Miksi kuulut enää kirkkoon?
Kirkko ei edusta enää uskovaisiakaan, minkätakia sinä kuulut siihen? Kirkko on vain iso suojatyöpaikka mikä pitäisi purkaa.
Kommentit (48)
Yhteisöllisyyden tunteen takia. Seurakuntani on loistava ja on ilo toimia kirkon parissa.
Uskon Kolmiyhteiseen Jumalaan. Pelastuksen takia.
Koska paljon parjattu raamattu sisältää esim. tämän kohdan:
Älkää tuomitko
37 "Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan. 38 Antakaa, niin teille annetaan. Runsas mitta, tiiviiksi paineltu, ravisteltu ja kukkurainen, annetaan teidän syliinne. Niin kuin te mittaatte, niin teille mitataan."
39 Hän puhui heille vielä vertauksin:
"Miten sokea voisi taluttaa sokeaa? Molemmathan siinä putoavat kuoppaan. 40 Ei oppilas ole opettajaansa etevämpi, mutta kyllin oppia saatuaan jokainen on opettajansa veroinen.
41 "Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? 42 Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa, veli, kun otan roskan silmästäsi'? Ethän sinä näe edes hirttä omassa silmässäsi. Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.
Uskonnon ja loistavan lapsityön (perhekerhot, muskarit yms.) vuoksi. Oma seurakuntani on moderni ja kaikille avoin. Esim. noissa mainitsemissani kerhoissa käy myös sateenkaariperheitä, jotka kokevat olevansa ihan yhtä tervetulleita kuin muutkin.
Koska kirkollisverolla kustannetaan sellaisia ennaltaehkäiseviä ja korjaavia palveluja joita valtion rahoilla ei tueta. Kirkko tekee esim. loistavaa nuorisotyötä ja parisuhdeneuvontaa ilman hengellistä sanomaa. Siksi kiukuttaa nämä kirkosta yhden ihmisen vuoksi pois lähtevät..
Haluan kirkon tarjoamat perinteet, kuten kasteet, vihkimiset ja siunaamiset. Haluan käydä joulukirkossa. Haluan istua kauniissa kivikirkossa ja kuunnella urkujen soivan. Saan siellä rauhaa ja hyvän olon.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:24"]
Uskon Kolmiyhteiseen Jumalaan. Pelastuksen takia.
[/quote]
Aika itsekästä...
Suurin osa ei tarvitse kirkkoa, vaikka usko jumalaan, iso osa ei usko ollenkaan tai on agnostikkoja.
Yhteisöllisyyteen ei kirkkoa tarvitse juuri ketään, muuta kuin pakollisiin menoihin jotka voi järjestää muullakin tavalla.
Kirkosta voisi ihan hyvin erota 90% tällä hetkellä siihen kuuluvista ihmisistä koska sillä ei ole mitään annettavaa heille.
Miksi vietät joulua, pääsiäistä ja juhannusta?
1. Uskon kolmiyhteiseen Jumalaan. 2. Seurakuntani on edistyksellinen, moderni ja suvaitseva (kyllä, seksuaalivähemmistöt, vanhoilliset, tapauskovaiset, epäilijät, ei-uskovat, kaikki) yhteisö, jossa on mieltä ylentävää ja mielekästä toimia. 3. Kirkko ja sitä lähellä olevat järjestöt tekevät paljon hyvää erottelematta ja käänyttämättä ihmisiä. Todellista hyväntekeväisyyttä ilman tukehduttavaa byrokratiaa ja ylenkatsetta.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:27"]Suurin osa ei tarvitse kirkkoa, vaikka usko jumalaan, iso osa ei usko ollenkaan tai on agnostikkoja.
Yhteisöllisyyteen ei kirkkoa tarvitse juuri ketään, muuta kuin pakollisiin menoihin jotka voi järjestää muullakin tavalla.
Kirkosta voisi ihan hyvin erota 90% tällä hetkellä siihen kuuluvista ihmisistä koska sillä ei ole mitään annettavaa heille.
[/quote]
En saa itse kirkosta enää mitään, nuorena kävin nuorisotoiminnassa. Kirkollisveron avulla tuen toimintaa joka jäisi muuten toteuttamatta koska valtio ei kanna vastuutaan. Ei uskovaisuuteen kirkkoa tarvitse, mutta näen sen hyvänä tahona joka tuottaa hyviä palveluja.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:31"]
Miksi vietät joulua, pääsiäistä ja juhannusta?
[/quote]
En vietä mitään noista, se että ne on vapaapäiviä niin otan jussina sentakia kuppia, pötköttelen pääsiäisenä ja jouluna. Minulle ne on samanlaisia vapaapäiviä kuin kaikki muutkin, yleensä joka paikka on kiinni noina päivinä niin rajoittaa tekemistä.
Äitiysloman ja hoitovapaan aikana seurakunnan kerhot ovat olleet minulle tärkeä tuki. On merkinnyt todella paljon, että on ollut paikka, johon voi lapsen kanssa mennä tapaamaan muita. Joissain tilanteissa myös se, että on ollut valmiiksi katettu kahvipöytä ja ystävällisiä ihmisiä ympärillä on ollut korvaamatonta.
Olen kokenut seurakunnan vauvakerhot, perhekerhot ja muskarit huomattavasti lämminhenkisempisinä kuin kaupungin järjestämät vastaavat toiminnot. Kaikilla paikkakunnilla ei välttämättä näin ole, mutta tämä on minun kokemukseni.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:27"]Suurin osa ei tarvitse kirkkoa, vaikka usko jumalaan, iso osa ei usko ollenkaan tai on agnostikkoja. Yhteisöllisyyteen ei kirkkoa tarvitse juuri ketään, muuta kuin pakollisiin menoihin jotka voi järjestää muullakin tavalla. Kirkosta voisi ihan hyvin erota 90% tällä hetkellä siihen kuuluvista ihmisistä koska sillä ei ole mitään annettavaa heille. [/quote] En saa itse kirkosta enää mitään, nuorena kävin nuorisotoiminnassa. Kirkollisveron avulla tuen toimintaa joka jäisi muuten toteuttamatta koska valtio ei kanna vastuutaan. Ei uskovaisuuteen kirkkoa tarvitse, mutta näen sen hyvänä tahona joka tuottaa hyviä palveluja.
[/quote]
Jep promille menee noihin asioihin varoista, ei tue tuollaisen instituution olemassoloa. Meillä on vapaaehtoistyötä jo nyt ilman kirkkoa, sekä sosiaali ja muita palveluita. Kirkollisvero voitaisiin ohjata vaikka niihin palveluihin.
En kuulu enää. Erosin 2-vuotiaana. Mutta olen harkinnut liittymistä uudelleen että saisin paremmin töitä.
Nythän on muotia erota kirkosta ja mainostaa sitä suureen ääneen!
Lapset tykkää olla meripartiossa ja heillä on siellä mukavaa, vene on Swan ja saavat kunnon opetusta turvallisessa ja asiantuntevassa ympäristössä. Maksan mielelläni, kirkossa olen käynyt viimeksi kuuntelemassa joululauluja joskus 5 vuotta sitten. Tosin erosin ammattiliitosta ja liityin Loimaan kassaan, siinä säästän suunnilleen saman summan.
Koska uskon jumalaan