Kokemuksia Wish-mobiilikaupasta?
Latasin Wish-sovelluksen ja tilasin n. 50 eurolla vaatteita ja tavaraa. Pe-iltana tilasin ja nyt näyttää kaikki muut tuotteet yhtä lukuun ottamatta olevan "valmistellaan toimitusta" ja toimitetaan ohjelman mukaan parin päivän sisällä. Kuinkahan kauan kestää että saa tuotteet? En nyt ihan hirveästi odota laadulta mut jos nyt edes jonkintasoista olisi... Onko muilla kokemuksia Wishistä ja millaisia?
Kommentit (283)
Ja tilatut tavarat eivät yksikään vastaa joko kuvausta, tai ovat todella huonolaatuisia. Vain pari kymmenestä tilausta tuotteesta on käyttökelpoisia. Ainoastaan puhelinkuoret ja näytönsuojat on kannattavaa tilata sieltä
Halpaa romua, en osta sieltä mitään.
Kaksi pakettia viipynyt yli 10 viikkoa matkalla, luvattu viimeinen saapumispäivä umpeutui joten kyselin hyvitystä,eli rahojani takaisin. Hyvittivät 10% ostohinnasta ja pyytävät varttumaan vielä kuukauden, sen jälkeen saan loput rahani takaisin jos "hyvitys ikkuna on vielä auki" Pienoinen epäilys jotta ikkunaa ei löydy.
Oli miten oli mutta viimeinen ostos Wish:tä
tilasin pop niitti pihdit sain liootinaineelle haisevat sandaalit
Itse tilasin juuri Wishiltä leivontatarvikkeita ja onhan se totta että tuotteet kalliimpia kuin aliexpressissä. Alennuskoodeilla kuitenkin saa saman hintaisiksi.
Jos myös ostaa vain tuotteita, joita on ostettu tuhansia kertoja ja jossa on hyvät arvostelut kuvineen, riski tulla huijatuksi on pieni.
Suosittelen muuten ensiostajille kuponkia
”CHWJDJQC”, ainoa mulla joka toimi hyvin. Aliexpressiinkin löytyy ”INID3FG2” kuponki.
Wish ei kannata kirjoitti:
Ja tilatut tavarat eivät yksikään vastaa joko kuvausta, tai ovat todella huonolaatuisia. Vain pari kymmenestä tilausta tuotteesta on käyttökelpoisia. Ainoastaan puhelinkuoret ja näytönsuojat on kannattavaa tilata sieltä
Tämän on totta. Kännykän kuoret oli asialliset. Yksi auton osa oli kymmenen kertaa halvempi kuin Suomessa, mutta toimi ja oli asiallinen. Muuten on ollut ihan suoraan roskiin heitettävää roskaa
Hei käyttäkää klara laskua voi jäädyttää wish maksun jos tulee viivästys tai häikkiä ja n. Alle 20€ niin ei tyle ylimääräisiä kuluja t. Vuosia tilaillut, väliin ok. Väliin tulee sellaista roskaa, että maksunpalautus on vaihtoehtona.
Täyttä paskaa koko wish tilasin paidan 15.5. Ei ole vielä tullut luvattiin viim.25.6.
Minulla on uunituore kokemus. Sain paketin 1. heinäkuuta, ja siinä oli väärä tuote. Kovan työn jälkeen sain yhteyden Wishin tukeen, ja selostin tilanteen. Vaadin maksun palautusta. Tästä alkoi yli kahden viikon rumba, jossa pyydettiin jos jonkinlaista selvitystä.
Lähetin kuvan väärästä tuotteesta, lähetin tilausnumeron, lähetin toimituksen jäjityskoodin, lähetin kaiken tarvittavan. Mutta en ollut säilyttänyt näiden viikkojen jälkeen sottaista muovipussia, jossa varsinainen paketti oli. Tähän vedoten Wish kieltäytyy hyvityksestä. Mitään ei liene tehtävissä. En voi missään nimessä suositella Wish verkkokauppaa. Tilaaja on täysin puolirikollisten oikkujen armoilla.
Wish koodi alennus: w w v k t s b
Wishistä tulleet tuotteeet olleet suoria huijauksia. Esim muisti tikku oli 32kb mutta huijattu 64gb
Makso 10€. En jaksanut valittaa, mutta wishiä en enää käytä.
Oon tilannut muutaman kerran. Tullut ihan hyvää, mutta myös täyttä sontaa. Aika arpapeliä ja kannattaa tilata ajatuksella, että jos rahat menee, niin ei harmita. Nykyään ne enää tilaa, vaan ostan luotettavammista paikoista tai ihan kivijalkakaupoista.
Vierailija kirjoitti:
joo tilasin myös tuotteita ja aivan skeidaa!!! Ei mahdu päälle, saumat repeilleet jne...Ja nyt kun olen kysellyt useamman kerran palautusosoitetta, en sitä vaan saa!! En ole maksanut vielä, mutta pakkohan se on ja sinne taatusti häviävät...Älkää missään nimessä tilatko mitään tollaselta...!!!!
Mitä odotit? Laatua???
Kiinalaiset laatustandartit ovat aivan eri luokkaa kuin EU.
TILATKAA VAIN SEN VERRAN KUIN OLETTE VALMIITA MENETTÄMÄÄN!!
Ihan perussääntö, jo järjelläkin mietittynä, tilauksissa.
Koskee myös joitakin suomalaisiakin yrityksiä.
Googlettakaa AINA kokemuksia yrityksestä, ENNEN TILAUSTA.
PS. Muistakaa EU ulkopuolelta tilanteessa tullit tulee päälle yli 22€ tilauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo tilasin myös tuotteita ja aivan skeidaa!!! Ei mahdu päälle, saumat repeilleet jne...Ja nyt kun olen kysellyt useamman kerran palautusosoitetta, en sitä vaan saa!! En ole maksanut vielä, mutta pakkohan se on ja sinne taatusti häviävät...Älkää missään nimessä tilatko mitään tollaselta...!!!!
Mitä odotit? Laatua???
Kiinalaiset laatustandartit ovat aivan eri luokkaa kuin EU.
TILATKAA VAIN SEN VERRAN KUIN OLETTE VALMIITA MENETTÄMÄÄN!!
Ihan perussääntö, jo järjelläkin mietittynä, tilauksissa.
Koskee myös joitakin suomalaisiakin yrityksiä.
Googlettakaa AINA kokemuksia yrityksestä, ENNEN TILAUSTA.PS. Muistakaa EU ulkopuolelta TILATESSA tullit tulee päälle yli 22€ tilauksissa.
Korjaus tekstiin...
Tilasin pyöräilykypärän wishiltä, siinä vaiheessa kun toimitus oli kestänyt jo yli 2kk niin peruin kaupat. En tilaa ennää ikinä tuolta.
Vierailija kirjoitti:
Wish on törkeän kallis. Samat tuotteet tulee esim. AliExpressiltä puoleen hintaan. Wish maksatuttaa ostajia koukuttavalla ulkoasulla ja puhelinsovelluksella. On olevinaan tyylikkäämpi ja länsimaisempi pulju kuin muut. Todellisuudessa Wishin kautta kiinarihkamasta saa maksaa pitkän pennin.
Vielä epäeettisempää on se, että Wish pelaa postimaksuilla. Kun ostat ns. "ilmaisen" tuotteen, mutta se saapuukin kotiin tulitikkuaskin kokoisena, sinulla ei ole mitään oikeuksia pyytää rahojasi takaisin. Olet maksanut ainoastaan postimaksun (yleensä n. 2-10 euroa). Postimaksua et saa takaisin, vaikka tuotteesi olisikin selvästi väärä tai viallinen. Sama tietysti pätee vaikka 12 euroa maksavaan esineeseen, jonka postimaksut ovat vaikka 10 euroa. Jos saat väärän tuotteen, tai et ole tyytyväinen, voit pyytää hyvitystä ainoastaan esineen summasta. Postimaksuja Wish ei hyvitä. Wishillä myyjät pelaavat siis tällä keinoin ja koettavat huijata asiakkaita.
Asiakaspalvelua Wishillä ei tuntuisi olevan ollenkaan, vaan kaikki toimet hoitaa chat-robotti. Et voi itse esittää kysymyksiä vaan sinun tulee valita kysymyksesi listasta.
Suosittelisin siis, että lopetettaisiin jo heti ensi vaiheessa tämä Wishin pussiin pelaaminen ja siirryttäisiin shoppailemaan vanhoille hyväksi havaituille (ja edullisemmille) halpiskaupoille.
Mä en ymmärrä, miksi ihmiset ylipäänsä ostaa tuolta yhtään mitään? Itse olen ostanut jo vuosia Aliexpressiltä, ja olen ollut tyytyväinen. Jos tuote ei tule tai se on rikki tai ei vastaa tuotekuvausta, rahat saa postimaksuja myöten takaisin. Ikinä mulla ei ole tullut sellaista tilannetta vastaan, etten olisi rahojani takaisin saanut. Alilla on muutenkin halvemmat hinnat, ja nykyään sieltä on paketit tulleet pääasiassa parissa viikossa kotiin.
Kaikki tuotteet haisee kamalalta ja moni hajonnu jo ekalla käyttökerralla.
Itselläni on vain positiivisia kokemuksia Kiina-kaupoista. Yleensä tavara vastaa kuvausta. Jos tuote ei saavu, saa rahat takaisin tai jos se on rikki.
Aluksi en tajunnut tuota, että saa rahanpalautuksia. Se on kai 30 päivää oletetusta saapumispäivästä, mihin asti saa hyvityksen, jos muistaa pyytää. Jonkun verran tuotteita on hukkunut matkalle, mutta yleensä olen saanut rahat takaisin. Muutama mennyt rikki postissa yms. Yhdet kengät olivat liian tiukat, mutta suurinpiirtein kaikki muu on onnistunut.
Vaatteiden kokojen kanssa pitää olla tarkka. Kiinan koot ovat tosi pieniä. Monesti kuitenkin on kokotaulukko. Ja tilaan ihan senttien ja omien mittojeni mukaan, vaikka tuntuu hassulta tilata jotain XXL-kokoa.
Nyt löysin myös Ebayn. Luin suomenkielisen opastuksen Ebayn käyttöön ja uskaltauduin tilaamaan. Siellä pitää tarkistaa myyjän positiivisten arvostelujen prosenttiosuus. Pitäisi olla yli 95 %.
Kiina-kaupoista löytää käytännöllisiä tavaroita. Pieniä kodintavaroita esim. Vastaavia ei myydä Suomen kaupoissa. Ei ole sekatavarakauppoja. Myös kaikkia ihme vimputtimia ja koristeita löytyy. Ne on hauskoja.
Wish on törkeän kallis. Samat tuotteet tulee esim. AliExpressiltä puoleen hintaan. Wish maksatuttaa ostajia koukuttavalla ulkoasulla ja puhelinsovelluksella. On olevinaan tyylikkäämpi ja länsimaisempi pulju kuin muut. Todellisuudessa Wishin kautta kiinarihkamasta saa maksaa pitkän pennin.
Vielä epäeettisempää on se, että Wish pelaa postimaksuilla. Kun ostat ns. "ilmaisen" tuotteen, mutta se saapuukin kotiin tulitikkuaskin kokoisena, sinulla ei ole mitään oikeuksia pyytää rahojasi takaisin. Olet maksanut ainoastaan postimaksun (yleensä n. 2-10 euroa). Postimaksua et saa takaisin, vaikka tuotteesi olisikin selvästi väärä tai viallinen. Sama tietysti pätee vaikka 12 euroa maksavaan esineeseen, jonka postimaksut ovat vaikka 10 euroa. Jos saat väärän tuotteen, tai et ole tyytyväinen, voit pyytää hyvitystä ainoastaan esineen summasta. Postimaksuja Wish ei hyvitä. Wishillä myyjät pelaavat siis tällä keinoin ja koettavat huijata asiakkaita.
Asiakaspalvelua Wishillä ei tuntuisi olevan ollenkaan, vaan kaikki toimet hoitaa chat-robotti. Et voi itse esittää kysymyksiä vaan sinun tulee valita kysymyksesi listasta.
Suosittelisin siis, että lopetettaisiin jo heti ensi vaiheessa tämä Wishin pussiin pelaaminen ja siirryttäisiin shoppailemaan vanhoille hyväksi havaituille (ja edullisemmille) halpiskaupoille.