Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Imuroin monta kertaa päivässä ja siivoan joka päivä"

Vierailija
07.10.2021 |

"Kun tulen kotiin, moikkaan perheen ja alan heti siivota. Olen sellainen ihminen, että alan siivota ja järjestellä, pyyhin keittiönpöydältä murut, laitan astianpesukoneen ja pyykkikoneen päälle, imuroin ja järjestän Emman lelut ja kaikki. Enkä edes huomaa sitä. Menen vaan ja teen kaikkea."

Eräs nimeltämainitsematon henkilö kommentoi näin elämäänsä. Ei tuollainen siivoustahti taida olla ihan tervettä?

Kommentit (217)

Vierailija
201/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoan joka päivä.

Käyn lounastunnilla ulkona ja robotti-imuri pyörii silloin.

Aamulla petivaatteet ulos, on eka siivous ja illalla pyyhin keittiön tason, on vika.

Kerran viikossa pesen jonkun jääkaapin hyllyn, lokerikon, tason.

Kun mennään nukkumaan, on kaikki kasat tyhjennetty. Paras apu tässä on minimalistisuus.

Vierailija
202/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmeellistä tuossa on? Tavallisen puuhakkaan ihmisen toimintaa. Kyllä minäkin töiden jälkeen teen kotitöitä koska en voi sietää likaisia tiskejä ja pyykkejä, enkä roskaista lattiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno jakso, pisteet nousi. Joo kova suorittaja, mutta ei mikään vätys tuohon asemaan pääsisikään, ei edes sattuman kautta. Naisilta kuitenkin yhä odotetaan 120 % suoritusta, miehiltä riittää 80 % ja silti mies katsotaan pätevämmäksi ansioitta. Ja vieläpä hyväntuulinen kaiken aikaa.

Suoruus ja tietynlainen ”tunneosaamattomuus” hänessä korostuu, mutta tiedostaa sen itsekin ja on kääntänyt sen vahvuudekseen.

Eli tekemällä pääsee eteenpäin ja Sanna kaikin puolin hyvin hommat hoitanut, vaikka media koittaakin otsikoita kaikesta repiä. Jaksoa katsomalla tuli inspiroitunut fiilis että ehkä itsekin saisin elämässä enemmän aikaiseksi tekemällä enkä sohvalla istumalla ja tunteitani märehtimällä.

Kova muija, ei istu perinteisen naisen ”äidilliseen” imagoon eikä tartteekaan, hienoa Sanna ja hyvä Suomi.

Vierailija
204/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna pesee hampaatkin kaks kertaa peräkkäin. On tehokasta. Mä katon tota ohjelmaa ja oon vähän väliä sellanen olo etten oikeasti yhtään ymmärrä et mikse tekee noin. Mä pesen kaks kertaa päivässä, tai siis eikse riitä? Eiks imurointi kerran viikossa riitä?

Vierailija
205/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma ei ole ollut aikaa aamupalaa järjestää perheelleen. Nyt se totuus lipsahti.

Vierailija
206/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu taas jotain outoa ja sanna on presidentti, katsokaa vaan.

Vierailija
207/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuollainen ihminen ehkä pikkusen rasittava. Mutta toisaalta, siivoaminen on hyvää liikuntaa.

Sanna varmaan pyörtyisi mun luona.

Vierailija
208/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkel ja Boris kotiväki siivoavat ainakin ja varmaan Puttekin.

Vierailija
209/217 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihan hyvin, että lapsiperheessä tulee siivottua jatkuvasti. Minäkin imuroin päivittäin, välillä useamman kerran, aina jos tulee murusia lattialle tai muuta sotkua. Omakotitalossa hiekkaa ja kiviä tulee aina ulkoa kenkien mukana ja takkapuista varisee kaikenlaista roskaa, joten imuroitavaa riittää. Meillä on varsi-imuri helpossa paikassa, joten imuroinnissa ei montaa hetkeä mene.

Siivoan muutenkin sotkut aina saman tien, joten aina on siistiä eikä koskaan tarvitse tehdä suursiivouksia. Toisaalta en ota paineita, jos joskus ei huvita, vaan siivoan sitten kun seuraavan kerran on intoa. Jonkun mielestä ehkä neuroottista, itse taas koen vain voivani paremmin ja pääseväni helpommalla tällä tyylillä.

Vierailija
210/217 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Suomessa voi olla (hoitamaton?) mt-potilas pääministerinä.

Vierailija
211/217 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanna sitä... ...sanna tätä......

Vierailija
212/217 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läsnäoleva äiti.

Minä luin paljon lapselleni, juttelimme ja leikimme, ulkoilimme ja ylipäätään olimme pienen kanssa yhdessä. Ei lapsi kehity jos hänen kanssaan ei olla, toki riittää jos on yksikin ihminen, joka rakastaa vilpittömästi ja ehdoitta. Pienen ensimäiset vuodet ovat ne tärkeimmät, niitä ei ikinä koskaan saa takaisin.

Vierailija
213/217 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ihan hyvin, että lapsiperheessä tulee siivottua jatkuvasti. Minäkin imuroin päivittäin, välillä useamman kerran, aina jos tulee murusia lattialle tai muuta sotkua. Omakotitalossa hiekkaa ja kiviä tulee aina ulkoa kenkien mukana ja takkapuista varisee kaikenlaista roskaa, joten imuroitavaa riittää. Meillä on varsi-imuri helpossa paikassa, joten imuroinnissa ei montaa hetkeä mene.

Siivoan muutenkin sotkut aina saman tien, joten aina on siistiä eikä koskaan tarvitse tehdä suursiivouksia. Toisaalta en ota paineita, jos joskus ei huvita, vaan siivoan sitten kun seuraavan kerran on intoa. Jonkun mielestä ehkä neuroottista, itse taas koen vain voivani paremmin ja pääseväni helpommalla tällä tyylillä.

Hänellä on yks ainoa lapsi joka on päivät päiväkodissa eikä edes asu tuolla aina.

Sen lisäksi on jo siivooja ja taloudenhoitaja.

Mitään tarvetta imuroida monta kertaa päivässä tai organisoida lapsen lelutkin ei ole. Muuta kuin se pakkomielle.

Vierailija
214/217 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan neuroottista.

Vierailija
215/217 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/943a5877-8e7e-478b-91c4-3a2a06d83…

Pääministeri Sanna Marin on hyvin järjestelmällinen.

Vierailija
216/217 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tää ketjuhan on lyhentynyt monta sivua sitten eilisen :D

Vierailija
217/217 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, tää ketjuhan on lyhentynyt monta sivua sitten eilisen :D

Sanna siivonnut kommentteja yötä myöten?

Konmarin-siivousmetodi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä