Tärisen raivosta - mut huumattiin!!
Olin lauantaina ensimmäistä kertaa vauvansaannin jälkeen juhlimassa parin kaverin kanssa.
Baarissa meidän seuraan liittyi yhden kaverini tuttu, jota minä en entuudestaan tuntenut. Tämä tuttu tarjosi piriä, jota kaverini ilmeisesti "viihdekäytössä" vetävät, mutta minä kieltäydyin ottamasta sillä en tykkää huumeista ja minulla on vauva.
Tämä kaverini tuttu jatkoi turkyttämistä "no kokeile, et voi tietää mitä se on jos et kokeile" mutta kieltäydyin edelleen.
Toinen kavereistani kävi tänään kahvilla ja aloitti varovasti "lupaa ettet kilahda jos kerron yhden jutun"
Kaveri kertoi että tämä piriä tyrkyttävä tyyppi oli salaa pistänyt sitä myrkkyä juomaani!!! ILMAN LUPAANI, vasten tahtoani! Kuulemma todistaakseen ettei piri ole niin iso paha minä sitä pidän. VOI LUOJA!!!
Enhän mä itse tajunnut sitä, että juomassani oli jotain ylimääräistä.
Kaiken huippu on että minä IMETIN vauvaani viimeyönä kun en tiennyt vielä siitä että olen ottanut piriä lauantaina :( Nyt olen aivan paniikissa, että tuleeko tuosta vauvalleni jotain. Harkitsen vakavasti rikosilmoituksen tekoa tuosta ääliöstä, kuka hitto tekee noin?!! Olen googletellut hädissäni miten äidinmaidon kautta huumeet voivat vaikuttaa lapseeni mutta en saa kunnolla selkoa.. Mietin että jos otan asian neuvolassa puheeksi, uskotaanko minua vai luulevatko siellä että olen narkkariäiti joka yrittää valehdella tulleensa huumatuksi?
Että ihmiset voikin olla TYPERIÄ!!!!!
Kommentit (98)
Ei muuta kuin välit poikki piripäihin. Lopullisesti.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:16"]
Ilmeisesti sitä amfetamiinia ei kovin paljon ole voinut juomassa olla sillä muutenhan olisit sen maistanut. Oletko aivan varma että kyse on juuri piristä ollut? Valkoista jauhetta? Jos et tuntenut oloasi kovin erilaiseksi illan aikana, ei sitä myöskään ole voinut niin suurta määrää elimistöösi päästä, että haitat olisivat turmelevia.
[/quote]
En ole nähnyt mitään, en ollut mukana kun he ovat pirejään vedelleet..ja piristä nimenomaan puhuivat ja kaveri sanoi että tää pirityrkyttäjä pisti sitä salaa juomaani. En maistanut mitään erityistä mutta makuaistini tai havannointikykyni ei humalassa ole mitään huippuluokkaa muutenkaan.
Ja se pirityyppi ei kuulu minun ystäväpiiriini! Kaverini ovat muuten normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, joten heidän satunnainen viihdekäyttönsä ei minua liikuta kun en itse moisiin aineisiin koske.
-ap
[/quote]Siis otit kännit ja silti imetit vauvaasi? Jos havainnointikyky on jo heikentynyt niin kyse ei ole mistään yhden siiderin naukkailusta. Huolestuttaisi kyllä myös alkoholin vaikutus vauvaan.
Ap:sta on tehty ilmoitus poliisille.
Kai lapsesi oli yö hodossa, etkä humalassa hoitanut häntä kotiin palattuasi. Niin juomastasi alkohlosta ei sitten olekaan mitään haittaa lapsellesi, kun joit sitä ihan itse, etkä vahingosssa. Hyvää kuvaa et itsestäsi anna, jos lääkärille ja poliisille lähdet humalatilastasi ja sen seurauksista puhumaan.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:44"]
Kai lapsesi oli yö hodossa, etkä humalassa hoitanut häntä kotiin palattuasi. Niin juomastasi alkohlosta ei sitten olekaan mitään haittaa lapsellesi, kun joit sitä ihan itse, etkä vahingosssa. Hyvää kuvaa et itsestäsi anna, jos lääkärille ja poliisille lähdet humalatilastasi ja sen seurauksista puhumaan.
[/quote]
Mitä selität? Ap oli juhlimassa lauantaina, kertoi imettäneensä viimeyönä. Eli su-ma välisenä yönä. Kai lapsella on isäkin joka hoitaa.
Katkaisisin välit siihen porukkaan, jotka olivat siellä juhlimassa. En lähtisi kostamaan, että kukaan ei kostaisi tappamalla minua tai vauvaani. Jos vauva vaikuttaa hyvinvoivalta ja tyytyväiseltä sekä on eloisa niin en lähtisi neuvolaan tai terveysasemalle, koska silloin sinut syynätään läpikotaisin ja saat ikuisen leiman otsaasi, vaikka syy ei olisi sinun.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Juu en ole humalassa huumepäissä lasta hoitanut tai imettänyt, olin la-su välisenä yönä juhlimassa ja imetin su-ma välisenä yönä kun en tiennyt tuosta että sain piriä juomaani. Lapsi oli kotona isänsä kanssa ja kotiin tulin sohvalle kahden maissa yöllä nukkumaan, kiitos vain epäilijöille kysymästä.
Nyt kun olen saanut käsiteltyä tätä asiaa kunnolla, olen pirin laittajan lisäksi myös todella vihainen kaverilleni joka sen salli! En tiedä kuinka paljon todellisuudessa kaverini aineita käyttävät kun en heidän kanssaan yli vuoteen ennen tätä ole juhlimassa pyörinyt, (puhuvat vain satunnaisesta viihdekäytöstä-mene ja tiedä puhuvatko minulle huumeita inhoavalle totta) mutta taidampa jättää nämä ihmiset pois elämästäni..
-ap
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:28"]
Voi luoja mitä touhua!
Ajatelkaa jos työssäkäyvälle tehtäisi tuollainen temppu juuri ennen huumetestejä jotka tehdään monessa työpaikassa töihintuloterveystarkastuksen yhteydessä! Olisi "kiva" kun kavereiden jekun takia menisi työpaikka alta positiivisen huumetestin takia, siinä vaiheessa jo kun se työ ei ole vielä kunnolla edes alkanutkaan!!
[/quote]
Minusta se on oikein, jos ei ole hyvää ystäväpiiriä niin ihan oikein tuollaisille narkomaanien ystäville. Pitäisi osata katkaista välit ajoissa. Tiedän tapauksen jossa henkilö sai potkut, koska hänen ystävänsä oli jättänyt katsastettuun autoon marijuona nimistä huumausainetta. Katsastajat olivat sitten ottaneet yhteyttä poliiseihin ja tämä ihminen oli menettänyt ajokortin ystävänsä törttöilystä.
Silti ihan oikein, koska jokainen valitsee omat ystävänsä.
[/quote]
Minusta tuo ei ole oikein, eikä ole myöskään oikein kohdella narkomaaneja tai viihdekäyttäjiä rikollisina vaan eräänlaisia mt-ongelmaisina mieluummin. Käytöstä ei pitäisi rangaista vaan korkeintaan ohjata hoitoon, jos haluaa.
tää on se sama nisti-äiti joka teki aloiutuksen n. 1 kk sitten kun "vahingossa" imaisi marisätkän baarissa. Sama lässynlää "luulin että se oli tupakka". Ja nyt sitten olet tahallasi vetänyt piriä! Nettivinkkaan ap:n poliisille. Se vauva pitäis ottaa pois sulta!!!!
yrität vaan pistää huumeiden käyttösi muiden syyksi! oikeasti olet tarkoituksella vetänyt kamaa ja seuraavana päivänä onkin pelko perseessä että "oho, niin tosiaan piti se vauvakin imettää". Tehkää oikeasti ilmoitus poliisille ap:sta. Tunnistan tämän tyypin joka kirjoitteli siitä kannabis-jutusta tänne aiemmin.
Kokemuksen syvällä äänellä voisin sanoo, että et oo huomaamattamas voinu piriä saada. Ellei aine oo ollu tosi huonoo (jatkettua) tai määrä älyttömän pieni. Ensinnäkin se maistuu jo niin järkyttävän pahalta että mulla tekee tiukkaa ottaa joku 80 mg juoman seassa vaikka otanki tarkotuksella ja tahallani. Ensikertalainen maistais ihan taatusti tollasenki annoksen ja pienemmät ei oikeestaan edes mitään vaikuta. Ja kyllä sä olisit huomannu vaikutukset, en mitenkään oo ikinä uskonu siihen että joku vois vahingossa käyttää huumeita. Pienestäki määrästä tulee niin outo olo että väkisinki huomaa jotain.
Ellei sitte määrä oo niin pieni, ja siitä taas ei olis kauheesti haittaa, ei sulle eikä lapselles. Mutta tee ihmeessä rikosilmotus, huumeiden väkisin antaminen kaverille on ehkä paskamaisinta mitä voi tehdä. :/ ite oon hyvinki myönteinen kaikille nautintoaineille, mutta en oo ikinä edes tarjonnu kenellekkään ettei tulis kiusausta tai paineita kokeilla jos ei tosissaan halua.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:04"]
Kokemuksen syvällä äänellä voisin sanoo, että et oo huomaamattamas voinu piriä saada. Ellei aine oo ollu tosi huonoo (jatkettua) tai määrä älyttömän pieni. Ensinnäkin se maistuu jo niin järkyttävän pahalta että mulla tekee tiukkaa ottaa joku 80 mg juoman seassa vaikka otanki tarkotuksella ja tahallani. Ensikertalainen maistais ihan taatusti tollasenki annoksen ja pienemmät ei oikeestaan edes mitään vaikuta. Ja kyllä sä olisit huomannu vaikutukset, en mitenkään oo ikinä uskonu siihen että joku vois vahingossa käyttää huumeita. Pienestäki määrästä tulee niin outo olo että väkisinki huomaa jotain. Ellei sitte määrä oo niin pieni, ja siitä taas ei olis kauheesti haittaa, ei sulle eikä lapselles. Mutta tee ihmeessä rikosilmotus, huumeiden väkisin antaminen kaverille on ehkä paskamaisinta mitä voi tehdä. :/ ite oon hyvinki myönteinen kaikille nautintoaineille, mutta en oo ikinä edes tarjonnu kenellekkään ettei tulis kiusausta tai paineita kokeilla jos ei tosissaan halua.
[/quote]
jaahas, nettivinkattu huumeiden käytöstä.
siis kaverisi tiesivät tapahtumasta, mutta kertoivat sinulle vasta kun olit juomaasi juonut?
Todella kivoja ja vastuullisia kavereita sinulla.
Vielä tuo asenne "ethän nyt suutu, mutta.." olivat siis juonessa mukana.
Sinuna miettisin kaveripiirin uudestaan.
Peloittavaa että joillain on tuollaisia "kavereita".
Ap varmasti tuntee joitain tyyppejä, jotka ovat olleet vankilassa tai maksaneet joskus sakkojakin...
Aihe vapaalla on tuollaiselle ihmisryhmälle oma nimityskin.
"Aika huonosti huumattu kun et huomannut mitään, vain lievän unettomuuden."
"Jos ainetta olisi ollut kunnon annos, nuppi olisi mennyt sekaisin niin että olisit sen kyllä erottanut alkoholikännistä."
Täällä oikein asiantuntijat taas antamassa lausuntoja. Amfetamiini parhaimmillaan ei todellakaan pistä päätä mitenkään sekaisin -enemmänkin toisin päin. Hyvä amfetamiini toimii lähinnä niinkuin olisit juonut juuri pannullisen hyvää kahvia -ei väsytä, tulee skarppi ja toimelias ja pirteä, sosiaalinen ja puhelias olo, ajatus laukkaa kovaa, olet estottomampi ja jaksat fyysisesti hyvin. Jos on kännissä ja ottaa piriä, niin se humala lähinnä menee pois ja tulee vaan selkeä ja virkeä olo. Kun pirin vaikutus laskee, tulee kännikin takaisin. Mutta varsinkin ekakertalaista saattaa kyllä valvottaa pitkään, vaikka itse roina ei enää kunnolla vaikuttaisi.
Mutta tuosta olen kyllä samaa mieltä, että aika vaikea olisi huomaamatta juoda piriä sellaista annosta, että se toimisi kunnolla. Se aine maistuu ihan saatanan pahalta ja syötynä käyttöannokset ovat vielä suurempia kuin esim. nenään vedettynä. Toisaalta jos se on jonkun vahvan drinkin seassa vaikka, niin kyllä se saattaa sinne sotkeentua.
Ja sitten vähän sivuraiteille; yleisesti myös pienillä lapsilla käytetyt ADHD-lääkkeet ovat amfetamiinia/amfetamiinijohdannaisia. Ja niitä ne pienetkin lapset syö joka päivä ja ihan oikeasti ovat pirikoukussa (niistä tulee samanlaisia vierotusoireita ja laskuoloja, kuin ihan pirin käyttäjilläkin). Vaikka tuo teko väärin ja täysin vastuuton enkä sitä hyväksy, niin en usko että tuosta yhdestä pienestä annoksesta, jonka olet ottanut ~vuorokausi aiemmin, on vauvallesi ollut mitään haittaa.
AP:n kertomuksen tyyppien käytöksessä ei ole mitään puolusteltafvaa, mutta haluaisin kuitenkin sanoa, että moni (suurin osa!) huumeiden (viihde)käyttäjä on kuitenkin ihan vastuullista sakkia, ja suurin osa ei todellakaan ole mitään rikollisliigoihin kuuluvia liivijengikostajia, niinkuin tästä keskustelusta nyt jotenkin tulee ilmi :D. Ihan tavallisia ihmisiä, jotka nyt vaan sattuvat tykkäämään enemmän/myös muista päihteistä kuin alkoholista.
Omasta kaveripiiristäni yli 90% käyttää laittomia päihteitä, ja ovat kaikki ihan asiallisia ja itsestään ja toisista huolta pitäviä tyyppejä -eri ikäisiä, erilaisista yhteiskuntaluokista, eri ammateissa, eri koulutustaustoilla jne. En todellakaan hylkäisi kaikkia kavereitani vain siksi, että käyttävät päihteitä. Toisaalta kaverini ovat myös fiksuja eivätkä ikinä huumaisi ketään vastoin tahtoa -saatika jos olisi kyse pienestä lapsesta. Että tuollaiset idiootit kaverit toki voisinkin jättää ihan suosiolla pois elämästäni. Se itse huumeiden käyttö ei kuitenkaan automaattisesti ole mikään idiotismin merkki.
Jos olisin AP, istuttaisin sen asiasta tienneen kaverini alas ja kertoisin tuntemuksistani, ajatuksistani, pettymyksestä ja järkytyksestä. Antaisin kuitenkin tilaisuuden selittää, vaikka se ei tietenkään tarkoita, ettenkö silti voisi katkaista välejä. Olen vaan sellainen tyyppi, että haluan antaa aina mahdollisuuden kertoa oman kantansa, myös sille (tai ennenkaikkea sille) joka on toiminut täysin idiootisti.
On joitain pielessä itsessä ja kaveripiirissä jos joutuu tälläisiä kyselemään? HERÄTYS!
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:04"]
Kokemuksen syvällä äänellä voisin sanoo, että et oo huomaamattamas voinu piriä saada. Ellei aine oo ollu tosi huonoo (jatkettua) tai määrä älyttömän pieni. Ensinnäkin se maistuu jo niin järkyttävän pahalta että mulla tekee tiukkaa ottaa joku 80 mg juoman seassa vaikka otanki tarkotuksella ja tahallani. Ensikertalainen maistais ihan taatusti tollasenki annoksen ja pienemmät ei oikeestaan edes mitään vaikuta. Ja kyllä sä olisit huomannu vaikutukset, en mitenkään oo ikinä uskonu siihen että joku vois vahingossa käyttää huumeita. Pienestäki määrästä tulee niin outo olo että väkisinki huomaa jotain. Ellei sitte määrä oo niin pieni, ja siitä taas ei olis kauheesti haittaa, ei sulle eikä lapselles. Mutta tee ihmeessä rikosilmotus, huumeiden väkisin antaminen kaverille on ehkä paskamaisinta mitä voi tehdä. :/ ite oon hyvinki myönteinen kaikille nautintoaineille, mutta en oo ikinä edes tarjonnu kenellekkään ettei tulis kiusausta tai paineita kokeilla jos ei tosissaan halua.
[/quote]
jaahas, nettivinkattu huumeiden käytöstä.
[/quote]
No voi että, netti on täynnä huumeidenkäyttäjien sivustoja, joilla he jakavat kokemuksiaan. Ihan laillisia vielä.
Hyvä nuo neuvot kostoista yms. :D suomessa on murhattukin ihmisiä piriporukoiden toimesta noiden asioiden tiimoilta.
Ja ap. on vähän lapsellinen idiootti kyllä, tuo on juuri narkkiporukan juttuja, huumataan huvikseen, jos joku on arvostellut huumeiden käyttöä. Viihdekäyttäjiä, hah.
Todella tyhmä pienen vauvan äiti saa olla, että viettää oikeasti aikaa nistiporukoissa (tai siis, anteeksi, viihdekäyttäjä porukoissa :D ). Tuosta voi seurata niin monelaista ongelmaa, ei ole täysijärkisten ihmisten hengailujengiä, eikä varsinkaan vastuuntuntoisten vanhempien.