Tärisen raivosta - mut huumattiin!!
Olin lauantaina ensimmäistä kertaa vauvansaannin jälkeen juhlimassa parin kaverin kanssa.
Baarissa meidän seuraan liittyi yhden kaverini tuttu, jota minä en entuudestaan tuntenut. Tämä tuttu tarjosi piriä, jota kaverini ilmeisesti "viihdekäytössä" vetävät, mutta minä kieltäydyin ottamasta sillä en tykkää huumeista ja minulla on vauva.
Tämä kaverini tuttu jatkoi turkyttämistä "no kokeile, et voi tietää mitä se on jos et kokeile" mutta kieltäydyin edelleen.
Toinen kavereistani kävi tänään kahvilla ja aloitti varovasti "lupaa ettet kilahda jos kerron yhden jutun"
Kaveri kertoi että tämä piriä tyrkyttävä tyyppi oli salaa pistänyt sitä myrkkyä juomaani!!! ILMAN LUPAANI, vasten tahtoani! Kuulemma todistaakseen ettei piri ole niin iso paha minä sitä pidän. VOI LUOJA!!!
Enhän mä itse tajunnut sitä, että juomassani oli jotain ylimääräistä.
Kaiken huippu on että minä IMETIN vauvaani viimeyönä kun en tiennyt vielä siitä että olen ottanut piriä lauantaina :( Nyt olen aivan paniikissa, että tuleeko tuosta vauvalleni jotain. Harkitsen vakavasti rikosilmoituksen tekoa tuosta ääliöstä, kuka hitto tekee noin?!! Olen googletellut hädissäni miten äidinmaidon kautta huumeet voivat vaikuttaa lapseeni mutta en saa kunnolla selkoa.. Mietin että jos otan asian neuvolassa puheeksi, uskotaanko minua vai luulevatko siellä että olen narkkariäiti joka yrittää valehdella tulleensa huumatuksi?
Että ihmiset voikin olla TYPERIÄ!!!!!
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:15"]
No tuntuko olotila mitenkään erilaiselta, jos ei ni et sä mitään oo saanu
[/quote]
En mä tiedä, olin pitkästä aikaa humalassa joten paha mennä sanomaan. En nukkunut sinä yönä juuri ollenkaan, ehkä se oli näin jälkikäteen ajateltuna outoa kun ennen juodessani olen saanut kyllä nukuttua heti kotiintullessa.
Mutta miksi kaverini valehtelisi moisesta?? Luulis että olis valehdellut jättämällä kertomatta mutta että kertoi niin miksi valehtelisi?
-ap
Oisko se kuitenkin lähtenyt verestä yli vuorokaudessa?
Käy verikokeessa. Luulis, et jotain jälkiä näkyis. Tietty lekurin kautta, kerrot mitä on ehkä tapahtunut
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:16"]
Ilmeisesti sitä amfetamiinia ei kovin paljon ole voinut juomassa olla sillä muutenhan olisit sen maistanut. Oletko aivan varma että kyse on juuri piristä ollut? Valkoista jauhetta? Jos et tuntenut oloasi kovin erilaiseksi illan aikana, ei sitä myöskään ole voinut niin suurta määrää elimistöösi päästä, että haitat olisivat turmelevia.
[/quote]
En ole nähnyt mitään, en ollut mukana kun he ovat pirejään vedelleet..ja piristä nimenomaan puhuivat ja kaveri sanoi että tää pirityrkyttäjä pisti sitä salaa juomaani. En maistanut mitään erityistä mutta makuaistini tai havannointikykyni ei humalassa ole mitään huippuluokkaa muutenkaan.
Ja se pirityyppi ei kuulu minun ystäväpiiriini! Kaverini ovat muuten normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, joten heidän satunnainen viihdekäyttönsä ei minua liikuta kun en itse moisiin aineisiin koske.
-ap
Jos et ehdi terveyskeskukseen, niin mene päivystykseen. TÄNÄÄN
Uskomatonta, mäkin olisin raivoissani! Nyt olisi kuitenkin mun mielestä ajateltava lapsen etua - neuvolaan juttusille ja selvittämään, tuleeko tuosta imettämisestä mitään haittavaikutuksia vauvalle. Tuskin ne sua mikskään narkkariäidiks epäilis, eihän sellainen edes menis tollasessa tilanteessa neuvolaan, koska sitä ei varmaan kiinnostais. Rikosilmoitus vois kyllä olla paikallaan. Ei tolleen voi tehdä, aikuiset ihmiset vielä!
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:21"]
Käy verikokeessa. Luulis, et jotain jälkiä näkyis. Tietty lekurin kautta, kerrot mitä on ehkä tapahtunut
[/quote]
Mutta uskotaanko minua? Pelkään kuollakseni että vauvalleni tuli/tulee tästä jotain ja minut leimataan narkkariksi joka valehtelee :( Uskallanko jatkaa imetystä nyt kun tiedän että olen saanut huumeita?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:21"]
Ja se pirityyppi ei kuulu minun ystäväpiiriini! Kaverini ovat muuten normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, joten heidän satunnainen viihdekäyttönsä ei minua liikuta kun en itse moisiin aineisiin koske.
-ap
[/quote]
No, enjoy sitten :D
Tuskin se määrä on voinut olla kovin iso, eikä siitä äidinmaitoon erity juuri mitään, tuskin ollenkaan. Älä huolehdi! Tympeä temppu, kyllä.
Sanot, että epäilet, että juomaasi on laitettu jotain, kun olo OLI erilainen, etkä nukkunut koko yönä, että haluat verikokeen varmistaaksesi asian
Voi luoja mitä touhua!
Ajatelkaa jos työssäkäyvälle tehtäisi tuollainen temppu juuri ennen huumetestejä jotka tehdään monessa työpaikassa töihintuloterveystarkastuksen yhteydessä! Olisi "kiva" kun kavereiden jekun takia menisi työpaikka alta positiivisen huumetestin takia, siinä vaiheessa jo kun se työ ei ole vielä kunnolla edes alkanutkaan!!
Amfetamiini on alkoholin kanssa sitä samaa White Trash menoa :(
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 19:46"]
Amfetamiinista ei todellakaan tule ensimmäisellä kerralla mitään vieroitusoireita. Eikä edes satunnaisella käytöllä.
Alkoholin vieroitusoireet ovat ihan omaa luokkaansa.
[/quote]
Kyllä tulee, jos rännittää. Eli painaa suoneen ruiskulla.
Eikö noita huumeiden käyttäjiä voi ilmiantaa nimettömästi?
Huumeet ovat laittomia ja niiden ympärillä on paljon rikollisuutta, ihmiskauppaa, terrorismin rahoittamista ja muuta vastaavaa. Käyttämällä niitä, rahoitat rikollista toimintaa, vaikka kuinka olisit kunnollinen työssäkäyvä ihminen joka viihdekäyttää.
Ystäväsi ovat selkeästi moraaliltaan rappioituneita. Eikä heille tuota edes ongelmaa kusettaa sinuakaan, vaikka olet kaveri. En ymmärrä miksi joku haluaisi viettää aikaansa sellaisten seurassa.
Toisille tärkeintä on saada pää sekaisin. Mikä se on sinulle?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:21"] Ja sitten vähän sivuraiteille; yleisesti myös pienillä lapsilla käytetyt ADHD-lääkkeet ovat amfetamiinia/amfetamiinijohdannaisia. Ja niitä ne pienetkin lapset syö joka päivä ja ihan oikeasti ovat pirikoukussa (niistä tulee samanlaisia vierotusoireita ja laskuoloja, kuin ihan pirin käyttäjilläkin). [/quote] ööö eivät ole. Mulla ei ole mitään ongelmaa käyttää adhd-lääkkeitä monta kuukautta putkeen ja jättää pois. Ne eivät koukuta. Ollenkaan. Ota selvää ennenkuin juttelet tallaista.
[/quote]
Olen käyttänyt ADHD-lääkkeitä ja myös puolisoni on lapsesta asti, nämä siis ihan lääkärin määrämänä lääkekäytössä. Ja molemmat olemme käyttäneet myös piriä viihdekäytössä. Molemmille meille tulee ADHD-lääkkeistä samanlainen olo kuin pirilaskuissa; lääke otetaan aamulla ja se toimii hyvin, illalla on nuutunut, väsynyt ja vähän ärtynyt olo, mikään ei huvita. Seuraavina päivinä on pinna tosi kireällä, väsyttää jne. Se ei ole mitään normaalia iltaväsymystä ja normaalia ärymystä vaan sitä, että se piristävä aine ei enää vaikuta ja sitä tekee mieli lisää, ja se on vaikuttanut aivojen dopamiinituotantoon -ihan samanlaiset laskut siis kuin piristä (ylläri kun samaa ainetta). Senhän takia ADHD-lääkkeitä käytetään myös päihteenä, koska ne tosiaan on amfetamiinijohdannaisia (USA:ssa ihan puhdasta amfetamiinia).
Lasken siis laskuolot ja vieroitusoireet vähän samaan kastiin tässä tapauksessa.
^Ja jos on ADHD, niin myös se katupiri vaikuttaa samalla tavalla kuin ne ADHD-lääkkeet: rauhoittaa ja alkaa jopa väsyttää. ADHD-tyyppi joutuu ottamaan piriä tupla-annoksen sellaiseen verrattuna, jolla ei ole ADHD:ta, jotta se toimii kunnolla.
Huhhuh, hyvät naurut näistä ketjun asiantuntijoista. :D
Viimeistään nyt äitinä voisi olla hyvä hetki pysähtyä ja miettiä millaisessa seurassa viettää aikaa....