Annoin pakit miehelle, koska hänen nimensä oli
Kommentit (52)
Mun tuntemani Jormat ovat komeita ja miellyttäviä ihmisiä.Mutta ovat niin palöjon vanhempia,ettei tuollaista nimivääntelyä ollut.Markku on nuoruuteni muotinimi,ikivanha oikeasti kuten suurin osa nimistä,mutta hyvä nimi.Mikä ihme ajan virtaus on tuokin,että ihmisellä ei voi olla nimeä joka ei ole juuri hänen ikä luokkansa muotinimi.Minulla oli luokkatoverina Anna-Maija,se ei ollut 60-70luvuilla muotinimi,oli vanhan ihmisen nimi.Mutta ei siitä kukaa kiusannut.Silloin yleisesti oli Am nnat,Aatut,Emmit ja Iidat ym. vanhuksia.Nyt ne on muotinimiä.Äitini lapsuudessa taas Leena ja Riitta olivat vanhojen nimiä,40-luvulla niistä tuli muotinimiä.Kaikki kiertää,pääasia on että on kunnon nimi.
Joskus olen miettinyt, että jos tapaisin mukavan miehen jonka sukunimi olisi Tena (kuten Joona Tena) niin en varmasti ottaisi itselleni sitä nimeä. Etunimistä Jorma tai Reijo ovat aika kauheita.
Aikoinaan mun maikka sukunimeltään Jormanainen otti avioliittoon vihkiytyessään puolisonsa sukunimen.
Olin satavarma, että otsake kerää sata lukijaa, mutta tämähän menee jo ylenpalttiseksi. Kiitos. ap
Missä nyt on paras riita palstalla? Ei viitsis selata kaikkee läpi tällä Lumialla.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:46"]
Missä nyt on paras riita palstalla? Ei viitsis selata kaikkee läpi tällä Lumialla.
[/quote] Ei ole riitoja, kaikki on ihan sees. Nauttikaamme siitä.
Jorma, jouko, Tero tai kimmo! En pystyis seukkaa!
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:48"]
En mä kyllä nimen takia kenellekkään pakkeja antaisi.
[/quote]
Et esim. minun laillani antaisi pakkeja miehelle jonka etunimi on Muhammed?
Törmäsin tässä yksi päivä 5-kymppiseen mieheen nimeltä Urmas.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:02"]
Minusta Markku on kiva nimi, mutta oonkin 4-kymppinen. Samoin Yrjö on ihan ok. Jormasta en kyllä tykkää, mutta ei sekään olisi este suhteelle. Mulla on työkaveri, jonka miehen sukunimi on Jortikka. So what.
[/quote]
Onhan hannu Jortikkakin. Edellisellä asuinalueella oli jonkun verran Tampioita sukunimenä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:16"]
Se yks hunksi on Mauno. Ei sekään yleinen nimi nuorella miehellä.
[/quote] Mä annoin kerran pakit Manne nimiselle.