Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä rokottamaton, mitä mieltä siitä, että jos joudut koronan takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?

Vierailija
08.10.2021 |

Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokottamattomilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä olla ottamatta rokotetta.

Sinä rokottamaton, mitä mieltä siitä, että jos joudut koronan takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?

Vaihtoehdot

Kommentit (227)

Vierailija
41/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä rokotettu, mitä mieltä siitä, että jos joudut rokotehaittojen takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?

Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokotetuilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä kieltäytyä koronarokotteesta.

Miksi ne pitäisi maksaa itse, kun rokotteesta on valtava taloudellinen hyöty yhteiskunnalle?

Ap

Kenen mukaan?

Faktojen.

Ap

Vierailija
42/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saan koronan, menen ilomielin sairaalahoitoon jos tilanne sitä vaatii. Vaikka oireet varmaankin ovat ikäviä, tulen saamaan jaksamista siitä, että tiedän ap:ta vi***tavan :))

Mmm…kannattaisi v***tuttaa ihan itseäsikin, kun sinäkin maksat siit, että sinua hoidetaan siellä. Sinäkin maksat kaikkien niidenkin hoidosta siellä, joilla ei ole rokotetta ja ovat siellä sairaalassa kärsimässä täysin turhaan. Juurihan siellä sairaalassa kuoli tuossa kesällä 46-vuotias perusterve mies, tukehtui, koska covidhan on keuhkojen tulehdussairaus, jossa saattaa myös muutama sisäelin mennä p*skaksi. Saati, etteivät kwhkot ihan palaudu. Kiva kun et sitten jaksa enää vammautuneena oikein mitään :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä rokotettu, mitä mieltä siitä, että jos joudut rokotehaittojen takia sairaalaan, maksaisit hoitosi itse?

Minusta Suomessa pitäisi hoitokulut periä kaikilta rokotetuilta, joilla ei ole lääketieteellistä syytä kieltäytyä koronarokotteesta.

Miksi ne pitäisi maksaa itse, kun rokotteesta on valtava taloudellinen hyöty yhteiskunnalle?

Ap

Kenen mukaan?

Faktojen.

Ap

Ai olitkin trolli. Vaikea aina erottaa, kun noin tyhmiä ihmisiä on oikeastikin olemassa

Vierailija
44/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan on hyvin yksinkertainen ratkaisu. Julkisen terveydenhoidon ja sosiaalipalveluiden hinta asukasta kohden on tiedossa. Jokaiselle tulee antaa oikeus valita, käyttääkö julkisia terveys- ja sosiaalipalveluita vai ei. Jos ei halua olla niiden piirissä, saa veroista sen suuruisen vapautuksen ja voi järjestää terveydenhoitonsa ja sosiaaliturvansa itse haluamallaan tavalla, vakuutuksin ja yksityisin palveluin. Sosiaaliturvamenot ovat vuodessa 13.000 euroa henkeä kohden. Se on veronalennus niille, jotka eivät halua sosiaaliturva- ja terveydenhoidon palveluita julkiselta puolelta. Jos niistä joutuu maksamaan, ei voi hoitoa evätä keltään, koska perusteita on loputtomasti. 

Vierailija
45/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjua lukiessa täytyy todeta, että AP on typerin ihminen, joka on tullut vauvafoorumilla tällä viikolla vastaan.

No en ole todellakaan. Mulla on L:n yo-paperit, mihis itse pystyit? Plus jokainen rokotteen ottamaton nyt on heittämällä heti tyhmempi.

Ap

Vierailija
46/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy valtava läjä ihmisiä, jotka aiheuttavat terveydellensä haittaa omilla toimillaan. Jokainen tietää, että ei saa syödä liikaa suolaa eikä sokeria, ei pidä tupakoida, pitää liikkua ja levätä, olla stressaamatta jne. Silti ihmisiä on jatkuvasti hoidossa lihavuuden, verisuonitautien, diabeteksen, masennuksen ym. vuoksi. Mihin raja sitten mielestäsi vedetään, eivätkö hekin sitten joutaisi maksaa terveydenhoitonsa itse?

Ketju voidaan sulkea näihin sanoihin ja kiinnittää ylimmäiseksi jotta kaikki voivat lukea sen.

Ei voida. Tuon argumentin voi tosiaan ampua alas sillä, että voidaan erikoisen hyvin päättää, että kaikki uudet sairaudet alkaen niiden hoito 1.1.2020 jälkeen on päivästä X lähtien omakustanteista, jos taudin asianmukainen ja laissa määritelty ennaltaehkäisy (rokote siihen esim. 1/2 vuotta käytön aloituksen jälkeen otettuna, jotta osa voi alkuun tarkkailla haittojen ilmaantumista, jos on ripulikakkkaa housuissaan holdaava pelkuri) ei kiinnosta.

Ap

Ja miksei voida sopia, että alkoholin, tupakan, ylipainon, liiallisen urheilun, huolimattomuuden ym. aiheuttamat terveysmenot tulevat itse maksettaviksi, koska on äärimmäisen helppoa olla ryyppäämättä, tupakoimatta, urheilematta...? Surkeaa trollausta, koska kukaan ei ole noin tyhmä.

Vierailija
47/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy valtava läjä ihmisiä, jotka aiheuttavat terveydellensä haittaa omilla toimillaan. Jokainen tietää, että ei saa syödä liikaa suolaa eikä sokeria, ei pidä tupakoida, pitää liikkua ja levätä, olla stressaamatta jne. Silti ihmisiä on jatkuvasti hoidossa lihavuuden, verisuonitautien, diabeteksen, masennuksen ym. vuoksi. Mihin raja sitten mielestäsi vedetään, eivätkö hekin sitten joutaisi maksaa terveydenhoitonsa itse?

Ketju voidaan sulkea näihin sanoihin ja kiinnittää ylimmäiseksi jotta kaikki voivat lukea sen.

Ei voida. Tuon argumentin voi tosiaan ampua alas sillä, että voidaan erikoisen hyvin päättää, että kaikki uudet sairaudet alkaen niiden hoito 1.1.2020 jälkeen on päivästä X lähtien omakustanteista, jos taudin asianmukainen ja laissa määritelty ennaltaehkäisy (rokote siihen esim. 1/2 vuotta käytön aloituksen jälkeen otettuna, jotta osa voi alkuun tarkkailla haittojen ilmaantumista, jos on ripulikakkkaa housuissaan holdaava pelkuri) ei kiinnosta.

Ap

Ja miksei voida sopia, että alkoholin, tupakan, ylipainon, liiallisen urheilun, huolimattomuuden ym. aiheuttamat terveysmenot tulevat itse maksettaviksi, koska on äärimmäisen helppoa olla ryyppäämättä, tupakoimatta, urheilematta...? Surkeaa trollausta, koska kukaan ei ole noin tyhmä.

Siksi ei voida, että niihin kietoutuu paljon mm. sosioekonomista lastia, minkä vuoksi ihmiset ovat jo geeniensäkin pohjalta hyvin erilaisilla tasoilla (toiset perusterveitä, toisilla kaikki krempat), mitä taas koronarokotteen ottamisessa ei laisinkaan ole.

Ap

Vierailija
48/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaus on epäloogista soopaa.

Sama "itse maksamisen" vaatimus pätee sitten varmaan myös rokotehaittoihin ja vaivoihin, jotka ovat aiheutuneet ylipainosta, tupakoinnista, liiallisesta alkoholinkäytöstä, holtittomasta se..i -elämästä, liian vaarallisen urheilun harrastamisesta jne.

Sitpäpaitsi nuori fyysisestä kunnostaan huolehtinut ihminen ei sairastu koronasta vakavasti, olipa rokotettu tai ei. No, joku yksittäistapaus jostain syystä sairastuu vakavasti - kuten influenssankin kanssa - mutta nyt media kaivaa hänet kissojen ja koirien kanssa esiin päästäkseen vääristyneen otoksen avulla pelottelemaan ja syyllistämään rokottamattomia.

Vierailija
49/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjua lukiessa täytyy todeta, että AP on typerin ihminen, joka on tullut vauvafoorumilla tällä viikolla vastaan.

Valitettavasti mun työkaveri on just tommonen. Paasaa asiasta isoon ääneen päivittäin. On itse vakavasti ylipainoinen, ainakin 40 kg liikaa. Syö roskaruokaa, ei liiku lainkaan. Vaivoina kakkostyypin diabetes, kohonnut verenpaine sekä muutama sairastettu laskimotulppa jaloissa.

Vierailija
50/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaus on epäloogista soopaa.

Sama "itse maksamisen" vaatimus pätee sitten varmaan myös rokotehaittoihin ja vaivoihin, jotka ovat aiheutuneet ylipainosta, tupakoinnista, liiallisesta alkoholinkäytöstä, holtittomasta se..i -elämästä, liian vaarallisen urheilun harrastamisesta jne.

Sitpäpaitsi nuori fyysisestä kunnostaan huolehtinut ihminen ei sairastu koronasta vakavasti, olipa rokotettu tai ei. No, joku yksittäistapaus jostain syystä sairastuu vakavasti - kuten influenssankin kanssa - mutta nyt media kaivaa hänet kissojen ja koirien kanssa esiin päästäkseen vääristyneen otoksen avulla pelottelemaan ja syyllistämään rokottamattomia.

Eihän ole, koronan hoidon maksaminen itse rokottamattomana on ERITTÄIN selvärajainen ja helposti todettavissa oleva rajaus.

Minkä tutkimuksen mukaan itsestään hyvin huolehtivat eivät sairastu koronaan vakavasti? Tuskinpa sellaista on olemassakaan :D

Ja tavoitteena ei ole syyllistää ketään, vaan leikata vain epäoikeudenmukaisia kuluja, siellä, missä oikeudenmukaisuus on HELPOSTI toteutettavissa. Eli tässä koronan oletko rokotettu vai rokottamaton -asiassa.

Ap

Vierailija
51/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaan rokottamattomien koronapelleily maksaa törkeän paljon veronmaksajille.

Ap

Jos minä saan veritulpan ja heitän veivini, maksatko sinä pankkivelkani?

Vierailija
52/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti mun työkaveri on just tommonen. Paasaa asiasta isoon ääneen päivittäin. On itse vakavasti ylipainoinen, ainakin 40 kg liikaa. Syö roskaruokaa, ei liiku lainkaan. Vaivoina kakkostyypin diabetes, kohonnut verenpaine sekä muutama sairastettu laskimotulppa jaloissa.

Paasaa mitä?

Älykäs ihminen ymmärtää nopeasti, että koronassa kulujen periminen vastuuttomilta vaivattomasti asetetulla kritteerillä olisi hyvin oikeudenmukaista. Koska siis kukaan ei voi selittää perimällä tai elämänvaiheella tms. rokotteen ottamattomuutta. Sitä se ei suinkaan ole mainitsemissanne sairauksissa.

Ap

Vierailija
53/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saan koronan, menen ilomielin sairaalahoitoon jos tilanne sitä vaatii. Vaikka oireet varmaankin ovat ikäviä, tulen saamaan jaksamista siitä, että tiedän ap:ta vi***tavan :))

Mmm…kannattaisi v***tuttaa ihan itseäsikin, kun sinäkin maksat siit, että sinua hoidetaan siellä. Sinäkin maksat kaikkien niidenkin hoidosta siellä, joilla ei ole rokotetta ja ovat siellä sairaalassa kärsimässä täysin turhaan.

Näinhän sinä luulet, mutta ei itseasiassa v****taisi. Syy? Koska maksan tässä yhteiskunnassa jo paljon, paljon typerämmästäkin. Tutustu vaikka valtion vuosibudjettiin niin näet, minkälaiseen p**kaan rahaa voivatkaan niin sanotut sivistyneet ihmiset käyttää.

-sama

Vierailija
54/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen terveydenhuolto pois kokonaan, Amerikan malliin, jos ei ole sairaskuluvakuutusta voimassa, ei ole oikeutettu saamaan hoitoa.

Vierailija
55/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtina on se, että koronarokotteen ottamattomuutta ja siis kulujen aiheuttamista sairaaloille selittää ainoastaan tyhmyys. Ja mikäs se juttu olikaan, mistä sakotettiin..? ;)

Ap

Vierailija
56/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mmm…kannattaisi v***tuttaa ihan itseäsikin, kun sinäkin maksat siit, että sinua hoidetaan siellä. Sinäkin maksat kaikkien niidenkin hoidosta siellä, joilla ei ole rokotetta ja ovat siellä sairaalassa kärsimässä täysin turhaan.

Näinhän sinä luulet, mutta ei itseasiassa v****taisi. Syy? Koska maksan tässä yhteiskunnassa jo paljon, paljon typerämmästäkin. Tutustu vaikka valtion vuosibudjettiin niin näet, minkälaiseen p**kaan rahaa voivatkaan niin sanotut sivistyneet ihmiset käyttää.

-sama

No, ehkä, mutta tämä olisi todella helppo poistaa sieltä veroista. Ei olisi ainakaan epäselvää, kuka tuli sairaalaaan koronassa rokottamattomana.

Ap

Vierailija
57/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hoito maksaa yhtäpaljon kuin rokote.

Mieti kuule ap sitä.

Vierailija
58/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan sama täytyisi olla esim influenssan kanssa. Myös sukupuolitaudit usein hommataan ihan täysin itse. Toisaalta ylipainoisetkin kuuluisi pistää silloin itse maksamaan kaikki hoidot, leikkaukset yms. Listaa voi jatkaa loputtomiin.

Vierailija
59/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti hoito maksaa yhtäpaljon kuin rokote.

Mieti kuule ap sitä.

Eihän maksa, ä ä l i ö. Et taida oikein omistaa minkäänlaista suhteellisuudentajua, tyhmä ressukka. Mietipä sitä teho-osaston hoitopäivän hintaa. Saati sitten ihan normmalia osastohoitoa, koronassa kun siellä ollaan yleensä vielä tosi kauan! Häpeä, mitä tyhmää sinäkin teet ja oikeutat sen i d i o o t t i n a pysymiselläsi!

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/24f02847-25ad-466e-a160-709e51be…

Aah, ja tässä vielä faktaa asiaan! Rokote on siis SUPERHALPA ja tuo trolli luulee, että sairaala maksaa saman verran! Mitä?! Oletko 5-vuotias, tai jotain????????

” Kaikkiaan koronarokotus maksaa siis 3,56–29,4 euroa EU-jäsenvaltion asukasta kohden, sillä valtaosassa tuotteista rokoteannoksia tulee ottaa kaksi.”

Tällä tasolla näiden rokottamattomien sivistys, ymmärrys ja asioiden taju sit on 🤷‍♀️

Ap

Vierailija
60/227 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meillä rokottamattomista on tehty rikollisia, koska eiväthän he levitä tautia turvassa oleviin rokotettuihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän