Järjestääkö työnantajanne pikkujouluja tänä vuonna?
Meillä järjestää, stand uppia ja syömistä jossain klubilla. Osallistuminen on pakollista. En haluaisi mennä, kun lähimmäiseni on riskiryhmää ja koronatilanne vaan synkkenee. Vaikka mut on rokotettu niin silti en halua ottaa mitään riskejä. Lisäksi minua ei muutenkaan kiinnosta olla työkavereideni kanssa tekemisissä muualla kuin töissä.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä iloista porukkaa.
Kenties siksi, että työpaikan pikkujoulut harvemmin ovat erityisen iloinen tapahtuma.
Meillä on kyllä aina tosi kivaa. Mutta meillä onkin kivat työkaverit. Mutta itse kyllä pikkujoulut maksetaan ja järjestetään.
Lahjoitetaan pikkujoulurahat spr:n toimintaan. Samoin sais toimia muutkin firmat ja saisivat paremman joulumielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenties siksi, että työpaikan pikkujoulut harvemmin ovat erityisen iloinen tapahtuma.
Meillä on kyllä aina tosi kivaa. Mutta meillä onkin kivat työkaverit. Mutta itse kyllä pikkujoulut maksetaan ja järjestetään.
Eli kyseessä ei ole työpaikan pikkujoulut, vaan työporukalla järjestetyt oman ajan pikkujoulut. Siinäpä se selittävä tekijä onkin sille, miksi teillä on kivaa, mutta työpaikan pikkujouluissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Heillä on ilmeisesti työkavereita, joille ilo ilman viinaa on teeskentelyä... känniääliöitä ei millään jaksa kuunnella koko iltaa.
Ei ole vielä ollut mitään puhetta pikkujouluista. Ne ovat kyllä olleet aiemmin ihan kivoja tapahtumia. Myös viime vuonna, vaikka ne silloin järjestettiin etänä.
Joulun alla on myös useampien yhteistyökumppaneiden järjestämiä pikkujouluja, joihin en kylläkään jaksa osallistua. Joskus nuorempana ei haitannut, vaikka oli kolmet pikkujoulut viikossa. Enää ei samanlaista rumbaa jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta että joissain paikoissa pikkujouluihin pakotetaan ?!
Kyllä itse ainakin työaikana mielummin syön hyvän aterian ja katselen jotain ohjelmaa, kuin olen töissä.
Ja kyllä voidaan edellyttää osallistumaan, jos pikkujoulu on työaikana.
Mutta tuohan onnistuu vain tietyissä työpaikoissa, niissä joissa ei käy jatkuvasti asiakkaita.
Muutoinhan koko firma täytyy pistä kiinni, että työntekijät pääsevät siihen pikkujouluunsa.
Ihana olisi saada ilmainen ateria ja siihen päälle vielä jotain hupiakin, kiva olis sellanen työpäivän loppu, erilainen ja virkistävä.
Hotelli buukattu valmiiksi ja yöpyminen tulossa yksi yö.
Joulujuhla on aina vapaaehtoinen, työnantaja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kans pakko osallistua, koska pidetään työajalla. Ohjelma on salainen, mutta paikkaan on Helsingistä 2,5 tunnin automatka... EVVK!!!
Retki on Porvooseen 😲
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
No ei tietenkään ole joo... Ei helvetti nämä ketjut on kyllä hupaisia kun hapannaamat tulee kertomaan totuuksia. Vaihtakaa niitä työpaikkoja jos kaikki on niin surkeeta.
Joo ja kuulemma vain koronapassilla pääsee. Onkohan lie ihan laillista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on typerää, että nillitetään ympäri vuoden firman tuloksista, että pitäisi olla tehokkaampi ja pitäisi olla säästeliäämpi, mutta sitten joka vuosi järjestetään tuollaisia ökykalliita porsastelujuhlia, jossa rahaa palaa ihan tolkuttomasti.
Ja tämä on missä ?
Missä järjestetään ökyjuhlia, joissa rahaa palaa tolkuttomasti ?
En ole koskaan kuullut pakollisista pikkujouluista. 40v jälkeen ei enää huvittanut mennä mihinkään bibbaloihin. Niitä oli tullut nähtyä jo ihan tarpeeksi. En viihtynyt enää ravintoloissakaan eikä ole tullut käytyä yli kymmeneen vuoteen. Vapaa aikani on minun omaa aikaani eikä kukaan pakota tai määrää mitenkä sen vietän. Katsokoon sitten kieroon kuka lystää. Vietän ihanaa menopaussia. Rahaakin säästyy paljon järkevämpään eikä ole koko ajan PA. Taksit ja ravintolat ovat todella kalliita harrastuksia.
Opettajat järkkää itse (tottahan toki), mutta budjetti on osoitettu. Kivoja tapahtumia ovat olleet yleensä.
Meidän työpaikalla järjestetään koko perheen Pikkujoulut, jonne saa kukin toimistotyöläinen raahata oman mummonsa ja lapsensa. Ohjelmassa joku laulava tonttu ja puuroa sekä mehua. En aio osallistua, sillä olen sinkkunainen Helsingistä, eikö minua kiinnosta syödä puuroa etäisten työkaverieni lapsien kanssa korona-aikana vapaa-ajallani.
Minusta on typerää, että nillitetään ympäri vuoden firman tuloksista, että pitäisi olla tehokkaampi ja pitäisi olla säästeliäämpi, mutta sitten joka vuosi järjestetään tuollaisia ökykalliita porsastelujuhlia, jossa rahaa palaa ihan tolkuttomasti.