Sinä rokottamaton, mitä mieltä siitä, että jos joudut koronan takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?
Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokottamattomilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä olla ottamatta rokotetta.
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy valtava läjä ihmisiä, jotka aiheuttavat terveydellensä haittaa omilla toimillaan. Jokainen tietää, että ei saa syödä liikaa suolaa eikä sokeria, ei pidä tupakoida, pitää liikkua ja levätä, olla stressaamatta jne. Silti ihmisiä on jatkuvasti hoidossa lihavuuden, verisuonitautien, diabeteksen, masennuksen ym. vuoksi. Mihin raja sitten mielestäsi vedetään, eivätkö hekin sitten joutaisi maksaa terveydenhoitonsa itse?
Ketju voidaan sulkea näihin sanoihin ja kiinnittää ylimmäiseksi jotta kaikki voivat lukea sen.
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy valtava läjä ihmisiä, jotka aiheuttavat terveydellensä haittaa omilla toimillaan. Jokainen tietää, että ei saa syödä liikaa suolaa eikä sokeria, ei pidä tupakoida, pitää liikkua ja levätä, olla stressaamatta jne. Silti ihmisiä on jatkuvasti hoidossa lihavuuden, verisuonitautien, diabeteksen, masennuksen ym. vuoksi. Mihin raja sitten mielestäsi vedetään, eivätkö hekin sitten joutaisi maksaa terveydenhoitonsa itse?
Raja vedetään tähän pandemiaan. Tämäon 2020 jälkeinen oikkeustilanne, ei nykyisin ole enää syytä uusille, nykysivistyksen ajan jälkeen ilmaantuville sairauksille antaa oikeutta olla hoitamatta ja muiden maksaa viulut.
Ap
Sopii hyvin, mutta mielestäni olisi hyvä, että kukaan ei maksa enää veroja, vaan kaikki maksavat omat kulunsa jatkossa. Jos kersoja haluaa vääntää, miksi muiden pitäisi maksaa synnytyksestä aiheutuneet kustannukset?? Samoin, jos kersansa haluaa kouluun, maksaa itse sitten opiskelut ala-asteelta lähtien. Verot pois kaikilta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju voidaan sulkea näihin sanoihin ja kiinnittää ylimmäiseksi jotta kaikki voivat lukea sen.
Ei voida. Tuon argumentin voi tosiaan ampua alas sillä, että voidaan erikoisen hyvin päättää, että kaikki uudet sairaudet alkaen niiden hoito 1.1.2020 jälkeen on päivästä X lähtien omakustanteista, jos taudin asianmukainen ja laissa määritelty ennaltaehkäisy (rokote siihen esim. 1/2 vuotta käytön aloituksen jälkeen otettuna, jotta osa voi alkuun tarkkailla haittojen ilmaantumista, jos on ripulikakkkaa housuissaan holdaava pelkuri) ei kiinnosta.
Ap
Sinä liikalihava/diabeetikko/sydänsairas/keuhkosairas, suostutko maksamaan sairaalakulusi itse?
Vierailija kirjoitti:
Sinä liikalihava/diabeetikko/sydänsairas/keuhkosairas, suostutko maksamaan sairaalakulusi itse?
Eri asia. Rokote on lapsellisen helppo ottaa.
Ap
Mutta onko yksittäinen kansalainen vastuussa, jos joutuu vieraan vallan väitteiden ja vaikutuksen uhriksi? Teorioiden juuret ovat varmaan moninaiset, mutta niitä lietsoo ja niistä hyötyvät tahot, jotka haluavat hajottaa.
Kuka hyötyy, jos tässä taas aletaan riitelemään aukioloista ja lomautustuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voida. Tuon argumentin voi tosiaan ampua alas sillä, että voidaan erikoisen hyvin päättää, että kaikki uudet sairaudet alkaen niiden hoito 1.1.2020 jälkeen on päivästä X lähtien omakustanteista, jos taudin asianmukainen ja laissa määritelty ennaltaehkäisy (rokote siihen esim. 1/2 vuotta käytön aloituksen jälkeen otettuna, jotta osa voi alkuun tarkkailla haittojen ilmaantumista, jos on ripulikakkkaa housuissaan holdaava pelkuri) ei kiinnosta.
Ap
Voidaanko samalla sopia että märisevät lampaat maksavat myös rokotuksesta ja sen tuomista seurauksista ja jälkisairauksista johtuvat kulut itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Väärin. Lapsellisen helppoa on olla tunkematta kurkkutorveensa enempää ruokaa kuin on energian tarvetta per vuorokausi.
Minä en halua maksaa yhdenkään eläkeläisen eläkettä enkä hoitoa. Syy - en tule itsekään niitä etuja nauttimaan vaikka maksut palkastani peritään joka kuukausi.
Minä en halua maksaa yhdenkään narkkarin hoitoa. En ylipainon hoitoa, en urheiluvammoja. Kaikki vapaaehtoisesti hankittuja. Halveksin ylipainoisia av-mammoja, heidän diabeetikkolapsiaan ja ylipäätään kroonisesti sairaita, joita tuetaan yhteiskunnan avulla. Sellaisen maailmanhan te haluatte, erotella kansalaiset kahtia ja päättää kuka ansaitsee hoitoa.
Liikalihavuus on itse aiheutettu, kukaan tuskin tunkee ruokaa väkisin suuhun. Ylipainosta kärsivät ja siitä sairastuneet maksavat omat hoitonsa. Rokotehaitoista aiheutuneet vaivat jokainen maksaa itse. Synnytyksestä aiheutuneet kustannukset tuskin kuuluvat muiden maksettaviksi, mitäs niitä jalkoja pitää olla levittämässä, samoin sukupuolitaudit kuuluvat jokaisen itse maksettaviksi. Onhan näitä itse aiheutettuja sairauksia pilvin pimein..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVoidaanko samalla sopia että märisevät lampaat maksavat myös rokotuksesta ja sen tuomista seurauksista ja jälkisairauksista johtuvat kulut itse?
Voidaan, mikäli kävisi niin, ettei rokote tehoa tautiinkaan eli oli siis turha. Mutta sehän tehoaa, siksi ainakaan covidissa tuota ei voida käyttää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Liikalihavuus on itse aiheutettu, kukaan tuskin tunkee ruokaa väkisin suuhun. Ylipainosta kärsivät ja siitä sairastuneet maksavat omat hoitonsa. Rokotehaitoista aiheutuneet vaivat jokainen maksaa itse. Synnytyksestä aiheutuneet kustannukset tuskin kuuluvat muiden maksettaviksi, mitäs niitä jalkoja pitää olla levittämässä, samoin sukupuolitaudit kuuluvat jokaisen itse maksettaviksi. Onhan näitä itse aiheutettuja sairauksia pilvin pimein..
Ei ole, nykytiedon mukaan lihavilla ei erity tiettyjä suolistohormoneja tarpeeksi, mikä aiheuttaa jatkuvaa näläntunnetta. Lihavuus on hyvin harvoin henkilön oma valinta, ei varmaan koskaan.
Ap
Koronaa kun ei ole pakko ottaa. 1.pese käsiä usein, 2. Älä kulje ihmismassassa. 3. Käytä maskia ja oikein! 4.osta kerralla vkon ruokatarvikkeet. 5. Käytä hanskaa kun avaat ovia esim. Kaupassa lasikaapista ottaessa. (ripa) . Varovaisuus, hygienia! Kaikki kun eivät näitä osaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua maksaa yhdenkään eläkeläisen eläkettä enkä hoitoa. Syy - en tule itsekään niitä etuja nauttimaan vaikka maksut palkastani peritään joka kuukausi.
Minä en halua maksaa yhdenkään narkkarin hoitoa. En ylipainon hoitoa, en urheiluvammoja. Kaikki vapaaehtoisesti hankittuja. Halveksin ylipainoisia av-mammoja, heidän diabeetikkolapsiaan ja ylipäätään kroonisesti sairaita, joita tuetaan yhteiskunnan avulla. Sellaisen maailmanhan te haluatte, erotella kansalaiset kahtia ja päättää kuka ansaitsee hoitoa.
Eihän tässä olla rokottamattomien hoitoa kieltämässä. Siitä ei vain tehtäisi ilmaista. Miksi kukaan haluaisi olla rokottamaton, jos joutuisi maksamaan sairaalakulunsa itse? :D
Ap
Sinä rokotettu, mitä mieltä siitä, että jos joudut rokotehaittojen takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?
Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokotetuilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä kieltäytyä koronarokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Koronaa kun ei ole pakko ottaa. 1.pese käsiä usein, 2. Älä kulje ihmismassassa. 3. Käytä maskia ja oikein! 4.osta kerralla vkon ruokatarvikkeet. 5. Käytä hanskaa kun avaat ovia esim. Kaupassa lasikaapista ottaessa. (ripa) . Varovaisuus, hygienia! Kaikki kun eivät näitä osaa.
I d i o o t t i. Eiköhän aika moni noin toiminut ole tartunnan saanut. Toki enemmistö on saanut perheenjäseneltä jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Helppoudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kustannuksia syntyy silti, kun et syö terveellisesti, liiku oikein, elä stressittömästi ja hoida henkistä hyvinvointiasi ja harrastat asioita, joissa on tapaturmariskejä.
Tässä on kaksi vaihtoehtoa. Joko julkinen terveydenhoito lakkautetaan ja jokainen vastaa kaikista kuluista kokonaan itse, koska kukaan ei elä täydellisesti ihanteiden ja suositusten mukaisesti, tai sitten hoidetaan kaikki ymmärtäen, että meillä kaikilla on puutteita elämässä, joilla aiheutamme itsellemme terveys- ja tapaturmariskejä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä rokotettu, mitä mieltä siitä, että jos joudut rokotehaittojen takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?
Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokotetuilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä kieltäytyä koronarokotteesta.
Miksi ne pitäisi maksaa itse, kun rokotteesta on valtava taloudellinen hyöty yhteiskunnalle?
Ap