Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stora Enso tehnyt ensimmäisenä yrityskohtaisen työehtosopimuksen

Vierailija
07.10.2021 |

Palkkoja nostetaan melkein 5%, äitiys- ja isyysvapaita pidennetään. Mites tämä nyt näin meni kun palstakommarien mukaan paikallinen sopiminen piti olla saatanasta seuraava ja tarkoittaa työntekijöiden orjuuttamista?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pienet korotukset oli. Mistä sä sait noin ison prosentin laskettua???

Ihan sieltä sopimuksen sisällöstä.

Vierailija
22/25 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään mielessä se fakta, että linkin takana on Stora-Enson versio tapahtuneesta. Olisi kiva tietää sopimuksen kaikki yksityiskohdat, varsinkin ne, jotka huonontavat tt:n asemaa jatkossa. Ta:n etu on uutisoida syntyneestä sopimuksesta vain positiiviset seikat. Positiivinen mielikuva vähentää muutosvastarintaa tulevaisuudessa. Ei mennä nyt heti tähän halpaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.. voi ei.. korotukset oli vuosittain 1,9%, 1,9% ja 0,9%. Kyllä, jos lasketaan nämä, niin kolmessa vuodessa päästään yli neljän. Tällä hetkellä inflaatio (mikä se on?) on 1,9%-2,2%. Joten..

Vierailija
24/25 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidetään mielessä se fakta, että linkin takana on Stora-Enson versio tapahtuneesta. Olisi kiva tietää sopimuksen kaikki yksityiskohdat, varsinkin ne, jotka huonontavat tt:n asemaa jatkossa. Ta:n etu on uutisoida syntyneestä sopimuksesta vain positiiviset seikat. Positiivinen mielikuva vähentää muutosvastarintaa tulevaisuudessa. Ei mennä nyt heti tähän halpaan.

No lue se sopimus, luuletko että kyseessä on jokin salaisuus?

Vierailija
25/25 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu törmännyt Storalle töihin hakiessaan siihen, että niillä on n. 5 tunnin lääkärintarkastus ennen kuin on päässyt edes tehtaalla käymään? Ensin työterveyshoitaja, labrassa huumetesti, fysioterapeutti tekee kuntotestin ja sitten vielä työterveyslääkäri?? Ja sitten pitäisi tehdä sopimus edes näkemättä työpaikkaa tai tietämättä mikä olisi tuleva työpiste. Ja jännästi se pomo puhelimessa käytti täsmälleen samoja sanoja joita minä olin sille hoitajalle sanonut epäillessäni työnantajan motiiveja.... En kyllä hyväksy sitä, että työnantaja luulee olevansa siinä asemassa että minua testataan ja kuulustellaan kuin jotain työtä vieroksuvaa laiskuria ennen kuin edes näytetään millaiseen työhön minua ajattelevat. Heräsi kyllä vastenmielisyys ko. työnantajaa kohtaan. Olen kuitenkin samaa työtä tehnyt jo useita vuosia eikä muuallakaan olla noin epäluuloisia työnhakijoita kohtaan. Heräsi vahva epäilys että niillä on jotain vialla työpaikalla. Edes palkasta ei ollut puhetta. Tämä työnantaja on varmasti monella pikkupaikkakunnalla pidetty työnantaja, mutta se on varmasti kiinni siitä ettei muitakaan paikkoja ole. Ja on aika turha luulla, että ne siellä ovat tehneet itselleen epäedullisia sopimuksia. Ilmeisesti ovat kalustollaan niin perässä kilpailijoista että yrittävät pitää työntekijät edes rahalla talossa. Ja ensimmäisiä sopijoita kun ollaan , ei seuraaville ole paljon jalansijaa saada parempia sopimuksia.