Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko itse tehdyt vauvan / leikki-ikäisen vaatteet halvemmaksi? Maksaako vaivan alkaa väkrätä nyt odotusaikana?

Vierailija
04.09.2006 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totta kai kannattaa alkaa värkätä jo nyt. itselläni on teon alla neuletilkkupeitto talvivauvalleni.. toivottavasti saan sen valmiiksi ennen vauvan syntymää!

Vierailija
2/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon kirpputorilta (ei siis mitään vanhoja riepuja). Alle yksivuotiaalle löytää helposti ihan uusiakin vaatteita kirppareilta, sen vanhemmille lapsille on jo vaikeampi löytää ihan tuliterää. Voit toki ommella itsekin, etenkin jos saat kankaat halvalla tai haluat tehdä pesoonallisia, uniikkeja vaatteita, taloudellisen hyödyn kanssa voi muuten olla vähän niin ja näin. Ainakin pääkaupunkiseudulla on niin loistavia kirpputoreja, että jos asut täällä, suuntaisin heti oitis kirpputorille, sellaiselle jossa ihmiset myyvät itse tavaroitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksavat yllättävän paljon. Ja työn hintaahan ei edes kotiompeluksissa lasketa.

T: Vaatetusteknikko, joka EI ompele lasten vaatteita itse.

Vierailija
4/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kankaat on kalliita ja jos vielä tyrit ne ninn se siitä

juose ale myynneissä, ja osta jo ens kaudelle vaatteet

niin teen minä ja ens kesän vaatteet on jo valmiina samoin talvipuku ostettuna alesta

kirppiksiltä saat halvalla myös hyvää tavaraa jos ei ole pakko ihan uutta olla

Vierailija
5/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle tulee kyllä kaikkein halvimmaksi ostaa vaatteet käytettynä kirpparilta. Niistä vaatteita saa 1-2 eurolla ja hyvin harvoin itse tekemällä pääsee halvemmalla.

Leikki-ikäisten vaatteiden kohdalla voi sen sijaan säästää, jos löytää edullisesti mukavia kankaita. Ainoa ongelma on sitten se, että kankaiden laadusta on vaikea varmistua. Ei ole kivaa, jos vaivalla tehty vaate menee ensimmäisessä pesussa nuhraatuneen näköiseksi. Sen takia minä olen käyttänyt lähinnä hyviksi tietämieni valmistajien kankaita. Mutta niistä ommellut vaatteet tulevat kyllä helposti yhtä kalliiksi kuin kaupasta ostetut.

Rahan säästämisen sijasta minulla on viime aikoina lastenvaatteita ommellessani ollut motiviina enemmän se, että itse ompelemalla saa juuri sellaisia vaatteita kuin haluaa. Esim. hoikille lapsille on melkein mahdotonta löytää kaupasta sellaisia housuja, jotka pysyvät päällä eivätkä valu vyötäröltä. Itse ompelemalla saa juuri oikean kokoiset. Isommille lapsille on myös vaikea löytää kivoja college-puseroita. Niitä on kuitenkin helppo ommella itse.

Vierailija
6/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosiaan osaat ommella, tee ihmeessä omia vaatteita.

Jos mulla olisi nyt aikaa, tekisin lapsille itse vaatteet. Välillä ärsyttää, kun pk:ssa monella samanlaiset vaatteet. Tarjouksesta tietysti ostetut.

Vierailija
7/7 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tekemisestä ja sen lopputuloksesta, siinä mielessä se kannattaa. TAloudellisesti kannattavuus riippuu tarvikkeiden hinnasta, kuten moni jo onkin kirjoittanut. Odotusaika on hyvää aikaa ompelulle, sillä myöhemmin sille voi olla vaikeampi löytää aikaa - ainakin näin taaperoikäisen äitinä aika on kortilla ja harrastuksille löytyy yllättävän vähän aikaa ja tilaisuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän