Sinä rokottamaton, mitä mieltä siitä, että jos joudut koronan takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?
Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokottamattomilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä olla ottamatta rokotetta.
Kommentit (227)
Avaajan esitys on absurdi. Sen toteuttaminen olisi perusteltua vain, jos yhteiskunnassa ei perittäisi lainkaan veroja, vaan jokainen maksaisi kaikesta todellisten kulujen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä liikalihava/diabeetikko/sydänsairas/keuhkosairas, suostutko maksamaan sairaalakulusi itse?
Eri asia. Rokote on lapsellisen helppo ottaa.
ApHelppoudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kustannuksia syntyy silti, kun et syö terveellisesti, liiku oikein, elä stressittömästi ja hoida henkistä hyvinvointiasi ja harrastat asioita, joissa on tapaturmariskejä.
Tässä on kaksi vaihtoehtoa. Joko julkinen terveydenhoito lakkautetaan ja jokainen vastaa kaikista kuluista kokonaan itse, koska kukaan ei elä täydellisesti ihanteiden ja suositusten mukaisesti, tai sitten hoidetaan kaikki ymmärtäen, että meillä kaikilla on puutteita elämässä, joilla aiheutamme itsellemme terveys- ja tapaturmariskejä.
Kyllähän on nimenomaan helppouden kanssa tekemistä!
Mieti miten VÄHÄN siinä tarvitsee tehdä, että ei joutuisi maksamaan hoitoaan itse verrattuna noihin kaikkiin muihin listaamisi asioihin!? Et taida oikein omistaa suhteellisuudentajua?
Ap
Kannatan.
Rokottamattomien ei myöskään tarvisi enää ikinä osallistua minkäänlaisiin koronarajoituksiin ja rokottamattomille pitäisi kehittää uusi valuutta, jonka arvo ei laskisi 2 Triljoonan koronasekopaketin takia jne...
Koronasekoilun kustannukset fanaatikoille.
Aivan sama mitä mieltä rokottamattomat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy valtava läjä ihmisiä, jotka aiheuttavat terveydellensä haittaa omilla toimillaan. Jokainen tietää, että ei saa syödä liikaa suolaa eikä sokeria, ei pidä tupakoida, pitää liikkua ja levätä, olla stressaamatta jne. Silti ihmisiä on jatkuvasti hoidossa lihavuuden, verisuonitautien, diabeteksen, masennuksen ym. vuoksi. Mihin raja sitten mielestäsi vedetään, eivätkö hekin sitten joutaisi maksaa terveydenhoitonsa itse?
Raja vedetään tähän pandemiaan. Tämäon 2020 jälkeinen oikkeustilanne, ei nykyisin ole enää syytä uusille, nykysivistyksen ajan jälkeen ilmaantuville sairauksille antaa oikeutta olla hoitamatta ja muiden maksaa viulut.
ApJa mitähän tuossa yrität sanoa? Siis ei ole oikeutta olla hoitamatta eikä ole oikeutta antaa muiden maksaa viulut? Siis niin kuin mitä?
Niin ei ole oikeutta ihmisen jättää hoitamatta sairauden, johon on rokote, ennaltaehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Sopii hyvin, mutta mielestäni olisi hyvä, että kukaan ei maksa enää veroja, vaan kaikki maksavat omat kulunsa jatkossa. Jos kersoja haluaa vääntää, miksi muiden pitäisi maksaa synnytyksestä aiheutuneet kustannukset?? Samoin, jos kersansa haluaa kouluun, maksaa itse sitten opiskelut ala-asteelta lähtien. Verot pois kaikilta!!
Just näin! Jos haluat käyttää tietä, maksat siitä - sillan ylittämisestä tulee vielä oma maksunsa. Kaikki julkisilla varoilla rahoitettu infra pitää jatkossa rahoittaa käyttäjämaksuilla!
Rokotehan on osoittautunut aivan sudeksi. Haitat ylittävät hyödyt moninkertaisesti. Koko katastrofin laajuus alkaa hahmottua lopuillekin hitaille, kun joulukuussa alkaa syntyä rokotteen vammauttamia vauvoja. Tästä tulee vielä aivan hirveää, tiedä se.
Ei kai sentään koko hoitoa, mutta joku kohtuullinen omavastuuosuus voitaisiin periä kaikkien itseaiheutettujen sairauksien hoidosta. Ongelmaksi muodostunee se, miten todistetaan sairaus itseaiheutetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii hyvin, mutta mielestäni olisi hyvä, että kukaan ei maksa enää veroja, vaan kaikki maksavat omat kulunsa jatkossa. Jos kersoja haluaa vääntää, miksi muiden pitäisi maksaa synnytyksestä aiheutuneet kustannukset?? Samoin, jos kersansa haluaa kouluun, maksaa itse sitten opiskelut ala-asteelta lähtien. Verot pois kaikilta!!
Just näin! Jos haluat käyttää tietä, maksat siitä - sillan ylittämisestä tulee vielä oma maksunsa. Kaikki julkisilla varoilla rahoitettu infra pitää jatkossa rahoittaa käyttäjämaksuilla!
Mä en kannata tällaista, en näe siitä pelkkiä hyötyjä, toisin kuin koronarokotteen ottamisesta.
Ap
Julkinen terveydenhuolto kannattaa lopettaa kokonaan, kaikki maksavat jatkossa omat hoitonsa. Miksi muiden pitää maksaa sukupuolitautien hoitoja, itsehän nekin on aiheutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä liikalihava/diabeetikko/sydänsairas/keuhkosairas, suostutko maksamaan sairaalakulusi itse?
Eri asia. Rokote on lapsellisen helppo ottaa.
ApHelppoudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kustannuksia syntyy silti, kun et syö terveellisesti, liiku oikein, elä stressittömästi ja hoida henkistä hyvinvointiasi ja harrastat asioita, joissa on tapaturmariskejä.
Tässä on kaksi vaihtoehtoa. Joko julkinen terveydenhoito lakkautetaan ja jokainen vastaa kaikista kuluista kokonaan itse, koska kukaan ei elä täydellisesti ihanteiden ja suositusten mukaisesti, tai sitten hoidetaan kaikki ymmärtäen, että meillä kaikilla on puutteita elämässä, joilla aiheutamme itsellemme terveys- ja tapaturmariskejä.
Kyllähän on nimenomaan helppouden kanssa tekemistä!
Mieti miten VÄHÄN siinä tarvitsee tehdä, että ei joutuisi maksamaan hoitoaan itse verrattuna noihin kaikkiin muihin listaamisi asioihin!? Et taida oikein omistaa suhteellisuudentajua?
Ap
Helppoa tai vaikeaa, terveyden hoidon laiminlyönti ja vaaralliset harrastukset aiheuttavat tarpeettomia kustannuksia. En vastaa enää sinulle, koska olet joko provo tai älykkyysosamääräsi on hyvin alhainen. Joka tapauksessa et varmasti ole itse synnitön, vaan aiheutat yhteiskunnallisia kustannuksia toiminnalla tai elämäntavoilla, jotka olisi mahdollista välttää. Farisealainen kivittäjä.
Se on ok, jos vapaudun verojen maksusta🤭 oikein hyvin käy silloin!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sentään koko hoitoa, mutta joku kohtuullinen omavastuuosuus voitaisiin periä kaikkien itseaiheutettujen sairauksien hoidosta. Ongelmaksi muodostunee se, miten todistetaan sairaus itseaiheutetuksi.
Juuri näin. Eihän se koronassa osoittaudu minkäänlaiseksi ongelmaksi. On todella helppoa katsoa, kuka aiheutti sairaalan tulonsa itse ja raja olisi rokottautumisessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on ok, jos vapaudun verojen maksusta🤭 oikein hyvin käy silloin!
Et vapaudu, rokottamattomia tarvitaan maksamaan muille rokotteet, toki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä rokotettu, mitä mieltä siitä, että jos joudut rokotehaittojen takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?
Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokotetuilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä kieltäytyä koronarokotteesta.
Miksi ne pitäisi maksaa itse, kun rokotteesta on valtava taloudellinen hyöty yhteiskunnalle?
Ap
Kenen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Julkinen terveydenhuolto kannattaa lopettaa kokonaan, kaikki maksavat jatkossa omat hoitonsa. Miksi muiden pitää maksaa sukupuolitautien hoitoja, itsehän nekin on aiheutettu.
Eivät koskaan ole! 😱😨🥶 Vai kuka suostuu seksiin, jos toinen ilmoittaa, että mulla on klamydia?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä humalassa kolaroinut tai ylinopeudesta vammautunut, maksatko sairaalakoulu itse.
Ketjua lukiessa täytyy todeta, että AP on typerin ihminen, joka on tullut vauvafoorumilla tällä viikolla vastaan.
Jos saan koronan, menen ilomielin sairaalahoitoon jos tilanne sitä vaatii. Vaikka oireet varmaankin ovat ikäviä, tulen saamaan jaksamista siitä, että tiedän ap:ta vi***tavan :))
Ja mitähän tuossa yrität sanoa? Siis ei ole oikeutta olla hoitamatta eikä ole oikeutta antaa muiden maksaa viulut? Siis niin kuin mitä?