Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta kummilasta?

Vierailija
01.12.2014 |

Montako kummilasta sinulla ja/tai puolisollasi on? Mikä on mielestäsi sopiva määrä kummilapsia yhdelle pariskunnalle? Tuleeko jossain vastaan raja, jonka jälkeen toteat, ettet voi enää ryhtyä kummiksi?

Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä mieltä näistä asioista ollaan. Itsellä on se tilanne, että kummilapsia alkaa olla omasta mielestäni jo liikaa. Haluaisin olla hyvä ja osallistuva kummi olemassaoleville kummilapsille. Taloudelliset seikatkin alkavat tulla vastaan, kun lahjoja kuitenkin selvästi odotetaan jouluisin ja synttäreinä (välillä myös kummilasten sisaruksille - yhteissynttäreille on hankala mennä vain yhden paketin kanssa...). Toisaalta kuitenkin olen "ajautunut" osaan kummisuhteista mm. puolison sukulaissuhteiden kautta. Suorastaan harmittaa, että minut on jo "varattu" sellaisten lasten kummiksi, joita näen harvoin ja joiden vanhempiin minulla ei ole kummoistakaan suhdetta, kun monilla parhaista ystävistä on perheen perustaminen vielä edessä.

Millaisia kokemuksia tai ajatuksia on muilla? 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 6 ja miehellä 2, eli onhan noita. Enempään ei ehkä olisi enää resursseja. Minulla tosin kaksi kummilapsista on niin läheistä sukua, että muistaisin jouluna ja synttärinä heitä joka tapauksessa ja muutenkin tulee tavattua heitä hyvin usein "siinä sivussa", kun tapaan heidän vanhempiaan milloin minkäkin asian tiimoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla