Vitsi nää Saarioisten kasvispihvit on hyviä. Koukussa näihin!
Mutta onneks ei oo koukuttaja pahimmasta päästä, 160kcal/100g.
Kommentit (14)
Olen joskus ostanut niitä Apetit kasvispaistikkaita tai -pihvejä (pakasteesta) ja ne on myös TOSIHYVIÄ!
Ja on mulla useitakin reseptejä, millä voisi itse tehdä, mutta nyt on rima niin korkealla, kun on hyvä valmistuote löytynyt.. =0) Ja se tekemisen vaiva, viikonloppuna voisi kyllä alkaa askartelemaan.
- papu-perunapihvit
- juurespihvit
- maissipihvit
- punajuuripihvit
- röstikasvispihvit
- kuituiset kasvispihvit
- kasvispyörykät sis. kikherneitä(joista voi tehdä pihvejäkin..)
- kasvispyörykät 2 sis. juureksia
- kasvis-perunapihvit
-porkkana-pähkinäpihvit
Juu, olen reseptihamsteri...
T:ap
Pakastehyllystä löytyy sitten ihanuuksia:
- Apetin kasvispihvit/paistikkaat (niitä on kahdenlaisia) tosi hyviä
Mutta kaikista paras kaupan kasvispihvi on ehdottomasti Pirkan pakasteessa olevat kasvispihvit. Ihan namia :)
Toki itsetehdyt aina parempia ja ohjeita erilaisiin kasvispihveihin on valtavasti, Mutta josksu pitää sortua valmiiseenkin :)
toki makuja on monia, mutta kokeilepa Saarioisia joskus uudelleen. Paista pannulla miedolla lämmöllä tarpeeksi pitkään, ruskeapintaisiksi, massan raastekin pehmenee mukavaksi.
t: ap
Vierailija:
toki makuja on monia, mutta kokeilepa Saarioisia joskus uudelleen. Paista pannulla miedolla lämmöllä tarpeeksi pitkään, ruskeapintaisiksi, massan raastekin pehmenee mukavaksi.t: ap
Vierailija:
3) papu-perunapihvit
4) juurespihvit
1) röstikasvispihvit
2) kasvis-perunapihvitJuu, olen reseptihamsteri...
T:ap
Ja päälle ripottelen reippaasti aurajuustomurskaa sulamaan ennen mikroon laittoa.
Aivan älyttömän hyvää!
Kasvis-perunapihvit
1 dl kauraleseitä (Saarioissa korppujauhoja, varmaan sama funktio?)
1 dl maitoa tai vettä
2 dl perunaraastetta
2 dl palsternakkaraastetta
2dl porkkanaraastetta
1 dl hienonnettua purjoa
2 kananmunaa
2 hienonnettua valkosipulinkynttä
1 tl suolaa
2 rkl vehnäjauhoja
Paistamiseen öljyä tai margariinia
Sekoita leseet maidon tai veden joukkoon ja anna turvota. Kuori ja raasta juurekset, huuhtele ja paloittele purjo. Sekoita kaikki ainekset kulhossa keskenään. Paista pihvit ohukaispannulla pienesä rasvatilkassa kypsiksi. Tarjoile halutessasi kermaviiliä kastikkeena, mausta viili yrteillä, sokerilla ja suolalla (outo homma, en oo ikinä tehny tällaista kastiketta...)
t: ap
Papu-perunapihvit
300g soseutuvaa perunaa
1 prk valkoisia papuja
4 kevätsipulia
½dl korppujauhoja
1 rkl currytahnaa
suolaa ja mustapippuria
1dl seesaminsiemeniä
3rkl öljyä
1 kuori ja paloittele perunat, keitä palat kypsiksi
2. valuta perunat, soseusta
3. vauta pavut , soseuta
4. hienonna kevätsipuli ja sekoita ne, peruna- papusose ja korppujauhot keskenään
5. mausta
6. tee pihvejä, jotka pyörittelet seesaminsiemenissä
7. paista pihvejä öljytilkassa miedolla lämmöllä, kunnes ovat kauniin värisiä
Huom! Pihvit jäävät hyvin pehmeiksi, joten käsittele varoen!!
Vierailija:
joihin ei tule kananmunaa?
Teen aika usein itselleni herkkuaamiaista, tai lieneekö brunssi oikea nimitys, kun olen nukkunut oikein pitkään ja haluan jotain lämmintä aamiaiseksi.
Elikkä paahdan kaurapaahtoleipää, päälle lämmin Saarioisten kasvispihvi ja paistettu kananmuna, jossa keltuainen vielä hieman pehmeä. Rasvatonta maitoa päälle ja aamuni alkaa hyvin:) Joskus hemmottelen itseäni laittamalla siivun pekonia pihvin ja munan väliin.
Pitääkin seuraavaksi kokeilla noita pakastepihvejä.