Järjestääkö työnantajanne pikkujouluja tänä vuonna?
Meillä järjestää, stand uppia ja syömistä jossain klubilla. Osallistuminen on pakollista. En haluaisi mennä, kun lähimmäiseni on riskiryhmää ja koronatilanne vaan synkkenee. Vaikka mut on rokotettu niin silti en halua ottaa mitään riskejä. Lisäksi minua ei muutenkaan kiinnosta olla työkavereideni kanssa tekemisissä muualla kuin töissä.
Kommentit (38)
Meillä on kans pakko osallistua, koska pidetään työajalla. Ohjelma on salainen, mutta paikkaan on Helsingistä 2,5 tunnin automatka... EVVK!!!
Luojan kiitos ei minään vuonna ole järjestänyt. Joo, ei ole pakko mennä, mutta onhan se höösääminen kiusallista.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta että joissain paikoissa pikkujouluihin pakotetaan ?!
Ei voida pakottaa ellei sitten pikkujoulut ole palkallista työaikaa, joka kerryttää mm. ylitöitä ja lomia samanlailla kuin muukin työaika.
Ellei koronatilanne estä, niin järjestää. Käymme yhdessä syömässä työnantajan kustannuksella.
Järjestettiin nyt kuukausi sitten jälkijunassa edellinen ja nyt seuraavaa pukkaa jo kohta. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kans pakko osallistua, koska pidetään työajalla. Ohjelma on salainen, mutta paikkaan on Helsingistä 2,5 tunnin automatka... EVVK!!!
"Korona-altistuminen" tai saikku on helppo keino välttää tuollaiset. En kyllä olisi kovin kauaa työpaikalla, jolla pikkujoulut jossain hevonkuusessa olisivat pakolliset.
Mulle kelpaisi juurikin tuollainen, että käydään syömässä porukalla, koska siinä pääsisi paremmin juttelemaan toisten kanssa kun töissä ei sillä tavalla ehdi. Mitään oheisohjelmaa en introverttinä haluaisi.
Pikkujoulut ei voi olla pakolliset. :) Kerran erehdyin menemään enkä mene toisten. Mentiin työporukalla syömään hienoon ravintolaan, olin pannut parasta ylle mutta arkielämässä muuten fiksut työkaverit vaan kännäsi ja sikaili. Luulin, että tällainen meno kuuluu vasta jatkoille. Hirveä melu, eikä kukaan ollut kiinnostunut huippukokin monen ruokalajin menuusta vaan ilmaisten viinien prosenteista. Helmiä sioille, sanon minä! Lisäksi parjattiin koko ilta niitä, jotka eivät juoneet lasillista enempää "juomaanhan tänne tultiin". Poistuin heti jälkiruoan jälkeen.
Näin korona-aikaan en todellakaan ottaisi riskiä pikkujoulujen takia, johonkin mukavaan perhejuhlaan voisin mennä tai muutamien ystävien kanssa illalliselle.
Ei. Eilen ilmoitettiin, että pikkujouluja ei suositella edes omalla ajalla, eikä työnantaja osallistu kustannuksiin, vaikka joku jotain järjestäisi.
Pakkopikkujouluihin auttaa juuri aamulla kipeytynyt kurkku ja päänsärky. Taitaa kuumekin nousta.
Toivottavasti!!! Meillä on aina tasokkaat pikkujoulut, hyvää ruokaa, ei pakko-ohjelmaa ja hyvää musiikkia. Tänä vuonna ehkä budjetti on kivan kokoinen, kun ei ole tarvinnut järjestää kemuja puoleentoista vuoteen.
Olisi mielenkiintoista tietää, mitä mieltä oikeudessa ollaan siitä, voiko työnantaja pakottaa pikkujouluihin. Veikkaan, että laista ei löydy kohtaa, joka sen mahdollistaa. Kukaan vaan ei viitsi lähteä tappelemaan, vaan suomalaiseen tunnolliseen tapaan menee, kun pomo sanoo, että pitää mennä. Toki mikäs siinä jos täydellä palkalla ilta yms. lisineen saa syödä ja juoda firman piikkiin :)
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä iloista porukkaa.
Kenties siksi, että työpaikan pikkujoulut harvemmin ovat erityisen iloinen tapahtuma.
En ole koskaan ollut työnantajan järjestämissä pikkujouluissa. Kyllä meillä itse järjestetään ja maksetaan. En ole koskaan mitään joulumuistamistakaan töistä saanut.
Valitettavasti, joo. Jos ei osallistu, joutuu puhutteluun ja käsketään käymään psykologilla.