Jotain ihan kamalan ärhäkkää ja nopeasti alkavaa vatsatautia liikkeellä Helsingissä
Varmaan muuallakin päin Suomea, mutta ainakin meillä täällä.
Pari päivää sitten pojalla oli kavereita kylässä ja yhdelle oli kuulema tullut ihan yhtäkkiä huono olo ja oli kuulema tullut kunnon tauti päälle. Nyt se oli tarttunut mun poikaan. Neljältä tulin kotiin ja poika oli normaalisti pelaamassa, puolen tunnin päästä kun laitoin ruokaa niin poika valittaa että oksettaa se haju. Käveli vessaan ja oksensi. Nyt on tunnin verran ollut vessassa oksentamassa ja ripuloimassa. Kuumekin oli noussut.
Peskää niitä käsiä. Mäkin yritän, vaikka välttämättä en siltikään tuota onnistu enää välttämään.
Kommentit (52)
tosi kova kurkkukipu jo monta päivää ja vesiripulia, pahoinvointia ja kovat kivut:( mitä lie,rokotteet olen ottanut
Vatsataudit ovat ikäviä, mutta oikeaan influenssaan verrattuna kevyitä ja nopeita tauteja. Onneksi.
Tuollaisessa tilanteessa itse otan kotona kertakäyttöhanskat käyttöön jos kosken mihinkään lapsen juttuihin. Lakanat, pyyhkeet ovenkahvat jne. Käsien pesu ei riitä. Hanskat kädessä syön ja hoidan siivoukset. Sitten kun pahin on ohi, niin ei tarvi enää hanskoja.
Niin monesti olen lasten kuljettamia tauteja sairastanut, että jossain vaiheessa riitti ja otin kovat käyttöön.
Pahin on entero, jossa käsistä ja ajoista lähtee nahat ja kynnet ja on viikon 40 asteen kuumeessa. Edes tavallinen influenssa ei ole niin karmea.
Mutta kiitos varoituksesta, taas näitä alkaa liikkua kun yhteiskunta avautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vatsataudit ovat ikäviä, mutta oikeaan influenssaan verrattuna kevyitä ja nopeita tauteja. Onneksi.
Riippuu taudista. Vatsatauteja on erilaisia. Meillä 6 hengen perheestä joutui 2 sairaalaan, eikä ollut edes noro. Ihan uskomaton jatkuva oksentaminen ja kuume oli päällä monta päivää. Siinä pääsi kuivumaan, koska mikään ei pysynyt sisällä ja tiputuksessa vasta helpotti.
Hyi olkoon. Mielummin ottaisin flunssan kuin oksutaudin.
Miksi näitä tauteja ei ollut viime syksynä+
Miksi nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä nyt pitää etäisyyttä lapseen ja anna desifioivaa pesuainetta pojalle niin voi käytön jälkeen aina pestä pytyn. Toivottavasti et sairastu. Tuo on paska tauti -kirjaimellisesti 😁
Tää on jo myöhäistä, kun yhden huti menneen oksennuksen siivosin. En mä tuota tautia pelkää, mutta toivon, että pojalta se menee pian ohi. Oman lapsen (teini-ikäisenkin) sairastelua on kamalaa katsoa. Tiedätte varmaan tunteen. Ap
Tiedetään hyvinkin. Paranemisia sinne!
Käsienpesu suojaa noroltakin. Vaan eipä toki junttiperheet pese, ellei ministerit erikseen käske.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa täysin norolta. Siinä oireet alkaa just aivan yhtäkkiä. Muistan joskus vuosia sitten lukeneeni miten ulkomailla joku tärkeä henkilö oli sairastunut noroon kesken hienojen illallisten ja oksentanut yhtäkkiä ruokapöytään, vaikka oli sitä ennen ollut aivan terve olo. Ois kyllä kamalan nolo tilanne, jos sattuis itelle tuollainen.
Mulla noro alkoi töissä. Ehdin juuri kotiin kun alkoi jatkuva ripulointi. Paskat housuun kaksi kertaa sen illan aikana. Ilman mitään varoitusta vain tunsi kun jotain valui housuun.
Vierailija kirjoitti:
Olivatko syöneet samasta karkki-/sipsipussista? Tämä on syy, miksi AINA jo ennen koronaakin jaoin kaikille perheenjäsenille omaan astiaan karkit ja sipsit.
Eipä nuo nuoret mahatautiin yleensä kuole vaikka ikäväähän se on. Syököön samasta pussista, kasvattaa vastustuskykyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä tauteja ei ollut viime syksynä+
Miksi nyt on?
Viime syksynä vältettiin kontakteja. Nyt on kaikki rajoitukset poissa, joten kaikki entiset taudit tarttuu samaan tyyliin.
Eipä ole tarvinnut vähään aikaan lukea noroepidemioista, kun kaikki tautiuutiset on keskittyneet koronaan.
Kummasti tulee aina jotenkin huono olo itsellekin, kun lukee miten on taas puoli luokkaa ollut vatsataudin takia pois koulusta.
Jos meillä lapsella vatsatauti niin otan heti kymmenen kokonaista valkopippuria. En tiedä auttaako, mutta ei ole tarttunut. Sain tämän ohjeen joskus kauan sitten mummovainaaltani. Muodostaa vatsaan kuulemma jotain suojaava limaa. En tiedä onko mitään todenperäisyyttä, mutta ei ole ainakaan ollut haittaa.
Elättienne tuomia spesiaaliviruksia. Olkaatteen hyvät!
Vierailija kirjoitti:
Korona oireilee monilla nuorilla pelkällä vatsataudin oireella.
Hohhoijaa, lopeta jo. Maailmassa on muitakin sairauksia ja tauteja.
Noro- aika alkanut. Noro- virus yleisin vatsataudin aiheuttava ja joka talvikausi epidemia. PESKÄÄ KÄSIÄNNE AHKERASTI.
elokapinalaiset ovat sillalla silakkaa pyytämässä. hyvin on kuulemma koukkuun tarttunut vanhempaakin jopa eltaantunutta tavaraa SIELTÄ JOS MISTÄ TAUTI LEVIÄÄ