Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä rokottamaton, mitä mieltä siitä, että jos joudut koronan takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?

Vierailija
08.10.2021 |

Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokottamattomilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä olla ottamatta rokotetta.

Sinä rokottamaton, mitä mieltä siitä, että jos joudut koronan takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?

Vaihtoehdot

Kommentit (227)

Vierailija
141/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatan sitä, että jos rokottamaton sairastuu koronaan, häntä ei oteta ylipäätään hoitoon. Tai menköön sitten yksityiselle.

Koronarokotteiden tarpeellisuudesta on puhuttu jo niin paljon, ettei taatusti ole jäänyt kenellekään epäselväksi se, miksi ne ovat tarpeellisia kaikkien ottaa. Onhan se aivan älytöntä, ettei kaikki syöpäsairaat, leikkauksia tarvitsevat ym. saa tarvitsemaansa hoitoa vain sen takia, että lääkäreiden ja hoitajien resurssit menevät näiden idioottien rokottamattomien hoitamiseen. 

Ja kaikki jotka sairastuvat koronapiikistä maksakoot hoitonsa itse.

Ei sentään, koska rokotteen ottaminen on yleisesti suositeltua. Kerropa sinä, miten sinä ratkaisisit tämän ongelman: Jos kukaan ei olisi Suomessakaan ottanut rokotetta, sairaaloissa olisi tällä hetkellä aivan järkyttävä tilanne. Ketä siellä hoidettaisiin ja ketä ei? Ketkä jätettäisiin ottamatta esim. tehohoitoon, kun paikat eivät riittäisi?

Oliko meillä tämmöistä tilannetta ennen rokotteita? Nyt mennään ennätyslukemissa vaikka rokotteet olleet jo pitkään käytössä. Ristiriitaista.

Jos rokotetta ei olisi, ei olisi niin paljon myöskään näitä oireettomina ja lievinä sairastavia jotka kulkevat tartuttamassa toisia.

HUS on valmistanut varasairaalan ja ne teltat saa pystyyn kyllä nopeasti jos paikat sairaaloissa loppuu, ei ketään kadulle heitetä.

^olen siis eri jolta kysyit mutta kuitenkin

Vierailija
142/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatan sitä, että jos rokottamaton sairastuu koronaan, häntä ei oteta ylipäätään hoitoon. Tai menköön sitten yksityiselle.

Koronarokotteiden tarpeellisuudesta on puhuttu jo niin paljon, ettei taatusti ole jäänyt kenellekään epäselväksi se, miksi ne ovat tarpeellisia kaikkien ottaa. Onhan se aivan älytöntä, ettei kaikki syöpäsairaat, leikkauksia tarvitsevat ym. saa tarvitsemaansa hoitoa vain sen takia, että lääkäreiden ja hoitajien resurssit menevät näiden idioottien rokottamattomien hoitamiseen. 

Valtaosa rokottamattomistakaan ei hoitoa edes tarvitse. Ne jotka tarvitsee on pääasiassa vanhuksia ja riskiryhmäläisiä, vain pieni murto-osa muita.

Eli sinun mielestä 75-vuotias monisairas pappa pitäisi laittaa yksityiselle hoitoon, koska ei ole saanut rokotetta esim. terveydentilansa vuoksi ja rokotettu oireeton hoitaja tartutti tietämättään koronan häneen?

Vai tarkoitatko vain sitä murto-osaa koronaa sairastavista työikäisistä jotka ovat sairaalassa ja omasta tahdostaan kieltäytyneet rokotteesta? Ei tuo ryhmä nimittäin kyllä paljoa tilaa sairaalaasta vie tai edes rahaa, sen verran vähän heitä siellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy valtava läjä ihmisiä, jotka aiheuttavat terveydellensä haittaa omilla toimillaan. Jokainen tietää, että ei saa syödä liikaa suolaa eikä sokeria, ei pidä tupakoida, pitää liikkua ja levätä, olla stressaamatta jne. Silti ihmisiä on jatkuvasti hoidossa lihavuuden, verisuonitautien, diabeteksen, masennuksen ym. vuoksi. Mihin raja sitten mielestäsi vedetään, eivätkö hekin sitten joutaisi maksaa terveydenhoitonsa itse?

Ketju voidaan sulkea näihin sanoihin ja kiinnittää ylimmäiseksi jotta kaikki voivat lukea sen.

Ei voida. Tuon argumentin voi tosiaan ampua alas sillä, että voidaan erikoisen hyvin päättää, että kaikki uudet sairaudet alkaen niiden hoito 1.1.2020 jälkeen on päivästä X lähtien omakustanteista, jos taudin asianmukainen ja laissa määritelty ennaltaehkäisy (rokote siihen esim. 1/2 vuotta käytön aloituksen jälkeen otettuna, jotta osa voi alkuun tarkkailla haittojen ilmaantumista, jos on ripulikakkkaa housuissaan holdaava pelkuri) ei kiinnosta.

Ap

Ja miksei voida sopia, että alkoholin, tupakan, ylipainon, liiallisen urheilun, huolimattomuuden ym. aiheuttamat terveysmenot tulevat itse maksettaviksi, koska on äärimmäisen helppoa olla ryyppäämättä, tupakoimatta, urheilematta...? Surkeaa trollausta, koska kukaan ei ole noin tyhmä.

Siksi ei voida, että niihin kietoutuu paljon mm. sosioekonomista lastia, minkä vuoksi ihmiset ovat jo geeniensäkin pohjalta hyvin erilaisilla tasoilla (toiset perusterveitä, toisilla kaikki krempat), mitä taas koronarokotteen ottamisessa ei laisinkaan ole.

Ap

Niinhän kaikkeen liittyy sosioekonomista lastia. Ei rokotusnäkemyksetkään tyhjiössä synny.

Ei tässä ole lapsuuden oloilla tai geeneillä sellaisia vaikutuksia, joita henkilön itsensä ei olisi hyvin helppo kumota, toisin kuin ylipainossa tms. Riittää, että menee rokotusjonoon ja etenee siinä.

Ap

Ap on sitten hyvä ja näyttää esimerkillään miten helposti omat näkemykset rokotteista kumotaan. Riittää, että jättää jatkossa rokotusjonon väliin. Sehän on vielä helpompaa kuin rokottautuminen! Ai mitä, eikö onnistukaan? Kummallista.

Vierailija
144/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloissa on 30-40% potilaista niitä jotka kärsivät erilaisista rokotehaitoista, miksi he eivät maksaisi hoitoansa itse? Piikki oli vapaaehtoinen ja siitä on monelta eri taholta varoitettu!

Vierailija
145/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan jo maksettu veroina kaikki, tällä logiikalla korona skeptikot pitää vapauttaa kaikista veroista ja maksuista....

Vierailija
146/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaaloissa on 30-40% potilaista niitä jotka kärsivät erilaisista rokotehaitoista, miksi he eivät maksaisi hoitoansa itse? Piikki oli vapaaehtoinen ja siitä on monelta eri taholta varoitettu!

HUSin alueella on hoivakoti. Asukkaista 100% rokotettu ja he kaikki saaneet covid19 tartunnan. Miksi asiasta ei uutisoida?

Vierailija
147/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä liikalihava/diabeetikko/sydänsairas/keuhkosairas, suostutko maksamaan sairaalakulusi itse?

Eri asia. Rokote on lapsellisen helppo ottaa.

Ap

Liikasyöminenkin on helppo lopettaa.

Vierailija
148/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan kaikki kiireellistä hoitoa tarvitsevat sitä edelleen saa. Kiireettömien potilaiden hoitoja on kautta aikain jouduttu siirtelemään eri syistä ja siinä ei ole mitään uutta, vaikka mediassa siitä ei ole pauhattukaan. Leikkauksia perutaan joskus potilaiden itsensäkin takia, jos vaikka ovat flunssassa jne.

Koronapotilaat on eri osastoilla kuin syöpäpotilaat eikä syöpäosastoilta hoitajat siirry mihinkään tai potilaita kotiuteta koronapotilaiden takia. Aivan samalla tavalla päivystyksiin pääsee apua tarvitsevat kuin ennenkin. Tutkimuksiin pääset ihan kuten ennenkin.

Kiireettömiä aikoja on koronan aikana peruneet potilaat itse kun pelkäsivät saavansa koronan sairaalasta, nyt ne peruuttaneet ovat itse ruuhkauttaneet uusilla ajoillaan sairaaloita kokoajan.

Tämä ruuhka tarkoittaa nyt osastohoidettavia, jolloin kiireettömiä ei oteta leikkaukseen ja sen jälkeen osastolle koska siellä ei ole tilaa, lisäksi se ei ole kovin kannattavaakaan jos siellä osastolla makaa rokottamattomia ja rokotettuja koronapotilaita, tartunnan vaara kun on suuri molemmilla joten miksi kukaan haluaisi mennä edes itseään osastolle altistamaan jos ei ole ihan pakko?

Hoito jonoja on ollut aina ja tulee olemaan  , aina on kaikki ollut  huonosti ja parempi olisi ettei olisi minkäänlaisia potilaita riesana .

Vierailija
149/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähteenä väittämälle hoitajilta (suomi ja ruotsi) tulleet tiedot.

Vierailija
150/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa niistä, jotka eivät rokotetta ota, eivät usko koko koronaan. Hokevat vain teho-osaston vuoteella, että "tämä on vain flunssa, flunssa..." Eli tuskinpa ovat lainkaan harmissaan. 

Vierailija
151/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUSin alueella on hoivakoti. Asukkaista 100% rokotettu ja he kaikki saaneet covid19 tartunnan. Miksi asiasta ei uutisoida?

Oliko tauti lievänä  niin että rokotuksesta oli apua ?

Vierailija
152/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä liikalihava/diabeetikko/sydänsairas/keuhkosairas, suostutko maksamaan sairaalakulusi itse?

Eri asia. Rokote on lapsellisen helppo ottaa.

Ap

Samoin on helppo olla juomatta, tupakoimatta ja ylensyömättä. 

Vierailija
153/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä en tiedä. Luulisi että vanhuksille voi olla vaaraksikin. Toki erittäin harvahan tuohon tautiin kuolee, olipa rokotettu tai ei.

Vierailija
154/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikalihavuus on itse aiheutettu, kukaan tuskin tunkee ruokaa väkisin suuhun. Ylipainosta kärsivät ja siitä sairastuneet maksavat omat hoitonsa. Rokotehaitoista aiheutuneet vaivat jokainen maksaa itse. Synnytyksestä aiheutuneet kustannukset tuskin kuuluvat muiden maksettaviksi, mitäs niitä jalkoja pitää olla levittämässä, samoin sukupuolitaudit kuuluvat jokaisen itse maksettaviksi. Onhan näitä itse aiheutettuja sairauksia pilvin pimein..

Ei ole, nykytiedon mukaan lihavilla ei erity tiettyjä suolistohormoneja tarpeeksi, mikä aiheuttaa jatkuvaa näläntunnetta. Lihavuus on hyvin harvoin henkilön oma valinta, ei varmaan koskaan.

Ap

Ei varmaan koskaan? Tuota et usko itsekään.

Mutta jos haluataan lähteä tuolle linjalle, niin todennäköisesti rokotevastaisillakin on joku geeni, jonka takia heistä on tullut rokotevastaisia. Ei siis ole heidä oma vikansa. 

Vierailija
155/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan uskomatonta, kuinka paljon Suomessakin on rokotevastaisia. Ei ihme, ettei enää olla pisa-tutkimuksissa menestynyt.

Vierailija
156/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Covid-kuolleiden keski-ikä on keskimääräistä elinikää pidempi

Covid-kuolleiden keski-ikä Britanniassa on 82,5 vuotta. Italiassa se on 86. Saksa, 83. Sveitsi, 86. Kanada, 86. Yhdysvallat, 78, Australia, 82. Lähes kaikissa tapauksissa ”Covid-kuoleman” mediaani-ikä on kansallista elinajan odotetta korkeampi.

Sellaisenaan suurimmalla osalla maailmaa ”pandemia” on vaikuttanut vain vähän tai ei ollenkaan elinajanodoteeseen.

Vierailija
157/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä en tiedä. Luulisi että vanhuksille voi olla vaaraksikin. Toki erittäin harvahan tuohon tautiin kuolee, olipa rokotettu tai ei.

No sepä!

Eloonjäämisaste COVID-tartunnasta on yli 99%

Hallituksen lääketieteen asiantuntijat korostivat pandemian alusta lähtien, että valtaosa väestöstä ei ole vaarassa Covid:n vuoksi. Lähes kaikki Covid-infektioiden ja kuolemaan johtaneiden suhdetta (IFR) koskevat tutkimukset ovat haarukoineen tulokset välille 0,04–0,5%. Tämä tarkoittaa, että Covidin eloonjäämisaste on vähintään 99,5%.

Vierailija
158/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eloonjäämisaste COVID-tartunnasta on yli 99%

Hallituksen lääketieteen asiantuntijat korostivat pandemian alusta lähtien, että valtaosa väestöstä ei ole vaarassa Covid:n vuoksi. Lähes kaikki Covid-infektioiden ja kuolemaan johtaneiden suhdetta (IFR) koskevat tutkimukset ovat haarukoineen tulokset välille 0,04–0,5%. Tämä tarkoittaa, että Covidin eloonjäämisaste on vähintään 99,5%.

Ja tän takia ihmiset vaarantavat terveytensä piikeillä 😬😬

Vierailija
159/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaanko samalla sopia että märisevät lampaat maksavat myös rokotuksesta ja sen tuomista seurauksista ja jälkisairauksista johtuvat kulut itse?[/quote]

Rokotuksen seurauksista ei näytä olevan tulossa miljardilaskua yhteiskunnalle, vaikka Suomessa on jo kohta vuosi rokotettu. Joten en tiedä, mistä kustannuksista puhut.

Vierailija
160/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko samalla sopia että märisevät lampaat maksavat myös rokotuksesta ja sen tuomista seurauksista ja jälkisairauksista johtuvat kulut itse?

Rokotuksen seurauksista ei näytä olevan tulossa miljardilaskua yhteiskunnalle, vaikka Suomessa on jo kohta vuosi rokotettu. Joten en tiedä, mistä kustannuksista puhut.

Öööö, siis juuri nyt näyttää että laskusta on tulossa iso! 30-40% sairaalapotilaista on rokotehaitoista kärsiviä. Eikö se sinun mielestä maksa mitään? Varmasti heille maksetaan myös korvausta jossakin vaiheessa. Kukaan ei vielä tiedä kuinka suureksi lasku muodostuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi