Liian kiintynyt asuntoon/myyminen surettaa
Hei!
Onko muilla vastaavaa "ongelmaa" että kiintyy liikaa omaan kotiinsa. Meillä on kaunis itse remontoitu koti, joka käy ahtaaksi nyt, kun toinen lapsi on tulossa.
Olemme löytäneet uuden asunnon, joka olisi kaikin puolin mahtava. Minä en kuitenkaan raaski myydä nykyistä asuntoomme. Ahdistaa jo nyt kaupantekotilaisuus, jossa en varmasti pysyisi olemaan itkemättä. Saatikka muutto ja avainten luovutus. :(
Olenko ainoa joka kiintyy näin?
Kommentit (6)
Nyt on vaikeaa saada asunto myytyä anyway, joten luultavasti saat olla vanhassa kämpässäsi vielä pitkään!
No ehkä teidän ei kannata myydä sitä. Kyllä te siinä mahdutte olemaan vielä pitkään, vauva ei paljon tilaa vie :)
Tiedät kyllä sitten kun on oikea aika muuttaa, kun seivät kaatuu päälle ja haluat koko mörskästä eroon. Minulla oli tuo sama tilanne, eli en koskaan halunnut luopua kodistamme. Mutta nyt on se hetki kun iloisesti olisin valmis antamaan avaimet seuraavalle perheelle :) Meillä lapset jo isompia, ja on lisäksi isoja koiria. Tilaa tarvitaan harrastuskamoille ym. ihan eri tavoin kuin pikkulapsille.
No meillä ei ole varsinaisesti ongelmaa asunnon suhteen, mutta naapurit ovat aivan mahtavan ihanat (osan kanssa ollaan tultu ihan tosi hyviksi ystäviksikin) ja esikoisen koulu on ihan vieressä ja olen todella tyytyväinen kouluun ja opettajiin. Eli meidän pitäisi siis löytää isompi asunto ihan näistä samoista nurkista ja se taas on suuri ongelma, koska sellaisia ei vain ole. Tällä alueella on tosi harvoin asuntoja myynnissä ja jos on, niin ne on liian pieniä. Eli jumissa ollaan ahtaassa asunnossa. Melkein kaksi vuotta ollaan asuntoja katseltu ja kertaakaan ei ole sellaista tullut myyntiin mitä viitseisi edes lähteä katsomaan. :(
No siinähän se ongelma onkin, kun HALUAN muuttaa ja haluan sen uuden hienomman/paremman/isomman kodin. Ahdistaa vain jo valmiiksi, etten pysty pidättämään itkua muuton lähestyessä ja kaupanteossa. Hyvin todennäköisesti nämä tunteet kuitenkin hellittäisivät heti kun pääsisimme laittamaan uuden asunnon kodiksemme. Olen vähän herkkis. :)
AP
Mä tiedän mitä sä tarkotat! Kiinnyn omaan kotiin aina ihan hirveästi. Vaikka se onkin vain materiaa..