Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ihmeeseen näitä kaikkia "outoja" meikkituotteita tarvitaan? Esim primer?

Vierailija
06.10.2021 |

Voisiko joku kertoa? CC ja BB voide?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käyttänyt primeria. Ei ole rypyn alkujaan. N44

Vielä tänään ajattelin että olen maailman tyhmin ihminen. Näköjään en ole😊

Vierailija
82/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On joillakin ongelma: toisten kosmetiikan käyttö 😂😃

Minusta on hienoa, että sekä miehet että naiset hoitavat ulkonäköään ja tuoksuvat puhtaalle ha hoitavat itseään.

Haudassa joutaa sitten jättämään itsensä huolehtimisen......

No kyllä tuo kosmetiikka on jättimäinen ongelma ympäristön kannalta.

Jo se valtava muovimäärä mikä noista turhista purnukoista tulee.

Tämänkin joku muistaa aina mainita! Epäilen, että jos nyt ei ole mitään supermassiivista kokoelmaa ja käyttää tuotteet ainakin suunnilleen loppuun ei ongelma ole kovin suuri. Harrastan meikkaamista, mutta en osta vaatteita kuin tarpeeseen ja en käytä pikamuotia. Maalla moni ajelee autolla ympäriinsä ihan huvikseen (asun maalla) ja muutenkin ihmisillä on paljon saastuttavampiakin harrastuksia. Jostain syystä meikkaaminen nyt vain häiritsee niin paljon, että se pitäisi kieltää vaikka nyt ympäristösyistä. Naisenhan pitäisi näyttää instamallilta, mutta saunapuhtaana ilman mitään panostusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkopuuteri?

Sävystä riippuen voi käyttää kevyeen varjostukseen tai poskipunana tai sitten vain tuomaan hieman päivetystä kasvoille. Liikaa kiiltoa/hilettä kannattaa välttää. Monikäyttöinen tuote.

Vierailija
84/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä primeria. Tekee kummallisen kuivan silikonipinnan ja siihen muka sitten meikki levittyy hyvin ja pysyy. Juu ei kiitos.

Mulle se oli pelastus ja ottaa päähän että tajusin primerin olemassaolon vasta nyt päälle nelikymppisenä. Samoin kuin kiinnityssuihkeen.

Missä tynnyrissä olet asunut siis 40 vuotta?

Vierailija
85/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas. Onneksi en ole lähtenyt meikkitielle. Omistan huulikiilteen ja ripsarin ja erittäin hyvän kosteusvoiteen. Meikkaan 0-2 kertaa vuodessa eli ripsarini ehtii mennä vanhaksi ennen kuin ehdin käyttää sen loppuun. 

Paljonko teillä 5-7 päivää viikossa meikkaavilla menee meikkeihin rahaa kuukaudessa?

No ei niitä kuukausittain tarvitse ostella.

Ok, ihan ystävyydellä tätä kysyin kun en osaa arvioida koska ostan niin vähän meikkejä. Jok laittoin että menee noin tonni vuodessa, onko se vähän vai paljon? Ja eikö pidä olla kaikenmaailman sivellintä ja sutia myös?

t. sama pihi meikkaamaton

Vierailija
86/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onneksi jo yli nelikymppinen nainen, enkä ymmärrä näistä nykynuorten meikkikotkotuksista yhtään mitään. Irtoripset, vahanukelta näyttävä iho, huulitäytteet ja kaikki. Mun nuoruudessa oli klimppiset maskarat joihin sekoitettiin sylkeä (kyllä) ja oli lähinnä poskipunaa, huulipunaa, luomiväriä ja puuteria. Näillä piti pärjätä. Ja kun vanhoja kuvia katsoo, näytettiin ihan hirveiltä pellehermanneilta!

Vierailija
87/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas. Onneksi en ole lähtenyt meikkitielle. Omistan huulikiilteen ja ripsarin ja erittäin hyvän kosteusvoiteen. Meikkaan 0-2 kertaa vuodessa eli ripsarini ehtii mennä vanhaksi ennen kuin ehdin käyttää sen loppuun. 

Paljonko teillä 5-7 päivää viikossa meikkaavilla menee meikkeihin rahaa kuukaudessa?

Ok, ihan ystävyydellä tätä kysyin kun en osaa arvioida koska ostan niin vähän meikkejä. Jok laittoin että menee noin tonni vuodessa, onko se vähän vai paljon? Ja eikö pidä olla kaikenmaailman sivellintä ja sutia myös?

Sehän on ihan sinusta itsestäsi kiinni, mikä on paljon tai vähän. Siveltimet kestää muuten vuosia hyvällä huollolla.

Vierailija
88/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä primeria. Tekee kummallisen kuivan silikonipinnan ja siihen muka sitten meikki levittyy hyvin ja pysyy. Juu ei kiitos.

Silläkin on väliä mitä se ”meikki” on. Täytyy tietää, että mikä primer sopii minkäkin kanssa yhteen, levitystekniikat ja oikeat määrät yms.

Huvittavaa, miten taas täälläkin ihmetellään asioita mistä ei tajuta yhtään mitään.

Olisikin outoa ihmetellä asioita joista on hyvin perillä.

Vierailija
89/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hienoa, että sekä miehet että naiset hoitavat ulkonäköään ja tuoksuvat puhtaalle ha hoitavat itseään.

Tämänkin joku muistaa aina mainita! Epäilen, että jos nyt ei ole mitään supermassiivista kokoelmaa ja käyttää tuotteet ainakin suunnilleen loppuun ei ongelma ole kovin suuri. Harrastan meikkaamista, mutta en osta vaatteita kuin tarpeeseen ja en käytä pikamuotia. Maalla moni ajelee autolla ympäriinsä ihan huvikseen (asun maalla) ja muutenkin ihmisillä on paljon saastuttavampiakin harrastuksia. Jostain syystä meikkaaminen nyt vain häiritsee niin paljon, että se pitäisi kieltää vaikka nyt ympäristösyistä. Naisenhan pitäisi näyttää instamallilta, mutta saunapuhtaana ilman mitään panostusta.

Kannattaa muistaa että nämä kemikaalit aiheuttaa syöpää joten ei niiden kanssa liikoja kannata läträtä.

Vierailija
90/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saastuta sinä autolla luontoa, minä pyöräilen ja hoidan osani saastuttamisessa ilmeisesti sitten meikeillä. Ja vaikka se on sinusta turhaa niin monelle ei.

Vierailija
91/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain myrkkyjä iholle ihan kaikki kosmetiikka joka hetkeksi voi turvottaa ryppyjä ja niissä ei menetä muuta kuin rahapussi hieman kevenee. Katso noita ryppyisiä vanhoja naisia joilla on varaa käyttää kalliita ihmevoiteita niin että onko auttaneet. Naama on kuin petolinnun perse aamu paskan jälkeen. 

Vierailija
92/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onneksi jo yli nelikymppinen nainen, enkä ymmärrä näistä nykynuorten meikkikotkotuksista yhtään mitään. Irtoripset, vahanukelta näyttävä iho, huulitäytteet ja kaikki. Mun nuoruudessa oli klimppiset maskarat joihin sekoitettiin sylkeä (kyllä) ja oli lähinnä poskipunaa, huulipunaa, luomiväriä ja puuteria. Näillä piti pärjätä. Ja kun vanhoja kuvia katsoo, näytettiin ihan hirveiltä pellehermanneilta!

Minäkin olen yli nelikymppinen eikä olisi koskaan tullut mieleenkään sekoittaa sylkeä ripsiväriin 🤮

Vierailija
93/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonni on todella paljon. Siveltimiä ei juuri tarvitse uusia, olen meikannut yli 20 vuotta ja ensimmäinen ostamani sivellin on vielä käytössä. Ne voi pestä.

Nykyään on saatavilla myös hyviä ja edullisia meikkejä ja netistä löytyy hyvin arvosteluja. Ei varmaan kannata ostaa kaikkea kerralla jos on ihan aloittelija. Esim yksi tuote kerrallaan ja kokeilee sitä ja sitten seuraava. Toki luksusta kaipaavalle on tarjolla vaikka mitä.

Vierailija
94/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Primerhän on ihan selkeä tuote, mutta en ymmärrä kaikkia näitä -ing- loppuisia meikkituotteita, mitä on viime vuosina ollut. Highlighting, strobing, sculpting, illuminating, ambient lighting, contouring, reflecting... Ja mikä hiton unicorn mist!? 😭

Tai jokseenkin ymmärrän, mihin niitä käytetään, mutta kenen naamaan ne mahtuu, kuka jaksaa kaikkea kokeilla?

Vierailija
95/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskeskelin, että koko "perusmeikkipussini" arvo on noin 280 euroa ja siinä on paljon tuotteita, edullisia ja kalliita. Läheskään kaikkia ei tarvitse uusia edes vuosittain ja monelle tuotteelle on tarjolla edullisempi vaihtoehto. Epäilen, että perusmeikkaaja ei edes tarvitse näitä kaikkia tuotteita. Eli ehkä 10-20 euroa kuukaudessa, jos ostaa vain edullisempia tuotteita ja ostaa vain tarpeeseen. Joskus ennen halvemmat meikit olivat huonoja, mutta nykyään matketistakin löytyy laatutavaraa.

Vierailija
96/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Primerhän on ihan selkeä tuote, mutta en ymmärrä kaikkia näitä -ing- loppuisia meikkituotteita, mitä on viime vuosina ollut. Highlighting, strobing, sculpting, illuminating, ambient lighting, contouring, reflecting... Ja mikä hiton unicorn mist!? 😭

Tai jokseenkin ymmärrän, mihin niitä käytetään, mutta kenen naamaan ne mahtuu, kuka jaksaa kaikkea kokeilla?

Ei niitä kaikkia samaan aikaan käytetä eikä sinun tarvitse kokeilla yhtäkään, jos et jaksa. Moni kuitenkin tykkää kokeilla ja usein löytää uusia suosikkeja.

Vierailija
97/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikki primer on Guerlainin meteorites base, heleyttää myös ihanasti. Aika arvokasta on, mut tosi riittoisaa.

Vierailija
98/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen yli nelikymppinen eikä olisi koskaan tullut mieleenkään sekoittaa sylkeä ripsiväriin 🤮

Samoin. Olen 61-v. ja mun nuoruudessani monet kyllä sylki kakkumaskaraan, mutta itse käytin aina vettä. Yökötti ajatuskin, että ripsiin laittaisi sylkeä.

Vierailija
99/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvitsekaan, ilmankin pärjää ihan hyvin. 

Meikki kieltämättä näyttää paremmalta kun tekee pohjustuksen. Itse käytän silmämeikin alla aina siihen tarkoitettua pohjustusvoidetta, koska muuten luomiväri ei pysy edes puolta tuntia (rasvaiset luomet). Kasvoille en laita mitään primeria, sillä yleensä käytän vain BB-voidetta. Silloin harvemmin, kun meikkaan kunnolla ja haluan erityisen sileän ja siistin lopputuloksen, käytän meikkivoidetta ja primeria. Päivittäiseen meikkiin en koe tarvitsevani sitä.

p.s. Sävytetty kosteusvoide, bb-voide ja cc-voide ovat käytännössä ihan sama asia. Teoriassa sävytetty kosteusvoide olisi noista läpikuultavin, ja bb/cc-voiteet olisi sitten jotain sen ja meikkivoiteen väliltä. Yleensä ero on vain markkinoinnissa, eli osta se tuote joka toimii parhaiten. 

Vierailija
100/112 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kyllä ihan sama, mitä muut tekevät, meikkaavat tai eivät. Olisi pitänyt lisätä tuohon omaan "en tarvitse enää mitään voiteita" -vastaukseen se, että ennen, nuorena ja suht nätimpänä en todellakaan mennyt edes lähikauppaan ilman meikkiä. Niin sitä vaan muuttuu, viisastuu tai sitten ei. Meikkaaminen oli ihan kivaakin ja niihin muutamiin tuotteisiin kyllä oli varaakin. Kun ei niitä kynsiä tarvinnut silloin laitattaa, tai kulmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä