Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kuulut enää kirkkoon?

Vierailija
01.12.2014 |

Kirkko ei edusta enää uskovaisiakaan, minkätakia sinä kuulut siihen? Kirkko on vain iso suojatyöpaikka mikä pitäisi purkaa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta 95% kirkolla ei ole merkitystä eikä mitään annettavaa, joten miksi he kuuluvat kirkkoon. Voitte te edelleen siihen kuulua jotka haluatte, saisitte tulevaisuudessa kustantaa harrastuksenne omasta pussista, minä tai moni muu ei teidän harrastuksia halua tukea millään tavalla. Voin avustaa tai kannattaa jotain muuta veromallia joka on paljon kustannustehokkaampi ja hyödyllisempi.

En halua, että kirkko päättää minun rahoista millään tavalla, eikä uskontoa sotkea enää mihinkään.

Vierailija
22/48 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskalapsuudesta ihan kivoja muistoja kirkon palveluista. En myöskään kehtaisi potentiaalisesti mennä naimisiin kirkossa jos en kuulu kirkkoon ensin ja tulla haudatuksi takakireän papin pilatessa Viimeisen Juhlani koska sitä vituttaa siunata pakanoita... Mielellään kuitenin sen kirkon julhan otan kuoppajaisiini ihan läheisten takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ihmisten hyvyyteen, yhteisollisyyteen.. ja varmaan Jumalaankin omalla tavallani. En ole nahnyt mitaan syyta erota kirkosta. Olen kastettu ja konfirmoitu ja toivon sita myos lapsilleni.  Raha on minusta huonoin syy erota kirkosta, aika koyha pitaa olla. Toisaalta olen kylla rikas eli ehka en ymmarra. Kirkosta eroajat pitavat sen suurimman metelin asiasta, miksi? Miksi pitaa hyokata? Kirkkoon kuuluvat vaan ovat... 

Vierailija
24/48 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kansoilla on omat uskontonsa ja paikat jossa harjoittaa uskoaan. Hindut, muslimit, shintolaiset, juutalaiset. Ihmisellä on henkisyyden tarve. Miksi täällä peräpohjolassa yhtäkkiä ollaan sitä mieltä, että ME emme mitään kirkkoja tarvitse. Minä tarvitsen! Haluan että meillä on aina kirkko, haluan olla seurakunnan jäsen ja uskoa niinkuin uskon. Sitä ei muuta mikään avioliittokeskustelu eikä naispappeuskysymys.

Vierailija
25/48 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:27"]Suurin osa ei tarvitse kirkkoa, vaikka usko jumalaan, iso osa ei usko ollenkaan tai on agnostikkoja. Yhteisöllisyyteen ei kirkkoa tarvitse juuri ketään, muuta kuin pakollisiin menoihin jotka voi järjestää muullakin tavalla. Kirkosta voisi ihan hyvin erota 90% tällä hetkellä siihen kuuluvista ihmisistä koska sillä ei ole mitään annettavaa heille. [/quote] En saa itse kirkosta enää mitään, nuorena kävin nuorisotoiminnassa. Kirkollisveron avulla tuen toimintaa joka jäisi muuten toteuttamatta koska valtio ei kanna vastuutaan. Ei uskovaisuuteen kirkkoa tarvitse, mutta näen sen hyvänä tahona joka tuottaa hyviä palveluja.

[/quote]

Jep promille menee noihin asioihin varoista, ei tue tuollaisen instituution olemassoloa. Meillä on vapaaehtoistyötä jo nyt ilman kirkkoa, sekä sosiaali ja muita palveluita. Kirkollisvero voitaisiin ohjata vaikka niihin palveluihin.
[/quote]

onhan se nähty että meidän olemassa olevat, valtion ylläpitämät ja organisoimat sosiaalipalvelut eivät ole toimia ja riittäviä...jos näen että kirkko hoitaa tehtävät paremmin niin eikö silloin k.verojen maksulle ole ihan hyvä peruste?

Vierailija
26/48 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:24"]

Uskon Kolmiyhteiseen Jumalaan. Pelastuksen takia.

[/quote]

Aika itsekästä...
[/quote]

Itsehän ne verotkin maksan! Jos eroaisin kirkosta, tuskin antaisin veroja vastaavaa summaa kenellekään. Pitäisin itse. Sehän se vasta epäitsekästä olisikin!

Vierailija
27/48 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurakunnalla töissä.

Vierailija
28/48 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluatte pelata kaksilla korteilla. Facebookissa ja muualla saarnaatte homoliittojen ja kaikenlaisen asian mikä on raamatussa kiellettyä puolesta, kun taas toisaalla nuolette uskovaisten persettä päiväkerhoissa, nautitte heidän avusta ja muista palveluista.

Onko teillä minkäänlaista moraalista selkärankaa? Aika kaksinaamaista porukkaa.

Vierailija
29/48 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koskaan ollut mitään syytä erota, palvelut on olleet aina hyvät. Mieskin liittyi takaisin kun kastettiin meidän lapset kirkossa. Uskon kyllä Jumalaan, mutta en "uskovaisten" tapaan jotka ovat pahimpia tekopyhiä syntisiä. Usko on jokaisen ihmisen yksityisasia, siihen ei tarvita seurakuntaa eikä rakennuksia, mutta kyllä se kirkko on ihan kiva paikka viettää elämän suuria juhlia ym. ja kirkko on järjestänyt sekä itselleni lapsena, että omalle lapselleni hyviä harrastuksia. Olen joskus jopa saanut apua diakonilta.

Vierailija
30/48 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:50"]

Eli haluatte pelata kaksilla korteilla. Facebookissa ja muualla saarnaatte homoliittojen ja kaikenlaisen asian mikä on raamatussa kiellettyä puolesta, kun taas toisaalla nuolette uskovaisten persettä päiväkerhoissa, nautitte heidän avusta ja muista palveluista.

[/quote]

Esim. Kallion seurakunnalla on sateenkaarityöntekijä ja järjestetään sateenkaarimessuja. Suurin osa seurakunnista siunaa homoparien liittoja. Monet oman seurakuntani työntekijöistä ovat julkisesti julistautuneet tasa-arvoisen avioliittolain puolustajiksi...

Miten tämä nyt edes tähän liittyy? Sekä minä että seurakuntani hyväksymme ihmiset sellaisina kuin he ovat. Perhekerhoissa puhutaan ihan muista asioista kuin heteroiden tai homojen seksuaalisuudesta.

Viestisi oli niin ilahduttavan provokatiivinen, että päätin kuitenkin vastata.

Siunausta ja suvaitsevaisuutta iltaasi! 

Vierailija
31/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatapauksessa kirkko tullaan alas ajamaan, senverran kova tahti on eroamisissa. Omaisuutta myydään, palveluita ajetaan alas, eikä apuakaan anneta yhtä paljon kuin ennen.

Miksi te haukutte uskovaisia keskustelufoorumeilla ja suorastaan syljette heidän päälle jos he puolustavat omaa uskoa, mutta kaksinaamaisina kusipäinä olette ensimmäisinä hyväksikäyttämässä kaikkea mitä saatte kirkolta irti.

Eikö teitä hävetä yhtään.

Vierailija
32/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:56"]

Ei mulla ole koskaan ollut mitään syytä erota, palvelut on olleet aina hyvät. Mieskin liittyi takaisin kun kastettiin meidän lapset kirkossa. Uskon kyllä Jumalaan, mutta en "uskovaisten" tapaan jotka ovat pahimpia tekopyhiä syntisiä. Usko on jokaisen ihmisen yksityisasia, siihen ei tarvita seurakuntaa eikä rakennuksia, mutta kyllä se kirkko on ihan kiva paikka viettää elämän suuria juhlia ym. ja kirkko on järjestänyt sekä itselleni lapsena, että omalle lapselleni hyviä harrastuksia. Olen joskus jopa saanut apua diakonilta.

[/quote]

Kirkosta eroavat ovat idiootteja, ja rintamakarkureita. Ei mitään järkeä että ensin liberaalit eroaa jonkun poliitikon puheiden takia, ja sitten konservatiivit maallisen lain takia kun joku yksi tyyppi kirkossa sanoo että se on hänen mielestään ok. Toisalta hyvä vaan että kirkkoon jää vain normaalit järkevät ihmiset.

Vierailija
33/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siihen Jumalaan muutenkin uskoa, ilman että uskoo ihan kaikkeen mitä siinä satukirjassa lukee. Että veden päällä kävellyt ja vedet väistyivät.. Kaikkea sitä. Eivät kaikki usko koko sydämmestään kaikkeen Jumalahömpötykseen, jotkut uskovat, että on se JOKU olemassa.

Vierailija
34/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:58"]

[/quote]

Esim. Kallion seurakunnalla on sateenkaarityöntekijä ja järjestetään sateenkaarimessuja. Suurin osa seurakunnista siunaa homoparien liittoja. Monet oman seurakuntani työntekijöistä ovat julkisesti julistautuneet tasa-arvoisen avioliittolain puolustajiksi...

Miten tämä nyt edes tähän liittyy? Sekä minä että seurakuntani hyväksymme ihmiset sellaisina kuin he ovat. Perhekerhoissa puhutaan ihan muista asioista kuin heteroiden tai homojen seksuaalisuudesta.

[/quote]

Ette voi pelata kaksilla korteilla, ettekö ymmärrä. Siitä teidän kriisinne johtuu, sentakia koko instituutio on vitsi ja tulee tiensä päähän jossain vaiheessa. Aina kun johonkin suuntaan kumarratte pyllistätte toiseen suuntaan.

Se mitä kirkosta jää jäljelle tulevaisuudessa on vain murto-osa nykyisestä.

Vierailija
35/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:01"]

Jokatapauksessa kirkko tullaan alas ajamaan, senverran kova tahti on eroamisissa. Omaisuutta myydään, palveluita ajetaan alas, eikä apuakaan anneta yhtä paljon kuin ennen.

Miksi te haukutte uskovaisia keskustelufoorumeilla ja suorastaan syljette heidän päälle jos he puolustavat omaa uskoa, mutta kaksinaamaisina kusipäinä olette ensimmäisinä hyväksikäyttämässä kaikkea mitä saatte kirkolta irti.

Eikö teitä hävetä yhtään.

[/quote]

Ei lisättävää. Hyvä!

Vierailija
36/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:04"]

[/quote]

[/quote]

Ette voi pelata kaksilla korteilla, ettekö ymmärrä. Siitä teidän kriisinne johtuu, sentakia koko instituutio on vitsi ja tulee tiensä päähän jossain vaiheessa. Aina kun johonkin suuntaan kumarratte pyllistätte toiseen suuntaan.

[/quote]

Mielestäni uskonto ja kaikkien ihmisten näkeminen tasa-arvoisina (seksuaalisesta suuntautumisesta yms.) riippumatta ovat todella hyvin linjassa keskenään. Minun uskoni perustuu rakkauteen, ei syrjintään.

Uskovaisten syrjiminen uskonnon vuoksi on ihan yhtä tuomittavaa kuin homojen syrjiminen homouden vuoksi. Pärjäämme kaikki tässä yhteiskunnassa paremmin kun emme vähättele toisillemme tärkeitä asioita.

Vierailija
37/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:03"]

Voi siihen Jumalaan muutenkin uskoa, ilman että uskoo ihan kaikkeen mitä siinä satukirjassa lukee. Että veden päällä kävellyt ja vedet väistyivät.. Kaikkea sitä. Eivät kaikki usko koko sydämmestään kaikkeen Jumalahömpötykseen, jotkut uskovat, että on se JOKU olemassa.

[/quote]

Jokainen uskoo tai on uskomatta. Henkilökohtaiset vakaumukset (tai vakaumuksettomuudet) on kuitenkin sellaisia, joita ei kannata arvostella. Eletään ja annetaan muidenkin elää. Sekä homojen, uskovaisten, että agnostikkojen yms.

Vierailija
38/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mielestäni uskonto ja kaikkien ihmisten näkeminen tasa-arvoisina (seksuaalisesta suuntautumisesta yms.) riippumatta ovat todella hyvin linjassa keskenään. Minun uskoni perustuu rakkauteen, ei syrjintään.

Uskovaisten syrjiminen uskonnon vuoksi on ihan yhtä tuomittavaa kuin homojen syrjiminen homouden vuoksi. Pärjäämme kaikki tässä yhteiskunnassa paremmin kun emme vähättele toisillemme tärkeitä asioita.

[/quote]

Minäkin olen helvetin suvaitsevainen ihminen, kyse ei ole siitä. Kyse on siitä, että mitä annettavaa on kirkolla joka ei edes itse usko omiin oppeihinsa. Niinkuin huomaamme ei yhtään mitään, sentakia ihmiset lähtevät vetämään kirkosta ja jäljelle jää rauniot.

Näinollen kirkko on tullut tiensä päähän, kumpaakin osapuolta ei voi miellyttää ja olisikin hyvä alasajaa koko instuutio, hidasta kuolemaa se jo tällä hetkellä tekee, me voisimme nopeuttaa tätä kuolemaa paljonkin.

Vierailija
39/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kirkkoon, koska mitä enemmän perehdyn evankelisluterilaisen kirkon edustamaan kristinuskoon, sitä lähempänä se mielestäni on sitä, mitä Raamatussa lienee alunperin tarkoitettu. Lisäksi arvostan kirkon työtä. Mikä muu taho tarjoaa niin paljon ohjelmaa lapsille, nuorille ja vanhuksille?

Vierailija
40/48 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minäkin olen helvetin suvaitsevainen ihminen, kyse ei ole siitä. Kyse on siitä, että mitä annettavaa on kirkolla joka ei edes itse usko omiin oppeihinsa. Niinkuin huomaamme ei yhtään mitään, sentakia ihmiset lähtevät vetämään kirkosta ja jäljelle jää rauniot.

Näinollen kirkko on tullut tiensä päähän, kumpaakin osapuolta ei voi miellyttää ja olisikin hyvä alasajaa koko instuutio, hidasta kuolemaa se jo tällä hetkellä tekee, me voisimme nopeuttaa tätä kuolemaa paljonkin.

[/quote]

Tässäkin ketjussa on ollut paljon ihmisiä, jotka kokevat, että kirkolla on heille annettavaa. Sitä ei kukaan muu voi määritellä kuin he itse ja siksi he kuuluvat edelleen kirkkoon. Jos olet "helvetin suvaitsevainen ihminen" niin kuin itse sanot, sallithan tämän heille? Me emme arvostele sinun kirkkoon kuulumattomuuttasi.