Villaneule 100% villaa, kokemuksia?
Uskaltaakohan ostaa 100% villaneuleen vai meneekö se heti rikki? Löysin aivan mahtavan muhkean ja pehmoisan neuleen, mutta siinä ei ole mitään tekokuitua mukana tuomassa kestävyyttä. Hinta on aika korkea, joten harmittaisi jos se hajoaa heti kättelyssä.
Kommentit (13)
Ei paidoissa tarvita tekokuitua, kun ne eivät kulu samalla tavalla kuin vaikkapa sukka.
Villa kestää paremmin kuin akryyli, joka on täyttä muovia. Ainoa miinus, että täysvillasta ei kestä laittaa koneeseen vaan menee nyrkkipyykkinä.
Ostan pelkkiä 100% villapaitoja, eikä mitään ongelmaa ole ollut. Mutta pestessä pitää olla tarkka (käännä nurin, pese villanpesuaineella ja villaohjelmalla).
Vierailija kirjoitti:
Ostan pelkkiä 100% villapaitoja, eikä mitään ongelmaa ole ollut. Mutta pestessä pitää olla tarkka (käännä nurin, pese villanpesuaineella ja villaohjelmalla).
Ja kuivata lappeellaan.
Ahdistaa pelkkä ajatus.
T. Hikoileva possu
Osta akryylineule, niin saat sähköiskun ja maailma pelastuu!
Villa kutittaa aluspaidankin läpi- ainakin mua.
Vierailija kirjoitti:
Villa kestää paremmin kuin akryyli, joka on täyttä muovia. Ainoa miinus, että täysvillasta ei kestä laittaa koneeseen vaan menee nyrkkipyykkinä.
Villaohjelmalla voi pestä. Mä liotan aina villapyykkiä muutaman tunnin ja sitten koneeseen. Käytän villanhoitoainetta.
Tosin villavaatteita ei tarvitse pestä kauhean usein.
Se riippuu villan laadusta ja tekotavasta, minkälainen elinkaari tuotteella on.
Mitä villaa se muuten on? Lammasta, kamelia vai mitä?
Kyllä mun toimistovillatakki (palelen, kun joudun istumaan pitkään paikoillaan) kului kyynärpäistä puhki. Oli ohut.
Nyt on paksumpaa villaa ja tämä kestäisi varmaan ydinräjähdyksenkin.
Minulla on 2 Fjällräven 100 % villapaitaa. Ollut jo vuosia. En ole huolissani kulumisesta. Valistunut arvaus on, että jos paidat joskus jäävät käyttämättä syynä on keski-iän pyöristyminen, ei kuluminen 😁.
Mulla on mun mummon kutomia norjalaisvillapaitoja edelleen käytössä, mummo kuolikin jo 10v sitten, eikä enää viimeisinä aikoinaan paljon kutonut, eli paidoilla alkaa olla ikää se 15-20v. Hyvin ovat kestäneet.