Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mokasin työhaastattelun tänään ja nyt nolottaa ja v******

Vierailija
06.10.2021 |

Pakko purkaa jonnekin: hain mielenkiintoista paikkaa, hiukan ohi oman substanssiosaamiseni ja hämmästyksekseni sain kutsun haastatteluun. Olin revetä riemusta! Kyseessä vakituinen virka, mielenkiintoinen tehtävä, paljon etenemis- ja kouluttautumismahdollisuuksia.

Mitä teen minä haastattelussa? Vastailen omituisuuksia, en osaakaan yhtäkkiä kertoa osaamisestani, vaikutan liiankin itsevarmalta (vaikka siihen ei ole mitään syytä koska ei ole ihan mun substanssia), töksäyttelen kysymyksiä väliin/en ymmärrä mitä multa kysytään, hiillostan haastattelijoita vastakysymyksillä ja kummallisilla detaljeilla.

Mua nolottaa ihan saakelisti! Mä en olisi tuon esityksen perusteella palkkaamassa itseäni. En tunnista ollenkaan itseäni tuossa tilanteessa. Ei nyt ehkä kuulosta kovin dramaattisesta, mitä haastattelussa tapahtui, mutta ehkä jollekin muulle on käynyt samoin? Mennyt johonkin ihan ihme moodiin vaikka on muuten ihan normaali ihminen ja osaa käyttäytyä asiallisesti?

Lupasivat soittaa rekrytoinnin etenemisestä. En edes halua sitä puhelua - valintamme ei tällä kertaa osunut sinuun. Jooeivarmaanniin, kun käyttäydyin ku psykoosilääkityksellä oleva kärpänen, jolla on delusions of grandeur.

Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin joskus hölissyt ja sählännyt. Olen todella introvertti ja sosiaalisuus on sekä opittua että kuormittavaa, joten homma voi jännissä paikoissa mennä tavallaan yli, ja alan maanisen sosiaaliseksi :D Silti olen tosi hyvän paikan saanut, kun yksi haastattelu natsasi :)

Muistan yhden testin, jossa testattiin suomen kieltä. Kirjoitan hyvin, luen paljon, löytyy äidinkielen laudatur... Mutta kyseinen testi oli jotain ihmeen ristikkopähkinää, jossa piti keksiä esim. mikä sana yhdistää sanoja maito ja valas (hammas -> maitohammas, hammasvalas). Olen tällaisissa surkea, enkä ole varma tarviiko sopimusjuristin näissä pähkinöissä loistaakaan. Noo, haastattelija sitten kommentoi, että tää kielenkäyttö ei selvästi ole vahvuuksiani. Ei sitten näköjään.

Maanisen sosiaalinen 😂 Mutta kiitos, tämäkin tuo toivoa siitä, että kyllä se ehkä joskus natsaa vaikka vähän oudoksi työhaastattelu menisikin.

Ap

Vierailija
42/42 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, pari viikkoa sitten kävi.

Hävettää edelleen, kun muistelen sitä haastattelua.

Pahinta on, että en oo sen jälkeen edes pystynyt hakemaan uusia töitä. En vaan usko enää omiin taitoihin.

Meni itsetunto samalla kertaa.

Kai se on, kun olisin ihan oikeasti halunnut sen työpaikan.

Taidanpa mennä taas peiton alle piiloon.

Tämä. Samoin kuin laittaa paljon hakemuksia eikä vastauksia. Hitto miten idiootiksi sitä itsensä tunteeki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla