö etten tajuaisi että tällaiset asiat voivat eskaloitua huonoon suuntaan, jos niille antaa pikkusormen. Koittakaa te muutkin rokotefanaatikot rauhoittua, te olette hyvässä suojassa rokotteen takia ja ne ketkä eivät rokotetta ota, on valmiita kantamaan mahdolliset seuraukset. Koittakaa edes ymmärtää se toinenkin puoli vaikka hankalaa se tuntuu monelle olevan. Ja verovaroista on turha lässyttää niin kauan kun ei itse toimi malliesimerkkinä täydellisillä elämäntavoillaan. Niin se hyvinvointivaltio vaan toimii.

Kiitos tästä kommentista. Tiedän, että kaikki eivät voi ymmärtää meidän rokottamattomien yksilöllisiä ja kaikilla erilaisia motiiveja rokotteen ottamatta jättämiseen, mutta on turhaa ja vaarallistakin tehdä tästä asiasta mustavalkoista vastakkainasettelua. ”Vihollinen” on muualla, se on virus ja sitä me rokottamattomatkaan emme halua sen enempää itsellemme kuin toisellekaan ihmiselle.

Vierailija
185/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkunlaisen laskun maksaisin jokatapauksessa, eihän se sairaalassaolo täysin ilmaista ole.

Jos joutuisin maksamaan täysin hoitoni, niin siinä tapauksessa vaatisin että myös rokotteet olisi maksullisia, rokotehaittoja ei korvattaisi valtion rahoista eikä rokotehaittojen hoidattaminen olisi myöskään ilmaista. Silloin se olisi reilu peli kaikille.

Ei olisi reilu peli, tyhmä taas siellä kirjoittelee, koska rokotteen ottamisella ei jouduta enää sairaalaan, kuten rokottamattomat pellet joutuvat.

Ap

Siellähän niitä rokotettuja koronapotilaita on sairaaloissa tälläkin hetkellä verovaroin hoidettavana. Kannattaisiko seurata vähän muutakin tiedotuksia kuin vauvapalstaa?

Vierailija
186/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, selitä sinä ä ä l i ö tämä 🤔🤣🤣

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ccde6034-307f-4cb9-94e3-3138d5aaa525

Israelissa on rokotettu lähes kaikki aikuiset, mutta koronatilanne on nyt yksi maailman pahimmista

Israel on ollut rokotusten ”tosielämän laboratorio”.

Ja mikä kummallisinta, Uusi-Seelannissa alkoi korona rajoituksista huolimatta leviämään oikein kunnolla, kun alettiin rokottamaan.

Noh, Suomessa ei ✌️

Suomessa tuli ennätysmäärä tartuntoja ja tartunnat kasvaneet kokoajan käsi kädessä rokotusten kanssa. Tuolta esimerkiksi https://experience.arcgis.com/experience/d40b2aaf08be4b9c8ec38de30b714f…

näet selkeät käppyrät miten tauti on kulkenut (skrollaa hieman alaspäin kohtaan ”päiväkohtaiset tautitapaukset näytteenottopäivän mukaan”)

Vierailija
187/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sponsoroinut tätä maata jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
188/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy valtava läjä ihmisiä, jotka aiheuttavat terveydellensä haittaa omilla toimillaan. Jokainen tietää, että ei saa syödä liikaa suolaa eikä sokeria, ei pidä tupakoida, pitää liikkua ja levätä, olla stressaamatta jne. Silti ihmisiä on jatkuvasti hoidossa lihavuuden, verisuonitautien, diabeteksen, masennuksen ym. vuoksi. Mihin raja sitten mielestäsi vedetään, eivätkö hekin sitten joutaisi maksaa terveydenhoitonsa itse?

Ketju voidaan sulkea näihin sanoihin ja kiinnittää ylimmäiseksi jotta kaikki voivat lukea sen.

Ei voida. Tuon argumentin voi tosiaan ampua alas sillä, että voidaan erikoisen hyvin päättää, että kaikki uudet sairaudet alkaen niiden hoito 1.1.2020 jälkeen on päivästä X lähtien omakustanteista, jos taudin asianmukainen ja laissa määritelty ennaltaehkäisy (rokote siihen esim. 1/2 vuotta käytön aloituksen jälkeen otettuna, jotta osa voi alkuun tarkkailla haittojen ilmaantumista, jos on ripulikakkkaa housuissaan holdaava pelkuri) ei kiinnosta.

Ap

Voidaanko samalla sopia että märisevät lampaat maksavat myös rokotuksesta ja sen tuomista seurauksista ja jälkisairauksista johtuvat kulut itse?

Voidaan, mikäli kävisi niin, ettei rokote tehoa tautiinkaan eli oli siis turha. Mutta sehän tehoaa, siksi ainakaan covidissa tuota ei voida käyttää.

Ap

Oletko sinä siis sitä mieltä, että myös rokotettujen pitäisi maksaa mahdollisten rokotehaittojen tai koronan hoito itse? Jos kyllä, niin miksi kohdistit kysymyksesi nimenomaan rokottamattomille?

Vierailija
189/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteiden hinnat ja tilausmäärät on salattuja, eli niistä ei uutisoida paljonko Suomi on rokotteista tähän mennessä maksanut.

Noin 30 milj. euroa on varattu rokotehaittojen maksamiseen.

Rokotepassin hinta?

Lisäksi sairaskulut rokotetuilla, koska sairaalassa niitäkin on koronan vuoksi sekä rokotehaittojen vuoksi.

Halvempaa on ne rokottamattomien sairaskulut loppupeleissä, mutta samoilla verorahoilla me maksetaan rokotettujenkin kuluja.

En minäkään mielelläni teidän vapaaehtoista piikkiä ja sen aiheuttamia kuluja veroina makselisi, mutta sellaista tämä nyt on.

Varsinkin kun tämä rokote ei nyt auttanutkaan rajoitusten poistumisen kanssa vaan edelleen moni yrittäjä ja työntekijä kärsii nahoissaan, vaikka toisin piti käydä.

Sitten kun se 80% maaginen rokotekattavuus on saatu, niin aikovatko todella lopettaa kaiken rajoituksen?

Käyttöön otetaan koronapassi joka edelleen aiheuttaa yrittäjille taloudellista tappiota.

Se passi otetaan käyttöön vain sellaisissa tilanteissa, joissa vaihtoehto olisi vielä tiukemmat rajoitustoimet. Sen tarkoitus on siis nimenomaan vähentää yrittäjille koituvaa taloudellista tappiota. Toki tuolloinkin yrittäjä saa itse valita, noudattaako asetettuja rajoitustoimia vai ottaako käyttöön rokotepassin. Uskoisin monen yrittäjän suosivan mieluummin rokotepassia kuin menettävän asiakkaita sulkutoimien takia.

Vierailija
190/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamattomana kannatan ehdotusta. Tätä pitäisi laajentaa tietysti myös muihin sairauksiin ja vammoihin. Jokainen maksaa itse omat hoitokulunsa tai hankkii vakuutuksen.

Vierailija
191/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteiden hinnat ja tilausmäärät on salattuja, eli niistä ei uutisoida paljonko Suomi on rokotteista tähän mennessä maksanut.

Noin 30 milj. euroa on varattu rokotehaittojen maksamiseen.

Rokotepassin hinta?

Lisäksi sairaskulut rokotetuilla, koska sairaalassa niitäkin on koronan vuoksi sekä rokotehaittojen vuoksi.

Halvempaa on ne rokottamattomien sairaskulut loppupeleissä, mutta samoilla verorahoilla me maksetaan rokotettujenkin kuluja.

En minäkään mielelläni teidän vapaaehtoista piikkiä ja sen aiheuttamia kuluja veroina makselisi, mutta sellaista tämä nyt on.

Varsinkin kun tämä rokote ei nyt auttanutkaan rajoitusten poistumisen kanssa vaan edelleen moni yrittäjä ja työntekijä kärsii nahoissaan, vaikka toisin piti käydä.

Sitten kun se 80% maaginen rokotekattavuus on saatu, niin aikovatko todella lopettaa kaiken rajoituksen?

Käyttöön otetaan koronapassi joka edelleen aiheuttaa yrittäjille taloudellista tappiota.

Se passi otetaan käyttöön vain sellaisissa tilanteissa, joissa vaihtoehto olisi vielä tiukemmat rajoitustoimet. Sen tarkoitus on siis nimenomaan vähentää yrittäjille koituvaa taloudellista tappiota. Toki tuolloinkin yrittäjä saa itse valita, noudattaako asetettuja rajoitustoimia vai ottaako käyttöön rokotepassin. Uskoisin monen yrittäjän suosivan mieluummin rokotepassia kuin menettävän asiakkaita sulkutoimien takia.

Muualla sen käyttö on lopetettu aika nopeasti juuri yrittäjien toiveesta, koska ihmiset vastustavat periaatteesta passin käyttöä eli asiakkaat katoavat. Lisäksi se rajaa monenlaista asiakaskuntaa pois eli joillekin paikoille täysi sulkukin olisi taloudellisempi vaihtoehto.

Vierailija
192/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomana kannatan ehdotusta. Tätä pitäisi laajentaa tietysti myös muihin sairauksiin ja vammoihin. Jokainen maksaa itse omat hoitokulunsa tai hankkii vakuutuksen.

Minunkin puolestani ilmaisen terveydenhuollon voisi täysi-ikäisiltä lopettaa. Loppuisi monet turhat käynnitkin kun joutuisi itse kustantamaan lääkärikäyntinsä. Sos.huolto auttaa jokatapauksessa varattomia siinäkin eli hoitoon pääsee hekin.

Kallista se on hyyssätä jotain alkkiksia jotka käy kuukauden välein ”vähän lepäämässä ja syömässä” päästäkseen taas jatkamaan elämäntapaansa tai kaikki ne jotka menee joka päänsärystä ja polven vihlaisusta päivystykseen jonottamaan

Vierailija
193/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, selitä sinä ä ä l i ö tämä 🤔🤣🤣

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ccde6034-307f-4cb9-94e3-3138d5aaa525

Israelissa on rokotettu lähes kaikki aikuiset, mutta koronatilanne on nyt yksi maailman pahimmista

Israel on ollut rokotusten ”tosielämän laboratorio”.

Mitä selittämistä tuossa on? En tiedä. Suomessa rokotukset toimivat, sairaaloihin ei enää mene juurikaan rokotettuja, vaan siellä olevat koronapaskat ovat rokottamattomia jäjestämässä törkeitä kuluja yhteiskunnalle, vaikka olisivat voineet ottaa rokotteen!!!!!!!! Ota sinäkin rokote, jos sulla on aivot? Kiitos.

Ap

Suomessa kannattaa aloittaa 3. kierros rokotuksia siinä vaiheessa, kun kakkosrokotteesta alkaa teho hiipua, ettei täällä jouduta samaan, kuin Israel. Mutta sehän on muutenkin suht köyhäja surkea maa, eivät varmaan ole osanneet ajoittaa rokotusväliä yhtä hyvin kuin me tai ovat sitten vain niin heikkogeenisiä.

Ap

Ja tulevaisuudessa otat neljännen, viidennen, kuudennen, ja ja ja 🤪

Töistä hän tulee pelkkiä myrkytettyjä zombeja, mutta onnea valitsemallanne tiellä. Sitä te tulette tarvitsemaan mutta ei se kyllä sinällään auta 😱

Tiesitkö, että monet ovat ottaneet elämässään 30-40 influenssarokotusta? Ai, et? Ei yllätä minua.

Missähän nämä zombit ovat?

Ap

Eli sä siis vertaat influenssarokotetta koronarokotteeseen? Influenssa on paljon lievempi rokote, jota on paljon testailtu ja se on tunnettu. Koronarokote on todella vahva rokote, joka tehtiin hyvin nopeasti ja hätiköiden ilman kunnollisia ja vuosia kestäviä testejä. Sama asia olisi kuin sä vertaisit omenan siemeniä auringonkukan siemeniin tai kumpi on turvallisempi lemmikki susi vai koira. (Noi vertauskuvat tuli ekana äkkiä mieleen.)

Millälailla todella vahva rokote? Selittäisitkö hieman tarkemmin? Lisäksi koronarokote on käynyt läpi kaikki samat testitkin , kuin hitaammalla aikataululla liikkelle lasketut rokottetkin.

Vierailija
194/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tuutista paasataan nyt rokotteista suut vaahdossa.

F a naattisesti, silmät kiiluen. Mikä juttu tää on?

Kuuntelin toissapäivänä Pauli Aalto-Setälän vetämää ohjelmaa Yle Puheelta ja siellä oli Ruben ja se nainen todella vauhdissa.

Pelkkää syy llis tämistä. En hyväksy veroeurojen tuollaista käyttöä.

Tätä menoa ei taida sairaaloissa kohta olla enää kuin rokotettuja koronapotilaita, kun mediassa syyllistävät asiantuntijat saa rokottamattomat sairastamaan kotonaan loppuun asti, ettei vaan menisi ”tukkimaan niitä sairaaloita”.

Vähän voisi nämä Husin ylilääkärit sun muut mediassa äänessä olevat miettiä ulosantiaan.

Katsokaa muuten välillä niitä todellisia lukuja sairaalassaolijoista, älkää pelkästään otsikkoa iltalehdestä.

”Todellisia lukuja”. Sairaaloitamme ei ole resursoitu koronan mukaiseen elämään. Sen takia tilanne on samanlainen, kuin Suomessa tapahtuisi vähintään joka viikko koronapotilasjoukon kokoinen suuronnettomuus (eli todella suuri!) ja potilaat kärrättäisiin läheisiin sairaaloihin kuormittamaan normaalimitoitusta.

Ap

Vierailija
195/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla niin, että verot ja vakuutusmaksut kerätään, mutta hoito jätetään antamatta. Yksi vaihtoehto tietysti olisi, että koko terveydenhoito yksitettäisiin ja lääkkeiden myynti vapautettaisiin. Se sopisi minulle, että esimerkiksi ivermektiiniä saisi tiskin yli.

Vierailija
196/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut palkastani veroja kymmeniä vuosia sekä maksanut veroillani myös teidän rokotteet.

Miksi en siis olisi oikeutettu saamaan hoitoa, jos sitä tarvitsen?

Koska hoidon tarpeesi estyy rokotteella.

Vierailija
197/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy valtava läjä ihmisiä, jotka aiheuttavat terveydellensä haittaa omilla toimillaan. Jokainen tietää, että ei saa syödä liikaa suolaa eikä sokeria, ei pidä tupakoida, pitää liikkua ja levätä, olla stressaamatta jne. Silti ihmisiä on jatkuvasti hoidossa lihavuuden, verisuonitautien, diabeteksen, masennuksen ym. vuoksi. Mihin raja sitten mielestäsi vedetään, eivätkö hekin sitten joutaisi maksaa terveydenhoitonsa itse?

Ketju voidaan sulkea näihin sanoihin ja kiinnittää ylimmäiseksi jotta kaikki voivat lukea sen.

Ei voida. Tuon argumentin voi tosiaan ampua alas sillä, että voidaan erikoisen hyvin päättää, että kaikki uudet sairaudet alkaen niiden hoito 1.1.2020 jälkeen on päivästä X lähtien omakustanteista, jos taudin asianmukainen ja laissa määritelty ennaltaehkäisy (rokote siihen esim. 1/2 vuotta käytön aloituksen jälkeen otettuna, jotta osa voi alkuun tarkkailla haittojen ilmaantumista, jos on ripulikakkkaa housuissaan holdaava pelkuri) ei kiinnosta.

Ap

Ja miksei voida sopia, että alkoholin, tupakan, ylipainon, liiallisen urheilun, huolimattomuuden ym. aiheuttamat terveysmenot tulevat itse maksettaviksi, koska on äärimmäisen helppoa olla ryyppäämättä, tupakoimatta, urheilematta...? Surkeaa trollausta, koska kukaan ei ole noin tyhmä.

Siksi ei voida, että niihin kietoutuu paljon mm. sosioekonomista lastia, minkä vuoksi ihmiset ovat jo geeniensäkin pohjalta hyvin erilaisilla tasoilla (toiset perusterveitä, toisilla kaikki krempat), mitä taas koronarokotteen ottamisessa ei laisinkaan ole.

Ap

Niinhän kaikkeen liittyy sosioekonomista lastia. Ei rokotusnäkemyksetkään tyhjiössä synny.

Ei tässä ole lapsuuden oloilla tai geeneillä sellaisia vaikutuksia, joita henkilön itsensä ei olisi hyvin helppo kumota, toisin kuin ylipainossa tms. Riittää, että menee rokotusjonoon ja etenee siinä.

Ap

Persoonallisuus on ajatusten, tunteiden ja käyttäytymisen muodostama kokonaisuus, joka on kullekin ihmiselle luonteenomainen ja melko pysyvä eri tilanteissa ja eri aikoina.[1] Persoonallisuudella on osittain geneettinen perusta, mutta se myös muuttuu ja kehittyy koko elämän ajan yksilön ja hänen ympäristönsä vuorovaikutuksesta, etenkin lapsuusiässä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Persoonallisuus

Persoonallisuus on yksilön psyykkisistä ja fyysisistä tekijöistä rakentuva dynaaminen järjestelmä, joka selittää yksilön ainutlaatuisia tapoja sopeutua ympäristöönsä. Persoonallisuutta voidaan tarkastella sekä ulottuvuuksien että kehityksellisten teorioiden avulla. Temperamentilla tarkoitetaan ihmisen synnynnäistä, biologisesti ja geneettisesti määräytyvää psyyken perusrakennetta, josta kehittyy vuorovaikutuksen kautta yksilöllinen persoonallisuus.

https://www.duodecimlehti.fi/duo11230

Persoonallisuuskin voi mennä rokotejonoon ja ottaa sen rokotteen :)

Vierailija
198/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vasta maksoikin kun rokotetut oli huonovointisuuden takia paripäivää saikulla rokotteen jälkeen, osa kaksi kertaakin.

Vierailija
199/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla niin, että verot ja vakuutusmaksut kerätään, mutta hoito jätetään antamatta. Yksi vaihtoehto tietysti olisi, että koko terveydenhoito yksitettäisiin ja lääkkeiden myynti vapautettaisiin. Se sopisi minulle, että esimerkiksi ivermektiiniä saisi tiskin yli.

Lopeta toi ivermektiinijankkaus! Sillä ei ole mitään osaa koronassa. Rokote on sata kertaa tehokkaampi.

Ap

Vierailija
200/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vasta maksoikin kun rokotetut oli huonovointisuuden takia paripäivää saikulla rokotteen jälkeen, osa kaksi kertaakin.

Eivät olleet, älä selitä itsellesi taas satuja, joilla voit oikeuttaa viallisuutesi ihmisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi