Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vulvodynia

Vierailija
01.12.2014 |

Onko kellään? Itse epäilen tätä "vaivaa" ja masentaa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sen tyyppistä oireilua joskus. Siihen liittyi myös mielialan laskeminen. Mulla ei tosin ollut varsinaista kipua, mutta muuten epämääräisiä tuntemuksia limakalvoilla ja lisäksi limakalvot kuivui ihan hirveästi. Oli jotenkin tosi hankala olo koko ajan ja esim. pyöräily oli ihan kamalaa. Lisäksi limakalvojen kuivuminen (näin ainakin olettaisin) sai aikaan virtsatulehdustyyppisiä oireita. Ei kipua/kirvelyä, mutta sellaista yliaktiivisen rakon tyylistä oiretta.

Tein sitä monen niin paheksumaa googlediagnosointia ja löysin keskustelun, jossa moni sanoi saaneensa ihan vahingossa apua keltarauhashormonin syömisestä. Olivat siis syöneet sitä ihan muuhun tarkoitukseen. Oli onneksi ihana ja asiallinen lääkäri, joka ei provosoitunut tästä googlelöydöksestäni vaan pyynnöstäni määräsi keltarauhashormonia (siis sillä tavalla jaksottain syötäväksi, samaan tapaan kuin jos säännöllistetään kuukautisia). Ja tadaa, limakalvot suorastaan alkoivat puskea talia ja olo helpottui. Hormonilla oli myös aivan selkeä vaikutus suoraan mielialaan, masentunut olo kaikkosi.

Minkälaisia oireita sulla on?

Vierailija
2/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 nostaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ethän vaan käytä e-pillereitä?

3

Vierailija
5/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia vaivoja naiset keksiikin itselleen. Hoh hoijaa.

Vierailija
6/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:24"]

[/quote]

Tuo on kuule ihan todellinen vaiva, että sä voit vetää sen yhden asian päähäs jos ei muuta sanottavaa ole asiaan.

Vierailija
7/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:24"]

[/quote]

Tuo on kuule ihan todellinen vaiva, että sä voit vetää sen yhden asian päähäs jos ei muuta sanottavaa ole asiaan.
[/quote]

No mulla ei ole ongelmaa. Mutta joku ammattilainen voi varmaan tarjota apua tohonkin asiaan. Samalla voi hoitaa ne vessapaperiallergiat, erityisherkkyydet, hajusteherkkyydet, pms- oireet ja mielialavaihtelut.

Vierailija
8/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:24"] Kaikkia vaivoja naiset keksiikin itselleen. Hoh hoijaa. [/quote] Tuo on kuule ihan todellinen vaiva, että sä voit vetää sen yhden asian päähäs jos ei muuta sanottavaa ole asiaan. [/quote] No mulla ei ole ongelmaa. Mutta joku ammattilainen voi varmaan tarjota apua tohonkin asiaan. Samalla voi hoitaa ne vessapaperiallergiat, erityisherkkyydet, hajusteherkkyydet, pms- oireet ja mielialavaihtelut.

[/quote]

ja sähköallergia myös!

kaikki kuntoon!

Vierailija
9/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:24"] Kaikkia vaivoja naiset keksiikin itselleen. Hoh hoijaa. [/quote] Tuo on kuule ihan todellinen vaiva, että sä voit vetää sen yhden asian päähäs jos ei muuta sanottavaa ole asiaan. [/quote] No mulla ei ole ongelmaa. Mutta joku ammattilainen voi varmaan tarjota apua tohonkin asiaan. Samalla voi hoitaa ne vessapaperiallergiat, erityisherkkyydet, hajusteherkkyydet, pms- oireet ja mielialavaihtelut.

[/quote]

Taitaa sulla olla ainakin diagnoosi F666, vittuilun ja provoilun pakonomainen tarve.

Vierailija
10/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisitte rennosti ja nussisitte niin vaivat paranisi!

seksi auttaa! moni pohtii päässään joutavia ja kohta ei kiinnosta enää mikään... vähemmästäkin masentuu

Vierailija
11/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No niin mäkin ajattelen, että lääkäriltä - asiantuntijalta - kannattaa hakea apua vulvodyniaan! Ei kannata jäädä yksin asian kanssa.

Vierailija
12/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:48"]

[/quote]

ja sähköallergia myös!

kaikki kuntoon!
[/quote]

Ja fibromyalgia :D

Vierailija
13/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyseinen sairaus.
Oireina ihan älyttömät yhdyntäkivut ja jälkeenpäin alapää on monta päivää niin kipeä etten pysty kunnolla kävelemään tai istumaan. Pyöräileminen ei onnistu, eikä tampoonin käyttö.
Pahimpina päivinä (joita ei pysty mitenkään ennustamaan) tulee todella vihlovia kipuaaltoja jotka yleensä ns heijastuvat jompaankumpaan jalkaan sekä pakaraan ja alaselkään. Noina päivinä ei mistään tule mitään, koska kipuaallon yllättäessä saattaa jalat mennä alta ja pakko päästä vaan sikiöasentoon makaamaan. Kipulääkkeet ei auta. Kaikki kylmä tuntuu erityisen pahalta jalassa ja alaselässä kipupäivinä.
Ei todellakaan ole mikään hauska pikkuongelma.

Vierailija
14/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:48"] [quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:24"] Kaikkia vaivoja naiset keksiikin itselleen. Hoh hoijaa. [/quote] Tuo on kuule ihan todellinen vaiva, että sä voit vetää sen yhden asian päähäs jos ei muuta sanottavaa ole asiaan. [/quote] No mulla ei ole ongelmaa. Mutta joku ammattilainen voi varmaan tarjota apua tohonkin asiaan. Samalla voi hoitaa ne vessapaperiallergiat, erityisherkkyydet, hajusteherkkyydet, pms- oireet ja mielialavaihtelut. [/quote] ja sähköallergia myös! kaikki kuntoon! [/quote] Ja fibromyalgia :D

[/quote]

Ja syöpä!

Vierailija
15/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on aina joku alapääongelma. Mahtaa olla vaikeaa elämää.

Vierailija
16/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:57"]

Naisilla on aina joku alapääongelma. Mahtaa olla vaikeaa elämää.

[/quote]

Miehillä on aina joku yläpääongelma. Mahtaa olla vaikeaa elämää.

Vierailija
17/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän vaikea harrastaa sitä seksiäkään, jos se sattuu kuin raastinraudalla vetelisi. <3

Pitääpä taas kerran tutkia tätä vulvodynia-asiaa, koska mulla vaan on niin inhottavia oireita mitä oikein mikään muu ei selitä. Olen käynyt lääkärillä, on ultrattu (ei kystia joten kivut ei selity sellaisella, kohdunkaula ok...), satunnaisen hiivatulehduksen olen hoitanut itse kapselilla eikä niitä siis usein ole enää ollutkaan. E-pillerien syöminen pahentaa kuivuutta, mutta sitä on ollut myös silloin kun en ole pillereitä syönyt. Nyt harkitsen vaihtoa ehkäisykapseliin, onko jollain siitä kokemusta kuivattaako yhtä lailla?

Vaikka missä asennossa mies lykkisi menemään ja kaikkien mahdollisten liukasteaineiden kanssa, niin gynen mukaan mulla on _kestoarpi_ tuolla alapäässä. Eriasteisesti se aina ratkeaa sitten... Ja joskus se ainoa apu mitä nuo lekurit osaa tosiaan antaa, on se, että vaihda asentoa/laita liukastetta! :D Paikat on pienet, mutta ei mitenkään epänormaalin pienet. Miehellä normimuna. Miksi siis sattuu, aina, aina ja aina vaan?

Vierailija
18/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:00"]Se on vähän vaikea harrastaa sitä seksiäkään, jos se sattuu kuin raastinraudalla vetelisi. <3

Pitääpä taas kerran tutkia tätä vulvodynia-asiaa, koska mulla vaan on niin inhottavia oireita mitä oikein mikään muu ei selitä. Olen käynyt lääkärillä, on ultrattu (ei kystia joten kivut ei selity sellaisella, kohdunkaula ok...), satunnaisen hiivatulehduksen olen hoitanut itse kapselilla eikä niitä siis usein ole enää ollutkaan. E-pillerien syöminen pahentaa kuivuutta, mutta sitä on ollut myös silloin kun en ole pillereitä syönyt. Nyt harkitsen vaihtoa ehkäisykapseliin, onko jollain siitä kokemusta kuivattaako yhtä lailla?

Vaikka missä asennossa mies lykkisi menemään ja kaikkien mahdollisten liukasteaineiden kanssa, niin gynen mukaan mulla on _kestoarpi_ tuolla alapäässä. Eriasteisesti se aina ratkeaa sitten... Ja joskus se ainoa apu mitä nuo lekurit osaa tosiaan antaa, on se, että vaihda asentoa/laita liukastetta! :D Paikat on pienet, mutta ei mitenkään epänormaalin pienet. Miehellä normimuna. Miksi siis sattuu, aina, aina ja aina vaan?
[/quote]

No anna kakkoseen.

Vierailija
19/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:00"]Se on vähän vaikea harrastaa sitä seksiäkään, jos se sattuu kuin raastinraudalla vetelisi. <3 Pitääpä taas kerran tutkia tätä vulvodynia-asiaa, koska mulla vaan on niin inhottavia oireita mitä oikein mikään muu ei selitä. Olen käynyt lääkärillä, on ultrattu (ei kystia joten kivut ei selity sellaisella, kohdunkaula ok...), satunnaisen hiivatulehduksen olen hoitanut itse kapselilla eikä niitä siis usein ole enää ollutkaan. E-pillerien syöminen pahentaa kuivuutta, mutta sitä on ollut myös silloin kun en ole pillereitä syönyt. Nyt harkitsen vaihtoa ehkäisykapseliin, onko jollain siitä kokemusta kuivattaako yhtä lailla? Vaikka missä asennossa mies lykkisi menemään ja kaikkien mahdollisten liukasteaineiden kanssa, niin gynen mukaan mulla on _kestoarpi_ tuolla alapäässä. Eriasteisesti se aina ratkeaa sitten... Ja joskus se ainoa apu mitä nuo lekurit osaa tosiaan antaa, on se, että vaihda asentoa/laita liukastetta! :D Paikat on pienet, mutta ei mitenkään epänormaalin pienet. Miehellä normimuna. Miksi siis sattuu, aina, aina ja aina vaan? [/quote] No anna kakkoseen.

[/quote]

Kuulehan nyt lapsonen. Mun mielestä ei kannata alkaa puhua tuolla tavalla reteästi "kakkosesta", kun ainoa kontakti, joka toistaiseksi on ollut sen "ykkösen" kannsa, oli synnytyksessä. Kannattaa edetä ensin siihen, että pussaat jonkun tytön kanssa, ja miettiä sitten siitä eteenpäin. 

Vierailija
20/47 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlaiset oireet kuin kolmosella- oli epäspesifi emätintulehdus. Söin tyrnikapseleita. Maitohappobakteerigeeliä apteekista alapäähän sekä kapseleita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän