Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla sukulaisia, jotka maksattavat oman osuutensa aina muilla?

Vierailija
02.12.2014 |

Vaikka kuinka monta kertaa elämässäni olen tarjoutunut maksamaan joidenkin sukulaisten kahvilalaskuja, ravintolalaskuja, juomia, mitä vaan. Koska olen tiennyt että heillä on ollut asiat huonommin taloudellisesti, on ollut työttömyyttä ja muuta.

Joskus olen maksanut siksi, että on alettu ruinaamaan ja korostamaan sitä että ei ole varaa tulla ja on ihan peeaa ja voivoi.

Nyt on alkanut mitta täyttyä. Näillä henkilöillä ei usein ole mitään varsinaista hyvää syytä siihen krooniseen varattomuuteensa. Hyvä syy olisi toimintakykyä ja siten toimeentuloa vievä sairaus, lasten elättäminen, talo on palanut, pitkäaikaistyöttömyys yrittämisestä huolimatta, tai jotain vastaavaa. Silloinkin voisi tarjoutua ainakin _joskus_ vaikka hoitamaan meidän lapsia noin niin kuin pienen vastavuoroisuuden nimissä tai jotain. Mutta ei.

Ikään on niin paljon nyt mulla, että luulen että hyväksikäyttö riitti nyt. Ei ole munkaan kaikki asiat kaksisesti. Kukapa ei ottaisi jos ilmaiseksi saa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esimerkiksi en ottaisi jos en satavarmasti tietäisi että tarjoaminen on pyyteetöntä. Itse tarjoan miellelläni muille.

Vierailija
2/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tarjoan mielelläni, mutta jos se muuttuu automaattioletukseksi, eikä koskaan ole toisinpäin, niin ei se enää ihan kivalta tunnu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy pari kappaletta sellaisia sukulaisa, jotka ovat maksattaneet muilla jopa talonsa. Itse pidän tarkoituksella etäisyyttä heihin, sillä en halua alkaa heitä elättämään. 

Vierailija
4/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksi käyttäjiä löytyy aina. Elämän joka osa-alueelta. Kantsuu vältellä jos mahdollista.

Vierailija
5/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten kanssa en juuri ole tekemisissä, mutta tän sortin kavereita tai tuttuja löytyy. Jotkut on aina peeaa. Sit on niitä joilla kyllä olisi rahaa, mutta muuten vaan pummivat muilta.

Kyllä mäkin tarjoan joskus mielelläni. Mut osa elää oikeesti ihan toisten siivellä. Sit jos mulla on hätä niin heitä ei näy missään.

Vierailija
6/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset