Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto-opiskelu rapauttaa uskoni tämän yhteiskunnan tulevaisuuteen

Vierailija
02.12.2014 |

Siinäpä se. Jotenkin olin elänyt siinä naiivissa uskossa, että yliopistossa vipeltäisi keskimääräistä fiksumpaa porukkaa. Loppujen lopuksi sieltä kun kuitenkin pitäisi valmistua porukkaa eri tieteenalojen tutkimusta vahvistamaan ja työelämään esimies- ja asiantuntijatehtäviin. Noin 3/4 ihmisistä on aivan saappaita, aivan naurettavan helpot kandikurssitkin tuottavat suunnatonta päänvaivaa. Mistään ajankohtaisasioista ei ole harmainta hajua, matemaattiset taidot eivät ole edes peruskoulutasolla osalla ja niin edelleen.

Että valoisaa huomista odotellen.. :)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17: Samaa mieltä. Raivostutti kerrankin kuunnella ennen tentin alkua erään opiskelijan (iäkkäämpi nainen) huohotusta siitä, kuinka kauheaa on kun mihinkään kysymykseen ei varmaan kykene vastaamaan ja kuinka aikoo lähteä tentistä pois heti kun vaan saa. No, istui siellä loppuun asti ja sai, jos ei täydet pisteet, niin melkein. Päätin silloin, etten enää ikinä puhu kenenkään kanssa tenttimisestä.

Vierailija
22/29 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö yliopisto-opiskelijoista on pahasti sekaisin. Vaihtelee tiedekunnittain millä tavalla sekaisin. Tervepäiset ihmiset useammin duunareina pantuaan / tultuaan raskaaksi nuorena. Yliopisto-opiskelijoilla oman käden oikeus ja traumat jonka seurauksena sinne yliopistoon päätyminen. Lopulta monilla tulevaisuus työttömyys turhakkeena ja ennenaikainen kuolema.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:05"]

Monilla on myös kuitenkin tapana vähätellä omia taitojaan. Eli vaikka porukka saattaa väittää kursseja vaikeiksi, ne silti saa hyviä pisteitä vähällä lukemisella. Se on sellaista kollektiivista itsensä alentamista. Ihmiset ei yleensä pidä sellaisesta liiallisesta itsekehusta ja suomalaisessa kulttuurissa pikemminkin haukutaan kuin vähääkään kehutaisiin itseään.

[/quote]

Nimenomaan, taisinpa tänää sortua itsekin tentin jälkeen samaan, vaikka luin kurssia varten ehkä 1/6 opintopisteisiin suunnitellusta ajasta (istumani luennot mukaanlukien) ja todennäköisesti saan tentistä nelosen. Se vaan kuuluu kulttuuriin.

[/quote]

Jos teidät saavasi nelosen, niin miksi valitat? Minua ärsyttää noin tekrvät tyypit älyttömän paljon. Ei minua edes kiinnosta, mitä muut opiskelijat joka tentistä saavat.

[/quote]

Vähän kuin juttelisi säästä, opiskelukaverini kertoi oman kurssinsa tentin vaikeista kysymyksistä ja yhdyin sitten samaan oman tenttini osalta. Ja kyllä, kysymykset olivat vaikeita, koko tenttiajan istuin ja mietin, mutta sain kuin sainkin hyvät vastaukset laadittua. Tentti oli siis vaikea. Olisi ollut toki paljon helpompi jos olisin lukenut enemmän ja muistanut enemmän yksityiskohtia. Sanoin toki senkin, että luulisin sen kuitenkin loppupeleissä menneen ihan ok. Minä en tiedä miten kaverini tentti todellisuudess ameni, sen tiedän että se oli vaikea, eikä hän tiedä sen enempää minun tentistäni.

Vierailija
24/29 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:14"]

17: Samaa mieltä. Raivostutti kerrankin kuunnella ennen tentin alkua erään opiskelijan (iäkkäämpi nainen) huohotusta siitä, kuinka kauheaa on kun mihinkään kysymykseen ei varmaan kykene vastaamaan ja kuinka aikoo lähteä tentistä pois heti kun vaan saa. No, istui siellä loppuun asti ja sai, jos ei täydet pisteet, niin melkein. Päätin silloin, etten enää ikinä puhu kenenkään kanssa tenttimisestä.

[/quote]

No tuo on taas käytöstä jota minäkään (viestit 16 ja 22) en ymmärrä. En minä puhu tenttimenestyksestäni tai tenteistä ylipäätään muiden kanssa, ellei asiaa oteta minun kanssani puheeksi. Erityisesti en etukäteen huokaile asiaa :) Aina se otetaan puheeksi tavalla, että olipa vaikea tentti ja mitenkähän meni. Aivan kuin sää, onpa kylmää! No niinpä on!

Vierailija
25/29 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli todella hyvä tutor-opiskelija, jonka kanssa pystyi puhumaan ihan mistä vaan. Kantsii luoda ihmissuhteita ihan tietoisesti.

Vierailija
26/29 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:16"]

Enemmistö yliopisto-opiskelijoista on pahasti sekaisin. Vaihtelee tiedekunnittain millä tavalla sekaisin. Tervepäiset ihmiset useammin duunareina pantuaan / tultuaan raskaaksi nuorena. Yliopisto-opiskelijoilla oman käden oikeus ja traumat jonka seurauksena sinne yliopistoon päätyminen. Lopulta monilla tulevaisuus työttömyys turhakkeena ja ennenaikainen kuolema.

[/quote]

Sanoo ihminen joka ei koskaan päässyt sinne yliopistoon vaikka haki useasti. Tämä tervepäinen yliopisto-opiskelija on hommannut ensin duunarin koulutuksen ja työskennellyt sillä alalla, kunnes leipääntymisen ja uusien haasteiden vuoksi päätti kouluttautua saman alan akateemiseksi. Varma työ, myöhäinen kuolema.

Vierailija
27/29 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:16"]

[/quote]

Sanoo ihminen joka ei koskaan päässyt sinne yliopistoon vaikka haki useasti. Tämä tervepäinen yliopisto-opiskelija on hommannut ensin duunarin koulutuksen ja työskennellyt sillä alalla, kunnes leipääntymisen ja uusien haasteiden vuoksi päätti kouluttautua saman alan akateemiseksi. Varma työ, myöhäinen kuolema.

[/quote]

Itse olen kyllä tohtori. Ei olisi kannattanut. Syvät ikuiset traumat kaikista niistä vuosista. Alku lähtee viattomasti, mutta hetikohta huomaa olevansa koukussa. Kiinni syvissä uskomuksissa ja pahuuden verkoissa joista menee terapiassakin pitkään karistella irti.

Vierailija
28/29 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto tai ei, ihan tavallisia ihmisiä nekin ovat. Ja tavallisiin töihin sieltä menevät,kukin alalleen mikä kiinnostaa.

Vierailija
29/29 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:33"]

Yliopisto tai ei, ihan tavallisia ihmisiä nekin ovat. Ja tavallisiin töihin sieltä menevät,kukin alalleen mikä kiinnostaa.

[/quote] Niinpä, ja kukin antaa omille opinnoilleen omia tavoitteitaan. Mulle aika yliopistolla on ollut elämäni parasta aikaa. Tieteen kehdossa, yhteisössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi