Sinä rokottamaton, mitä mieltä siitä, että jos joudut koronan takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?
Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokottamattomilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä olla ottamatta rokotetta.
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Sinä liikalihava/diabeetikko/sydänsairas/keuhkosairas, suostutko maksamaan sairaalakulusi itse?
Kaikkihan maksaa itse jos ei ole sossun. toimeentuloti asiakas
Kyllä voin maksaa itse.
Lisäksi vakuutukseni korvaa osan kustannuksista.
Toivon myös, että joka ikisen ihmisen käyttämät sairaalahoito kustannukset ja terveyasema kustannukset myös muista sairauksista ja vammoista jokainen hoitaa ihan itse. Ne voisi valtio laskea jokaiselta, joka näitä palveluita on joskus elämän aikana käyttänyt. Itse kun en niitä ole tarvinnut niin en myös haluaisi muiden hoidoista maksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ottanut kaksi rokotetta mutta suoraansanottuna kuvottaa tämä nykyinen keskustelutyyli rokottamattomia kohtaan. Hyvä idea joo karsia ihmisten ihmisoikeuksia ja valinnanvapautta. Vaikka en salaliittoihin usko niin en ole niin hölmö etten tajuaisi että tällaiset asiat voivat eskaloitua huonoon suuntaan, jos niille antaa pikkusormen. Koittakaa te muutkin rokotefanaatikot rauhoittua, te olette hyvässä suojassa rokotteen takia ja ne ketkä eivät rokotetta ota, on valmiita kantamaan mahdolliset seuraukset. Koittakaa edes ymmärtää se toinenkin puoli vaikka hankalaa se tuntuu monelle olevan. Ja verovaroista on turha lässyttää niin kauan kun ei itse toimi malliesimerkkinä täydellisillä elämäntavoillaan. Niin se hyvinvointivaltio vaan toimii.
Kiitos tästä kommentista. Tiedän, että kaikki eivät voi ymmärtää meidän rokottamattomien yksilöllisiä ja kaikilla erilaisia motiiveja rokotteen ottamatta jättämiseen, mutta on turhaa ja vaarallistakin tehdä tästä asiasta mustavalkoista vastakkainasettelua. ”Vihollinen” on muualla, se on virus ja sitä me rokottamattomatkaan emme halua sen enempää itsellemme kuin toisellekaan ihmiselle.
'
Helppo nyt ymmärtää miksi pääsi tapahtumaan historian kauheudet. Ihmiset on hysteerisiä kun aikansa pelotellaan.
Ei kyllä tulisi mieleenkään mennä sairaalaan koronaflunssan takia. 😂
Rokotevaurioiset saisivat myös potea veritulppansa kotonaan, tai maksaa omilla rahoillaan.
Jos? Kaikkihan niitä veroja maksaa, minä myös, ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vasta maksoikin kun rokotetut oli huonovointisuuden takia paripäivää saikulla rokotteen jälkeen, osa kaksi kertaakin.
Eivät olleet, älä selitä itsellesi taas satuja, joilla voit oikeuttaa viallisuutesi ihmisenä.
Hyvin moni on joutunut sairaslomalle rokotteen jälkeen eikä kaikkien kohdalla puhuta päivistäkään vaan viikoista. Hankippa sinä nyt tietoa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voin maksaa itse.
Lisäksi vakuutukseni korvaa osan kustannuksista.
Toivon myös, että joka ikisen ihmisen käyttämät sairaalahoito kustannukset ja terveyasema kustannukset myös muista sairauksista ja vammoista jokainen hoitaa ihan itse. Ne voisi valtio laskea jokaiselta, joka näitä palveluita on joskus elämän aikana käyttänyt. Itse kun en niitä ole tarvinnut niin en myös haluaisi muiden hoidoista maksella
Vahvasti samaa mieltä. Minä en ole ikinä elämässäni sairastanut mitään mihin olisin tarvinnut hoitoa. Silti olen joutunut muiden elämäntapasairastamiset maksamaan. Ja taas joudun rokotevaurioiset kustantamaan hamaan tulevaisuuteen :(
Ja juuri nämä raihnaiset, itse itsensä laiminlyöneet nyt rähjäävät eniten kun pelkäävät koronaflunssaa vaikka ovat muka turvassa piikitettyinä.
Väsyttää ja toivon että julkinen sairaanhoito lakkautetaan. Kaikilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vasta maksoikin kun rokotetut oli huonovointisuuden takia paripäivää saikulla rokotteen jälkeen, osa kaksi kertaakin.
Eivät olleet, älä selitä itsellesi taas satuja, joilla voit oikeuttaa viallisuutesi ihmisenä.
mm. TAYSin ja Tampereen henkilökuntaa jäi sairaslomille rokotteen sivuoireiden takia
https://www.aamulehti.fi/koronavirus/art-2000007890957.html
Samoin Helsingissä
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007792980.html
Alunperin jo sairaaloiden henkilökunnan rokotteita porrastettiin juuri siksi, ettei kaikki olisi sairaslomilla samaan aikaan sivuoireiden vuoksi
https://yle.fi/uutiset/3-11711237
Tuossa siis muutama mediassa kerrottu asia, todellisuudessa tämä on arkipäivää kaikilla muillakin aloilla.
Minä ihan oikeasti pohdin mistä saisin kolmannen kerran koronan että lataisin immuniteettini, mutta en vaan sairastu mihinkään. Kohta menty koko vuosi täysin terveenä, ei edes altistumisesta tullut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko samalla sopia että märisevät lampaat maksavat myös rokotuksesta ja sen tuomista seurauksista ja jälkisairauksista johtuvat kulut itse?
Rokotuksen seurauksista ei näytä olevan tulossa miljardilaskua yhteiskunnalle, vaikka Suomessa on jo kohta vuosi rokotettu. Joten en tiedä, mistä kustannuksista puhut.
Öööö, siis juuri nyt näyttää että laskusta on tulossa iso! 30-40% sairaalapotilaista on rokotehaitoista kärsiviä. Eikö se sinun mielestä maksa mitään? Varmasti heille maksetaan myös korvausta jossakin vaiheessa. Kukaan ei vielä tiedä kuinka suureksi lasku muodostuu.
Mistä olet tämän luvun saanut?
Pösilöt, jotka vertailette rokotetta elintapoihin.
Jos lihavan voisi muuttaa hoikaksi ottamalla rokotteen tai tupakanhimon poistaa rokotteella, mutta silti päättäisit mielummin olla lihava ja tupakoida, niin sitten näitä asioita voisi jotenkin verrata.
Jos tähän asti maksamillani verovaroilla en saa edes sairaalahoitoa, niin saanen sitten maksamani verot takaisin. Kyllä minä sillä noin miljoonalla eurolla voisi maksaa itsekin hoitokuluni. Aloittajan kaltainen kusipää ei tietysti sitä ymmärrä, ettei lakeihin perustuvassa yhteiskunnassa voida yhdeltä kansanryhmältä viedä oikeuksia ja jättää velvollisuudet. Tietysti jos lakeja ei enää tarvitse noudattaa, voinemme tulla sairastuessamme vetämään aloittajaa ensin turpaan ihan mielen piristykseksi, ennen kuin aloitamme hoidot. Kannattaa varoa jos toivoo sorron aloittamista, vastareaktio voi olla raju.
Vierailija kirjoitti:
Pösilöt, jotka vertailette rokotetta elintapoihin.
Jos lihavan voisi muuttaa hoikaksi ottamalla rokotteen tai tupakanhimon poistaa rokotteella, mutta silti päättäisit mielummin olla lihava ja tupakoida, niin sitten näitä asioita voisi jotenkin verrata.
Rokotteiden myrkkyjä pitäisikin verrata tupakan myrkkyihin ja asettaa niille vero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteiden hinnat ja tilausmäärät on salattuja, eli niistä ei uutisoida paljonko Suomi on rokotteista tähän mennessä maksanut.
Noin 30 milj. euroa on varattu rokotehaittojen maksamiseen.
Rokotepassin hinta?
Lisäksi sairaskulut rokotetuilla, koska sairaalassa niitäkin on koronan vuoksi sekä rokotehaittojen vuoksi.Halvempaa on ne rokottamattomien sairaskulut loppupeleissä, mutta samoilla verorahoilla me maksetaan rokotettujenkin kuluja.
En minäkään mielelläni teidän vapaaehtoista piikkiä ja sen aiheuttamia kuluja veroina makselisi, mutta sellaista tämä nyt on.Varsinkin kun tämä rokote ei nyt auttanutkaan rajoitusten poistumisen kanssa vaan edelleen moni yrittäjä ja työntekijä kärsii nahoissaan, vaikka toisin piti käydä.
Sitten kun se 80% maaginen rokotekattavuus on saatu, niin aikovatko todella lopettaa kaiken rajoituksen?
Käyttöön otetaan koronapassi joka edelleen aiheuttaa yrittäjille taloudellista tappiota.Se passi otetaan käyttöön vain sellaisissa tilanteissa, joissa vaihtoehto olisi vielä tiukemmat rajoitustoimet. Sen tarkoitus on siis nimenomaan vähentää yrittäjille koituvaa taloudellista tappiota. Toki tuolloinkin yrittäjä saa itse valita, noudattaako asetettuja rajoitustoimia vai ottaako käyttöön rokotepassin. Uskoisin monen yrittäjän suosivan mieluummin rokotepassia kuin menettävän asiakkaita sulkutoimien takia.
Muualla sen käyttö on lopetettu aika nopeasti juuri yrittäjien toiveesta, koska ihmiset vastustavat periaatteesta passin käyttöä eli asiakkaat katoavat. Lisäksi se rajaa monenlaista asiakaskuntaa pois eli joillekin paikoille täysi sulkukin olisi taloudellisempi vaihtoehto.
Muualla toisaalta ei ilmeisesti olla kokeiltu koko rokotepassia tilanteessa, jossa palvelut ovat jo käytännössä auki, ja passi on otettu käyttöön vain väliaikaisilta ja alueellisilta sulkutoimilta välttymisen vuoksi? Ja jos Suomessa käy samoin kuin muualla, että yrittäjille on kannattavampaa sulkea ovensa kuin pitää ne auki valtaosalle asiakkaista, niin mitä sitten? Sitten yrittäjät varmaan tekevät niin ja ovat tyytyväisiä?
Minulla on omassa lähipiirissä useita tapahtumajärjestäjiä, ravintoloitsijoita ja esiintyjiä, jotka kaikki kannattavat rokotepassia juuri siinä tarkoituksessa, että se mahdollistaa tapahtumien ja keikkojen järjestämisen ja myös toteuttamisen riippumatta esim. kokoontumisrajoituksista. Heidän kukkaroaan korona-aika on kurittanut juuri siten, että yhtään isompia tapahtumia on turha edes suunnitella, koska lippuja ei paljon kannata ennakkoon myydä, kun ei ole voinut etukäteen ennustaa, voiko koko tapahtumaa toteuttaa kuitenkaan. Ja jos voi, niin ei voi tietää, pitääkö yleisömäärä rajoittaa 500 vai 50 ekaan lipun ostaneeseen ja muille maksaa rahat takaisin. Rokotepassi toisi esimerkiksi tapahtuma-alalle juuri sitä kauan kaivattua ennakoitavuutta, mitä jokainen onnistunut tapahtuma edellyttää kuitenkin. Jotta kaikki toimisi, pitää pystyä buukkaamaan esiintyjät etukäteen, hoitaa järjestyksenvalvonta, myyntipalvelut tapahtumassa yms. lipunmyynnistä nyt puhumattakaan. Ei tuollaisia asioita parin päivän varoitusajalla hoideta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteiden hinnat ja tilausmäärät on salattuja, eli niistä ei uutisoida paljonko Suomi on rokotteista tähän mennessä maksanut.
Rokotepassin hinta?
Lisäksi sairaskulut rokotetuilla, koska sairaalassa niitäkin on koronan vuoksi sekä rokotehaittojen vuoksi.Halvempaa on ne rokottamattomien sairaskulut loppupeleissä, mutta samoilla verorahoilla me maksetaan rokotettujenkin kuluja.
En minäkään mielelläni teidän vapaaehtoista piikkiä ja sen aiheuttamia kuluja veroina makselisi, mutta sellaista tämä nyt on.Varsinkin kun tämä rokote ei nyt auttanutkaan rajoitusten poistumisen kanssa vaan edelleen moni yrittäjä ja työntekijä kärsii nahoissaan, vaikka toisin piti käydä.
Sitten kun se 80% maaginen rokotekattavuus on saatu, niin aikovatko todella lopettaa kaiken rajoituksen?
Käyttöön otetaan koronapassi joka edelleen aiheuttaa yrittäjille taloudellista tappiota.Se passi otetaan käyttöön vain sellaisissa tilanteissa, joissa vaihtoehto olisi vielä tiukemmat rajoitustoimet. Sen tarkoitus on siis nimenomaan vähentää yrittäjille koituvaa taloudellista tappiota. Toki tuolloinkin yrittäjä saa itse valita, noudattaako asetettuja rajoitustoimia vai ottaako käyttöön rokotepassin. Uskoisin monen yrittäjän suosivan mieluummin rokotepassia kuin menettävän asiakkaita sulkutoimien takia.
Muualla sen käyttö on lopetettu aika nopeasti juuri yrittäjien toiveesta, koska ihmiset vastustavat periaatteesta passin käyttöä eli asiakkaat katoavat. Lisäksi se rajaa monenlaista asiakaskuntaa pois eli joillekin paikoille täysi sulkukin olisi taloudellisempi vaihtoehto.
Muualla toisaalta ei ilmeisesti olla kokeiltu koko rokotepassia tilanteessa, jossa palvelut ovat jo käytännössä auki, ja passi on otettu käyttöön vain väliaikaisilta ja alueellisilta sulkutoimilta välttymisen vuoksi? Ja jos Suomessa käy samoin kuin muualla, että yrittäjille on kannattavampaa sulkea ovensa kuin pitää ne auki valtaosalle asiakkaista, niin mitä sitten? Sitten yrittäjät varmaan tekevät niin ja ovat tyytyväisiä?
Minulla on omassa lähipiirissä useita tapahtumajärjestäjiä, ravintoloitsijoita ja esiintyjiä, jotka kaikki kannattavat rokotepassia juuri siinä tarkoituksessa, että se mahdollistaa tapahtumien ja keikkojen järjestämisen ja myös toteuttamisen riippumatta esim. kokoontumisrajoituksista. Heidän kukkaroaan korona-aika on kurittanut juuri siten, että yhtään isompia tapahtumia on turha edes suunnitella, koska lippuja ei paljon kannata ennakkoon myydä, kun ei ole voinut etukäteen ennustaa, voiko koko tapahtumaa toteuttaa kuitenkaan. Ja jos voi, niin ei voi tietää, pitääkö yleisömäärä rajoittaa 500 vai 50 ekaan lipun ostaneeseen ja muille maksaa rahat takaisin. Rokotepassi toisi esimerkiksi tapahtuma-alalle juuri sitä kauan kaivattua ennakoitavuutta, mitä jokainen onnistunut tapahtuma edellyttää kuitenkin. Jotta kaikki toimisi, pitää pystyä buukkaamaan esiintyjät etukäteen, hoitaa järjestyksenvalvonta, myyntipalvelut tapahtumassa yms. lipunmyynnistä nyt puhumattakaan. Ei tuollaisia asioita parin päivän varoitusajalla hoideta.
Otetaan esimerkkinä joku ravintona. Kun yrittäjälle annetaan vaihtoehdoksi joko
1. noudattaa rajoitusta joka on paikkamäärän puolittaminen ja aikaisempi paikan sulkeminen
TAI 2. ottaa koronapassi käyttöön.
Jos yrittäjä päättää ottaa vaihtoehdon 1 käyttöön, niin hän ei saa mitään tukea niiltä menetetyiltä tunneilta kun ravintola ei voi olla normaalisti auki. Eli periaatteessa hänen on otettava käyttöön vaihtoehto 2 ja se tarkoittaa ikävä kyllä monelle asiakaskatoa.
Mutta kyllä, se rokotepassi isossa mittakaavassa on yrittäjille varmasti parempi ratkaisu, jos se toimii todella niin että ei enää ole pelkoa esim. kokoontumisrajoituksista tai aukioloista -nyt on kuitenkin säädetty niin, että on mahdollista myös lyödä rajoitukset päälle ja paikat kiinni ja ignoorata rokotepassin käyttö jos tilanne sitä vaatii, eli täysin rennosti ei voi kukaan suunnitella tulevaa siltikään.
Tuo passi olisi ehkä toiminut keväällä, tässä vaiheessa kun alkaa se 80% väestöstä olla rokotettuja niin melkeinpä turhaa rahanmenoa enää rajojen sisällä tämmöistä puuhastella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotepassin hinta?
Missä kaikissa maissa rokotepassista on luovuttu nimenomaan yrittäjien toiveesta ja palattu rankempiin rajoitustoimenpiteisiin sen sijaan? Saisinko listan/luettelon tällaisista (mieluiten) länsimaista?
Heh ap,
Eikö jo kylmää nämä rokotteiden vaarat?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/islanti-keskeyttaa-modernan-rokotte…
Niin kauan kun alkoholistit, tupakoitsijatm lihavat ja extreme-urheilijat loukkaantumisineen ym. rellestää, niin en todellakaan maksa.
Koronaa sairastetaan niin erilailla jokainen,ei kaikki joudu sairaalaan!!oireeton korona,pikkuflunssa korona.Sairastetaan kotona.14vrk karanteeni.Eikö saisi kuolla kotiin,pääsee ulos raikkaaseen ilmaan ei sairaalassa pääse.
Influenssarokote ei vaikuta suolistoon yhtään mitenkään, kultaseni :) Kaikkia hupsutuksia teidän päissänne liikkuukin, ihan itse keksittyjä!