Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Imuroin monta kertaa päivässä ja siivoan joka päivä"

Vierailija
07.10.2021 |

"Kun tulen kotiin, moikkaan perheen ja alan heti siivota. Olen sellainen ihminen, että alan siivota ja järjestellä, pyyhin keittiönpöydältä murut, laitan astianpesukoneen ja pyykkikoneen päälle, imuroin ja järjestän Emman lelut ja kaikki. Enkä edes huomaa sitä. Menen vaan ja teen kaikkea."

Eräs nimeltämainitsematon henkilö kommentoi näin elämäänsä. Ei tuollainen siivoustahti taida olla ihan tervettä?

Kommentit (217)

Vierailija
181/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea tätä ketjua, mutta kyllähän nyt lapsiperheissä pitää muutenkin laittaa astianpesukone ja pyykkikone päälle joka päivä. Ainakin jos on useampi lapsi.  Murut pyyhitään myös keittiöstä heti kun niitä näkee. aikuiset pyyhkii kokkailun jälkeen, lapset vaan jättää ne sinne pyyhittäväksi. Jos on syksy, niin hiekkaa joutuu myös lattioilta imuroimaan. Olen nähnyt koteja, jossa imuri ei ole ikinä kaapissa vaan aina lattialla, kun vähän väliä sillä pyyhkäistään jotain. Ei se varmaan tarkoita sitä, että joka ikinen nurkka ja sängynalus imuroidaan joka päivä. Vain pahimmat roskat ja hiekat.

Marinilla on yksi ainoa lapsi joka on päivähoidossa.

Ja heillä on siivooja ja taloudenhoitaja.

Mikään pakko ei ole kotiin mennessään ekana alkaa raivosiivota. Voisi olla vaikka sen lapsensa kanssa.

Vierailija
182/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, Sanna!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea tätä ketjua, mutta kyllähän nyt lapsiperheissä pitää muutenkin laittaa astianpesukone ja pyykkikone päälle joka päivä. Ainakin jos on useampi lapsi.  Murut pyyhitään myös keittiöstä heti kun niitä näkee. aikuiset pyyhkii kokkailun jälkeen, lapset vaan jättää ne sinne pyyhittäväksi. Jos on syksy, niin hiekkaa joutuu myös lattioilta imuroimaan. Olen nähnyt koteja, jossa imuri ei ole ikinä kaapissa vaan aina lattialla, kun vähän väliä sillä pyyhkäistään jotain. Ei se varmaan tarkoita sitä, että joka ikinen nurkka ja sängynalus imuroidaan joka päivä. Vain pahimmat roskat ja hiekat.

Tämä nyt ei ole mikä tahansa lapsiperhe. Muistathan muuten että ruokaostosten hoitaminen ja ruoanvalmistus koettiin pääministerin perheessä haastavaksi, en nyt tarkkaan muista kuinka hän siitä puhui mutta piti kohtuullisena sitä että saa apua kyseisessä asiassa. Niin kuulostaa jotenkin ärsyttävältä että ehtii sitten kuitenkin jatkuvasti pakkosiivoamaan, tulee tunne ettei ole kovin fiksusti priorisoitu vaikka Marin pitääkin itseään järjestelmällisenä asiaihmisenä tms.

Vierailija
184/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo on ihan normi arkea työssäkäyvälle äidille, jos haluaa pitää kodin siistinä. Ei siihen kovin paljoa aikaa mene, kun on jo perus siistiä, joten ehtii kyllä olla lapsenkin kanssa. Ja meillä lapset (alle kouluikäiset) kyllä tulee mielellään mukaan tekemään kotihommia, varsinkin jos sanon että tehdään ensin tämä juttu ja sitten piirretään tai pelataan. Meillä lapset ovat nykyään päiväkodissa, silloin kun olivat isän kanssa kotona oli siivoamista aina enemmän. Se isä tosin yleensä laittaa meillä ruuat, eli tekee kyllä osansa :)

Normi työssäkäyvä äiti ei tienaa 200 000e vuodessa.

Miten se tähän liittyy? Olisi joo varaa palkata siivooja, ja ehkä heillä käykin, mutta kyllä kai nyt perus arjen sotkut pitää silti siivota itse, eikä jättää tiskejä ja muruja lojumaan ja odottamaan siivoojan tuloa.

Tuolla tulotasolla voi tehdä nimenomaan niin että jättää päivällisen ja aamiaisen tiskit ja murut pöydille huomatakseen että töistä tullessa murut ovat kadonneet ja tiskit tiskautuneet puhtaiksi.

Ja sekö antaa lapselle hyvän mallin siitä, miten asioita hoidetaan? Että sotke vaan niin paljon kun lystää kyllä joku palvelija siivoaa. Ei kenenkään kuulu olla possu, vaikka rahaa olisikin.

Ei kai normaalit syömisestä tulevat murut mitään yletöntä sotkemista ole?

Onko se sitten sen parempi malli lapselle, että kyllä äiti siivoaa, vaikka puoliltaöin jos ei muuten rankalta työltään ehdi?

Vierailija
185/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle - kysypäs tältä henkilöltä pieni kysymys: Miksi?

Vierailija
186/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsiperheen päivittäissiivouksesta pitääkin tehdä numero. Normaalit äidit tekevät nuo kaikki jutut töistä tullessaan ja siinä sivussa laittavat ruun perheelle, pesevät pikapyykit, selvittelevät lasten nahinat, auttavat koululaisten läksyissä. Hätäilevät murrosikäisen kotiintulemisesta. Soittavat vielä vanhemmilleen pikatarkistuksen että ovat kunnossa.

Jos tällaiset asiat ovat niin erikoisia että pitää lehtiartikkeli tai muu haastattelu niistä antaa, niin johan on elämä mennyt monimutkaiseksi.

Vierailija
187/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että lapsiperheen päivittäissiivouksesta pitääkin tehdä numero. Normaalit äidit tekevät nuo kaikki jutut töistä tullessaan ja siinä sivussa laittavat ruun perheelle, pesevät pikapyykit, selvittelevät lasten nahinat, auttavat koululaisten läksyissä. Hätäilevät murrosikäisen kotiintulemisesta. Soittavat vielä vanhemmilleen pikatarkistuksen että ovat kunnossa.

Jos tällaiset asiat ovat niin erikoisia että pitää lehtiartikkeli tai muu haastattelu niistä antaa, niin johan on elämä mennyt monimutkaiseksi.

Ja Marin ei ole mikään normaali äiti jonka tarvitsee nähdä vaivaa pyykkeihin, tiskeihin tai siivoamiseen vaan voi ostaa nämä kaikki että ehtii keskittyä perheeseensä sillä vapaa-ajalla mitä hänellä on.

Kesällä oli niin perkeleen kiire ettei ehdi edes Prismassa käydä aamiaistarpeita ostamassa, nyt onkin aikaa turhaan imurointiin puoli tuntia päivässä.

Vierailija
188/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki.

Vierailija
189/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen kuin tuo Marin, vaikka olenkin persujen äänestäjä. Olen neuroottinen kontrollifriikki, joka pitää huolta terveydestään, kodin siisteydestä ja pyrin aina parempaan ja haluan pitää elämän hallinnassa. Miinustaa saa, jos olet alemmuudentuntoinen sikolätissä eläjä jolla ylipainoa, luottotiedot menneet ja muutenkin elämä persiillään. :)

Vierailija
190/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäidit leikkipuistoissa leikkivät vaan lastensa kanssa 😂 Not, puhelin niillä on kädessä.

Harmi jos toimit noin, itse taas melko harvoin näen ketään puhelin kädessä enkä itsekään sitä lapsen läsnäollessa käytä. Puistossa käydään päivittäin ja silloin leikin lapsen kanssa.

Vierailija
191/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samanlainen kuin tuo Marin, vaikka olenkin persujen äänestäjä. Olen neuroottinen kontrollifriikki, joka pitää huolta terveydestään, kodin siisteydestä ja pyrin aina parempaan ja haluan pitää elämän hallinnassa. Miinustaa saa, jos olet alemmuudentuntoinen sikolätissä eläjä jolla ylipainoa, luottotiedot menneet ja muutenkin elämä persiillään. :)

Lol, luulet että kaikki jotka eivät ole kuin sinä ovat sitten ylipainoisia sikolätissä eläjiä.

Vierailija
192/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiäidit leikkipuistoissa leikkivät vaan lastensa kanssa 😂 Not, puhelin niillä on kädessä.

Harmi jos toimit noin, itse taas melko harvoin näen ketään puhelin kädessä enkä itsekään sitä lapsen läsnäollessa käytä. Puistossa käydään päivittäin ja silloin leikin lapsen kanssa.

Marinilla oli puhelin ja napit korvissa kun vei lapsensa leikkipuistoon. Sometti sieltä sitten. Läsnäoleva äiti.

Vierailija
193/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti siivoaakin hyvin paljon. Mutta miksi se tuotiin esille, niin tietenkin aamiaskohun vastapainoksi.

Vierailija
194/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna on ihana!

Vierailija
195/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Marin ei ole mikään normaali äiti jonka tarvitsee nähdä vaivaa pyykkeihin, tiskeihin tai siivoamiseen vaan voi ostaa nämä kaikki että ehtii keskittyä perheeseensä sillä vapaa-ajalla mitä hänellä on.

Kesällä oli niin perkeleen kiire ettei ehdi edes Prismassa käydä aamiaistarpeita ostamassa, nyt onkin aikaa turhaan imurointiin puoli tuntia päivässä.

Oikeasti en ymmärrä, mistä kellään löytyy aikaa imuroida useampaan kertaan päivässä ja vielä tehdä muutakin siivousta, jos viettää edes jossain määrin normaalia elämää eli "käy" töissä ja edes hiukan suo aikaa perheelle.

Vierailija
196/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä muistaa, että pääministerin etuihin kuuluu henkilökuntaa.   Marinin ei tarvitse hiekkoja putsailla.

Yksityisasunto on toisessa kerroksessa, joten ne hiekat on jääneet jo sinne matkan varrelle.

Pääministerin taloudenhoitajan työaika alkaa aamulla, koska hänen tehtäviinsä kuuluu aamiaisen valmistaminen.   Tätä työpaikkaa kadehdittiin, koska hyvin harva pääministeri on asunut vakituisesti Kesärannassa.  Perheineen siellä on asunut vain Lipponen, Kiviniemi ja nyt Marin.  Muut satunnaisesti, eli varsin vähän duunia tyhjässä talossa, jossa vain silloin tällöin joku kokous tai muulta tullut päämnisteri "poikamiehenä" , jolloin helppoa silloinkin.

Ja hyvä muistaa, että Marinilla on mies. Et on tommonen pikkuapulainenkin. Äitikin on joskus ollut apuna.

Vierailija
197/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo 57v nainen ja lapsuudesta alkaen joutunut siivoamaan, kun äitini teki paljon töitä. Minulla oli 2 nuorempaa veljeä. Koulusta tullessani laitoin koululaukun lattialle ja aloin siivoamaan. Lakaisin lattiat, ravistelin matot, siivosin keittiön. Läksyt tehtiin, kun muut hommat oli ensin saatu alta pois. Jouduin myös tekemään pihahommia; kastelemaan kesäisin vihannespenkit, kukkapenkit, sekä kitkemään. Syksyisin haravointia. Talvisin lumenluontia. Aina oli jotain hommaa. Siivoan vieläkin liikaa, vaikka elän yksin. Ajattelen, että tekemättömyys on laiskuutta. Lapsuudenkodin peruja tämä ajattelu, tiedän, mutta vaikea muuttaa tapojaan. Koen huonoa omatuntoa, jos en koko ajan touhua jotain. En osaa edes tv: tä katsoa ilman, että käsissä on kudin tai jotain.

Vierailija
198/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset repivät kappaleiksi kadehtimansa naiset.

Vierailija
199/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesärannan talo näyttää nyt kuin kummityslinnalta, jotenkin tyhjä ja pelottava noin syysvaloissa.

Vierailija
200/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lainkaan demari, mutten tajua tämän ketjun mammojen tarvetta haukkua pääministeriåmme. Hänhän on ihan uskomattoman hieno ja osaava nainen kaikilla tavoin. Ihailen tuollaista suoriutumista, enkä osaa olla kenellekään kateellinen, en siis hänellekään pienimmässäkåän määrin.

Yleensä ne monien kadehtimat ihmiset tekevät todella paljon töitä ja ottavat riskejäkin sen menestyksensä eteen. Mutta tämä ketju pullistelee kateutta lukuisissa kommenteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi