Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kuulut enää kirkkoon?

Vierailija
01.12.2014 |

Kirkko ei edusta enää uskovaisiakaan, minkätakia sinä kuulut siihen? Kirkko on vain iso suojatyöpaikka mikä pitäisi purkaa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:03"]

Voi siihen Jumalaan muutenkin uskoa, ilman että uskoo ihan kaikkeen mitä siinä satukirjassa lukee. Että veden päällä kävellyt ja vedet väistyivät.. Kaikkea sitä. Eivät kaikki usko koko sydämmestään kaikkeen Jumalahömpötykseen, jotkut uskovat, että on se JOKU olemassa.

[/quote]

Jokainen uskoo tai on uskomatta. Henkilökohtaiset vakaumukset (tai vakaumuksettomuudet) on kuitenkin sellaisia, joita ei kannata arvostella. Eletään ja annetaan muidenkin elää. Sekä homojen, uskovaisten, että agnostikkojen yms.

[/quote]

Enhän minä ketään arvostellutkaan, tuo on syyni miksi haluan edelleen kuulua kirkkoon. Vastasin aloittajan kysymykseen. Jokaisella on oma syynsä miksi kuuluu kirkkoon, minulla tämä. Toisella jokin muu.

Vierailija
42/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:11"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:58"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:50"]

Eli haluatte pelata kaksilla korteilla. Facebookissa ja muualla saarnaatte homoliittojen ja kaikenlaisen asian mikä on raamatussa kiellettyä puolesta, kun taas toisaalla nuolette uskovaisten persettä päiväkerhoissa, nautitte heidän avusta ja muista palveluista.

Onko teillä minkäänlaista moraalista selkärankaa? Aika kaksinaamaista porukkaa.

[/quote]

Esim. Kallion seurakunnalla on sateenkaarityöntekijä ja järjestetään sateenkaarimessuja. Suurin osa seurakunnista siunaa homoparien liittoja. Monet oman seurakuntani työntekijöistä ovat julkisesti julistautuneet tasa-arvoisen avioliittolain puolustajiksi...

Miten tämä nyt edes tähän liittyy? Sekä minä että seurakuntani hyväksymme ihmiset sellaisina kuin he ovat. Perhekerhoissa puhutaan ihan muista asioista kuin heteroiden tai homojen seksuaalisuudesta.

Viestisi oli niin ilahduttavan provokatiivinen, että päätin kuitenkin vastata.

Siunausta ja suvaitsevaisuutta iltaasi! 

[/quote]

Ette voi pelata kaksilla korteilla, ettekö ymmärrä. Siitä teidän kriisinne johtuu, sentakia koko instituutio on vitsi ja tulee tiensä päähän jossain vaiheessa. Aina kun johonkin suuntaan kumarratte pyllistätte toiseen suuntaan.

Se mitä kirkosta jää jäljelle tulevaisuudessa on vain murto-osa nykyisestä.

[/quote]

Mielestäni uskonto ja kaikkien ihmisten näkeminen tasa-arvoisina (seksuaalisesta suuntautumisesta yms.) riippumatta ovat todella hyvin linjassa keskenään. Minun uskoni perustuu rakkauteen, ei syrjintään.

Uskovaisten syrjiminen uskonnon vuoksi on ihan yhtä tuomittavaa kuin homojen syrjiminen homouden vuoksi. Pärjäämme kaikki tässä yhteiskunnassa paremmin kun emme vähättele toisillemme tärkeitä asioita.

[/quote]

Minäkin olen helvetin suvaitsevainen ihminen, kyse ei ole siitä. Kyse on siitä, että mitä annettavaa on kirkolla joka ei edes itse usko omiin oppeihinsa. Niinkuin huomaamme ei yhtään mitään, sentakia ihmiset lähtevät vetämään kirkosta ja jäljelle jää rauniot.

Näinollen kirkko on tullut tiensä päähän, kumpaakin osapuolta ei voi miellyttää ja olisikin hyvä alasajaa koko instuutio, hidasta kuolemaa se jo tällä hetkellä tekee, me voisimme nopeuttaa tätä kuolemaa paljonkin.

[/quote]

Tässäkin ketjussa on ollut paljon ihmisiä, jotka kokevat, että kirkolla on heille annettavaa. Sitä ei kukaan muu voi määritellä kuin he itse ja siksi he kuuluvat edelleen kirkkoon. Jos olet "helvetin suvaitsevainen ihminen" niin kuin itse sanot, sallithan tämän heille? Me emme arvostele sinun kirkkoon kuulumattomuuttasi.

[/quote]

Mutta ei kirkko tulevaisuudessa pysty teille tarjoamaan palveluita, apua tai mitään muutakaan jos kirkko ei pysty ratkaisemaan tätä kahdella kortilla pelaamista.

Ette te ihmiset voi toisaalla haukkua uskovaisia ja räkiä heidän päälle, tehdä ratkaisuja jotka karkottavat kymmeniä tuhansia ihmisiä kirkosta ja kuvitella että kaikki säilyy ennallaan.

Yritän vain ymmärtää tätä teidän kaksinaismoraalia ja kahdella kortilla pelaamista ja miksi kuvittelette että sillä ei ole mitään vaikutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:03"]

Voi siihen Jumalaan muutenkin uskoa, ilman että uskoo ihan kaikkeen mitä siinä satukirjassa lukee. Että veden päällä kävellyt ja vedet väistyivät.. Kaikkea sitä. Eivät kaikki usko koko sydämmestään kaikkeen Jumalahömpötykseen, jotkut uskovat, että on se JOKU olemassa.

[/quote]

Jokainen uskoo tai on uskomatta. Henkilökohtaiset vakaumukset (tai vakaumuksettomuudet) on kuitenkin sellaisia, joita ei kannata arvostella. Eletään ja annetaan muidenkin elää. Sekä homojen, uskovaisten, että agnostikkojen yms.

[/quote]

Enhän minä ketään arvostellutkaan, tuo on syyni miksi haluan edelleen kuulua kirkkoon. Vastasin aloittajan kysymykseen. Jokaisella on oma syynsä miksi kuuluu kirkkoon, minulla tämä. Toisella jokin muu.

[/quote]

Hyvä kun tarkensit. Ymmärsin viestisi väärin. Raamatun nimittäminen satukirjaksi on vain melko voimakas nimitys kun ottaa huomioon, kuinka tärkeä se joillekin on.

Vierailija
44/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei jaksaisi kuunnella vaimon naputusta jos eroaisin kirkosta.

Vierailija
45/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kirkko on Kristukseen uskovien yhteisö. Kyllä siellä vielä julistetaan lakia ja evankeliumia ja jaetaan ehtoollista. Minä haluan kuulua kirkkoon myös siksi, että haluan ottaa taloudellisesti vastuuta yhteisöstä. Mediasta saa monesti vääristyneen kuvan siitä, mitä kirkon toiminta on. Ei se ole niin liberaalia kaikkialla. Ainakin meilläpäin on uskovia pappeja, joiden saarnoja mielelläni kuuntelen.

Vierailija
46/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:13"]

Koska uskon jumalaan

[/quote]

Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, että jos kerran uskot Jumalaan, sellaiseen Jumalaan josta raamatussa kerrotaan, niin miksi ihmeessä kuulut luterilaiseen kirkkoon? Luterilainen kirkko opettaa lapsesta asti raamatun vastisesti (esim. lapsikaste)  t. Kirkosta eronnut uskova

Vierailija
47/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:13"]

Koska uskon jumalaan

[/quote]

Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, että jos kerran uskot Jumalaan, sellaiseen Jumalaan josta raamatussa kerrotaan, niin miksi ihmeessä kuulut luterilaiseen kirkkoon? Luterilainen kirkko opettaa lapsesta asti raamatun vastisesti (esim. lapsikaste)  t. Kirkosta eronnut uskova

[/quote]

En näe mitään ongelmaa siinä, että jostain uskon detaljeista ollaan eri mieltä. Luterilainen usko ei ole tiukkasääntöinen. Minun kanssani samaan kirkkoon mahtuu eri lailla uskovia ihmisiä. Jumala on kuitenkin yksi ja yhteinen. Mikä ongelma kirkkoon kuulumattomalle on se, että joku haluaa sinne kuulua? Antakaa meidän pitää kirkkomme, koska se on meille rakas paikka.

Vierailija
48/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluun joskus kirkkohäät. :D